24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Politici a soudci mají mít menší platy

Názor, že čeští politici jsou málo placeni, vyslovil nedávno sám Karel Schwarzenberg. Mělo by se jim přidat; zvýšilo by to jejich odolnost proti svodům korupce. Dovedu si představit, že vše, co já můžu vědět o majetku, má kníže Karel v levém malíčku, a co o politice, má senátor Schwazenberg v pravém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
cat 8.8.2006 14:59

Re: Schwarzenbergův a Kuberův syndrom..

Ano, souhlasím.

LOJR 8.8.2006 14:14

Re: Re: Re: měřítko

Bydlím v novém bytovém domě. Kdyby ti, co ho projektovali a ti, kteří ho poté postavili, byli odměňováni podle výsledků své práce, tak by museli ještě doplácet. Stejně tak není podle výsledků své práce odměńován třeba privátní internista, ale ani tolikrát zmińovaný učitel. Výsledek výše zmíněné porady senátu NENÍ výsledek práce předsedy, ale třeba jen umanutosti přísedících, kteří celé jednání mohli proklimbat. Proč by předseda senátu měl být potrestán za ně, mi naprosto uniká. Navíc by se stalo to, co je na denním pořádku všude tam, kde je určitá složka platu nenároková. Jedinec by nebyl odměńován podle výsledků své práce, nýbrž toho, jak se dokáže zalíbit osobě o oněch nenárokových složkách rozhodující.

jurist 8.8.2006 14:12

mimochodem

Když už se tu pan Možný tak rozepisuje o mravnosti, co kdyby třeba sám šel příkladem a ctil presumpci neviny? Nebo už byli ti, které zmiňuje pravomocně odsouzeni? 

Jirka 8.8.2006 13:59

Úplatky

Je fakt, a mám to vypozorovaný i na sobě a svém okolí, že čím má člověk víc peněz, tím chce více a začíná být z něho škot, který obrátí každou korunu, než ji vydá. Pohybuji se v prostředí od hospod tzv. čtvrté cenové až po prostředí  tzv. vyšší společnosti a můžu vám říci, že ti takzvaní hoga foga než by vydali něco ze svého, tak si to sakramentsky rozmýšlí. Nechápu, proč si politik nebo jiný VIP nemůže zaplatit sám vstup na sportovní utkání nebo večeři v podniku, když platit musejí i ti nejnuznější, kteří jdou na fotbal nebo si chtěj dát kus žvance v restauraci. Čest vyjímkám, ale jednoznačně mohu potvrdit, že např. výše spropitného  není v žádném případě přímo úměrná příjmu, spíše naopak.

jurist 8.8.2006 13:49

Re: Souhlasím.

Běžte dělat soudce a dělejte to za minimální mzdu. (Y)

Rejpal 8.8.2006 13:34

Re: mylne predstavy

Ještě bych vzal v potaz funkce jednotlivých úředníků. Jakmile má úředník v ruce razítko nebo jinou rozhodovací pravomoc je za vodou - tedy zkorumpovaný. Povšimněte si jen kdo vlastní tzv. protekční registrační značky na vozidlech. Je snad náhoda, že jsou to jen vozy politiků, podnikatelů a různých všeumělů, nejčastěji dovozců ojetin.Podívejte se na úředníky v Karlových Varech, tam by měl dostat každý z nich bez soudu 12 let a věděl by za co to má, hlavně pan primátor Pavel či o patro níž Roubínek. Zkuste přijít bez protekce s projektem. Posoudí, zamítnou a za pár dní ho realizuje zpřízněný investor pana starosty.   

Lidmila H. ,Zlín 8.8.2006 13:32

Souhlasím.

Velmi moudrý komentář,ale jak a kde začít a kde vzít sílu pokračovat?

zvědavec 8.8.2006 13:20

ono to je naopak

neměla by být tendence snižovat u nás plat soudce, nýbrž naopak - zvyšovat k soudcovskému platu příjmy učitelů, které jsou hanebné. Pak bychom byli jako v Americe a autor by byl spokojen.

mh od Labe 8.8.2006 13:10

Po říjnu 1918

Vznikem Republiky Československé byly zrušeny šlechtické tituly. Ve svém poddanském (víte že páni říkali poddaným "HŘBETI") srdci a mozku si je nazývejte jak chcete. Jinak neotravujte nás republikány svou servilností a lehněte si před domovní dveře Švarcenberka místo rohožky.

