8.7.2024 | Svátek má Nora


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
aleš 11.4.2006 22:31

A další daň je na světě.

Podlé chování současné socialistické vlády vůči občanům nabylo dalšího rozměru. K již stávajícímu obludnému zdaňování občanů přibyla skrytě a nenápadně další daň. Jsou jí zdaňováni všichni občané a absurditou možnou jen v socialismu je že nejvíce ti občané, kteří používají pro vytápění elektřinu tedy nejčistší  a nejekologičtější způsob. Jedná se o platby za elektřinu. Stát provedl podvod na občanech tolerovatelný snad jen v Čechách, kdy společnosti ČEZ nejdříve zajistil monopol na elektřinu, poté tato patřičně zvedla ceny a tyto peníze si z ČEZu jako hlavní akcionář bere na dividendách stát. Stát si bere peníze občanů, které tito platí za elektřinu. Cena elektřiny v Čechách tedy sestávají jednak z ceny za výrobu a rozvod a dále daň. Proto také již jsou ceny elektřiny v Čechách jedny z nejvyšších v Evropě a to v absolutních číslech. Proti tomuto monopolu již také vystoupila evropská komise, ale to českým socialistickým papalášům vůbec nevadí, protože případnou pokutu přece nebudou platit oni, ale my všichni občané.

Tana Zajicova 11.4.2006 15:41

Pane Zidku,

K vcerejsi diskusi pod stejnym autorem. Byla bych nerada kdybyste me spatne pochopil. Ja neutocim na protestanty, pouze komentuji to co vidim. Naopak povazuji za zcela podstatne, aby krestane vsech denominaci dokazali drzet pri sobe. To nevylucuje dialog i kdyz oboustrane kriticky.

Rostislav Zídek 11.4.2006 17:22

Paní Zajícová,

neznám konkrétní protestanty, se kterými se stýkáte. Já mám zkušenosti z Brna - a Vámi popsané heslo nikdo ze známých protestantů nevyznává. Naopak, volný čas mnoha z nich je vyplněn nezištnou službou. Věřím, že když se lépe porozhlédnete po okolí svého bydliště (USA?), najdete také spoustu takových - oni nejsou tak vidět.

Víte na Vaše příspěvky většinou nereaguji, protože s nimi souhlasím. Odchylky přecházím, protože bývají pro diskutovaný problém nepodstatné. Vaším výrokem o protestantech jste mě ale "zvedla ze židle".

V úctě Rostislav Zídek

Tana Zajicova 11.4.2006 17:47

pane Zidku,

ja jsem par let zila na jihu Ameriky a tudiz mam s americkymi protestanty vic nez pozitivni zkusenosti. Pochytila jsem od nich vetsinu toho co o americkem jihu z prvni ruky vim. O tom jsem ale nepsala. Tendence americkych evangeliku, ktere jsou dnes sireny televiznim evangelismem a tzv megakostely jsou teologicky neobhajitelne pokud presvedcuji svoje verici, ze Buh je cesta ke kariere a mamonu. Moje poznamka byla o tom a o nicem jinem. Omlouvam se pokud jsem se Vas ( i kdyz zcela neumyslne) dotkla.

Zdravim

Tana Zajicova 11.4.2006 15:36

Politika

Politika a lidska (obcanska) zainteresovanost v ni slouzi cloveku k zajisteni jeho vlastni existence. Jestlize se clovek s timto stavem spokoji a jestlize politika nepresahuje do nepolitickych teritorii, jinymi slovy nezabyva-li se nepolitickymi cili, zakonite se stane prazdnou.

Tenhle problem, podle meho odhadu ( a vzhledem k zemepisne vzdalenosti mozna chybny) zatezuje Ceskou zemi. Politika je alfou a omegou zivota ochuzeneho o rozjimani o vecech mimo tuto sferu. Odpoutani od teto sfery politickeho vnimani je rozumeno jen v dimenzich: 'zajdeme si na vystavu'.

Tohle neni snaha o hanu, nebo exkurzi do toho ' Jak Cesi mysli'. Jenom dohad.

 

Saša 11.4.2006 13:24

Svatý Pavel samozřejmě znal možnosti demokratické vlády.

