28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Podobenství o zábradlí

Minulý článek o svobodě, nenávisti a vzdušných zámcích, který byl sám o sobě reakcí na sloupek Jana Moláčka otištěný v Deníku N, se ze strany původního autora sloupku dočkal reakce. Na Facebooku, čili tam, odkud jsem svého času rád utekl. Najdete ji v diskusi zde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Církva 31.5.2021 22:09

Prostě mne těýko někdo přesvědčí, že Islám a progresivisté se nedostali k moci díky liberálům, včetně klasických liberálů. Takové hrůzy kdy se rasismem nazývá velmi jemná kritika velmi špatného Islámu

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/projekt-interaktivni-mapy-islamu-budi-v-rakousku-kontroverze-40361889#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=5WzAvcXpQRm-202105311949&dop_id=40361889&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

jsou důsledkem bezbřehé tolerance.

R. Johnová 31.5.2021 21:13

Výborný článek R^

J. Jurax 31.5.2021 14:31

Podobenství je to hezké.

Ale dá se pojmout i obráceně - totiž že ono zábradlí omezuje svobodu zcela bez zábran a svobodně rozbít si hubu pádem do propasti.

V. Církva 31.5.2021 20:28

R^

V. Klepetko 31.5.2021 22:06

Je represe zábradlí, které nám zajišťuje bezpečí na cestě nad propastí svobody? Nebo je represe propast, nad kterou se mezi horskými vrcholy kroutí bezpečná CESTA s jasnými mantinely, ale spoustou křižovatek - metafora svobody?

Svoboda jako Cesta - to je mnohem krásnější metafora! A přitom není libertariánská. To bude spíše Konfucius!

Š. Hašek 31.5.2021 14:29

R^

V. Klepetko 31.5.2021 12:53

To podobenství je moc hezké...

Souhlasím s Vámi, pane Kechlibare!

P. Kubáč 31.5.2021 11:28

Mnoho měsíců před trapasem s "bojlery" se Jakeše v televizním pořadu Aktuality ptali : "Je demokracie součástí perestrojky?" A on odpověděli " V zásadě ano, ale jen tolik, že raději vůbec ne."

Přesně tento výrok se mi vybavuje kdykoliv slyším pokrokáře mluvit o svobodě - slova - podnikání - čehokoliv...

P. Milan 31.5.2021 11:35

Jo, "pokrokáři" jsou jen další forma socialistů.

J. John 31.5.2021 9:42

K závěru autora:"Klidně je možné, že ten příští autoritářský režim si zvolíme sami, nebo strpíme, aby nějak organicky vyrostl z něčeho, co při volbách samotných ještě vypadalo přijatelně." jen doplním, co řekl Konrad Adenauer, první kancléř západního Německa, zakladatel CDU a otec německého hospodářského „zázraku“:: Nacionální socialismus by se nikdy nemohl v Německu dostat k moci, kdyby u širokých lidových vrstev nenašel půdu připravenou k zasetí moru“.

.

P. Trojan 31.5.2021 10:26

Já bych k tomu dodal: sousloví "široké lidové vrstvy" sugeruje představu, že Hitlera spíše volili lidé méně vzdělaní, z venkova a starší. Nevím, zda to takto myslel Adenauer, asi nikoliv. Ale já jsem si mnohokrát kladl otázku (neznám na ni odpověď) zda Hitlera volili spíše (s prominutím) "burani" nebo spíše ti vzdělanější. Moc se obávám, že více ho volili lidé z měst, mladší (studenti) a vzdělanější. A obávám se, že podobně to u nás bylo v případě voličů komunistů po 2. světové válce.

R. Langer 31.5.2021 11:53

No, kolik si myslíte že voličů volilo komunisty na venkově. ;-)

P. Milan 31.5.2021 13:35

Že by těch více než 40% byli jen městští?

P. Trojan 31.5.2021 16:41

Jistěže ne. Ale komunisté měli více hlasů v Čechách než na Moravě a více na Moravě než na Slovensku. A v Čechách měli nejvíce v Praze. Volili je tedy obyvatelé nejvyspělejších částí země. Jistě je volilo mnoho dělníků, ale zrovna tak měli značnou podporu mezi intelektuály, kteří věřili, že kapitalismus je třeba nahradit spravedlivější společností...

Z. Lapil 31.5.2021 13:49

Co jsem tak kde přečetl, tak významnou silou byli nezaměstnaní dělníci.

J. Pavelka 31.5.2021 15:50

Mezi dělníky měl prý Hitler menší ohlas než počítal, protože to měli dost obsazené socdem a komunisti....přesto si získal jistou část dělnictva. Tvrdí se, že dost velkou část jeho příznivců byli živnostníci a střední podnikatelé, kde se mu podařilo potíže svést na nekalou židovskou konkurenci...

P. Trojan 31.5.2021 16:44

V Německu ano. Ale nezapomeňme, že nacisté byli socialisty a volili je všichni, kdož byli přesvědčeni, že představují a zajišťují modernizaci společnosti.

J. John 31.5.2021 18:48

Musíte vzít v úvahu, co bylo před nástupem Hitlera k moci. Rozvrácená země, reparace, Výmarská republika, obrovská inflace, hlad, nezaměstnanost, spousta propuštěných vojáků, kteří se v civilu "nechytali", ale dali se ke Stahlhelm a dalším podobným spolkům. A pak jim někdo slíbil, že nastává čas svobody a chleba....