HM 8.8.2006 12:56

odolnost proti korupci

V podstatě souhlasím s autorem. Před časem jsem četl několik mezinárodních studií na toto téma, které jednoznačně prokazovaly, že vztah mezi majetností (příjmem, mzdou) a odolností proti korupci neexistuje, resp. často je tomu přímo naopak, tj. majetnější vyžadují větší úplatek. Představa, že vládnout by měli bohatí politici (soudit bohatí soudci) je úplně scestná,  což je každému kromě pana Schwarzenberga a spol. úplně jasné - to bychom se rovnou mohli vrátit do feudalismu. Z doslechu vím, že hrad Orlík byl velmi nákladně opravován na státní útraty v době, kdy již bylo známo, že bude restituován (omlouvám se pokud to není pravda, ale nevím, že by to někdo věrohodně vyvracel). Ani bohatí nejsou imunní proti tomu být ještě mnohem bohatší a většinou to považují za své automatické právo. Výjimky jsou statisticky zcela nepatrné.

PPP 8.8.2006 12:53

Re: Re: měřítko

Jistě máte pravdu, ale takové překážky v práci má v podstatě každý, od soustružníka po konstruktéra kosmických lodí. Selže mu doprava do práce, někdo mu zasahuje do jeho postupů, zklame ho technika atd. Přesto jsou lidé odměňováni podle výsledků práce.

jurist 8.8.2006 12:46

naprosto souhlasím

a navíc navrhuji všechny soudce vyhodit a nahradit je těmi jedinými spravedlivými v této zemi - spolkem  Šalamoun a  sdružením (vůbec ne  psychopatických)  Štrasburských otců. Panu Možnému  pak  plat  sedmdesát tisíc (na rozdíl od soudců  čistého, pochopitelně) (Y)

ptakopysk 8.8.2006 12:46

Re: Re: Ne, to je nedostatečné. Navrhuji záporné platy.

u cca 4% soudců a státních zástupců by se vyskytovali jedni a titíž kverulanti a stěžovatelé, kteří by zapůjčení přímo vyžadovali...

LOJR 8.8.2006 11:51

Re: měřítko

Ano, to vypadá jednoduše - KDYBY. Kdyby nebylo prakticky nemožné porovant dvě různé kauzy a kdyby například na stejnou věc neměl jiný právní názor každý odvolací senát toho stejného soudu. Navíc pokud soudí v prvním stupni senát (v trestním řízení), je tvořen kromě předsedy profesionála dvěma laiky -soudci z lidu. Při závěrečné poradě mají všichni tři rovnocený hlas, takže ti dva laici mohou předsedu přehlasovat a fakticky ho tak donutit vyhlásit rozsudek, se kterým on nesouhlasí. Dovedete si představit, jak se mu potom takový rozsudek odůvodňuje? Když takový rozsudek odvolací soud zruší a vrátí věc k novému projednání, skutečně byste za něco takového platově postihoval toho předsedu senátu, který třeba měl ten samý názor, jako soud odvolací? Zkracování lhůt? Když vám nepřijdou svědci, nebo čekáte na znalecký posudek, případně právní pomoc z ciziny, eventuelně obžalovaný na poslední chvíli a opakovaně zmaří hlavní líčení,  eventuelně vám zkolabuje technika v jednačce? Možností, proč je jednání zmařeno, je nepřeberné množství.

PPP 8.8.2006 11:27

měřítko

I když se v oblasti odměňování považuji za profesionála, netroufám si odhadnout, jestli mají soudci moc peněz nebo málo. Nevím ani, jaká částka by byla ta správná. Domnívám se ale, že to, co chybí, je měřítko na hodnotu jejich práce. Ať je přidáno soudcům, kteří zkracují lhůty a nedělají procesní chyby. Ať je přidáno soudcům, kterým není třeba vracet jejich causy k přepracování. Naopak ať je ubráno těm druhým.

