1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pimon 18.2.2007 15:19

Re: Re: Charta - moralni opora naroda???

Nu připadá mi, že oana diskuze se stává povykem pro nic. Dovolím si šáhnout do minulosti. Byl spáchán atentát na říšského zastupitele. Jistě chválihodné. Co to přineslo? Zviditelnění odbojové skupiny v bezpečí emigrace na straně jedné a nemalé represe zde v protektorátu. Tyto represe byly pro některé neůnosné a tak došlo k nabozování těch jediných statečných co uvedený atentát realizovali. Jaké je tu pojítko s Chartou a Antichartou. Vše je jen o úhlu pohledu. Cokoli se stane je většinou pro prospěch jedněch a poškození druhých. Dokavad se nenaučíme se navzájem ctít a spolupracovat nedosáhneme nikdy prospěchu všech zůčasněných. Jsem toho názoru, že je na čase ukončit proklamování nespolupráce pravice s levicí a konečně začít být každý odpovědný za své činy. Jistě je v tom mnoho naivity.

pimon 18.2.2007 15:01

Re: Re: Re: Re: logika kulhá

Je to tak, u všech počátků je stav mysli, který můžeme přirovnat k opileckému stavu. Jde jen o to zda je navozen starým dobrým alkoholem, či jiným omamným prostředkem. Alkohol se podílel kladným vlivem na vývoji člověka. V době kdy jsme lezli po stromech a stěhovali se za potravou, našli se tací co si nadbytek potravy schovali do dutin stromů. Tyto nadbytky zkvasily a v době nedostatku došlo při konzumaci k poruše rovnováhy a dotyční jedinci spadli se stromů. Při častěším opakování přišli na to, že je blbost padat ze stromů a zůstali na zemi. Z výše uvedeného jasně vyplývá, že oním důvodem pro slezení ze stromů byl alkohol.;-)

Nevzdělanec 18.2.2007 14:01

Re: Re: Re: prosil bych nerouhat se!

Českej Honzo, Charta byla pro mě před listopadem vzorem. Na základě toho, co začalo po listopadu, jsem svůj názor přehodnotil. Není Chartista jako Chartista. Můj obdiv je zachován k tém z nich, kteří zůstali stejní - myslím, že je to např. M.Jirous. Ty ostatní podezřívám, a z kroky mnohých z nich nesouhlasím. Nesmím soudit ani kritizovat, protože nemám potřebné informace. Nemá Charta na polistopadovém vývoji u nás také svůj podíl viny? Jestli jo, tak určitě ze všech zúčastněných ten nejmenší.  

albert 18.2.2007 13:02

Re: Re: logika kulhá

a jeste dodam-vsecky tyhle prispevky od vas ctyr jsou za 1 s tucnym plus:-)

albert 18.2.2007 13:01

Re: Re: Re: Re: logika kulhá

R^R^R^

albert 18.2.2007 13:01

Re: Re: Re: logika kulhá

R^R^R^

albert 18.2.2007 13:00

Re: Re: logika kulhá

R^R^R^

albert 18.2.2007 13:00

Re: logika kulhá

R^R^R^

albert 18.2.2007 12:59

Re: Těžké to měli chartisté, těžké !

R^R^R^

ceskej Honza 18.2.2007 12:11

Re: Re: prosil bych nerouhat se!

V clánku pana Mandlera a v nekterých príspevcích na nej, ja Charta popisována jakoby nevýznamná aktivita nekolika ilusionistu. Pro nekoho je dokonce " cárem papíru",  který  " nic nezmenil " a krom utrpení, které prinesl chartistum nic neresí. Jiní prispevovatelé by zase nejradeji udelali z Charty nástroj CIA.

Prosil bych zamysleme se nad sebou a nerouhejme se.

Krkolomny skok 18.2.2007 11:50

Re: prosil bych nerouhat se!

Mate pravdu a dnes vime,ze Charta je ve spojeni s praktikami USA ve stejnem smyslu jako KSC se SSSR.Vse je stejne,jen se to ponekud otocilo.Palacha nelze hazet do jednoho pytle s Havlem ba ani ne s Kristem.Presto to byl varujici vykrik studenta do beznadeje te doby.Nadace Ch77 byla pro  ty,kteri si o to rekli a ne pro ty pro ktere to bylo urceno byla propijena a prosustrovana treba i temi "Plastiky",ktere clovek nevidel jinak nez ozrale , vulgarni a nechutne.Proste primitivizmus dnesni ceske spolecnosti je na vysokem stupni.Skoda a Bohuzel.

milan007 18.2.2007 11:31

Re: prosil bych nerouhat se!

