7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Proč Halík není Charlie

Tomáš Halík velmi srozumitelně vysvětlil, proč se nepřidává k heslu „Já jsem Charlie“ vyjadřujícímu solidaritu se zavražděnými karikaturisty z Charlie Hebdo. Přesto byl kritizován Michaelem Žantovským za nedostatek empatie („V Charlieho kůži“, LN 14. ledna) a Martinem Zvěřinou za snahu dělat si monopol na vkus („Proč má mít monopol na vkus zrovna Halík?“, tamtéž).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 24.1.2015 20:06

Re: Omyl pana Drápala

Obávám se, že budete zklamán. On do toho nepůjde.

J. Šula 24.1.2015 17:18

Re: Omyl pana Drápala

Příspěvek pana Rybáka je sprostý a reakce na něj může být pouze jasné odmítnutí. Vážím si profesora Halíka a protože ho znám, budu bránit těmto pomluvám. Je také mým kandidátem na prezidenta 2018.

B. Rybák 24.1.2015 16:39

Re: Omyl pana Drápala

Vaše argumentace svědčí o tom, že někomu děláte idiota neužitečného!

J. Václavíková 24.1.2015 15:12

Re: Omyl pana Drápala

Jste tak pitomý, nebo někomu dělláte užitečného idiota?

R. Langer 24.1.2015 12:11

Re: malý nesouhlas

"... ale že některé prostě zpochybňuje jen hlupák a vysmívá se jim ubožák."

Překlad: "... ale někteří jsou si rovnější."

Jo, to známe. Moc dobře. Možná by se to mělo vyjmenovat rovnou v zákoně, koneckonců už tam těch omezení, o čem se veřejně nesmí mluvit, máme dost. Pro někoho evidentně ještě příliš málo. To za komačů to bylo jiný kafe. Možná by se to tam mělo vrátit všechno, ne?

A vaše představa o "slušné společnosti" je přinejmenším úsměvná, ovšem smích mě přechází, když si uvědomím, že jako vždycky v těchto případech není cílem nějaká "slušná společnost", ale poslušný jedinec. A na to vám víte co!

R. Langer 24.1.2015 12:05

Re: Všechna náboženství

Teď nevím jak to myslíte, nicméně v zemích nepoznamenaných křesťanstvím například celá Asie) mají lidé morálku úplně stejnou, jako kdekoliv jinde. Protože víra s morálkou pochopitelně nijak nesouvisí.

R. Langer 24.1.2015 12:02

Re: No, nevím.

1) Ale vždyť já přece zcela jasně říkám, že ta víra je mi k smíchu, ale vy máte zřejmě na mysli přímo redakci onoho časopisu - k tomu co píšete bych dodal - myslíte si snad, že muslimové nemají srovnatelný prostor v médiích? Tady asi zakopaný pes nebude, že? A ano, chci takový svět, kde se můžeme racionálně nasírat, protože jsem si jistý, že to světu prospívá, na rozdíl od nábožensky "korektního" mlčení. Kteréžto je stejně způsobeno tím, aby se náhodou nezačal někdo otírat o to mé, jediné správné náboženství. :-P

2)Nic takového neříkám, protože já přesně vím, v co věřím, a právě proto se věřícím všech církví a jiných spolků mohu leda smát z plna hrdla, protože jsou úplně mimo. Jinak spojení slov "racionální" a "víra" je protimluv.

3)To není žádná bolševická teze, to je normální realita. Pokud se nebudete nikomu vnucovat, či veřejně vystavovat, těžko si z vás bude někdo dělat srandu, když o vás ani nebude vědět. Pokud ovšem nesete svou kůži na trh, musíte počítat s tím, že se to někomu nebude líbit, nebo že si z vás bude holt dělat srandu. U nás. V muslimských zemích třeba křesťany přímo vraždí. Jestli si myslíte, že je to proto, že třeba muslimy nějak provokují? Nevím. No myslím si ale, že pokud budete veřejně působit, tak se s tím přístupem budete muset smířit spíše vy. Ledaže byste si prosadili zákon proti urážce víry (jenom nevím, jestli jenom té jediné správné, nebo kterékoliv). Což je takovým organizacím odjakživa vlastní. ;-)

R. Langer 24.1.2015 10:46

Re: " z evolučního vývoje plynoucí přirozenou morálku"

V tom s vámi zcela souhlasím. Také podporuji to, co je mi blízké.

