4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Příprava na rehabilitaci komunismu?

Už mnoho let se mi nelíbí, a mnohokrát jsem to napsal, že ze slovníku médií a ze společenské diskuze mizí slovo komunismus. Zůstalo slovo "antikomunismus", které je tak často opatřováno přídavným jménem "primitivní", že antikomunismus jiný než primitivní jako by ani nemohl existovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Beránek 17.4.2013 11:28

Re: Ještě něco, paní Lukešová.

Copak, copak? Kolik jste si toho, (ne)vážení nakradli, že se tak bojíte? My, co máme čisté svědomí strach nemáme.

J. Barto 17.4.2013 11:21

Re: Ano, jste primitivové

Asi si pletete pojmy. To se stává dost často. Ale, byl by po ruce nějaký argument ??!

P. Beránek 17.4.2013 11:10

Re: pane Zemane

Opakujete se vážený.

Já už jsem chtěl, abyste to upřesnil, ale vy jste se zmohl akorát na plácání o ozbrojeném násilí vrahů Mašínů.

P. Beránek 17.4.2013 11:05

Re: paní Hájková

Ne, já jsem se na ozbrojeném násilí a vraždění, provozovaném Mašíny neúčastnil!! To měl být ten komunismus?:-)

R. Langer 16.4.2013 10:33

Re: paní Hájková

No Mašínové se o tom třeba přesvědčili dostatečně, také jste se účastnil? :-P

R. Langer 16.4.2013 10:31

Re: O komunismu

Nu ano, pro černochy to byl pravý komunismus - všechny základní potřeby měli zadarmo, a každý z nich pracoval pro blaho ostatních. Definice komunismu jako z učebnice. Ještě k tomu máte něco? :-P

P. Beránek 16.4.2013 8:42

Re: paní Hájková

Zkuste to. Zejména u nás by mě to zajímalo.

Ať se pobavíme.:-)

J. Hána 16.4.2013 4:01

Ano, jste primitivové

Protože nevidíte, že nyní tady je pro většinu lidí větší totalita než před listopadem. Používáte zkreslenou demagogickou propagandu.

P. Beránek 15.4.2013 23:33

Re: O komunismu

" komunistické režimy vždy a všude na světě znamenaly útlak a popírání základních lidských práv".

Takže dle této superinteligentní filosofie žijeme dneska v komunismu. V JůEsEj tedy také nebyla žádná demokracie, ale až do roku 1965 (zrušení rasové segregace) byl to také komunismus. Jsem nevěděl.:-)

P. Beránek 15.4.2013 23:25

Re: LIDEM ODSSTOP ismus

Takže teď máme u nás LIDEM ODSSTOP-ismus. To jsou mi věci.:-((

V. Kun 15.4.2013 22:25

Re: KOMUNISMUS !

Fricku " Kdyby v Česku oficálně vládli KMOTŘI, Tak zajisté by se to jmenovalo "Kmotřizmus .

To si klidně zapiš !

Není todáno  jazykem , ale skutečností .

P. Ficek 15.4.2013 21:25

Re: KOMUNISMUS !

Kouzelná češtin psala........ Takže tam kde vládnou kmotři je "Kmotřizmus". .......... Ne, tam je Česko !!

S. Vaněček Šauerová 15.4.2013 19:35

Nevím, nevím, pane Navrátile, historie ukazuje, že Češi si nechají svobodu vzít docela snadno. A sami přitom pomáhají.

Jisté je, že národ je rozštěpen a podle toho, co tvrdí sociologové, již větší polovina z nás tvrdí, že za socialismu se měla lépe. Někteří z těchto lidí jsou silně zradikalizovaní, výhrůžky možno číst ve veřejném prostoru každý den.

Počítám, že tito lidé se trochu uklidní, až převezme vládu levice a na své radikalitě trochu uberou. Žádný střet s demokraty tudíž spíše nepředpokládám. Navíc, změny půjdou pomalu, spousta lidí je vůbec nezaznamená.

Pokud jde o ÚSTR a to, co MUSÍ, jak píšete, vidíte, co se tam děje. Noví radní, vybraní a zvolení ČSSD, chtějí zkoumat klady minulého režimu, to ve zřejmém rozporu se zněním zákona o ÚSTR. Nebyla to TOTALITA, tvrdí. To tvrdí ČSSD od samého začátku, co se bojovalo vůbec o vznik úřadu. Cosi mně říká, že v ÚSTRku se - v souladu se zákonem - dobádalo. To, co chce nová rada, aby bylo zkoumáno, zadání obsažené v zákoně neobsahuje.

V. Kun 15.4.2013 19:31

KOMUNISMUS !

Je zajímavé , nebo hloupé od lidí kteří vyrukují tím, že v Česku  komunismus nebyl, z toho důvodu, že NESPLNOVAL VYKŘIČENÉ  (neuskutečnitelné) BÁJE komunizmu!