J. Vágner 31.5.2021 11:00

O široké lidové vrstvy u nás, až tak velké obavy nemám, ale pražské "pravda láska" elity, už se snahou o utahování šroubů vůbec netají. Že kecám? Viz aktuální rozhovor divadelního principála Hrušínského s progresivním senátorem Láskou. Tihle lidé by měli za útok na demokracii být stíháni a ne nějací pitomecci mající potřebu verbálně zápolit s islámem.

Š. Hašek 31.5.2021 14:32

Trefná poznámka. Hrušínský a Láska, dva komouští nedovzdělanci.

Ale já bych sem ty negry stejně nepouštěl.

J. Nevrkla 31.5.2021 7:25

Na Seznamu byl článek o etické komisi UK, která měla nějaké informace o Feriho jednání na fakultě, ale nikdy se tím nezabývala. Dopustil jsem se spekulace, že se možná více zabývali tím, jestli někdo neurazil muslima nebo černocha. Bylo mi napsáno, že jsem porusil smluvní podmínky a že můžu dostat dočasný nebo trvalý ban. Svoboda slova pro pokrokáře nic neznamená, ústava neustava.

P. Milan 31.5.2021 8:58

Jo, přibývá toho a pokrokáři kráčí ve stopách svých předchůdců, komunistů.

B. Rameš 31.5.2021 9:17

To jste měl štěstí... Já jsem v době tvrdého lockdownu napsal, že zakazovat lidem cokoli a sami žrát a chlastat v zavřených hospodách a hotelech je nemravné, a dostal perma ban nez možnosti odvolání.

R. Langer 31.5.2021 11:55

Takovou levičácku žumpu je snad lepší ignorovat... ;-)

V. Církva 31.5.2021 6:49

No je to takový smutný souboj mezi dogmatiky pravicovými liberály a levicovými socialistickými "liberály". Jenže každé dogma a extrém jsou škodlivé.

Libertariánství stvořilo marxismus. Na jedné straně dusilo lidi tak, že měli víc než 12 hodinovou pracovní dobu. Na druhé straně mělo svobodu pro ideologie třídních nepřátel, gendrového nepřátelství..

Libertariánství si nechalo přerůst přes hlavu progresivisty i Islám. Přitom je jasné že výkřiky islamistů proti výkřikům protislamistickým nelze srovnávat. Jednak proto, že ti islamisté prokazatelně dokazují, že to myslí vážně, jednak je třeba rozlišovat co je horší zlo. U drobných nuancí to nejde, proto potřebujeme svobodu slova, poznat ale, že Islám je pro Evropu nebezpečí, zpátečnictví a zmar, dokáže každé malé dítě.

Hlavní problém je tu ale nerovnost a pozitivní diskriminace menšin před zákonem! Zavřít někoho kdo řve znásilňujte Židovky což je vážný trestný čin a ta skupina společnosti to opravdu dělá, zapaluje auta.. je něco jiného než parta která ukazuje že Islám jsou burky, nesvoboda a s evropskou společností neslučitelný. Evidentně tu je obrovský rozdíl a navíc všichni už ví, že ta parta co chtěla znásilňovat vážné tresty nedostane.

Je tak jasné, že společnost musí mít nějaké limity, řvat znásilněte Židovky pokud je to evidentně nereálné gesto bych také netrestal. Příbuzné party muslimských gangů ale v Británii znásilňovaly. No ale zakázat v Evropě mešity je v pořádku, jenže to dogmatici a to i libertariáni neumožňují. Požádat Muslimy aby změnili náboženství nebo odešli není pro Evropu nelogická žádost. Jen je nutné zároveň u toho tvrdě udržovat aby nedocházelo při odsunu k zabíjení a znásilňování.

Liberalistické dogma je příčinou sebevraždy Evropy. To že se za liberalismus schováva i dnešní progresivismus situaci jenom několikanásobně shoršuje.

P. Milan 31.5.2021 9:01

Vaše představy o liberálech i libertariánech jsou hodně podobné těm levičáckým, navíc mylné.

Liberalismus nijak nebrání zákazu kriminálních aktivit, liberalismus neurčoval pracovní dobu.

V. Církva 31.5.2021 20:42

Ale pane dogmatiku, nezkoušejte na mne levičácké způsoby urážení a nálepkování když nemáte argumenty. Tím spíš že i libertariáni jsou tak trochu levičáci, takže víc než já.

To co píšu je pravda a nevíte si s argumenty rady, protože žádné nemáte, ale bohužel svůj život musíte mít opřený o dogmata.

Ale zas Vás nebudu zhazovat, je to celkem přirozená vlastnost převážné většiny lidstva. Jen malá menšina se opravdu dokáže povznést nad dogmata.

M. Sedláček 31.5.2021 14:38

Myslím, že jste vůbec nepochopil slovo Libertarián.

V. Církva 31.5.2021 20:48

To je možné.

Pak mi určitě vysvětlíte jak libertariánskými metodami můžete zabránit mešitám v Evropě, islamismu zde a jak by se libertariánství mohlo ubránit dnešnímu progresivismu co si říká liberalismus ale nakonec, částečně jím je.

Pokud mi to uspokojivě vysvětlíte, rád přiznám, že jsem termín libertarián nepochopil. Pokud Islám na Západě nemáte potřebu potlačovat nebo odstraňovat pak mám se sebevražedností libertariánství pravdu.

P. Hák 31.5.2021 6:42

No ono slunce právě zapadá.

Ale chápu, že tohle se Moláčkovi a spol. nemůže psát.