17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 23.1.2010 20:25

Re: Pojem 13. důchod

Jaké mají ti lidé myšlení - a proč předpokládáte, že nějaké vůbec mají?

Jura Jurax 23.1.2010 20:22

Re: Noblesní Klaus

A vy pořád žvaníte a žvaníte, Bubeník ...

Jura Jurax 23.1.2010 20:21

Re: Jenom můj názor ...

No, šetřit si na důchod ... ono peníze se dají investovat, riziko se dá rozložit, a dějinné zvraty ohrožují i ten státní, průběžný systém, který je navíc hrubě nespravedlivý k těm, kdož do něj hodně přispívají - prostě té povinné solidarity je přepříliš.

Sympatický se mi jeví návrh tuším lidovců, aby děti dávaly procenta (pokud možno nezandbatelná procenta, řádově tisíce, ne pár korun) ze svých stávajících daní adresně na důchod svým rodičům, až budou v důchodě. Případně aby mohly to procento alokovat podle svého uvážení těm, které považují za potřebné a jsou v důchodě.

Jan Hájek 23.1.2010 20:14

Uvažujte prosím

spoření  na důchod má smysl pouze tehdy, je-li jistota, že v době, kdy bude důchod čerpán, nebudou úspory naprosto znehodnoceny inflací. Zatím je to tak, že vám jakékoli uspořené prostředky klesají díky poplatkům za "správu" vašeho spořícího účtu v aboslutních číslech, o poklesu kupní síly díky inflaci už nemluvě, protože úroky z uspořených peněz jsou pod inflací. Spoření na důchod je tedy prostředek pro vylepšení životní úrovně "správců" vašich úspor. Spoření "do štrozoku" sice není ohroženo uzobáváním "správců", leč úspory jsou nemilosrdně likvidovány inflací. Jediné skutečně smysluplné spoření na stáří je řádná výchova svých dětí. To ovšem současný systém likviduje, protože to, co by vám děti byli schopni dát, jim "solidárně" sebere a přerozdělí stát. Viz též odpověď z jiné moudrosti - svůj výdělek dělím na tři části - jednou částí splácím dluh (svým rodičům), jednu třetinu spotřebuji sám, zbývající třetinu spořím na stáří (tím, že vychovávám své děti).

Jinak ať si MAFRA strčí "registrované partnerství tam, kam slunce svítí tak leda na nudapláži, i když tu vystupuji pod svým jménem.

Náhodný kolemjdoucí 23.1.2010 19:49

Re: Jenom můj názor ...

Ovšem jak definovat ty objektivní důvody. Jsou to snad tyto?   1/Bezdětnost těch co děti mít nechtěli aby si mohli víc užívat   (proč by na ně měli pak ostatní platit)  2/Děti se o rodiče starat nechtějí  (kdo je donutí např. v cizině)  3/děti sedí v kriminálu (kdo je donutí pracovat a bude pro ně práce?)  atd atd. Najít objektivní důvod je prakticky nemožné (snad s vyjímkou úmrtí potomků) a  ve společnosti s rozloženou morálkou vyloučené. Obávám se že vyjímku by si vymohli opět všichni (tak jako dnes soc.dávky).

Mirek 23.1.2010 19:29

Jenom můj názor ...

