4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Proč je důležité zakazovat islámské šátky

Dlouho očekávané se stalo skutkem. Militantní islám začal testovat odolnost české společnosti. A tak jako všude jinde, okázalým zakrýváním hlav tam, kde to běžné předpisy nepovolují. Normální místní obyvatelé vyrazili na obranu vlastní civilizace, intelektuálové zase na obranu islámských šátků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 18.11.2013 15:02

Naprosto přesně !

.

J. Kanioková 18.11.2013 14:59

:))))))))

.

E. Sevrát 18.11.2013 14:55

Teď říkali na ČT 24, že president Francie,

vyzval Bibiho k okamžitému zastavení výstavby osad na okupovaných územích.Prý na tom existuje shoda nápříč zeměmi EU,ale i USA.Dále ho ujistil,že bude Francie, ale i EU bedlivě sledovat jednání o jaderném programu Iránu s ohledem na Izraelskou bezpečnost.Takže stále je veselo.

Š. Hašek 18.11.2013 14:51

Výborný článek.

J. Václavíková 18.11.2013 14:45

Re: Češi berou kvůli oslabené koruně obchody útokem

Pardon, patří jinam.

J. Václavíková 18.11.2013 14:45

Češi berou kvůli oslabené koruně obchody útokem

.

S. Landa 18.11.2013 14:37

Re: Proč nikoho nenapadlo podívat se

To musím babce říci, že tím, že nosí šátek, nese odpovědnost za případné zavedení práva Šaría v Evropě.

E. Sevrát 18.11.2013 14:32

Re: Je to jednoduché!

Tady žádné muslimské právo neplatí,platí tady právo ČR které garantuje svobodu vyznání bez rozdílu víry.Proto také bude ČR od ledna 2014 platit muslimské duchovní ve stejném gardu jako platí,křesťanské,judaistické atd.,neb uběhla zákonná doba od jejich řádné registrace na území ČR-deset let.Pokud chcete změnit zákony ČR a přizpůsobit je třeba zákonům SA o nesvobodě vyznání, máte jistě tu možnost,ale musíte pro to něco udělat,vstoupit do politiky a sehnat dostatek příznivců pro tuto změnu apod.Nebo zoorganizovat referendum o těchto otázkách.

M. Horsky 18.11.2013 14:27

Re: Proc je dulezita svoboda volby

Díky za komentář. "Expanze islámu" je vágní termín. Nejlidnatější islámská země je Indonésie. Má česká vláda plánovat pro případ indonéské invaze? Když chcete zastavit nabídku přistěhovaleckého víza/pasu cizincům muslimské víry, nic vám nebrání si to odhlasovat. A třást se abyste nějak neurazil zástupce tuzemské totality když se jim podaří zas dostat vrch a plánovat vám život.

J. Václavíková 18.11.2013 14:19

Re: Vlastně jsem čekala, kdo s tím levicovým intelektualismem

Radši to ani nekomentuji, spíš žasnu, kde má špičku nosu pan Svoboda :-)

K. Luboš 18.11.2013 14:16

Je to jednoduché!

Ať se křesťané chovají k muslimům úplně stejně jako se chovají muslimové ke křesťanům. Takže protože není možno v Saúdské Arábii stavět kostely, tak není možno ani v Čechách stavět mešity. Protože v SA není možno obracet muslima ke křesťanství, tak není možno v CZ ani obracet křeťana k islámu. (Konvertité k islámu se trestají smrtí.) Protože v SA není možno nosit veřejně křesťanské symboly, není možno ani v CZ nosit veřejně symboly islámu. (tj. ani šátky). Protože v SA neplatí české právo, nemůže v CZ platit ani  islámské právo.... atd., atd.

R. Brzák 18.11.2013 14:14

Re: tak jsem se začetl - a na Vaše:

Ano, děkuji za upozornění - občas se mi to stane. Avšak zamyslet se chci sám ze své vůle, jak ostatně v dotyčném příspěvku píši - neb mne problém zajímá. K tomu určitě nepotřebuji Vaši vybídku - spíše bych ocenil Vaše argumenty...

