1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Přestávám tomu všemu rozumět

Dokonce by se hodily i jiné názvy, třeba za koblihu prodám duši či socani jsou stále stejní. Jenže oni jsou stejní ti korytáři všichni, jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Růžička 28.9.2016 16:52

Tak určitě.

Bolševik vždycky věděl, co je pro ovce nejlepší. Jak má ovce myslet, co si má ovce myslet, co má ovce jíst, jak má ovce žít a hlavně jak si ovce koupit, aby ho ovce příště znovu zvolily.

P. Selinger 28.9.2016 16:49

První facku dostala demokracie v Čechách

se vstupem do EU. Pořádný direkt ji trefil akcí Šlechty a Ištvána proti úřadu vlády. Definitivně ji porazil pád Nečasovy vlády a následné období vlády z vůle Zemana bez důvěry parlamentu a následné volby za koblihu a 30 Kč.

J. Kulheim 28.9.2016 15:34

Co to je veřejné zdraví

Veřejné zdraví (zdraví populace) je zdravotní stav obyvatelstva. Je určován souhrnem přírodních, životních a pracovních podmínek a způsobem života. V socialismu se stává zdraví majetkem veřejným. Musíme dirigistickému státu předat peníze a veškeré pravomoci. V momentě, když peníze zaplatím, stávají se tyto peníze veřejnými. Peníze občan odevzdá a neví na co má za svoje peníze nárok. Základní otázka je jestli chceme, aby za nás všechno organizoval anonymní stát nebo chceme mít určitou svobodu volby.

Zdraví jednotlivce je nejcennějším soukromým majetkem, který dostáváme. Je na každém z nás, jak s ním hospodaříme. Každý z nás má odpovědnost za sebe, svoji rodinu, za to co se děje kolem něho. Předat péči o zdraví státu, je špatný obchod.

Mezi „přímé“ determinanty zdraví patří 1/ Životní prostředí udává se, že má na zdravotní stav vliv přibližně 25%.2/Genetický základ má vliv přibližně 25%.3/ Zdravotnický systém 15% vliv na zdravotní stav.4/ Životní styl; Nevýznamnější z přímých determinant ovlivňuje zdravotní stav až z 60 %/ stravování, pohybová aktivita, stres, toxikomanie, atd./

V roce 2002 činila v ČR hodnota zdravé délky života při narození u mužů 62,8 roku, u žen 63,3.O kvalitě prožitého života nejvíce vypovídá ukazatel délky života prožitého ve zdraví, který byl v ČR roce 2010 stejný jako v roce 1962, tedy 62 let. Prodlužování délky života tudíž u nás spočívá ve zvyšování počtu let prožitých v nemoci.

1/ Systém zdravotnictví, který neklade důraz na zdraví prospěšný životní styl, nemůže vést ke zlepšení zdravotního stavu obyvatelstva. Systém musí motivovat osoby k zdravějšímu životu. 2/ Financování z veřejných peněz nemotivuje klienta k péči o svoje zdraví.3/ Nemocní lidé, nemohou pracovat, případně mají nižší výkonnost.Zdravá populace je hnacím motorem ekonomického růstu. Špatné zdraví má důsledky sociální: nemocní, a především ti, kteří jsou nemocní dlouhodobě, nemohou plnit své společenské role (v zaměstnání, rodině, v občanské společnosti apod.)

J. Bruner 28.9.2016 12:04

je jednoduché

se se smraďochy vypořádat. Valí se kouř, pak hned jdu se sousedem projednat. Co je na tom tak složitého?

K. Janyška 28.9.2016 10:11

Ano, používaný model demokracie je přímou cestou

k totalitě. Noví Hitlerové, u nás Babiš, jsou schopni dílo zkázy dokonat... Dzp.

P. Kersch 28.9.2016 9:02

dotaz

Proč musí zde čtenář číst o něčem, čemu autor přestává rozumět? Domníval jsem se, že autoři píší vždycky o tom, čemu rozumí (nebo si to aspoň o sobě myslí).

B. Uhlich 28.9.2016 9:13

Re: dotaz

Myslím, že to číst nemusí, protože to není, na rozdíl od různých kravin, povinné. .. Navíc, u některých čtenářů je lépe, aby toho moc nečetli, protože tomu stejně nerozumí. ..

