3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Poučení z posametového vývoje

Základní chybou a omylem rozradostněných davů na náměstích na konci roku 1989, i některých "revolučních" vůdců, byl předpoklad, že vládnoucí komunisté jsou lidé obdařeni alespoň minimální dávkou slušnosti a charakteru, pro které byl vstup do KSČ či spolupráce s StB velkou noční můrou a oni potřebují dostat novou šanci se ve společnosti uplatnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 17.1.2014 14:40

Re: pane Kříž

Kdyby SE postříleli, zajisté by to mnohému pomohlo.

Prakticky by stačilo na nějakou dobu pozavírat ty nejhorší a těm méně škodlivým poskytnout taková politická práva, jaká měl za jejich vlády běžný lid.

Š. Hašek 17.1.2014 14:39

Re: Ach jo... zase vize o nestranické politice..

Nestranická politika/nepolitická politika/suchá voda. Vize neukotvených bláhovců a snílků.

Š. Hašek 17.1.2014 14:37

Re: Paní Brousková,

Vidím to podobně, zatknout 200 - 300 nejvyšších, důvody byly (porušování litery i bolševické ústavy), a potom "by se vidělo".

Důvody proč ne, byly dva: "racionalisté" kol Klause měli jiné starosti a "věční filosofové" kol Havla byli ve většině staří bolševici. Umí si někdo představit, že by Jiřina Šiklová a Petr Uhl organizovali zajištění komoušů? Já tedy ne.

J. Čapková 17.1.2014 14:35

pane Kříž

chcete naznačit, že kdyby se po sametu včichni komunisti postříleli, že by tenhle stát nebyl v dnešním srabu? Jděte se bodnout !

Š. Hašek 17.1.2014 14:28

Re: -----

Vidím to jinak, pane Kosejku.

Lidi kol Havla byli z 80% bývalí komunisté (v té době již "jen" komunisté s lidskou tváří). Ti by nikdy nepřipustili rázné označení komunismu (komunistů) za zločinné. Tak nějak to mělo vyhnít. Vyhnívá to hodně pomalu dodnes a rodí to jejich pokračovatele - právisty a rovnostáře v rovině společenské. A nenávistníky  vůči samostatným podnikatelům/sedlákům v rovině ekonomické.

B. Brousková 17.1.2014 14:15

Re: Autora si velmi vazim, ma to v hlave srovnane. Nicmene, ...

Stačilo aby někdo zaútočil na ruské velvyslanectví a vykřikoval,při tom smrt okupantům a komoušům a bylo by po nevměšování! Myslíte si, že by to byl pro estébáky neřešitelný problém? Případně ostřelovat kasárna Rusáků kdekoliv. Proti "lidu" nešel ani Hitler .Koho tím myslel, ovšem neupřesnil. "Lidem" se zaklínali všichni despotové a tyrani, co kdy na světě existovali. Komouši to upřesnili na "pracující lid".Ten si přece u nás za nich vladl sám.

E. Heusinger 17.1.2014 14:11

Pane autore,

zkusil jste také publikovat jinde? S jakým výsledkem?

Š. Hašek 17.1.2014 14:06

Re: Kdo je kdo ?

Vidím problém v "nových komunistech".

Rovnostáři pod heslem lidských práv pro každého mají ryze bolševický program. Ovšem bez okamžitého věznění a rychlé revoluce. Oni mají čas!

Š. Hašek 17.1.2014 14:03

A další chybou,

netroufám si říci jak velkou (po bitvě každý generál), bylo bláhové považovaní komunistů vyloučených po roce 1969 z KSČ za nositele těch nejskvělejších demokratických tradic této republiky.

Trvá dodnes.

A ve stále rostoucí míře.

Š. Hašek 17.1.2014 13:52

Re: Čtvrt století.

Přesně!

1. republika (ovšem po válce) navázala ihned na zavedená pravidla (skoro ve všem) evropské velmoci R-U.

Po roce 1989 se navázalo na naprosto rozvrácenou společnost (2. válka, vyvraždění židovské populace, dvě emigrační vlny a čtyřicetileté panství stalinského bolševismu, atd.).

Nevím co ještě může zemi potkat horšího. Hrabeme se z toho dodnes.

K. Křivan 17.1.2014 13:51

Re: Paní Brousková,

stačilo odsoudit a popravit alespoň UV KSČ, krajské výbory a zaměstnance StB.

P. Kmoníček 17.1.2014 13:42

bez chyby

Bezpodmínečný souhlas!

M. Sedláček 17.1.2014 13:41

Re: Autora si velmi vazim, ma to v hlave srovnane. Nicmene, ...

K těm rusákům u nás. Nevím, jestli je to hoax, ale říká se, že Gorbačov pohrozil, že pokud bude nasazena proti lidem česká armáda, tak ruská bude na straně lidí.

M. Sedláček 17.1.2014 13:36

Re: pane Kříži

Vtipné je, že jako bolševik tu kvičíte především Vy: "já chci divadlo, muzea, MHD, doktora zadara atd. a Vy ostatní plaťte." Já se ptám PROČ?

P. Schuh 17.1.2014 13:02

Kdo je kdo ?

Dnes se v tom čert vyzná. KSČM se vůbec jako komunisti nechovají, ale někteří z ODS, TOP, ČSSD se někdy chovají jako největší komunistický svině...

P. Schuh 17.1.2014 12:59

Re: Ptám se,

Souhlasím. Každý v rodině měl alespoň jednoho člena KSČ, byť to byl třeba jen bratranec nebo strýc......