M. Horsky 18.11.2013 14:09

Re: Kolik Čechů a Slováků popravila . . .

Díky za komentář. Mýlím se v tom že jediné skupiny obyvatel EU bez negativního stupně porodnosti jsou muslimské menšiny? Jak se pozná že má země "obyvatel už dost"? Jste pro státní omezení počtu potomků - možná kvalikované etnickým původem, stupněm vzdělání, politickou příslušností? Určitě nejste sám - volte nebo kandidujte, ale takový politický program nutně omezí občanské svobody všech, ne jen občanů proti kterým je namířený. Problémy Anglie jsou její - jestli zavede česká česká vláda imigrační kvóty pro přistěhovalce z různých zemí je na vás. Ale jak píšu jinde, obavy z pár českých muslimů (anebo muslimských cizinců co v ČR žijí)a současná silná podpora českých komunistů značí že má volič zmatené priority.

S. Netzer 18.11.2013 14:08

Re: tak jsem se začetl - a na Vaše:

Vám bych to doporučovala rovněž. A taky nad vlastním pravopisem.

S. Netzer 18.11.2013 14:07

Re: Vlastně jsem čekala, kdo s tím levicovým intelektualismem

:-)))

Paní Václavíková "chrání muslimy"?

R. Brzák 18.11.2013 14:05

tak jsem se začetl - a na Vaše: "my i islám potřebujeme.."

.. více svobody, ne méně.

Zakazováním celkem nevinných formalit svoboda nevzniká." pane Prokope,

my vytanula na mysl paradoxnost celé situace. Takže abychom podpořili svobodu svoji (tím, že odsoudíme potenciální zákonný zákaz nošení šátku na veřejnosti) zároveň podpoříme (často pohrůžkami a násilím) vynucovaný náboženský příkaz muslimské ženě nosit na veřejnosti šátek (případně rovnou burku). Jak to dostat do souladu s tvrzením o islámu a jeho potřebě svobody - asi se budu muset pořádně zamyslet...

J. Svoboda 18.11.2013 14:03

Re: Vlastně jsem čekala, kdo s tím levicovým intelektualismem

Paní Václavíková, co je to pravicové smýšlení v zemi, kde žádná pravice neexistuje. Levice je všechno, jen část levičáků si říká pravice. Nenechme se tím však mýlit. Jen jsem toho názoru, že když Vy si pravděpodovně nevidíte dál, než na špičku nosu, měla by tam vidět naše politická reprezentace.

Vůbec tady nejde o to, hodnotit, co je a co není intelektuální výkon. Jde především o to, co je náboženská zvyklost a kdy ta náboženská zvyklost začíná být nebezpečnou provokací. Až Vám ti Vámi chránění Muslimové podpálí auto, nebo Vás začnou kamenovat, bude pozdě přemýšlet o tom, čeho předzvěstí byly nevinně vypadající šátky.

K. Luboš 18.11.2013 13:59

Správně,...

... zkuste se třeba po Rijádu producírovat s křížkem na krku ... Anebo tam dokonce postavit křesťanský kostel.... Anebo tam obracet tamní obyvatelstvo na křetanskou víru... A uvidíte, jak dopadnete

J. Svoboda 18.11.2013 13:47

Re: Lituji pane Hample,

Pane Prokope, litujete něco, co si to nezaslouží. Máte pravdu, že potřebujeme více svobody a je to však věc i úplně jiného děje (EU). Je třeba ocenit svobodu a bojovat za ní. Je však nejvyšší čas uznat, že ani Muslimové (v drtivé vbětšině), ani EU nejsou těmi, kterým by ležela naše svboda na srdci.

J. Václavíková 18.11.2013 13:37

Re: Proč nikoho nenapadlo podívat se

Vůbec jste nepochopil, o čem píšu.

J. Václavíková 18.11.2013 13:35

Vlastně jsem čekala, kdo s tím levicovým intelektualismem

přijde, a už jsem se dočkala:

,,z pohledu levicově intelektuální bojovnice" :-))))

Nevím, co na mé úvaze bylo bojovného, ani na intelektuální výkon ta jednoduchá myšlenka neaspirovala, o levicovosti nemluvě, jsouc pravicového smýšlení. Pouze postrádám ten pravicový fanatismus, což je zde zřejmě podmínka nutná.