B. Rybák 23.1.2015 23:55

Omyl pana Drápala

Spočívá v tom, že u pana Halíka předpokládá poctivý přístup ke křesťanským hodnotám, jaký má on sám. Pan Halík ale slouží naprosto jednoznačně a jednostranně náboženství politické korektnosti, které je neotřesitelně nepřátelské ke křesťanství. To, jak se "zahnízdil" v dotované politicko- korektní instituci pro "mezináboženský dialog" svědčí o tom, že je především šikovným hochštaplerem.

Jeho podivná minulost, přinejmenším kandidáta spolupráce s STB, jehož záznamy u STB byly tak důležité, že byly v r. 1990 zničeny, to zcela potvrzuje!

http://www.svetkolemnas.info/novinky/domaci/1129-halik-se-nastval-kdyz-si-o-sobe-precetl-pravdu

S. Lorenc 23.1.2015 23:25

Re: Všechna náboženství

Vy jste buď superprovokatér, nebo hodně velký hlupák, co zaspal v předminulém století. Doufám, že jen to první...

J. Václavíková 23.1.2015 23:02

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

:-)))))

J. Anděl 23.1.2015 23:00

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

Moc dobře (také) o vkusnosti a nevkusnosti vtipů píše pan Nešpor.

J. Anděl 23.1.2015 22:58

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

To já taky. Pokud ho s ním rovnou nesdílím. Má to jemné nuance, sám mám rád i vcelku dost ostrý humor. Těch pár přetištěných kreslených vtipů mě nerozesmálo, není to můj šálek kávy.

Nedávno mě ovšem nahlas rozesmál jiný asi drsný vtip: Operační sál v Basře, chirurg provádí operaci, zpod stolu se ozývá mňoukání.

"Necháš toho ty potvoro?"

"Mňáááááu, mňááááááu!"

"No dobře, tady máš kousek, ale už padej!"

J. Václavíková 23.1.2015 22:49

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

Já ano. Respektuji Halíkův postoj.

J. Anděl 23.1.2015 22:48

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

Nejspíš, ale už nevím co :-)

J. Václavíková 23.1.2015 22:41

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

Já respektuji? :-)

J. Anděl 23.1.2015 22:33

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

"Já respekt" je tam omylem, začal jsem psát odpověď před delší dobou, pak byl vyrušen, posléze jsem přehlédl a už nevím, co jsem tím měl na mysli :)

J. Anděl 23.1.2015 22:30

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

No, otázka toho, co je humor a co je to trapnost, je právě subjektivní. Píšete "pokud ten člověk vidí věc realisticky a nemá zbytečný mindrák..." Ano, jasně, v zásadě máte pravdu.

Empatie nespočívá nutně v tom, že cítíte, co je vtipné a co ne, ale že se dovedete vžít do toho, že někomu něco nemusí připadat vtipné, co vám vtipné připadá.

Jaký to má význam? Žádný, pokud nechcete vycházet s lidmi. Pokud s nimi vycházet chcete, význam to mít může. Je to na vás, na vaší volbě. Ano, máte pravdu, pokud se objekt vašeho vtipu urazí, je možná zamindrákovaný.

Každý se občas netrefí, dokonce i tací, kteří udělají jen jeden vtip za deset let (ti mají naopak možná 100procentní úspěšnost v netrefení se :-)). Někteří si dělají legraci pořád a netrefí se, urazí jen málokdy. Někteří se netrefí častěji. I to je otázka toho, čemu říkáme "smysl pro humor". A někteří se netrefují schválně, protože jim přináší nějaké uspokojení dráždit zamindrákované lidi, které k ničemu nepotřebují a nezajímají je víc, než jen jako objekt jejich humoru. Myslím, že ti nemají moc smysl pro humor, ale mají smysl pro dráždění zamindrákovaných lidí. Čím to? Je otázka, jestli všichni tací z té poslední skupiny nejsou sami zamindrákovaní až po uši, jak jste napsal.