Hloupost nad hlopost.

KDE VLÁDNE MONARCHA - JE KRÁLOVSTVÍM,  KDE VLÁDLI NACISTI BYL NACISMUS,

 A KDE VLÁDLI KOMUNISTI , TAK LOGICKY TO BYL "KOMUNISMUS"!!

Je těžké něco takového pochopit?

V. Kun 15.4.2013 19:17

Re: ehm

Řekl bych, že řešit ČEŠSTVÍ, čecháčkovství s vyjádřit s  výrokem "ehm! je směšné!

Jak nazvat národ který v roce 1936 zapříčinil, že Heinlein a jeho strana zvítězila ve volbách.

 Heinlein kdyby chtěl, tak byl ministerským předsedou ČSR-ky. Naštěstí, tenkrát  měl více rozumu než Češi.

A po válce se to opakovlo tím, že volili KOMOUŠE ! 

Má takový národ rozum??   Ještě že tam už 44 roků nežiju !

J. Ryba 15.4.2013 18:03

to je fór :-))))

http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/nova-sefka-ustr-pavla-foglova-mela-v-minulosti-vazbu-na-ods

J. Kombercová 15.4.2013 17:14

Re: No popsala jste prostě totalitu.

No stojí, stojí... a kdyby seděl, stejně by nepustil.

J. Václavíková 15.4.2013 16:53

Re: Nejde o slova, ale o obsah

Kdyby jen pšoukání!

Autor: M. Varadinková

Jaká forma totality? Nejpravděpodobnější je zelená. Nepřítelem nebudou pouze Židé nebo buržousti, ale člověk jako ničitel Přírody. Neumíte si to představit? Tak třeba takto:

Pěstování kukuřice a ředkviček Vám nakonec zakážou (zabírá to místo tam, kde má být divoký prales) a žrát budete povinně kobylky a červy nebo ještě lépe nějaké syntetické recyklovatelné amarouny. Na každé toaletě bude povinný recyklátor, propojený s kuchyňskou troubou. To, co z Vás leze, půjde do recyklátoru a z trouby si pak vyzvednete teplý upečený amaroun. Dítě si smíte pořídit jen na povolení a jen pokud budou Vaše geny shledány nějakou komisí dostatečně zdravými. To aby se lidstvo nepřemnožilo. To dítě se ve škole bude učit výhradně zelenou ideologii, média budou zelená, jakékoliv protizelené kacířství bude zakázáno. Atd. Atd....

H. Lukešová 15.4.2013 16:44

Re: Ještě něco, paní Lukešová.

Do jisté míry si dělám legraci, s těmi kandelábry, ale o tom, že to bude hrozné, si legraci nedělám.

J. Holič 15.4.2013 16:42

O komunismu

Už jsem mnohokrát četl, že tu žádný komunismus nebyl. Pokud by byla řeč o naplnění definice komunismu, jistě, je to pravda. Ale věc se má trochu jinak. Diskuse je často o komunistické ideologii a jejích následcích. Pokusím se to přiblížit na příkladu. Byly žárovky, pak přišly zářivky (dlouhé trubice). Posléze se začaly vyrábět kompaktní zářivky se standardní paticí a výrobci tomu začali říkat "úsporné žárovky" protože chtěli překonat špatné vzpomínky lidí na poblikávající a vrčící trubice ve školách, které si každý pod pojmem zářivka představil. A teď přichází ten příměr: Jedná se o žárovky? Nejedná, jsou to zářivky. Takže stejně jako nerealizace komunismu je toto pravdou. ALE, výrobci a prodejci tomu tak říkají, všichni vědí, co si pod tím představit a pokud bude někdo říkat, že mají "úsporné žárovky" delší životnost, nebo že se hůře recyklují, pak je nesmyslné reagovat větou "Usporné žárovky neexistují!" Sice neexistují, ale existuje to, co je pod pojmem "úsporná žárovka" vyráběno a prodáváno. Stejně jako existuje to, co bylo v posledním století za komunismus (či cestu k němu) vydáváno. Takže prohlášení "nikdy tu nebyl komunismus" v dané debatě nic neznamená a záropveň to nic nemění na tom, že komunistické režimy vždy a všude na světě znamenaly útlak a popírání základních lidských práv.

J. Holič 15.4.2013 16:16

Re: Máte naprostou pravdu.....

nenahradí, jen doplní. Ale autor má pravdu, že ta snaha o rozmělnění skutečnosti komunistických zločinů tu je.