Jana 8.8.2006 11:00

Ano, souhlas

Přesně tohle hlásí můj manžel už léta. U většiny lidí to tak funguje, vždycky budou mít nějaké sny, které chtějí realizovat. Mám jedno auto? Potřebuju další. Máme dvě auta? Chci ještě vlastního sporťáka. Jezdíme na dovolenou na Kanáry? Příště jedeme na Maledivy. Potápíme se v Egyptě? Chceme na Galapágy..... Máme vlastní byt? Chceme vilu..... A možnosti jsou samozřejmě neomezené.

třetí 8.8.2006 10:40

Re: Re: Re: Re: LOJŘe, vaše soudcovská "solidarita" státního úředníka je ve vás jako v koze lůj.

 "A reklama, na kterou si ještě tato populace nestačila vytvořit protilátky, do nás hustí: To nejlepší, co lze od života očekávat, je úspěch. A úspěch má jedinou míru, peníze. "........toto je hlavní myšlenka.

LOJR 8.8.2006 10:38

Re: Re: Re: LOJŘe, vaše soudcovská "solidarita" státního úředníka je ve vás jako v koze lůj.

"Ale moc o kozu nepečuje"? U politiků se nehádám, právní zmetky tekoucí stále z parlamentu jsou nezpochybnitelným faktem, stejně jako přístup politiků k plnění souvisejících povinností - přenosy televize ze němovny jsou skutečně tragikomedií. Ovšem u soudců a státních zástupců bych se hádal. Devadesátá léta jsou dávno pryč, dnes je kontrola taková, že si to nedovedete ani představit. Všechno se lhůtuje a objektivní příčiny nadřízené nezajímají, počet kárných řízení stále roste. Ovšem mnohdy jsou nedostatky v práci jen zdánlivé. Pro výkon justiční moci vám další dva pilíře moci státní (zákonodárná a výkonná) musí vytvořit určité nezbytné předpoklady. Kvalitu legislativy raději rozebírat nebudeme, nedostatky jsou i u moci výkonné. Dokud nebude kvalitní legislativa, která umožní hladký a rychlý chod řízení a dokud soudci a státní zástupci budou muset dělat řadu čistě administrativních úkonů a  pomocný personál bude stále vzhledem k mizerným platům fluktuovat, nebude líp. Já osobně nemám pocit, že bych "o kozu" vzhledem k vytvořeným podmínkám mohl pečovat líp a pokud mohu usoudit z pravidelných hodnocení, nemají ten pocit ani moji nadřízení.

manželka 8.8.2006 10:13

Re: Re: Ne, to je nedostatečné. Navrhuji záporné platy.

ale čtu!!

tygr 8.8.2006 10:10

Re: mylne predstavy

Ano máte pravdu. Pracuji ve státní správě a mám tu zkušenost. Řadový úředník, který je schopný, mívá na pracovišti určité problémy. O možnosti růstu platu si může jen nechat zdát. Tkzv. manažeři ( vedoucí) již mají jiné možnosti. Pro ně odborné znalosti jsou většinou velká neznámá a co se týká vzdělání - samá výjimka. Držíse svých míst a často "přesluhují" i několik let.

tygr 8.8.2006 9:59

Re: Oba jste vedle

Zamyslete se nad svým názorem. Platí to v současnosti ? Není mi známo nic o to, že by se podnikatel tak ochotně dělil se svými zaměstnanci o výdělek.

tygr 8.8.2006 9:53

Re: Schwarzenbergův a Kuberův syndrom..

ANO připojuji se k tomuto názoru. Platí to pro všechna odvětví naší společnosti. Děkuji za jeden z mála správných příspěvků.

bez brýlí 8.8.2006 9:50

Re: Re: LOJŘe, vaše soudcovská "solidarita" státního úředníka je ve vás jako v koze lůj.

Soused nemá kozu, ale je od státu placenej za to, že se mu o kozu stará.

Soused je za to placenej dobře, ale moc o kozu nepečuje. Jeho hlavní starost je zajistit mi za úplatek kůzlata, která bez něj neseženu nebo by odjinud byla dražší.