S. Netzer 18.11.2013 13:31

Re: Dideroti nakonec přijdou

Mají před sebou ještě dlouhou cestu.

R. Brzák 18.11.2013 13:30

Tady souhlasím s panem Prokopem - zakazovat někomu nosit

šátek je nesvoboda.

Je toto náš případ? Žádný zákon toto nezakazuje. Dívky se odmítly - po nějaké době - dále podřizovat školnímu řádu. Tady je důležité si uvědomit, o jakou školu se jedná. Jde o institut připravující studenta na práci v uniformě zdravotnického pracovníka. Podobně jako vojenská škola (kde student dokonce musí nosit uniformu již při studiu) připravuje studenta i na určitou disciplínu - zvolil si totiž obor, jenž velkou míru disciplíny vyžaduje. Na půdě této školy - a ve školní době - v ní prostě platí konkrétní pravidla - a jakmile z ní student vyjde, může si na hlavě třeba postavit Kostnickou hranici, jestli to potřebuje. U nás - to je v křesťanským etosem ovlivněné zemi - mu to nikdo zakazovat nebude.

Jestliže pro dívky je šátkem zakrytá hlava nejdůležitějším a naprosto nezbytným způsobem, jak projevit svou víru, můžeme jenom politovat, že si proto musí vybrat takovou školu, které její vnitřní řád nebude s jejich potřebou kolizní.

Vše ostatní je účelové či spekulativní. Svobodu volby v naší zemi máme - tedy ji mají i muslimové. Pokud jim jejich náboženská nauka klade překážky pro život ve společnosti charakterizované svobodnou volbou a z ní vyplývající odpovědností - může nám to být pouze lidsky líto.

L. Křivan 18.11.2013 13:29

Re: Proč nikoho nenapadlo podívat se

Paní Václavíková, chodit na veřejnosti s odhaleným přirozením je pro miliony Evropanů v létě samozřejmost. Nudistické pláže najdete na celém evropském pobřeží. Poprvé jsem na ní byl v roce 1970 v Agde. Přijeli jsme tam v noci, a ráno to bylo poněkud nezvyklé. Ten pocit ale zmizel během pěti minut.

Když ale k nám ty holky přijely, tak není moc od nich požádováno, aby symbol jejich nepřátelského náboženství nechaly doma. To by jako hosti ze zdvořilosti udělat mohly.

M. Pechr 18.11.2013 13:24

Re: Lituji pane Hample,

...tak nevím, myslel jsem, že šlo o burky, to by jim koukaly jen oči... ...zdravotnictví je přeci jen specifikum se striktními předpisy...

S. Netzer 18.11.2013 13:22

Re: Proč nikoho nenapadlo podívat se

"Vyzývavé nošení šátků předchází uznání práva šaríja u nás."

To je moudro, pane jo.

M. Prokop 18.11.2013 13:21

" čemuž vyzývavé nošení šátků předchází."

"Kdyby seděl, stejně by nepustil".

"Ale mám prístroj".

:-P

Ve slušné společnosti prostě nelze takto postupovat, to se pak stává podobnou té se šaríjou.

M. Prokop 18.11.2013 13:19

Re: Zase tady zvani a zvani

Povětšině to ani nečtu, nestojí to za to.

M. Prokop 18.11.2013 13:19

Re: Lituji pane Hample,

Tak zde šlo o šátky, ne o kompletní zahalení. A něco šátku podobného měly sestřičky na hlavě dost tradičně. :-P Řádové i civilní.

Já věřím, že by problémy byly a v zásadních věcech bych se vyhazovu vůbec nedivil. Jen mi přijde, že to trochu uspěchali.

M. Pechr 18.11.2013 13:18

Re: Zase tady zvani a zvani

...obyčejně to bývá legrační odlehčené čtení, to Sohorové, ovšem co je moc to je příliš...