P. Lenc 28.9.2016 9:31

Re: dotaz

Naprosto přesné pane Uhlichu.

P. Kersch 28.9.2016 11:46

Re: dotaz

Patříte mezi ty čtenáře, kteří by podle Vás neměli moc číst, i Vy, pane Beno Uhlichu?

B. Uhlich 28.9.2016 20:38

Re: dotaz

Já na rozdíl od Vás nemám duševní problém s článkem... jak patrno z Vašeho příspěvku... nějaký problém máte vy...

M. Prokop 28.9.2016 9:19

Re: dotaz

Kdo vám nařídil to číst?

P. Kersch 28.9.2016 11:57

Re: dotaz

Pane Prokope, zřejmě potřebujete, abych Vám i ostatním zdejším diskutérům připomněl, že normální čtenář si dělá názor na článek a diskutuje o něm teprve tehdy, až když si ho přečte. Mně nikdo nenařizuje, abych něco si přečetl. Nadpis článku "Přestávám tomu rozumět..." navádí k tomu, aby si čtenář uvědomoval, jak rozsáhlé znalosti v daném oboru autor takto nadepsaného článku má. Protože když ON (= kapacita v daném oboru) něčemu přestává rozumět, tak to něco je tím pádem nesmysl, že.

B. Uhlich 28.9.2016 20:40

Re: dotaz

...myslím, že Vaším problémem je nadměrná duševní činnost.... :-)

A. Trick 28.9.2016 8:52

Pane autore,

Vás musí hrozně, ale opravdu hrozně srááát, že existují dopravní předpisy, které Vás omezují SVOBODNÉ jezdit kudy si zamanete.

Dopravní předpisy určitě vymyslel bolševik!!!

M. Prokop 28.9.2016 9:20

Re: Pane autore,

Tak, jak vypadají, tak zaručeně. Stačila by jich polovina, možná i méně.

Článek je sice o něčem jiném, ale to nechte koňovi.

A. Trick 28.9.2016 10:25

Re: Pane autore,

Článek je o omezování SVOBODY. Vašemu kumpánovi Rysovi to nenechám.

M. Prokop 28.9.2016 11:21

Re: Pane autore,

Pan Rys, na rozdíl od vás, chápe bez problémů.

J. Hejna 28.9.2016 11:28

Re: Pane autore,

Tomu se říká demagogie. Hrubozrná!

J. Šimek 28.9.2016 7:31

Jsem proti buzeraci, ale

zažil jsem sousada dlouhodobě topícího bombami z petlahví a zažít to už nechci.

Jakmile nebude léčení nemocí způsobených kouřením hrazeno z veřejného zdravotního pojištění, v tu chvíli jsem proti omezování kouření, které nebude obtěžovat nekuřáky.

R. Tesařík 28.9.2016 8:22

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Ta pohádka o pet flaškách je hezká.. A mimochodem, nezaplatili si kuřáci to léčení daněmi z cigaret?

J. Fleiszner 28.9.2016 8:46

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Jo, každej zná cikánskou rodinu, kde mají tak uklizeno, že by se dalo z podlahy jíst a každej měl souseda, co topil petkama a gumákama :-)

Na cigára je neuvěřitelná daň. Cca 75% a každý rok roste. Taky se kuřáci dožívají nižšího věku, takže jim stát nevyplácí tolik peněz na důchody.

Myslím, že "útoky" politiků na kuřáky jsou ve skutečnosti útoky na tabákový průmysl. Ten pak v rámci udržení si postavení na trhu politikovi zaplatí, když od zakazování couvne.

J. Šimek 28.9.2016 8:47

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Pohádka? Je vidět, že víte prd, co jsou schopni lidé cpát do kamen :o)

Nezaplatili.

J. Fleiszner 28.9.2016 8:30

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Pán číslo (1) by omezoval kuřáky v kuřáckém klubu, protože tam chce jít na večeři s dětmi a má přece "právo" být v nekuřáckém prostředí (i když je to kuřácký klub). Pán číslo (2) by uvalil vyšší daň na tučné potraviny v marné snaze snížit počet obézních lidí. Pán číslo (1) i (2), ale jezdí do práce autem a to by zase ve jménu veřejného zdraví chtěl zakázat pán číslo (3).