Nebudu hodnotit článek (asi jsem nepochopil, jaké z toho plyne ponaučení). Trochu si rýpnu do důchodového systému.  Takže: 1) šetřit na důchod jakoukoliv formou (fondy, vlastní účet v bance, pojištění a pod.) je vzhledem k časové délce maximálně nejisté. Dějinné zvraty, při kterých cena peněz padá k zemi, přichází častěji, něž je délka produktivního věku;  2) průběžný systém je jenom kamuflované perpetuum mobile, které se točí, protože na začátku se do něj hodně žduchlo. Co z toho plyne ? Pro mě asi to, že důchod vyplácený státem je dějinný omyl. A řešení ? Jednoduché: potomci by měli mít povinnost starat se o svoje rodiče. Měli by za to velkou úlevu na daních. Nějaké sociální daně je samozřejmě nutné vybrat. Stát by z nich platil důchody těm, kteří z různých objektivních důvodů nemohou být živeni vlastními dětmi. Uvolnila by se tak i spousta bytů, neboť potomstvo by nechtělo platit obrovský nájem. Zavedení tohoto systému je samozřejmě iluzorní, protože nejde udělat tlustou čáru a říct - důchody se nevyplácí, od zítřka vás živí vaše děti. O to bojestnější bude náraz držkou do dna prázdné státní kasy, až to tu pevně uchopí sockomanči. Bohatí zdrhnou do daňových rájů a třicetikorunový plebs začne ryčet hlady, protože zbankrotované republice nikdo nepůjčí.

alena 23.1.2010 18:10

Re: Nechápu ani zbla

pro Liberta-

vidíte, takže správně píšu, že jsem to nepochopila - netuše, že jde o vtip, já trouba!

Fakt jsem myslela, že to myslí vážně... No, co se týče reakcí na články: člověk by to kolikrát chtěl tak perfektně, tak výstižně napsat - a vyleze z toho slepenec nějakých myšlenek, popřípadě ještě něco horšího, slátanina.

Zdravím!!

jana 23.1.2010 17:49

Re: Nechápu ani zbla

také to nechápu,já jako důchodce ještě nějaký rok bez valorizace vydržím,pokud se nehorázně nezvednou ceny potravin,ale fakt lituji naše děti,ty už by si měli začít šetřit, s nima to bude horší,lituji je předem,já si myslím,že s námi problém být nemusí.

pavel novák 23.1.2010 17:44

důchodce

také jsem přesvědčen,že 13.důchod je jeden velký nesmysl,nás to nespasí a státní kasu zrujnuje.Chce to šetřit,ale nejen na důchodcích.

Bubeník 23.1.2010 17:34

Noblesní Klaus

vytuneloval penzijní účet a zanechal 2760 mld dluh nekrytých STÁTNÍCH penzí. Prodal za hubičku noblesně všechen kapitál, který mohl penze financovat. Zavedl pseudodemokracii, korupci a diktát ODS. A vy pořád žvaníte a žvaníte.

Liberta 23.1.2010 17:32

Re: alence

...pardon...technická chyba při vkládání reakce níže...

Liberta 23.1.2010 17:31

Re: Máte naprostou pravdu

Ano, přesně. - A příznačné je, že říkáte "dámy, okouzlující i po sedmdesátce". Pokud někde noblesa zbyla, jsou to vesměs dámy. Páni moc málokdy... Nevím, proč.

Liberta 23.1.2010 17:20

alence

Izák 23.1.2010 17:19

Vidíte to také tak

Velice se bavím, když vidím v telvizi, jíst příbory naše "CELEBRITY".U některých mám obavu, aby si neublížily.

Liberta 23.1.2010 17:19

Re: Nechápu ani zbla

Alenko, Vaše reakce také není bůhvíjak konsistentní. - Pan autor prostě nejdříve trochu zavzpomínal na noblesu dávných let, která se v osobách předků dochovala i do socialistických dnů, ale v dnešních dnech je už nenávratné pryč. No a pak zanadával na kdeco, co je důsledkem absence této úrovně, chováním na silnicích počínaje, politikou konče.

Pokud jde o dvojnásobný počet babiček nebo dědečků, není to žádný útok proti seniorům, je to známý snad už prvorepublikový vtip - paradox ("jak je to možné: každý máme dvě babičky, takže babiček je dvakrát tolik než lidí").

V. Kain 23.1.2010 17:14

Re: Pojem 13. důchod

Takových jako Vy moc není.Znám osobně několik důchodcú a ti i když mají vnoučata,tak mají ruku nastavenou pro ten 13.důchod.Jaké to mají ti lidé myšlení mě není jasné.