Jako žid znal dobu soudců - období před nastolením monarchie u Židů. A jako občan Říma znal demokratickou minulost Říma. A jakožto produkt helenistického vzdělání, hovořící a píšící řecky lépe než latinsky a možná i lépe než aramejsky a hebrejsky znal pochopitelně i demokratická uspořádání řeckých polis v dobách jejich svobody. Jeho slova o poslušnosti vládě směřují k tomu, aby křesťané nemarnili svůj osobní čas, určený k vlastní práci v pomoci Kristu na své spáse, půtkami s vládou a bezdůvodnou oposicí v případech, kdy vláda své povinnosti plní. Pokud je neplní a pokud se staví na stranu zla proti dobru, pak samozřejmě nejde o vládu, ale o útisk, proti němuž i křesťané mají právo se stavět.

Dnešní pojetí vztahu křesťana a veřejné moci podává katolický katechismus, schválený Janem Pavlem II.:

„Soužití mezi lidmi nemůže být uspořádané a plodné, není-li v něm právoplatná autorita, která zajišťuje pořádek a stará se dostatečným způsobem o společné dobro.“ „Autoritou“ nazýváme postavení, jehož mocí osoby nebo instituce vydávají lidem zákony a nařízení a očekávají od nich, že je budou poslouchat.Každá lidská společnost potřebuje autoritu, která ji řídí. Tato autorita má svůj základ v lidské přirozenosti. Je nezbytná k jednotě občanské společnosti, Jejím úkolem je všemožně zabezpečovat obecné dobro společnosti.Autorita, jakou požaduje mravní řád, pochází od Boha: „Každý se má podřídit vyšší moci, která vládne, neboť není moci, která by nepocházela od Boha. Ty, které jsou, od Boha jsou zřízeny. Když se tedy někdo staví proti (vládnoucí) moci, staví se proti řádu, který dal Bůh. Kdo se tomu vzpírá, sám na sebe svolává odsouzení“ (Řím 13,1-2).

Saša 11.4.2006 13:25

Pokračování

Povinná poslušnost všem ukládá, aby si patřičně vážili autority a prokazovali jí úctu, která jí patří, a vděčnost a přízeň, podle zásluh, i těm osobám, které vykonávají její úřad. Svatému papeži Klementu Římskému vděčíme za nejstarší církevní modlitbu za politické a vládní představitele: „Pane, dej jim zdraví, pokoj, svornost a vytrvalost, aby mohli bez překážky vykonávat svrchovanou moc, kterou jsi jim udělil. Ty, Pane, nebeský králi věků, dáváš lidským synům slávu, čest a moc nad zemí. Proto řiď, Pane, jejich rozhodování, aby konali, co je dobré a co je ti milé; kéž mohou vykonávat moc, kterou jsi jim udělil, pokojně a mírně, aby byli hodni tvé milosti.“

Jestliže autorita odkazuje na řád stanovený bohem, „je určení způsobu vlády a výběr vedoucích činitelů ponechán svobodné volbě občanů“. Rozmanitost politických režimů je mravně přípustná, jen když tyto režimy přispívají k oprávněnému dobru společnosti, která je přijímá za vlastní. Režimy, jejichž povaha odporuje přirozenému zákonu, veřejnému pořádku a základním právům osob, nemohou uskutečňovat obecné dobro národů, jimž se vnutily. Autorita neodvozuje svou mravní oprávněnost sama od sebe. Nemá jednat tyransky, ale má pracovat pro společné dobro jako „mravní síla, která se opírá o svobodu a o vědomí odpovědnosti za přijaté povinnosti a úkoly“. „Lidské zákonodárství nabývá charakter zákona pouze v té míře, v jaké se shoduje se zdravým rozumem; z toho je zřejmé, že odvozuje svou moc z věčného zákona. V té míře, v jaké by odporovalo rozumu, bylo by nespravedlivé, protože by nesplňovalo pojem zákona: byl by to jistý způsob násilí.“ Autorita je vykonávána právoplatně jen tehdy, jestliže usiluje o obecné dobro dané skupiny a jestliže používá k dosažení tohoto dobra mravně dovolených prostředků. Stane-li se, že vládcové vydají nespravedlivé zákony nebo učiní opatření protivící se mravnímu řádu, nejsou taková nařízení pro svědomí závazná. „V takovém případě autorita přestává být sama sebou a zvrhává se ve zvůli.“

Janus 11.4.2006 13:45

Re: Pokračování

A jak se takové "dobro" pozná?!!8-o Podle zdejší diskuse je pro každého "dobrem" něco úplně, ale úplně odlišného ... ;-D

Saša 11.4.2006 16:29

I to je pro katolíky definováno v katechismu.