A takhle si debilové (zakazovači) zničí vzájemně životy. Stejně jako ten úředník, co se vám ve jménu zákona smí vecpat do baráku a koukat vám do kotle! Mimochodem se koukne také jestli máte doma přístroj schopný příjmat nevyžádaný signál České televize a zda za něj platíte výpalné. Případně by mohl také trochu obhlédnout celkovou životní situaci v domě, zda není třeba preventivně zavolat sociální pracovnici, která by zhodnotila, zda je váš dům dostatečně uklizený (dle jejích představ), protože jinak by mohlo být ohrožené vaše dítě na výchově! Další pravomoce uředníka se ospravedlní jeho efektivním využití (když už vám vlezl domů). Tohle je prostě debilita!!!!!

J. Šimek 28.9.2016 8:49

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Ze srdce vám přeju při invezi zažít kreténa pálícího gumu a plasty a podobné hnoje :o)

B. Uhlich 28.9.2016 9:00

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Tak hlavně to začíná vypadat, že se národ brzy rozdělí na dvě poloviny, kdy ta jedna bude kontrolovat a revidovat tu druhou. .. Podle toho, jak to teď vypadá, tak by si každý občan měl připravit tak 5 tisíc na revize všeho možného a to každý měsíc, protože si tady tolik šmejdů vylobbovalo, že budou něco revidovat, že hlavně nechápu, kde ty lidi na to budou brát. ...ale jak je patrné - lidem to zas až tak nevadí. .když vždy stáhnou ocas a plazí se dál. ..

M. Prokop 28.9.2016 9:22

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Jste optimista. Možná finále bude, že budou jen kontroloři a kontrolovat se navzájem. Výroba čehokoliv se stejně nevyplatí, pro přílišný počet kontrol.

B. Uhlich 28.9.2016 8:48

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Á, Rudá zavist a sprostota zas plácá nesmysly. ... To, že někdo systematicky topí PET lahvemi je nesmysl. ..Bláboly o masivním topením petkami dávají na internet převážně placení diskutéři a hlupáci. Ve skutečnosti se jasně dokázalo, že je systematické topení petkami nereálné hlavně z logistickych důvodů. ..opravdu bych chtěl vidět rodinu, která celý den sbírá petky, pak do nich pěchuje piliny a zalévá to vyjetým olejem. ..a když už jsme u toho. ..mohla by mi rudá závist říct, kde sežene normální člověk asi tak 1..2 kubiky vyjetého oleje ? ...aby s tím vystačil celou zimu.?

Jako ano, připouštím, že jsou lidi, kteří fakt topit neumí a asi jsou opravdu pohromou pro své okolí. ..jenže na tom žádné filcování domácností nic nezmění. ..ty lidi vždy prokáží, že mají dobré palivo a budou smrdět dál a to třeba i automatickým kotlem. ..jenže to tady nikdo nechápe, protože o topení tady již dnes prakticky 75% populace neví nic. ..jednoduše proto, že se jich to netýká. A tak jsou veškeré diskuze zahlceny sídlištními odborníky na topení, kotle a spalování odpadků. ...,že jo, rudá závisti ?

J. Šimek 28.9.2016 8:53

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Zblázněte se z toho, že jsem pro srozumitelnost napsal "pet lahve".

Pálení svinstev spolehlivě zamořilo celou ulici a rvali to tam vždycky v noci, aby nebylo hned vidět ten černý dým.

Ti, kteří nevěří, že je to možné, ti měli v životě kliku ... zatím.

B. Uhlich 28.9.2016 9:06

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Šimku, to je jasný,...já vím, žes musel něco takového zažít. ..to je jasný. ..A ještě sem přijdou minimálně další tři pitomci, kteří to taky zažili. ...to já chápu. .. ....jen nechápu, proč ze sebe stále tolik lidí dělá blbce. ...

J. Šimek 28.9.2016 9:14

Re: Jsem proti buzeraci, ale

Já nechápu, proč ti blbci pálením svinstev obtěžují jiné lidi a tykání si nechte na schůzi, soudruhu ... soudruzi tykají.