6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Pošta jede

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
adamice 8.4.2009 11:33

Pošta funguje nadále úděsně

Nedávno mi Česká pošta doručila balíček. Byl podaný v Pardubicích a do Prahy dorazil za neuvěřitelných 21 dní. Na moji otázku, jak je to možné, úřednice u přepážky nebyla schopná odpovědět. Kde to žijeme, a co si k nám pošta ještě dovolí?

R 26.11.2008 7:22

Re: konkurence

Hm, pozdě, ale přece. Pokud není tato příhoda starší než 2 - 3 roky, je to nekompetence doručovatele. Na internetu jsou internetové mapy, kde se zadá adresa a objeví se mapa s přesnotí na desítky metrů. Není potom vůbec žádný problém i v neznámém městě najít neznámou adresu 10 - 30 metrů daleko od mapou určeného místa, větší chyba v těch mapách obvykle není.

marie 24.11.2008 21:05

Pošta jede stejně jak před sametem

jen jim tam stát dál přihazuje kalší kšefty. Ověřování dokumentů pošťákem za stejný peníz jako u notáře, výpisy z katastru nemovitostí, výpisy z trestního rejstříku, ......

Pak pošta dělá naháněče pro Lišku (stavební spořitelnu), pojišťovací agenty pro pojištovnu ČSOB,  poštovní spořitelnu,  prodávají drobnější výrobky z teleshopingu aj. A vy byste snad po nich chtěli aby řádně doručovali?

Liberta 24.11.2008 20:22

Re: Proč nadáváte na poštu?

No, snažíte se z toho vybruslit, ale marně ;-), napsal jste to dost jasně (to o těch ženských). Ale nejsem žádná feministka, můj plat je  (ač nejsem u pošty ani u telekomunikací) taktéž doplňkem k platu živitelovu, takže to hodíme za hlavu, že... To, co píšete o kanadské poště, je némlich totéž, co platí i na poštu českou, proč by nemělo?

Lucka 24.11.2008 13:02

Re: Balicek

Na balíky s křehkým obsahem se vždy lepila na poště nálepka "pozor křehké / fragile". Změnilo se něco?

Kanuk 24.11.2008 3:43

Re: Proč nadáváte na poštu?

Madame Liberto! Nevím, zda neumím česky, nebo vy neumíte číst. Možná, že každého kousek. Nejde o to, že by pošta fungovala špatně, protože tam jsou ženské. Ale ženská neunese takový pytel pošty, jaký nosíval pošťák. Také většinou ženské přijímají hůře placená zaměstnání, protože to je VĚTŠINOU jen doplněk k platu manžela. A ohledně toho telefonujícího blbce pohlaví ženského jsem podal vysvětlení, že ty ženské dělají to, za co jsou placeny. Nevím, jak bych to mohl říct jinak, když většina těchto volajících jsou ženské. A tady v Kanadě je to jedna z nejhorších a nejmíň placených prací. Ty ženské tam sedí u pultů pomalu jedna druhé na klíně, základní plat mají ne pár šušňů, ale kus šušně, a nějakou premii dostanou za uzavřený kšeft. A pošta funguje problematicky proto, protože "trhovci" mají heslo, že co nevydělává, nemá nárok na existenci, a svými "úspornými opatřeními", včetně privatizace peněžní služby, přivádějí Poštu "zugrunt". Službou pošty kanadské také nejsem zrovna nadšen, ale s těmi "nepoštovními doručovateli" to je, jak jsem napsal. Je to pohodlnější pro odesilatele, a na výdaje zákazníka se kašle.

Kanuk 24.11.2008 3:17

Re: No,

Madame, nemýlíte se? Pokud vím, tak elektrárny určitě a plynárny pravděpodobně jsou druhé hned za tiskárnami peněz. Pošta a Dráhy byly vždycky prodělečné, ale byly sanovány z daní jako služba veřejnosti.

Kanuk 24.11.2008 3:07

Re: Pošta své služby velmi zhoršila

ale stejně dostali vyhazov....A to je část jádra pudla. Dřív zaměstnání u pošty bylo "pod penzí", zaměstnanci měli "definitivu" (po zkušební době několika let), a plat, se kterým uživili rodinu.

Kanuk 24.11.2008 3:03

Re: Pošta je černá díra...

Ale madame, copak v ČR neexistují nepoštovní dodavatelé balíků a kurýrní služby? Přeci vás nikdo nenutí používat Poštu.

Kanuk 24.11.2008 2:50

Re: konkurence

Jo, Liberto, ono je to takhle. Nepoštovní doručovatel si pro balík přijede, takže odesilatel to má pohodlnější. Je mu šuma fuk, kolik za to zaplatí zákazník, který obvykle nemá jinou možnost.

Kanuk 24.11.2008 2:43

Re: Čemu se divíte

Ale jo, dovolí. Jenže "podnikatelé" se na ně vykašlou. A za omezené služby (pro menší obce) se bude platit podstatně víc. Poštovní služba byla vždycky ztrátová, s výjimkou služby peněžní, která Poštu živila. Teď Pošta peněžní službu nemá, tak jak by podnikatelé vydělávali? Jedině omezením služeb a zvýšením cen.