T. Šmilauer 23.1.2010 15:56

30 Kčs za vyšetření dítěte?

Od dubna 2009 dle vyhlášky MZ děti do 18 let regulační polpatek neplatí.

Libor.w 23.1.2010 15:46

Nebude tak zle.

Jen klid.obdobné nářky se objevují co svět světem stojí.Zkrátka"TAKOVÝ SNÍH UŽ NEPADÁ CO PADÁVÁVAL ZA MLADA".

alena 23.1.2010 15:40

Nechápu ani zbla

co chtěl svým článkem básník říci. Už titulek Problém se seniory - v textu pak nijak konkrétně není rozebírán, nepochopila jsem přesně, o jaký problém tu vlastně jde. A věty v úvodu - perly, jen se třpytí! Každý člověk má dva dědečky a dvě babičky, tudíž je jich dvakrát víc než lidí - co to je??? To jakože babičky a dědečci nejsou lidi???  

Vzpomínky na autorovy prarodiče a nostalgický vzdech nad dávno ztracenou kulturou 1. republiky jsou zajímavé - a pravdivé - jenže už se to nikdy nevrátí. Je jiná doba. Stejně si však myslím, že lidé a mezilidské vztahy zůstávají stejné v každé době a podstatné je, že máme (měli jsme) babičky a dědečky a máme a měli jsme se vzájemně rádi.

Co se týče finančního zabezpečení seniorů: mám v širší rodině také nějaké důchodce a podle mého pozorování soudím, že kdo trochu hospodaří a nežije nad poměry, tak vyjde. Jistě že to není žádné hogo fogo - ale já za jen o málo vyšší plat denně vstávám, jak už jsem zde kdysi se slzami v očích prezentovala, ve 4.30 a od 6 h jsem v práci - zatímco důchodci, zaslouženě si užívající odpočinku (toto není myšleno v žádném případě ironicky!!) vstávají třeba v 9. Když odečtu náklady na dojíždění, tak jsem na tom skoro podobně s penězi. 

Každý člověk má šanci stát se seniorem, pokud osud nerozhodne jinak -  a každý má šanci se na to po dosažení  určitého věku pomalu začít připravovat - aby pak z toho nebyl překvapený. Tak to abych už začala.... brrr... pomalu končí leden... za 11 měsíců tu zase bude nový rok... čas běží... každému... a vůbec, "tamti" pořád straší, že v kase nejsou peníze, už je totiž všechny roztočili, roztoči jedni prachmizerní, s tím jejich "hospodařením"... dostanem jednou vůbec ten důchod, nebo se půjdeme pást????

Dodo 23.1.2010 14:17

Re: Pojem 13. důchod

Ne, slyšel jsem Paroubka mluvit o 13. důchodu. Protože ale jejich voliči nemají paměť nebo nesledují zprávy, stačí dnes mluvit jinak a zabírá to.

Jsem důchodce, ale na Paroubkovu almužnu kašlu, děti mi to dají přímo a nebudou z toho platit úroky ještě mí vnuci.

Piha 23.1.2010 13:59

Re: Posun o jednu generaci

To ě také zarazilo, že Ranbow "přišel po nich", ale odkud přišel, vyskytl se tady jako jediný čistý, neposkvrněný?

Kukulín 23.1.2010 13:48

Re: Je zapotřebí zajistit nejen jednotné názory, ale i podchytit ty, co mají názory opačné !

A jak se bude jmenovat po patnáctým únoru neviditelný pes a MAFRA?? Když to nejsou skutečná jména a adresy!

Ludva 23.1.2010 13:48

Jistě by se našlo lepší řešení

jak ty prachy účelněji rozkrást.

