8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Právo uklízet

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hrad 12.12.2007 21:50

Re: Re: Když tak v klidu kouřím...- řekla Eva-

Tak Heleno. Krátce. Ženy žijí ve společnosti, kterou si nevytvořily, je vytvořena muži,(nebudeme diskutovat o tom, zda je to správné, zda je to zcela pravdivé, nebo do jaké míry to platí, a jaké formy tento stav nabývá v postmoderní době) a zde strádá. Málo místa pro rozvedení. Protože cigareta svým tvarem symbolizuje jisté atributy muže(přesněji mužství - symbol), tak si kouřící žena aspoň v imaginární podobě tyto atributy přivlastňuje, a tím se zbavuje, mnohdy podvědomě, tohoto traumatu(nazvěme ho kastrační komplex - nemám vhodnější termín). Symboly žijí svým vlastním životem. Přesto, není nad reálné věci. Děkuji za dotaz. Nejsem odborník. Pouze pocestný(tulák).   

Helena 12.12.2007 18:23

Re: Když tak v klidu kouřím...- řekla Eva-

?kastracni komplex maji pry muzi. To kvuli penisu. Nerozumim co tom chcete rici.

Věra 11.12.2007 18:25

Re: Wolfová si s dětmi nepovídá

Podívejte se někdy na Tykadlo na ČT1. Zrovna dnes to bylo velmi poučné!:-D

Bezocasý Obojživelník 11.12.2007 16:07

Re: Re: Re: nejen státnice

Protějšek blba není blbyně, ale blběna (©Josef Škvorecký), což zní docela poeticky ;-D

abc 10.12.2007 23:36

Re: Re: Re: nejen státnice

Dneska se přece hovorově říká "blbka".

Hyn 10.12.2007 21:54

Není Wolfová náhodou ta osoba

Není Wolfová náhodou ta osoba co měla před pár lety "dištanc" za propagaci drog ve sdělovacích protředcích. Dost by to vysvětlovalo.

karel 10.12.2007 21:38

Wolfová si s dětmi nepovídá

Wolfová si s dětmi nepovídá. Myslím, že pouze jejich prostřednictvím velmi dojemně a vemlouvavě prezentuje své názory. Asi je to právo novináře tvořit politiku, ele že by k tomu bylo nutné zneužívat děti ?!

Akcel 10.12.2007 19:08

Re: Re: Re: Mno,

Souhlasím, máme to doma rozdělené víceméně napůl - já neumím vařit a žehlení mě ubíjí, naopak mi nevadí oproti ženě luxování a myčku poskládám efektivněji. Jen ta starost o prcka (hlavně tedy kojení), je jaksi mimo můj dosah, chca-nechca. A není to vlivem parlamentu, gender politik, komisí apod., ale normální domluvy.

golemj 10.12.2007 18:17

Re: Re: Mno,

opravuji - chtěla jsem napsat ducha mdlého, nikoliv zducha. Omlouvám se rozčilením, které ve mně tyto diskuze o rovnoprávnosti vždycky vyvolají. Poněvadž platí - chceš být rovnoprávná s kterýmkoliv mužem - tak buď. Dnes už se za to neupaluje. Já sama si nedovedu představit, že bych zatahovala parlament do toho, zda má uklízet partner nebo já. Když si taková osoba ženského rodu neumí prosadit  rovnoprávnost ani doma, tak jak může pomýšlet na politiku, kde vládnou opravdu silní jedinci. A chtít, aby o tomto pseudoproblémečku diskutovali politici je přeci záruka toho, že nevyřeší vcelku nic, akorát vytvoří komise a ministerstvo pro problém: "může vás partner pohlavkovat, když nemá doma pivo" a podobné humorné náměty. Tak zdar a sílu, milé dámy a pohrabáč po ruce!!!!

golemj 10.12.2007 18:06

Re: Mno,

Mi připadají tyto diskuze nanic. Žena, která si chce svá "práva" rozšířit tak, že si rozdělí uklízení sa další povinnosti s mužem, to už dávno udělala a nečeká na veřejné prodiskutování nebo dokonce zpolitizování nějaké rovnoprávnosti. A naopak ženuška, která čeká, až ji společnost schválí, že manžel může luxovat, je poněkud zduchem zaostalá a takové nepomůže ani pouze ženský parlament.

Akcel 10.12.2007 17:46

Kampaň

Nějakou takovou kampaň jako uvádí pan Neff, provozuje někdo soukromě v okolí našeho bydliště (Brno-Židenice). Jsou tu sprejem vyvedeny nápisy "Kuřačko smrdíš" a "Kuřáku smrdíš" a to hlavně v okolí zastávek na zdech, popelnících, květináčích a podobně. A to fontem a barvou opravdu nepřehlédnutelnými. Není to tedy vrchol estetismu, spíš naopak, ale jisté je, že např. na mě tato kampaň působí určitě víc, než varovné nápisy na krabičkách s tabákovými výrobky. A nejspíš nebudu sám.