Kanuk 24.11.2008 2:37

Re: Obyčejné zásilky

Nevím, jak je to teď. Ale na Čs poště to bývalo tak, že při podání každého balíku se musela vyplnit t.zv. průvodka, jejíž útržek dostal odesilatel jako stvrzenku. Pak bylo možné připojištění.

Liberta 23.11.2008 23:50

Re: Proč nadáváte na poštu?

Dobře, pánové Bakkale a Komiku - nemohu Vám vyvracet Vaše vlastní zážitky z raného socialismu. Já mohu osobně porovnávat s dobou řekněme konce 60. let a dál. V tu dobu se doručovalo jednou denně, zpočátku myslím i v sobotu ráno. Určitě nikoliv ranní a večerní pošta, určitě nikoliv v neděli. Kočár s koňmi bych také ráda viděla :-), ale dopisy přinášela pošťačka pěšky. Ovšem nosila i peníze (což se teď neděje) a telegramy (ty kdykoliv). - V tom, abych propadla nostalgii po této době, mi brání např. cenzurované dopisy a rozpakované zásilky, které leckdy bezostyšně nesly označení cenzora...

Liberta 23.11.2008 22:58

Re: konkurence

Být Vaším zákazníkem, víckrát si od Vás nic nekoupím. Abych platila za drahou službu Vašeho nepoštovního doručovatele, kterého si Vy jako dodavatel vybíráte (a nehlídáte jeho fungování) a Vaši zákazníci ho mají platit - to je dirty business, sorry...;-O

Liberta 23.11.2008 22:54

Re: Obyčejné zásilky

Ne, tak to není. Es popisuje přesně to, co je v civilizovaném poštovním světě a co NENÍ u nás. Zatímco v Anglii stačí obětovat své pohodlí pokud předjímáte průšvih se ztrátou zásilky (nikoliv další své peníze) a vyžádat si potvrzení o podání OBYČEJNÉ zásilky, u nás musíte, abyste vůvbec nějaký doklad v ruce třímal, zaplatit za DOPORUČENOU zásilku, protože podací lístek k obyčejné zásilce neexistuje.

Liberta 23.11.2008 22:47

Re: Pošta je černá díra...

Nemyslím si, že je článek o ničem a nemyslím si, že máte pravdu. Běžný balík (tj. nikoliv doporučený) není zásilkou "bez papírů". Jen není pojištěn pro vyšší dohled (tj. "doporučeně") nebo pro budoucí případnou kompenzaci ztráty (tj. "cenný balík"). Při odesílání běžného balíku vyplňuji poštovní průvodku, na ní je jméno odesilatele, adresáta, řada identifikačních dat, potvrzení pošty o přijetí zásilky, datum, cena. To je přece doklad - nebo není? Jak to, že mě neopravňuje k tomu splnění své zaplacené služby žádat? Takto nastavené "obchodní" podmínky České pošty jsou, podle mě, zcestné - k tomu, abych dosáhla záruky splnění placené služby, jsem nucena jsi připlácet. Pak nevím, proč vedle sebe vůbec existují kategorie "obyčejná zásilka", "doporučená zásilka", "cenný balík" ...- ?? Nechť mě zkasírují rovnou o vyšší poštovné, ovšem se všemi zárukami ;-€

Patron Divný 23.11.2008 22:24

Re: Pošta funguje, tohle jsou kecy pisálka

Kdyby v tomto státě všechno fungovalo ASPOŇ tak jako pošta, tak by to bylo zlaté. Nejvíc blbých keců mají ti, jejichž práce by ani tu nejmírnější kritiku nesnesla. To je moje zkušenost.

mirek 23.11.2008 20:38

Pošta funguje, tohle jsou kecy pisálka

Pracuji s poštou denně a můžu říct, že funguje v dopisech i balících přesně a dochvilně. Dopisy jsou skutečně doručovány do druhého dne, balíky chodí vcelku a bez poškození. Mám spoustu známých a nesyšel jsem v posledních několika letech žádné podobné "hrůzy", jaké popisuje autor. Buď si vymýšlí, nebo zde funguje pošta dvou tváří...... Každý si může podle svých zkušeností dosadit svou variantu

Ladislav N 23.11.2008 18:28

Re: chcete-li,aby se vašimi stížnostmi skutečně někdo zabýval, adresujte je na: podatelna@ctu.cz

 ;-)R^ !!

všeználek 23.11.2008 17:48

Re: Obyčejné zásilky

právě o tom potvrzení (říká se mu podací lístek) to je! Tzv. obyčejných listovních zásilek jsou přepraveny denně milióny  a tak se nikdo nemůže divit, že se to nikde nesleduje. Přiznejme si to - i SMS někdy nedojde (přestože je zpoplatněna). Stejně tak e-mail.