J. Holič 15.4.2013 16:14

Re: ODS a levice nebo komunismus

Co do toho taháte ODS? Ačkoliv je pro mě ODS nevolitelnou stranou, nesnáším, když někdo napadá kritiku komunismu odkazem na ODS/TOP/HCHKRDTN... že se tím jen snaží odlákat pozornost. To přeci na podstatě oprávněnosti kritiky komunismu nic nemění, ne? A co se ODS týká, máte snad dojem, že kdyby Bém, Tlustý, Macek, Langer a další oblíbenci založili novou politickou stranu, která by získala hodně hlasů při volbách, že by to bylo ok a že bychom se měli  dobře? A stejně tak je absurdní představa, že za 100 let budou v ODS úplně jiní lidé (pokud bude existovat), poliika bude vypadat odlišně a přitom by měla být jmenovka ODS indikátorem spokojené společnosti. Pokuste se proto vyvarovat nesmyslných zjednodušení - možná hezky znějí, ale jsou to zpravidla nesmysly.

I. Schlägel 15.4.2013 15:26

Re: ŽIL JSEM V KOMUNISMUSMU!

Jestli někdo nepochopil problém, tak jste to Vy, pane Beránku. Autor příspěvku na příkladu vojáka ilustruje budoucnost všech nevojáků v iluzorním komunistickém systému. Ano, každému podle jeho potřeb. Paráda. S drobnou podmínkou, o tom, co potřebujete a co již nikoliv rozhodne vrchnost, ne Vy.

V. Kolman 15.4.2013 15:24

Re: ŽIL JSEM V KOMUNISMUSMU!

Já o voze, vy o koze pane Beránku. Nepoužívejte nálepku "antikomunismu". To co uvádím, to je skutečnost, kterou jsem na vlastní kůži prožíl a neměl jsem možnost si vybrat nic jiného! V báchorkách o krásné budoucnosti zvané "komunismus" se opravdu nikde neříká, KDO bude určovat potřeby lidí, kteří by v něm žili. Nebo jste něco takového někde (kde?) četl, nebo slyšel? Ideový předstupeň - t.zv.: "socialismus, jasně ukázal, kam by to vedlo. I "socialismus" nebyl v praxi ničím jiným, nežli fešáckým otrokářským systémem, ve kterém byl občan jako otrok násilím držen a ze kterého nebylo úniku. Když se prostý občan, který odmítal v tomto "ráji" žít, pokusil nelegálně (legálně to nebylo možné!) republiku opustit, byl na hranici zastřelen. Pokud "nedovolené opuštění republiky" přežil - čekaly ho dlouhé roky vězení (vyhazov z práce, nebo ze školy) a zkažený život. O milionech zavražděných lidí v zemích t.zv. "socialistického tábora míru", kteří "jenom" nesouhlasili s tímto zrůdným režimem snad víte i vy. Pokud byste chtěl "socialismus" i nadále hájit, uveďte jednu jedinou zemi, která se "pyšní tímto hrdým" titulem, kde lidé žijí volně a šťastně a do které emigrují občané z kapitalistických států. Je to snad severní Korea???

       P.S. - Nejen vojáci (kdekoli na světě), ale i vězni žijí (podle definice: "každému dle jeho potřeb", kterou zvěstovali a snad dodnes zvěstují, sami komunisté) - v komunismu. Zní to neuvěřitelně a absurdně, ale je to tak. Nevím, jak jste starý a co vás učili ve škole, ani jaké máte životní zkušenosti. To, co uvádím je holá skutečnost. Pokud jste mladý a něvěříte mě, zeptejte se lidí, kteří tuto dobu na vlastní kůži prožili. Jako mladý muž jsem toužil cestovat, poznávat jiné kraje a podívat se na vlastní oči, jak se žije jinde ve světě. Bohužel, tehdy to (s výjimkou dovolené v zemích "tábora socialismu" - ale už ne v samotné SSSR!) nebylo možné! Mohl jsem vyjet až na stará kolena a jsem vděčný osudu, že jsem si mohl splnit svůj životní sen.

R. Langer 15.4.2013 15:20

Re: pane Zemane

Komunismus je totalitní diktatura udržovaná ozbrojeným násilím. Chcete to ještě nějak upřesnit?

R. Langer 15.4.2013 15:20

Re: odborník na názvosloví

A jak jste si tu životní úroveň měřil? :-P

R. Langer 15.4.2013 15:19

Re: paní Hájková

Komunismus je totalitní diktatura udržovaná ozbrojeným násilím. Chcete to ještě nějak upřesnit?

R. Langer 15.4.2013 15:14

Re: pane Haasi

V nacistickém Německu nefungoval žádný kapitalismus, ale korporátní fašismus, a Hitler držel firmy pěkně pevně pod krkem. A EU k takovému zřízení směřuje mílovými kroky.

R. Langer 15.4.2013 15:10

Re: ŽIL JSEM V KOMUNISMUSMU!

To jste asi někde velel, že o tom tolik víte, ne? A hlavně o těch vojácích z JůEsEj. To vám asi přímo hlásila kontrarozvědka, co? :-D

J. Ryba 15.4.2013 15:06

Re: S pojmem "totalita"

já tam ještě dva tři roky setrval, než se za ods stal primátorem a posléze hejtmanem býv. komanč z GH Moskva Pupp....