Věra 10.12.2007 17:44

Docela

mě potěšilo, že si Aston taky všiml toho, co mě už dlouho vadí, a to, že dívky jsou mnohem hlučnější a drsnější ve výrazech než chlapci. Co s tím uděláme? Jen malou poznámku : Pavlínu Wolfovou poslouchám často a musím říct na její obranu, že si zve i děti starší, třeba třináctileté i čtrnáctileté a jejich odpovědi jsou opravdu zajímavé.;-):-):-D

Hrad 10.12.2007 17:39

Když tak v klidu kouřím...- řekla Eva-

A vám smrdí nos..... Žádná kuřačka nesmrdí od nikotinu. A když žena náhodou kouří, je to proto, že přes závoj cigaretového dýmu vypadají mužové zajímavěji, říkají zkušené ženy. Jinými slovy, za kouření žen, mohou pravděpodobně muži, díky své neujasněné identifikaci s mužstvím. To jsem neslyšel od žádné z pokračovatelek Mary Wollstonecraftové ani  Bety Friedmanové, ale potkal náhodou mezi lidmi. Co když ženské kouření, je jenom snaha se symbolicky zbavit(tvar cigarety) něčeho, co lze nazvat kastrační komplex. Děvčata,  jsem pouze zvídavý divák.

ijáček 10.12.2007 17:38

Re: Re: Re: nejen státnice

U Hrabala ano - blběnka.

JK 10.12.2007 17:36

Re: Tak on už ten Neff

Jan Masaryk po válce říkal (četl jsem to) něco v tom smyslu, že zkulturnění sovětského člověka vede i přes drancování zámků a pálení rokokového nábytku v dobytém Německu – když přikládá na oheň nějakou tu karyatidu, uvědomí si, jak je vlastně krásná. Celá léta jsem si to pamatoval, nějak mi to k němu nesedlo a teprve po roce 1989 jsem si přečetl, že chtěl tímto zoufalým způsobem upozornit na smrtelné nebezpečí ruského barbarství. Věděl, odkud vítr fouká, ale stejně mu to nepomohlo. Přesto bývá lepší podat oběť sani včas.

Standa 10.12.2007 16:56

Česko

zneužívá pro politické účely 8 leté kluky? Chudáci - asi nemají žádné dětství v rukou takových žen.

Honza42 10.12.2007 15:19

Re: Re: Aston je taky sexistický

Na takové nemravnosti se hlavně nemáte koukat. My jsme za mlada na party jen tancovali. A pusa, to už muselo být.

Honza42 10.12.2007 15:02

Re: Re: Re: Re: státnice u nás neznamená „někoho jako Margaret Thatcherová“

Máte si objednat řemeslnice. To pro příště.

Honza42 10.12.2007 15:01

Re: Re: Re: Mno,

To je fakt. Koupím si balík čepelek. Jednu si vezmu a když jdu po čase pro druhou, je pytlík prázdný. To bych měl pak radši ženu a dceru chlupatou.

johana 10.12.2007 14:05

Re: Re: Mno,

V oblast holení jsme vás dohnaly a předehnaly, tak se snažte!

rdu 10.12.2007 14:04

Re: Aston je taky sexistický

Já bych se Astona zastal. Taky často vidím party dorostu, kde slečny kouří a mladí pánové nikoliv. 

rdu 10.12.2007 14:02

Re: Re: nejen státnice

I máme. Existuje profese "pradlák". Pravda zřídkavá, ale slovo máme. 

johana 10.12.2007 13:59

Re: Re: Re: státnice u nás neznamená „někoho jako Margaret Thatcherová“

no a teď můžeme hezky dlouho tlachat o tom, co to znamená normální žena a kdo ty normy určuje. A o tom byl ten článek... A teď mám hezký závěr - vstanu od počítače a jdu uklízet po řemeslnících.

Mirek 10.12.2007 13:46

Re: Tak on už ten Neff

To buďte jen rád, že do toho opět nezamíchal sexistické a brutální násilí šovinistických prasat páchané na nebohých ženách. To tu míváme pravidelně každé velikonoce. Skoro mne až udivilo, že to nenaťukl.

Honza42 10.12.2007 13:35

Re: Re: státnice u nás neznamená „někoho jako Margaret Thatcherová“

Napsal jste: "že právě proto, že u nás není tzv. "normální", aby  žena vstupovala do politiky, věnují se jí spíše nestandardní typy žen" .

Domnívám se, že jste zaměnila příčinu a následek. Já to vidím spíše tak , že : " Politice se věnují nadstandartní typy žen (už ten pojem nevěstí nic dobrého) , protože normální žena se politice spíše vyhýbá."

Rebak 10.12.2007 13:34

Re: Re: Re: Pavlína Wolfová jen plýtvá penězi daňových poplatníků. Nejen v tomto pořadu.

Komise už určitě je, akorát zatím hledá budovu :-D

(podle Wericha)

Rebak 10.12.2007 13:33

Re: nejen státnice

No já bych spíše použil slovo státnička. Ostatně, jazyky na západ od nás přechylují ještě méně než čeština. Jsou více sexistické?

Honza42 10.12.2007 13:30

Re: Mno,

Správně. Požadujme v televizních reklamách paritní zastoupení. Třeba na vložky. Už teď z toho mám pocit jistoty klidu a bezpečí.

johana 10.12.2007 13:06

Re: Re: státnice u nás neznamená „někoho jako Margaret Thatcherová“

obvykle nešišlám...

johana 10.12.2007 13:05

Re: státnice u nás neznamená „někoho jako Margaret Thatcherová“

a rozumných a respektovatelných státníků znáte u nás hodně?  Ale méně lacině: domnívám se, že právě proto, že u nás není tzv. "normální", aby  žena vstupovala do politiky, věnují se jí spíše nestandardní typy žen, které jsou pro širší publikum méně stravitelné. U mužů se tyto typy samožřejmě vyskytují také, ale jsou trochu více "naředění".