Doporučuji studium na adrese http://www.katechismus.cz/, doporučuji druhou kapitolu první části třetího oddílu.

V souladu se společenskou přirozeností člověka má dobro každého jednotlivce nutně vztah k obecnému dobru. Obecné dobro tedy nemůže být definováno, leč ve vztahu k lidské osobě. Nežijte osamoceni, uzavřeni do sebe, jako byste už byli utvrzeni ve spravedlnosti; naopak společně se scházejte, abyste hledali to, co napomáhá k dobru všech. Obecným dobrem se má rozumět souhrn podmínek společenského života, které jak skupinám, tak jednotlivým členům dovolují úplnější a snazší dosažení vlastní dokonalosti. Obecné dobro se týká života všech. Od každého jednotlivce a mnohem více od těch, kteří vykonávají vedoucí funkci, vyžaduje rozvážnost. Obsahuje tři podstatné prvky: Na prvním místě předpokládá respektování osoby jako takové. Ve jménu obecného dobra je veřejná moc zavázána respektovat základní a nezadatelná práva lidské osoby. Společnost je povinna dovolit každému svému členu uskutečnit své vlastní povolání. Obecné dobro spočívá zvláště v podmínkách pro uplatňování přirozených svobod, které jsou nezbytné pro plný rozvoj lidského povolání: tedy v právu na jednání podle správných příkazů svého svědomí, na ochranu soukromého života a na svobodu i ve věcech náboženských. Na druhém místě obecné dobro vyžaduje společenský blahobyt a rozvoj skupiny samé. Rozvoj je souhrnem všech sociálních povinností. Jistě, vládní moc musí rozhodovat ve jménu obecného blaha mezi různými jednotlivými zájmy. Musí však každému zpřístupnit to, co tento jedinec potřebuje, aby mohl vést opravdu lidský život: potravu, oblečení, zdraví, práci, výchovu a kulturu, pravdivou informaci, právo založit si rodinu atd. Obecné dobro zahrnuje konečně mír; to znamená stálost a bezpečnost spravedlivého řádu. Předpokládá tedy, že veřejná moc zaručuje čestnými prostředky bezpečnost společnosti i jejích členů. To je základem práva na oprávněnou osobní i kolektivní obranu

Janus 11.4.2006 13:46

Re: Pokračování

P.S.: Co vy, věrný katolík, říkáte na Jidášovo evangelium? ;-)

Saša 11.4.2006 16:36

A co jako s ním má být?

Mezi napsáním evangelií, napsanými po smrti, zmrtvýchvstání a nanebevstoupení Ježíše Krista a Evangeliem podle Jidáše uplynula doba delší než mezi Kosmou a Dalimilem. Cožpak někoho zneklidňuje správnost Kosmovy kroniky v tvrzeních, v nichž se Dalimil odchyluje?

Navíc jaxi nelze přehlédnouti, že Jidáš nic nesepsal a sepsati nemohl, neb se po své zradě oběsil.

Janus 11.4.2006 16:43

Re: A co jako s ním má být?

Oběsil ... jste si tím jistý nebo se to jen traduje? ;-) a pokud se týká Kosmy a Dalimila, tak tam je jasné za koho oba kopali ...  Podle toho jsou jejich zprávy také brány s patřičnou rezervou, zvláště, je-li po ruce relativní dostatek zahraničních (zejména něměckých) pramenů. U těch evangelií je to jaksi poněkud menší rozsah pramenů ... :-/ Chápu, že gnostici Vám nejsou příliš po chuti ... Ostatně Templáři na to také dojeli (tedy kromě toho, že se francouzskému králi zachtělo jejich majetku) ...

os 11.4.2006 17:28

Re: Pokračování

...dik za hezky prispevek

Hawk 11.4.2006 12:30

To snad ne

"Aniž si pleteme politiku s evangelizací, můžeme jako občané trvat na tom, že stát se bez hodnotových soudů neobejde"

Nedomnívám se, že stát má vyslovovat nějaké hodnotové soudy, nebo ještě hůře, mi nějaké hodnoty vnucovat.. Stát má pouze nastavovat pravidla a dbát na jejich dodržování

Rostislav Zídek 11.4.2006 13:25

Re: To snad ne

Nastavení pravidel a vynucování jejich dodržování = hodnotový soud.