LOJR 8.8.2006 9:49

Re: Ne, to je nedostatečné. Navrhuji záporné platy.

Ano a jednou za měsíc každý soudce a státní zástupce půjčí manželku vylosovanému stěžovateli. No, když to domyslím do důsledků, tak zase až tak drastický trest si žádný stěžovatel nezaslouží. :-D. (Ještě že manželka nečte Psa, to bych dostal doma pořádnou sodu.)

odborar 8.8.2006 9:48

Schwarzenbergův a Kuberův syndrom..

Názor, že více pěněz odradí politiky a soudce od korupce a jakkoli ovlivněných rozhodování je vysoce mylná. Vždy s jídlem roste chuť a to platí zvláště v politice a soudnictví. Pokud si na místa politiků a soudců nezajistíme lidi, kteří mají určité chrakterové vlastnosti, pak vždy bude korupce penězi či protislužbou  v těchto odvětvích vyhrávat. Každý takový uchazeč by potřeboval vypsat jakýsi morální psychotest, který by jasně napověděl, zda se pro veřejnou funkci hodí, nebo ne. Ale to snad bude hudbou budoucnosti. Zatím se musíme spokojit s tím plebsem, který ve státní správě máme a nechat se dál okrádat na nespravedlivých rozsudcích, nebo jako daňový poplatník na tendenčním a uplaceném rozhodování politiků, kteří nejsou schopni vlastní sebereflekse se takových lidí ve svých řadách nekopromisně zbavit. A těm rozhodně stačí současné platy až,až...

LOJR 8.8.2006 9:45

Re: Re: vysoký příjem zvyšuje odolnost proti korupci

Ta měla ovšem (alespoń podle zpráv v médiích) podporu přímo od jednoho ministra socdem vlády. Tak že se pochopitelně nebála ničeho, po několika letech si musela myslet, že jí projde cokoliv.

Sch.glosátor 8.8.2006 9:31

Ne, to je nedostatečné. Navrhuji záporné platy.

LOJR 8.8.2006 9:24

Re: LOJŘe, vaše soudcovská "solidarita" státního úředníka je ve vás jako v koze lůj.

Jestli on nebude Mejlo tak trochu problém v tom, že nejsem soudce a i kdybych byl, rozhodně bych nebyl současně "státní úředník". Nad čím že se to "začíná smrákat"? Jinak autora jsem pochopil dokonale. Soused (politik nebo soudce) má kozu ("vysoký" plat), autor článku ji nemá (že jako vysokoškolský učitel má dlouhé prázdniny a pracuje mnohem méně hodin, při nesrovnatelně menší zodpovědnosti a navíc mu nikdo nebrání si bokem přivydělat , už samozřejmě nevidí). Co je tedy třeba udělat? Samozřejmě ne změnit zaměstnání, eventuelně vyvíjet další honorovanou činnost, aby tu "kozu" měl taky, nýbrž začít povykovat, že je třeba, aby chcípla koza sousedova. Takhle natvrdo se to samozřejmě napsat nedá, takže se vymyslí konstrukce, která je každému soudnému člověku k smíchu a celé se to přikreje "ušlechtilou myšlenkou". Hoši, hoši, kdybyste jen měli ponětí, jaké to je, dělat na průměrném okrese soudce nebo státního zástupce, ona by vás ta závist přešla nějak sama od sebe. :-/

dulcibelka 8.8.2006 9:22

Re: vysoký příjem zvyšuje odolnost proti korupci

Vy jste asi ještě neslyšel o Kafkové, které nestačil mnohamilionový roční příjem - lépe řečeno nebála se o něj přijít...

Lada 8.8.2006 9:02

Oba jste vedle

Rozhodně neplatí přímá úměra, že vyšší mzda sníží míru korupce. Ale platí úměra, že vyšší mzda zvyšuje výši úplatku.

Dále platí, že vyšší mzda by mohla zvýšit kvalitu pracovníků, ale jen v soukromém sektoru. Ve státní správě toto doslova neplatí, protože motivace, kontrola a objektivní hodnocení bude vždy na štíru.