Máte to hezky popletené, zkuste si trochu zopakovat dějepis.

JAB 18.2.2007 11:02

Re: ano pan mandler

Povoláním nikoli historik, ale učitel, doporučuji k nahlédnutí Učiteklské noviny z let padesátých, případně Dikobraz s příspěvky téhož. Historik je dnes i Ján Mlynárik, ač byl původním povoláním lektor marxismu-leninismu na Umprum.

Nevzdělanec 18.2.2007 11:01

Re: prosil bych nerouhat se!

Jestli chcete spojovat Jana Palacha s J.Rumlem, nebo např. Václavem Havlem atd., prosím, udělejte Český Honzo, příměr, rozbor a porovnání. Zeptejte se, co neměli společnýho. S otázkou, přiznávám, si nevím rady.

ceskej Honza 18.2.2007 10:44

prosil bych nerouhat se!

Vázení nekterí prispevovatelé. Jste výkvetem. Za minulého rezimu jste heilovali v prvomájových pruvodech a dnes hledáte blechy na jedinném pozitivním z minulé doby, za co se národ nemusí stydet a tím Charta 77 byla. Palach se podle vás upálil také zbytecne, protoze to nic nezmenilo?

Je mi z vás spatne a potvrzuje se, ze s nemorálností a primitivismem velké cásti ceského národa se musí pocítat jako s faktem!

svoboda 18.2.2007 10:06

charta a anticharta

Bude asi zajímavé pro český národ, až chartisté zveřejní své příjmy v době  "totality" , které jim vyplácel pan Janouch z tajných fondů CIA a podobných institucí. Navíc získali odměnu po listopadu ve formě výnosných " korýtek. S pozdravem Josef.

jirka.s. 18.2.2007 10:04

Re: anticharta!

No holt to byla HODNÁ HOLKA, viď, Milouši!

jirka.s. 18.2.2007 10:02

Re: V případě Anticharty už nehrozila smrt ani vězení.

Tak proč?

jirka.s. 18.2.2007 9:55

Re: Re: Re: logika kulhá

To máš těžké! U většiny dějinných událostí byl alkohol! Co myslíš, v jakémpak stavu byli asi v roce 1921 "U kaštanu" zakládající členové KSČ?

jirka.s. 18.2.2007 9:50

Re: To je tedy nespravedlnost

Zatímco o Havlově rýmičce vysílala SE, tak o tvých každotýdenních pátečních opicích nenapíšou ani Haló noviny! FUJ!

68 18.2.2007 1:43

Re: Re: logika kulhá

Tvůrci Charty by s tím v životě nevylezli na veřejnost střízliví. To se v jejich případě dalo udělat jen po pár frtanech na kuráž.

Nevzdělanec 17.2.2007 23:56

Re: ano pan mandler

Souhlasím s Vámi, ale názor dragona je k zamyšlení a já bych s ním i souhlasil: "Bezvýznamnost Charty je v tom, že nic nezměnila, ani nechtěla a nemohla." Ale asi kdyby chtěla, tak by mohla, a v tom je prů@er.

Aleš 17.2.2007 23:43

ano pan mandler

povoláním historik ukazuje opakovaně svoje trauma a s chartou 77. Zaznělo to tady opakovaně- charta 77 byla prakticky jediným výrazným projevem odporu vůči normalizaci od roku 1969 do troku 1988.

Politická a policejní moc proti signatářům petice pro dodržování dokumentu o lidských právech , který sama schválila, vyvinula obrovskou represi a snažila se o jeho celospolečenské odsouzení a projevem tohoto celospolečenského odsouzení  byla anticharta. Měla dokázat jak ona skupinka chartistů je izolovaná. Pan Mandler bohužel ukazuje jak málo mu pomáhá profese, když  v boji s ní vyhraje jeho trauma. Význam charty si myslím, byl především v zahraničí- ukázal , že xistuje malý , ale přece jenom odpor vůči režimu a  ukázal , jak je husákovský režim vzdálený  helsinskému dokumentu, který sám schválil.  To by měl historik být schopen v hlavě srovnat.  

 U lidí se smyslem pro demokracii a svobodu by charta měla dojít ocenění jako projev skupinky lidí, pro které  hodnoty svoboda, dodržování lidských práv měly svůj smysl.

gringo 17.2.2007 22:33

Těžké to měli chartisté, těžké !