PS: Za Českou poštu nekopu, mám s ní ještě nevyřízené účty, ale chcete-li,aby se vašimi stížnostmi skutečně někdo zabýval, adresujte je na: podatelna@ctu.cz

es: 23.11.2008 17:12

Re: Obyčejné zásilky

es:

zalezi na tom co vase zakony rikaji o smlouve, protoze prave takovou smlouvu uzavrete kdyz postou neco poslete. Ja ziju v Anglii kde kdyz mam potvrzeni o poslani (ktere vyda zdarma jakakoli posta) a zasilka nedojde, vyplaceji odskodneni..

Zajimalo by me co je v Cesku a jaky je na to zakon..

všeználek 23.11.2008 16:38

konkurence

Mám zkušenosti s prací u ČP i u konkurence (nebudu jmenovat).

Jen jedna příhoda: zákazníkovi došel balíček (nějaká elektronická součástka, cca 0,5 kg). Nepoštovní doručovatel 2 dny nemohl příslušnou adresu nalézt (v centru města, adresát tam bydlí mnoho let) a tak se ho dispečer telefonicky dotázal, co se zásilkou. Klient na součástku čekal, tak se rozhodl si pro balíček osobně dojede na sídlo kurýrní služby (cca 15 km). Pominu to, že v okresním městě zabloudil a musel několikrát volat o radu na cestu.

Ale přál bych vám vidět ten jeho protažený obličej, když mimo dobírku pro odesílatele (cca 600 Kč), musel zaplatit ještě dobírku za dopravu - téměř 300 Kč. U pošty by to měl cca za 50,- a došlo by mu to až domů a daleko dříve. I pošta má svoje know-how :-))

všeználek 23.11.2008 16:33

Dnes podáte, zítra dodáme ....

dlouhodobá diskuze na toto téma běží na:

http://www.pc-guru.cz/ceska-posta-dnes-podate-zitra-dodame

všeználek 23.11.2008 16:30

Obyčejné zásilky

Nevím proč se tady někdo rozčiluje nad tím, že za obyčejné zásilky pošta neodpovídá. Obyčejnou zásilku přece pošta při příjmu nijak nepotvrzuje (většinou ji vhodíte do schránky), ani adresát se při převzetí nikam nemusí podepisovat, Tudíž není co a jak reklamovat. Jak dokážete, že jste do schránky vhodili zásilku a ta se ztratila? To by si uměl vymyslet každý. Takže jedině  za příplatek se z toho stane zásilka evidovaná, u dopisů doporučená, a u balíků cenná zásilka. Ta je v základním poplatku pojištěna na 500,- Kč, Za mírný příplatek se tato "pojistka" dá navýšit, tuším až do 1 mil. Kč.

Patron Divný 23.11.2008 16:28

Re: Napište adresu:

Dědoušku, vy si to dělejte jak chcete. Já si to také budu dělat jak chci.

Patron Divný 23.11.2008 16:17

Re: Čemu se divíte

A ještě bych dodal. že na dodávání balíků existují firmy jako PPL apod., takže pošta nemá monopol. Já jí z různých důvodů dávám přednost, ale to je moje věc. Každý si může vybrat.

Dědek 23.11.2008 15:20

Napište adresu:

Kupte si příslušnou známku a pak zásilku doručte adresátovi osobně. Je to poměrně rychlé, naprosto bezpečné a spolehlivé. A při tom umožníte pohodlný život všem těm generálním, podgenerálním a obyčejným ředitelům kteří by jinak strádali a nedej Bože museli dělat něco užitečného.:-D Teda pokud něco takového dokážou;-D

Abraham 23.11.2008 14:52

Čemu se divíte

Státní pošta reaguje podnikatelsky. Kdyby to učinil soukromý subjekt,  tak je autor v pohodě. Jedná se v podstatě o smluvní vztah. Na který mohu a nemusím přistoupit. Vzpomeňme si jak nedávno odvolaný ředitel pošty, chtěl podnikatelsky řešit omezení ztrátových nákladů. Čím, přece zrušením desítek pošt v ČR. ?  A co se stalo ? . Starostové a občané povstali proti státní poště. Dávám sto proti jedné že si totéž nedovolí,  až bude pošta v soukromých rukou.

 A potom i zmíněné pojištění bude samozřejmostí, nad kterým se nepozastaví ani sám autor příspěvku.  

Medvídek 23.11.2008 11:58

Re: Pošta své služby velmi zhoršila

Souhlasím a velmi se obávám že v těchto dvou větách bude hodně z příčin toho, nač si tu lidé stěžují. A řeči o tom že komu to zaměstnání nevyhovuje, tak si má najít jiné, jsou k ničemu.

Generál Fajlůr 23.11.2008 11:42

Re: zkušenost

Ptá se zahraniční student Karla: "Ty voe Karle, co to vlastně znamená to "šimsisi"?"

Karel se dlouze zamyslí a povídá: "No - esisisišim!"