J. Růžička 17.1.2014 12:44

Re: -----

Za to můžeme poděkovat Pithartovi s jeho slavným projevem "Slyším trávu růst...".

M. Šejna 17.1.2014 12:04

pane Vlachu, přemýšlejte

v KSČ byl asi jeden milion Čechů. Téměř každá rodina měla nějakého člena KSČ. Pokud byste jim sebral majetek, sebral byste ho všem rodinám v Česku. A komu byste ten majetek poté předal?

F. Matousek 17.1.2014 12:02

komunistická republika Brdy

Meli se internovat v areálu napr. Brdy. Oplotit ostnatým drátem, aby si pripadali jako doma.

Nebylo by to vezení! Naopak, mohli by se tam komousové vyzívat ve schuzování, plánování, spiclování a v subotnikách. Mohli by si dál budovat svuj socialismus!  A za dobrou práci bych je na dolozku pustil jednou za rok do Príbrami, nakoupit si jeans a jiné nedostatkové zbozí. A potom sup pekne nazpet do ráje.

Zádná emigrace! Leda za podpis spolupráce s Brdskou -  nove zalozenou STB, prodlouzená dovolená v Sev. Korei Tak by to bylo spravedlivé a výchovné.

M. Šejna 17.1.2014 12:00

nikoli

nenávidět bolševiky je něco jiného, než nenávidět lidi, kteří čerpají od státu dotace a granty. Pan Kříž tohle vůbec nerozlišuje a hajzlem je pro něj každý, kdo je nějak státem dotován. 

Paradoxně může dnes čerpat dotace a granty i antikomunista, co nenávidí bolševiky. Dotovaní jsou například dnes všichni soukromí farmáři, což je skupina lidí, kterou rozhodně nelze považovat za lidi toužící po komunismu. granty a dotace dostávají naši umělci, kteří jsou dnes děsně pravicoví, protože to je v módě.

Já jsem od pádu totality nikdy nepracoval v oboru, který by byl státem nějak dotován. Ani jsem nepracoval na státních zakázkách. Takže potrefenou husou nejsem. Ovšem znám pár lidí tady na Psu, kteří se cítí být vždy potrefení mými komentáři. Prokopa potrefím celkem často, že?

V. Vlach 17.1.2014 11:59

Re: Ptám se,

Měli být dehonestováni a měl jim být sebán všechen majetek - díky tomu, že se tak nestalo, inseminovali se do státní správy, založily firmy a jedou v klidu dál jakoby se nic nestalo. To je bod A. Vše ostatní je jenom tlachání a zbytečné užívání hlásek pospojovaných do slov, které se ve větách nepohodnou s tím, co by se chtělo vskutku říci!

J. Schwarz 17.1.2014 11:52

Re: -----

Ta "naivní víra" byla dost velká pitomost ale nešť. Komunisti ve volbách by nic neznamenali, zato komunisti ve vedení podniků, bank, na univerzitách, státních úřadech... Tam měli v rukou mocenské páky, peníze na korupci... Jak se můžete chytit se svým podnikáním / třeba nějaké expertizy, měření či co / když vašimi zákazníky budou firmy se stále ještě starým vedením? Kdo vám dá úvěr když nemáte známé mezi "starými strukturami"? Od koho dostanete "kulaté razítko" které si kamarádi vzájemně přidělili díky "praxi" a pak hned přísnými zkouškami zablokovali přístup jiným?

Z. Švrček 17.1.2014 11:25

Re: Pan Kříž je nebezbečnej extrémista,

Takže si vaše jméno připisuji pod rudě natřený emblém automobilky Renault.,

Z. Švrček 17.1.2014 11:24

Re: Pan Kříž je nebezbečnej extrémista,

Ač jste žádný relevantní argument do diskuse nepřinesl, přesto jste se alespoň překrásně odkopal.

M. Urban 17.1.2014 11:00

Re: Dokázali jsme, že to dokážeme.

To co píšete, vytrubují bolševici. Naše země není ani vykradená ani víc zadlužená než bývalé státy lido demo. Všechno začalo tím, že většina nových lidí v politice byla naivní i já jsem byl naivní a nechala si věšet bulíky na nos. Komuoši věděli jak se šíří špatné zprávy a  aby zamaskovali jejich zločinou činnost, tak vše v součinosti s některými médii pomlouvali. K nim se přidali i Sládkovci a jejich řešení se líbilo i jiným pitomcům, ti také zdokonalili heslo, čím hůře, tím lépe.

P. Papež 17.1.2014 10:44

Re: Pan Kříž je nebezbečnej extrémista,

Právě ta většina ukázala, že se bolševici spojili a ovládli tuto zem. Každý bolševik se těší, že dostane nějakou funkci, kdy bude moct ovládat lidi okolo, zasahovat do jejich života a rozhodovat za ně. Vy budete asi domovní důvěrník.

M. Prokop 17.1.2014 10:43

Re: Dokázali jsme, že to dokážeme.

Aha, tak zemi rozkradli ODSáci ......

Třeba Gross, Tvrdík, Šling, Kadlec, ......

M. Prokop 17.1.2014 10:41

Re: pane Kříži

Jo, blbému .....

M. Prokop 17.1.2014 10:40

Re: pane Kříži

On je Šejna nejspíš "potrefenou husou", nebo alespoň má ten dojem.

M. Prokop 17.1.2014 10:39

Re: Čtvrt století.

Nesrovnatelné.

Úplně jiná situace, lidská i ekonomická.