Hawk 11.4.2006 14:19

Re: Re: To snad ne

Já to tak zcela nevnímám. Nastavení pravidel pro to ,aby společnost nějak fungovala, je mnohem obecnější a neutrálnější, než to jaké jaké hodnoty jsou mi doporučovány, či dokonce vnucovány jako dobro, či zlo. Např. asi by mělo být někde v zákoně ošetřeno, že se rodiče mají starat o své děti. Ovšem domnívám se, že tvrdit, že jedině správné je pokud je vychovává manželský pár, který uzavřel církevní sňatek, už je nad tento nutný rámec. Případně, že je mám vychovávat ke křesťanské morálce nebo v "duchu vědeckého světového názoru". A  tohle těmi hodnotovými soudy měl podle mého autor článku na mysli. Dodržuji zákony a po tom jaké hodnoty vyznávám je každému kulový.

Meky 11.4.2006 16:19

Re: Re: Re: To snad ne

Nerozumím tomu, proč oddělujete zákony od hodnot. Každý zákon (nebo skoro každý) přece prosazuje nějaké hodnoty. Když dodržujete zákony, a, třeba, nekradete, podřizujete se tomu, že se obecnému přesvědčení,  že krást je špatné (jinými slovy, má hodnotu chránit soukromý majetek). V zemi, kde se chránit majetek lidí nebude považovat za hodnotu, nebude zákon, který by krádeže zakazoval. Stejně jako u nás zákon nevyžaduje, abyste se o ramadánu postil, protože to za hodnotu nepovažujeme. 

Janus 11.4.2006 16:46

Re: Re: Re: Re: To snad ne

Správně! A některé ženské se postí dobrovolně a nepotřebují k tomu náboženství. Prostě chtějí být "In" ... :-/ Teď mne napadá - není ta touha být "In" též novodobou formou jistého náboženství?8-o

Hawk 11.4.2006 17:54

Re: Re: Re: Re: To snad ne

Protože podřídit se zákonu je něco jiného než ztotožnit se s hodnotami které ten zákon chrání. Já se tomu zákonu podřizuji, ale moje hodnoty jsou jiné. Případně se domnívám, že ten zákon je zcela pitomý - např. to že držení marihuany je minimálně přestupek, abych byl konkrétní

jaroslav1 11.4.2006 11:34

K čemu slouží policie za socialistické vlády - šikana občanů, budování policejního státu - socialismu.

 

S přicházejícím jarem opět vycházejí čeští policisté do ulic, ne aby se zbraní v ruce chytali zloděje, potírali kriminalitu, upozorňovali na dopravně nebezpečná místa, podíleli se fyzicky na řízení dopravy v kritických místech atd., za což je my občané draze platíme. Důvod je zcela jiný. Šikanování občanů a vybírání peněz od řidičů, nikoli pokut. O pokuty by se jednalo pouze v případě, že by v Čecách byla funkční dopravní síť, řízená jak automaticky, tak policisty na místě. V současné době, kdy je značná část českých komunikací dle norem zcela nesjízdných, kdy policie rezignovala na řízení dopravy nelze o pokutách vůbec mluvit, ale jde o formu jakéhosi výpalného "zaplať nebo nepojedeš dál". Je nutné připomenout, že po svém nástupu k moci socialistická vláda zablokovala výstavbu nových dálnic a peníze přesměrovala na železnici, kterou nikdo nejezdí, ale jde zde dobře tunelovat např. nákup vlaku Pendolino, evidentně nevýhodný pro České dráhy. Ale zpět k dopravě. Na křižovatce dvou čtyřproudových silnic Čimická a K Pazderkám v Praze se již mnoho let objevují policisté cca kažkých 14 dní. Svůj vůz zaparkují do jednoho z odbočovacích pruhů a za tímto vozem si zastavují a kontrolují automobily. Řidiče nutí k vystupování takže řidič musí vystoupit do normálního silničního pruhu. Odbočovací pruh je zcela zablokován a kontroly řidičů a aut probíhají přímo v tomto pruhu, tedy na čtyřproudé komunikaci. Tím, že policisté zastavují i vozidla z levého jízdního pruhu, dochází zde nezřídka k menším dopravním zácpám. To, že tím policisté ohrožují životy a majetek řidičů jim zřejmě nevadí. Dále se v tomto místě jedná o neprůjezdnou oblast, takže zde jezdí pouze osoby, které zde bydlí nebo pracují a policisté tedy kontrolují stále dokola ty samé řidiče. Navíc jejich přítomnost na tomto místě je již obecně známa takže např. zloděj auta se tomuto místu samozřejmě vyhne. Pak jejich přítomnost zde má pouze jediný důvod - šikana občanů.