Pamětník 2 23.1.2010 13:17

Re: Lži o 13. důchodu

Pane Nemo33.Myslím,že ty problémy o nichž hovoříte,nepatří do žádné souvislosti s důchodci.Životní minimum je věcí vlády a ta Vaše poslední věta:Heslo důchodců po nás POTOPA!!!,jste si na jejich úkor vymyslel Vy sám.Nikdy mne tato myšlenka nenapadla a neslyšel jsem ji ani od jiných důchodců.Také jsem nikdy netvrdil,že důchodci jsou špatně  honorování.Bohužel to nejde tvrdit ve všech případech.Tam,kde berou dúchod manželé,problémy v drtivé většině nejsou.Podstatně horší situace je u lidí,kteří žijí z jednoho důchodu a nemají možnost získat prostředky od dětí.Stejně tak,jako mají šetřit na důchod lidé,kteří jsou pro společnost nutní,ale jejich plat nedosahuje ani 12.000,-Kč brutto.je  otázkou s jakou zodpovědností přistupují politické strany k lidem,kteří nemají zájem pracovat a živí se po svém.K tomu sociální dávky a jsou spokojeni.Závěrem bych Vám chtěl položit otázku.Jak dlouho se už hovoří o naprosto nevyhovujícím důchodovém systému a jak se k této otázce staví politické strany i občané?

Nemo33 23.1.2010 12:22

Re: Lži o 13. důchodu

A co byste vzkázal občanům,co pro tento stát neexistují.A všechny strany je nevidí!!!Vy malé přilepšení!Nedostanou ani životní minimum.Duchodci jsou politiky nejvíc zkorumpovanou skupinou obyvatel!Kdyby se důchodci naštvali tak si ti lumpi v parlamentu ani neškrtnou!Tu totiž nejde o to kdo potřebuje pomoc,ale jak je kdo NEBEZPEČNÝ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Na jedněch se totálně ušetří,aby jste si polepšili.A co ,že některé skupiny obyvatel už asi vůbec důchod neuvidí.Neboť už na ně nebudou peníze.Heslo důchodců po nás POTOPA!!!!

doktor 23.1.2010 12:20

Pojem 13. důchod

nevymyslela ČSSD, ale novináři z MF Dnes. Jejich "nestranní" kolegové to teď do omrzení opakují, aby se zavděčili svým topolánkovským chlebodárcům.

Marat 23.1.2010 12:14

Re: Posun o jednu generaci

Ranbow, ty moresy které připisujete generaci narozené za války a po válce, tak ty moresy je naučili ti, kteří se narodili o třicet roku dříve. Narodil jsem se před válkou a za války začal chodit do školy a moc dobře si pamatují, že to c po válce dělo, tak ti kteří byly ještě dětmi, tak ty ještě nic  špatného dělat nemohli. Dělali to ti, kteří se narodili začátkem dvacátého století. Ovšem i ti si v sobě nesli to, co je naučila vlastenecká generace před ními. Jedna generace předává své hanebné moresy generaci další.

JaS 23.1.2010 11:39

Re: Posun o jednu generaci

Pěkně jste to popsal. Z těch důchodců, co píšete, pocházejí pak ti mladší, jako třeba ty dvě hlavní postavy ČSSD. Akorát strachem se asi netřesou.

JaS 23.1.2010 11:35

"jezdit jako prasata umožňují svině, které je chrání"

No přece "Pomáhat a chránit", ne?

Vodička-sapér 23.1.2010 11:07

Re: Je zapotřebí zajistit nejen jednotné názory, ale i podchytit ty, co mají názory opačné !

Svene A., já, sapér -pseudointelektuál, ve snaze si Vás trochu udobřit ,  ač  nerad, na sebe prozrazuji: Mám moc rád australskou lidovou písníčku Hádej Matyldo, hádej Matyldo....... prodírám se houším a mám přetěžkou kabelu...., zpíval jí pěkně Karel Hála , jak si vzpomínám. Ahóój!