Já respekt

J. Vintr 23.1.2015 22:15

Re: Všechna náboženství

Tak se vážený pane na vrcholu evolučního vývoje trochu rozhlédněte po světě, jakou přirozenou morálku mají lidé například v zemich, nepoznamenaných křesťanstvím. A zkuste si zjistit, kolik vašich předků, kteří měli vliv skrze vaše rodiče na vaši morálku, bylo také "na vrcholu evolučního vývoje" ...

J. Vintr 23.1.2015 22:07

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

Pokud ten člověk vidí věc realisicky a nemá zbytečný mindrák z toho, že má postižené dítě, tak se ho to nemůže vážně dotknout. Ovšem to, co jste popsal, není humor ale trapnost a ten, kdo něco takového udělá, je sám zamindrákovaný až po uši.

J. Anděl 23.1.2015 21:35

Re: Co je člověku svaté je jeho osobní věc

Lidé se urážejí velice často i kvůli tzv. legraci, tzv. legrací si ubližují. Zdaleka nejen věřící. Je to vidět dnes a denně, stačí se trochu dívat na lidi kolem sebe a vnímat. Dáme extrémní příklad - Zkuste třeba před rodiči postiženého dítěte hrát debila, hlasitě se mu smát a volat na otce něco ve smyslu "manželka ti byla nevěrná s leguánem, hahaha, děsná prdel".

F. Lesniak 23.1.2015 21:32

Re: Všechna náboženství

Vyjádřil jste to přesně.

P. Vostrý 23.1.2015 21:02

Re: Že Halík a spol.

Ale houby...

J. Kyselková 23.1.2015 20:57

Že Halík a spol.

po takovém masakru moralizuje je odporné farizejství !

H. Lukešová 23.1.2015 20:52

Re: " z evolučního vývoje plynoucí přirozenou morálku"

Vím, že se to nemá, ale já se musím pochlubit. Já také konám dobro. Jezdím do domova důchodců navštěvovat jednu paní, původem ze Slovenska, běloška, mluví česky. Když vidím, jak je ta paní šťastná, tak mi to dělá dobře, Člověk by měl konat dobro. Konám dobro vůči člověku svého původu.

J. Vintr 23.1.2015 20:39

Co je člověku svaté je jeho osobní věc

a nemá žádné právo to vnucovat někomu jinému. Je samozřejmě možné druhému člověku ublížit i slovem - pomluvou, křivým svědectvím, ale legrace do tohoto rozhodně nespadá. Jestliže se člověk uráží proto, že si z něj (nebo z něčeho, co on považuje za svaté) někdo dělá legraci, je to jeho chyba, protože se bere moc vážně. Z tohoto postoje zákonitě pocházejí mindráky a z mindráků skoro všechno zlo mezi lidmi. Islám je mimochodem ideologie, která z lidí programově vychovává zamindrákované k@koty. Proto se taky pořád za něco urážejí.

Z. Frys 23.1.2015 20:27

Re: No, nevím.

nemáte zač. S. Weinberg je kolega fyzik a můj nejoblíbenější ateista.

L. Křivan 23.1.2015 20:18

Re: Absolutní souhlas s poslední větou !

Problém je v tom, že levičácké lůzy je tolik, že by jen tak nezkrachoval.

L. Křivan 23.1.2015 20:13

Re: " z evolučního vývoje plynoucí přirozenou morálku"

A jak jste přišel na to, že bych je mohl podporovat ? Já podporuji jen "moje lidi". Moje příbuzné, moje kamarády, můj národ,  mojí rasu.  Přirozená morálka by měla podléhat pouze přírodním zákonům. Logice. Ničemu jinému.

R. Langer 23.1.2015 19:52

Re: No, nevím.

Vám odpovím později.