jaroslav1 11.4.2006 11:34

K čemu slouží policie za socialistické vlády - šikana občanů, budování policejního státu - socialismu. - pokračování

 

Kdo tyto policisty na toto místo stále posílá, vyškolil je, a z peněz občanů je platí ? Zodpovědnost nese premiér Paroubek a jeho pochopek Bublan. Nicméně toto zcela zapadá do vládní socialistické politiky stálého omezování svobod občanů. Běžné jsou i vulgárnosti těchto policistů např. titulují občany slovy "ty vožralej hajzle" v tom okamžiku ovšem druhý policista přibíhá s tvrzením "můj kolega nic takového neřekl", nemají na svém oděvu upevněné číslo policisty atd. Přitom v této oblasti dochází k vysoké pouliční kriminalitě např. o dvě ulice dále byly nedávno vykradeny najednou všechny sklepy. O to, ale socialistům jde : nebojovat s kriminalitou, nechat ji bujet, protože ta také výrazně omezuje svobody občanů, a policii používat výhradně k buzeraci, šikaně a dalšímu omezování občanských svobod. To, že policie po nástupu socialistů k moci a po čistkách provedených ministry Grulichem a poté Grossem rezignovala na řešení citlivých politických kauz a na vedoucí posty byly dozazeni někdejší příslušníci Stb, viz reportáž v nedávném čísle Respektu také přesně zapadá do socialistické strategie vládnutí tj. lidvidace občanských svobod a nastolení policejního státu. A tuto temnou ruku nakonec pocítí všichni občané, tedy i nízkopříjmové skupiny, kterých se socialisté tak halasně snaží zastávat. Tyto příklady z běžného života by si měl každý uvědomit až půjde k volebním urnám.

qwert 11.4.2006 14:13

Re: K čemu slouží policie za socialistické vlády - šikana občanů, budování policejního státu - socialismu. - pokračování

Nebylo to náhodou pravicové MV, kde se vydávala podezřelá lustrační osvědčení?

Janus 11.4.2006 14:29

Re: Re: K čemu slouží policie za socialistické vlády - šikana občanů, budování policejního státu - socialismu. - pokračování

No jo, když on Ruml byl jen taková trubka ... Tam si každej dělal co chtěl ... ;-(

Žulový Aston 11.4.2006 7:28

Bible, Dráapl a Václav Klaus

Dle Dana Drápala má stát zajistit vládu práva. A proto pravil Václav Klaus: ekonomové musí předběhnout právníky.

petr 11.4.2006 9:36

Re: Bible, Dráapl a Václav Klaus

A co jako?

Jupík 11.4.2006 6:10

A sakra

Každý ať se podřizuje vládní moci, neboť není moci, leč od Boha.

Takže Paroub měl pravdu, když tvrdil, že má daný puvoár tam shora....8-o8-o

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 11.4.2006 0:57

No vidite, autore

Každý ať se podřizuje vládní moci, neboť není moci, leč od Boha. Ty, které jsou, jsou zřízeny od Boha, takže ten, kdo se staví proti vládnoucí moci, vzpírá se Božímu řádu. Kdo se takto vzpírá, přivolává na sebe soud.

A prave pro tohle jsem ateista. Jsem pevne presvedcen, ze kazde nabozenstvi bylo vymysleno jednemi lidmi k ovladani jinych lidi. A vy jste mi to citatem z Bible potvrdil ;-D

Janus 11.4.2006 11:55

Re: No vidite, autore

Tak, tak ... Jen jeden skromný dotaz - je bezvýhradné vyznávání "neviditelné ruky trhu" též něco jako náboženství? Něco mi říká, že ideologie je idologií, ať už je předmětem "zbožštění" cokoli (hlavně, když to prospěje mému zisku, že) ;-)

Saša 11.4.2006 13:14

Jenomže to se týká jen té vládní moci,

která se nezpronevěřuje svým úkolům. Pokud vládní moc sama krade, podporuje krádeže a chrání lumpy a dobro postihuje a zlo odměňuje a svádí k němu lid, pak je odpor proti takové moci oprávněný a správný.

Janus 11.4.2006 13:44

Re: Jenomže to se týká jen té vládní moci,

Sašo, Sašo, jako byste nevěděl, že volení zástupci jsou odpovídajícím vzorkem svých volitelů ... ;-( Pokud ne, je třeba je naházet do Čertovky či jiných toků ...