Václav Havel když dostal rýmu, tak to vysílala Svobodná evropa, jak je tady pronásledován a jak mu režim nakládá. A když jel ožralý ve svém Mercedesu a byl kontrolován policií (VB), no tak mu policie porušovala jeho lidská práva. Brrr. ;-P

pp 17.2.2007 22:23

Re: Co Charta udelala

Charta 77 mela v normalizacni dobe svuj velky vyznam pro kazdeho, z pohledu na lidi, s kterymi si mozna mam co rict a od kterych radeji dal. Rezim byl cernobily, tim i cernobily pohled na svet. V soucasne dobe muze znit jeji text jako naivni. Ale, "miluji" kritiky, kteri poukazuji na jeji "neprotisocialisticky" text, prospechare apod. Kde jste, ale byli, panove Mandlere a Dolezale? - odpovidalo to te dobe. Uznavam, neodsoudila odsun sudetskych Nemcu, tim je pro vas politicky nezajimava a tim i dobre kritizovatelna.

Frank 17.2.2007 19:49

Re: logika kulhá

Krátké, přesné a výstižné. Je ovšem zajímavé, jak se mnoho novinářů a politiků stále řachtají v morálním bahně minulosti, včetně konfidentů STB. Když se nic nezveřejnilo v r. 1990, tak jaký má smysl vytahovat ten zbytek několikrát pročištěných lejster. Předpokládám, že se tam nic nenajde na současné politiky. To je jen odvádění pozornosti od skutečných problémů a ti největší hajzli jsou čistí, nebo veleúspěšní podnikatelé, na které se lustrační zákon nevztahuje. Zase někdo rozhodne, co se zveřejní a co ne. Jinak nedávno Ruml v TV veřejně přiznal, jak fungovala celá slavná Charta. Tak tato organizace ožralů opravdu nemohla mít vliv na chod českých dějin.

sláva 17.2.2007 18:37

Re: Re: Níže jmenovaní mají sic z ostudy kabát, ale stud jim absolutně chyběl ...

R^

sláva 17.2.2007 18:31

Re: Nejzajímavější je ztráta paměti Jiřího Hanáka

To jsou ahistorické soudy. Všichni haní 50. léta jako krutá, ale 60. léta přinesla změnu. Kdo by v nich ale  propagoval odvrat od socialismu, šel proti "lidu" a asi by ho taky zavřeli. Mimo KSČ nebyla možná opozice, leda tak mašínovská, pět či kolik zmařených životů nevinných sloužících, a Mašínové na svobodě - k čemu to? Efekt společenský O. Reformní křídlo v KSČ vedlo zemi v rámci možného (bože, nad námi SSSR jak balvan, který věděl o režimu a jeho vnitřních hnutích vše!!) k lepšímu a lepšímu, tedy demokratičtějšímu, přiznejme, socialismu. Kdyby nebylo sovětské invaze, rozvíjel by se dále KAN, soc. dem., nár. soc. a další a společnost by spěla k pluralitě, mj. díky též prohlédnutí mnoha komunistů. Bylo to tedy svým způsobem hrdinství postavit se vedení vlastní strany a porazit ho! Však ano! Pak už to byl zásah vesmířanů zvenčí, s tím nic nenaděláte. A že reformisté představovali nebezpečí pro stalinisty, bylo vidět ze stalinistické pomsty na nich! Takže: vždy v daných souvislostech. To máte jako s Čalfou: Havel přijde na Hrad a je jak jelimánek. Ani se mu nesnilo, že tam za měsíc bude. A Čalfa ví a je ochoten, za odpustek, dva roky pomáhat. Tak jdou dějiny. To jen ex post víme, že bylo možno "hned" zakázat 1,5 mil. komunistů. Kdo by je zakázal? A dali by si to líbit? Ti milicionáři?.. Cha cha. I v politice musíte opatrně... chytře... v rámci možného...

dragon 17.2.2007 18:26

logika kulhá

bezvýznamnost Charty je v tom, že nic nezměnila, ani nechtěla a nemohla.

Významnost Anticharty je v tom, že odhalila morální vlastnosti mnoha dodnes uctívaných "celebrit", které si stále třroufají moralizovat ...

J.G. Pasek 17.2.2007 15:51

Jak typicky ceske . . . .

voni mne nutili . . . . ja jsem se bal komunistu ze by se na me rozhnevali a ja bych nemel cim si namazat chleba . . . . . vono se to nesmelo . . . . . . p r i p o s r a n y . . . .