2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Práva, nebo svévole režimu?

K případu paní Michalákové a jejích synků se meritorně vyjadřovat nechci. Nevím, zda jim někdo ublížil tak, že bylo správné je odebrat jejich mamince. Ale jednu věc vím jistě: paní Michaláková nebyla pravomocně odsouzena žádným soudem za ublížení svým dětem, je tudíž z právního hlediska nevinná, jsou to její děti a jako matka má na ně právo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 31.1.2015 23:29

Teda.... takové kravininum může zplodit jen cvok !

S. Donát 1.2.2015 13:51

Re: Norsko ma pravo

Aha, díky za vysvětlení. Na tohle už asi nemám co říct, snad jen souhlasit s oběma dalšími komentáři k Vašemu příspěvku :).

B. Rudolf 31.1.2015 21:59

Re: Norsko ma pravo

Ty děti, které byly násilím odebrány svým rodičům jsou proti své vůli nuceny žít v Norsku a to přesto, že se (děti) ničeho nedopustili.

Z. Lapil 1.2.2015 10:44

Re: Norsko ma pravo

Samozřejmě: v každé zemi platí její zákony. A nehodlám předstírat jistotu, že Michalákovi byli vzorná rodina.

Problém s norskou "sociálkou" je v tom, že odebírá děti na základě jistých rizikových skutečností, přičemž ale dotaz na tyto skutečnosti je jednou z oněch rizikových skutečností. Zdroj: kdosi přede mnou dával odkaz na blog A. Ruščáka; už jsem ho četl dříve.

Problém s norským státem mám ten, že děti byly paní Michalákové odebrány na základě podezření (budiž; předběžné opatření může být rozumné), následně bylo toto podezření soudně přezkoumáno, NEpotvrdilo se, nicméně děti vráceny NEbyly. Což už není ani presumpce viny, to je nedbání soudního rozhodnutí státním úřadem. Himlelement - to už není ani diktatura, to je.., Já nevím, co to je, ale to si člověk už nemůže být jist "v míře dané zdravému člověku, že ho zítra nepověsí".

Což není hysterie a pláč nad ubohými dětmi, ale reflektování skutečnosti, že existuje nejméně jedna země, kde státní zaměstnanec nemusí respektovat soud dtyčného státu.

Mmch - v r. 2007 konstatoval V roce 2007 Evropský soud pro lidská práva konstatoval, že Norsko "v oblasti odebírání dětí" (moje interpretace) lidská práva porušuje.

P. Dvořák 31.1.2015 1:58

Podivné souvislosti.

V Norsku se rodí ročně o něco méně než 60 000 dětí. V roce 2013 řešily norské sociální úřady 53 000 kauz spojených s dětmi. 9000 z nich skončilo odebráním dětí a jejich umístěním u pěstounů. To je přibližně každé deváté dítě.

Nikdo mě nepřesvědčí o tom, že nejde o nic jiného, než o surový kšeft s dětmi.

I. Procházková 31.1.2015 2:18

Re: Podivné souvislosti.

Máte pravdu, je to hnusný "kinderbyznys", na kterém se přiživuje velké množství "odborníků", které nikdo moc nekontroluje. Občas mi to připomíná nacistický Lebensborn.

P. Lenc 31.1.2015 8:52

Re: Podivné souvislosti.

A čemu se divíte?Copak nacismus nebyl socialistický?

I. Procházková 31.1.2015 15:05

Re: Podivné souvislosti.

Nedivím se ničemu, nacionální socialismus má stejný základ jako socialismus pod vedením komunistů.:-)

S. Donát 31.1.2015 15:51

Re: Podivné souvislosti.

Přesně tak. To jen pitomci pořád dokola opakují nesmysl o "extrémní pravici". Komunismus a nacismus jsou dvě strany stejné hnusné levicové mince.

I. Procházková 31.1.2015 1:24

Evropa se zbláznila

Souhlas s autorem článku, jen malé upřesnění: Ministr Dienstbier se k případu vyjádřil takto: http://jdem.cz/brh2u8

a ministryně Marksová o tom mluvila několikrát v tom smyslu, že Norsko (a jeho velvyslankyně) mají pravdu, že četla jakési protokoly a tam je prý vina jednoznačně v rodině a dobře, že byly děti odebrány. Také ředitel ÚMPOD Z. Kapitán paní Michalákové a jejím dětem pěkně "zasolil", když v TV vysílání prohlásil, že nejlépe bude, když si matka děti z Norska unese. Paní Michaláková s tím pak měla velké problémy, musela na policii a Barnevernetu vysvětlovat, že děti nehodlá unést. Takhle se náš stát chová ke svým občanům v cizině! Jiné státy se za své lidi berou (dokonce i Indové dokázali děti dostat z Norska domů - ostrá diplomatická nóta, odvolání velvyslance). Přiznám se, že je mi smutno z některých diskuzních příspěvků na mnoha webech, které fandí norské sociálce a tvrdí, že si to Michalákovi zavinili sami, když se nechovali podle tamních pravidel. Nikdo netuší, že když se na rodinu Barnevernet z jakéhokoliv malicherného důvodu zaměří, není z jeho spárů úniku. Stačí si přečíst případy jiných rodin, nebo blog p. Ruščáka, který tam žije: http://andrejruscak.blog.idnes.cz nebo si na ČT24 vyhledat interview s norským novinářem Yngvarem Brennou. Dáte dítěti bonbony ve všední den? Někdo vás udá a už jste v průšvihu, druhý den máte sociální pracovnice v bytě a už se jich nezbavíte (sladkosti tam děti můžou dostat jen v sobotu). Nemáte v lednici zeleninu a mléčné výrobky nebo tam dokonce najdou dorty? Průšvih! Chcete dát dítěti v zimě čepici a ono ji nechce? Opět malér - jedno dítě bylo matce takto odebráno. Chcete jet na dovolenou k rodičům do Běloruska? Ještě, než si zabalíte kufr, pro dítě si přijede sociálka a odvleče ho k pěstounům. Chtějí se k vám děti do postele večer nebo ráno přitulit? Radši to ani nezkoušejte, kdyby to někdo zvenku oknem zahlédl...

Další odkazy: http://jdem.cz/brhz38 http://jdem.cz/brhz58 http://jdem.cz/brh8j6

J. Schwarz 31.1.2015 18:47

Re: Evropa se zbláznila

Není mi jasný důvod existence česka a už vůbec ne, proč tu vyhrávají volby socani hlásající "solidaritu". Vždyť čech čecha ve většině případů podtrhne, postavit se na jeho stranu ho ani nenapadne! Volba socanů nesvědčí o "solidaritě", nýbrž o chtivosti a touze druhé okrást!

J. Kanioková 31.1.2015 1:05

1*****

""Kde jsou „lidsko-právníci“, když je člověk potřebuje? Když je potřebují Michalákovi? ""

Kdesi jsem četla, že - "Děti byly odebrány před čtyřmi lety. Tehdy učinil ministr zahraničí Schwarzenberg velice potichu jakýsi chabý pokus o nějaké řešení a byl norskou stranou umravněn a více méně odpálkován! A utichlo to! Až vloni na podzim s tím vylezla při interpelacích poslankyně stejné strany, tedy TOP09, paní Chalánková.."

V článku autor zmiňuje P&L jména, mimo jiné p. Šabatovou - stačí si počíst komentář jejího muže k článku T. Fischerové - " Táňo, pokusím se odpovědět na Tvoje otázky." - http://denikreferendum.cz/clanek/19633-evropa-hodnot

Je to v podstatě určitě stejný názor, jako jeho ženy.. Vlastně stejný jako většiny P&L..

I. Procházková 31.1.2015 1:57

Re: 1*****

Paní Kanioková, dík za odkaz na denikreferendum.cz - další důkaz, jak známý český "politik" fandí norské sociálce. Je tohle vůbec možné? P. Uhl si ale plete jméno Andreje Ruščáka ("Rusňák") a pomlouvá ho. Pan Ruščák není novinář, ale politolog, jeho matka také pracuje v Norsku a je dlouholetou spolupracovnicí webu Ondřeje Neffa Neviditelný pes. Další odkazy jsou v mém příspěvku z 31.1. 1:24 a nejsou to pěkné věci. Kdyby případ Michalákových byl ojedinělý, mohl by člověk ještě pochybovat, ale těch kauz je velké množství a je jasné, že je něco špatně (peníze nikdy nesmrdí).

J. Kanioková 1.2.2015 1:54

No, myslím, že my dvě "jsme jedné krve" :))))

každopádně k této kauze. Ty osoby znám dost dobře, jak p. Ruščáka, už dlouho jeho blog čtu, vlastně kdysi býval často i tady na NP. Docela mě štval svým eurohujerstvím, ale už začíná být realističtější. Uhl, tak to je případ pro psychiatra, jako vlastně celá ta jejich famílie.

No a denikreferendum ani nemá cenu hodnotit. Občas tam vlezu, když někde narazím na zajímavý odkaz, ale vždycky se akorát namíchnu, to je skanzen P&L.. Nahlédnout tam do diskuze, to je o depku nad intelektuálskou neschopností myslet reálně..

P. Mareš 31.1.2015 0:33

Skvělé - díky, pane Jochu!

Škoda, že naše ústava žádný takový dodatek nemá, ale kdyby někdo chtěl sáhnout na moje děti, kašlu na to a vezmu ho tím, co bude po ruce.

P. Dvořák 31.1.2015 2:35

Re: Skvělé - díky, pane Jochu!

Po ruce budou tak akorát nejmíň dva policajti na ochranu toho, kdo si přišel pro vaše děti.

J. Dvořák 31.1.2015 11:40

Re: Skvělé - díky, pane Jochu!

většina zbraní je na šest ran.

S. Donát 31.1.2015 13:28

Re: Skvělé - díky, pane Jochu!

Revolvery snad, u pistolí je to podstatně více :)