16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jana 19.5.2008 9:57

Střet zájmu

Díky moc.Ještě by mě zajímalo jestli to tak je když si podali návrh na převzetí dětí do péče.Aby ten návh nebyl sám o sobě považován za zájem rodičů.Zdá se mi že svěží vítr ze západu k nám zavál názor zě nejlépe je dítěti v náručí biologických rodičů i když špatných.Trochu se v tom nevyznám Na jednu stranu nám dali děti o které se rodiče starat neuměli nebo nechtěli.To přesně nevím.ale v ústavu je pravidelně navštěvovali.Měli to kousek od domova.záměrně vybrali pěstouny na druhém konci republiky.Rodiče se samozřejmě zbouřily.A zažádali o vrácení dětí.Teď se zase všechno otočilo a najednou se apeluje na kontakt mezi dětmi a bio rodiči.To je ale vzhledem ke vzdálenosti a ekonom.situaci rodičů problém.Tak dochází k e střetu zájmu na který kluci doplácí.Rodiče jsou naštvaní a všechno sabotují.Při školeních nás pobízí k tomu aby jsme sami pobízely rodiče ke kontaktu s dětma.Jednou za pár měsíců rři návštěve soc.pracovnice se dozvíme že,ona to taky nechápe.Občas zavoláme na soud aby jsme se dozvěděli že máme čekat.A čas běží.Děti rostou usazují se v nové rodině.A vlastně záleží na tom jaký soudce ten případ bude řešit.Jestli ten co by pěstouny hledal na druhém konci rapubliky aby dětem nekomplikovali život a nebo ten co si naopak myslí že ,je dobré aby byly děti a rodiče u sebe tak blízko jak jen to jde,pro zachování kontaktu.Co jsme ale čekali .

Witch 19.5.2008 8:08

Re: Re: Re: odměna pěstouna

Doporučený dopis se, bohužel, také počítá. Ale je to i Vaše výhoda. Pokud takových stíhacích věciček udělají rodiče víc, tak je to evidentně účelová věc a doklady na doporučený dopis se mohou v pohodě obrátit proti nim. Třeba kdyby mávali dopisem, poslaným posledního dne před lhůtou ... Tihle lidé jsou, bohužel, velice dobře informovaní, už vědí, že pohled tolik neznamená. Jen ať napíšou, ale budu držet palce, aby to nezvládli dřív, než  za měsíc a kousek;-)

Jana 18.5.2008 19:27

Re: Re: odměna pěstouna

To jsem nevěděla.Ale oni asi ano .Byli u nás na návštěvě koncem prosince.Tak to mají ještě čas.Co když pošlou místo sebe doporučený dopis s dotazem jak se jejich děti mají ? to se taky jako zájem počítá ?Navíc si podali žádost  o děti do své péče.Tak že, to je u soudu už déle než rok.Podali odvolání .Tak tudy asi taky cesta nepovede.Pokud by došlo k vrácení dětí do rodiny ,nic s tím neuděláme ,ale může se to vléct roky.Zatu dobu mohli kluci zažít něco co už možná nezažijí.

Vlasta 18.5.2008 18:45

Re: odměna pěstouna

jestliže rodiče kluků o ně neprojevili zájem půl roku máte možnost zbavit rodiče rodičovských práv a oni jim už nemůžou nic zakázat a dokonce jim můžete i změnit příjmení na své

jana 18.5.2008 14:57

odměna pěstouna

 Já si taky myslím že,částka kterou dostáváme na dvě děti je slušná.Je ale pravda že,jsme nad tím nikdy neuvažovali jako nad zaměstnáním.Samozřejmě se nedá srovnávat kolik stát platí ústavům a kolik posílá do rodin pěstounů ,ale zase na druhou stranu když skončí rodičovská dovolená u biol.dítěte ,kromě pár korun dětských přídavků nedostaneme nic.Nám když odrostly naše děti a zjistili jsme že, život bez věčného dětského štěbetání nás neláká, zvažovali jsme co dál.Je fakt že,rozdíl v odměně pěstouna mezi dvěmi a třemi dětmi je dost velký.To už pak je možné považovat to zaměstnání.A těch skoro 18 000 je myslím slušný plat.Asi mám fakt kliku ,naši kluci jsou bez problémů.Samozřejmě že ,taky pěkně řádí.Třeba nedávno v jednom dni otloukli omítku na domě hráběma tak vysoko jak jen dosáhli.pak naházeli nařezané dřevo přes plot k pousedům.To si musím ač nerada přiznat že,před pár lety naši bio broučkové natřeli kus našeho domu i sebe na zeleno ,barvou připravenou na plot.Prostě zdraví kluci,rostou a zlobí.Jinak jsou ale skvělí.Stíhám při nich všechno.Teď je jim čtyři a půl a tři a půl.Když jsme si podávali žádost ,zvažovali jsmi i adopci,ale doba čekání nás odradila.Pěstounku nám nabídli okmžitě po zařazeni do registru.A nepopírám že,dnes jsme rádi.Ty dávky co dostáváme nám naopak životní úroveň dost zvedly a to nemáme odměnu pěstouna ve zvláštním případě.Nás ale spíš trápí to že rodiče dětí mají možnost zakázat klukům jet k moři .Už takhle přišli o spoustu zážitků a bohužel to pokračuje.Tam by byly změny na místě.

Witch 18.5.2008 14:27

Re: Martine,

Máte pravdu, pan Martin několik lidí zmátl, ale nadruhou stranu je moc dobře, že se tahle otázka otevřela. Jako člověk zvenčí se přidávám k tomu, že pěstouni - hlavně ti dobrovolní jako Vy a Martin, si zaslouží skutečného ocenění a uznání. Mělo by být viditelné (partnersko-uznalé na úřadech) a hmatatelné - zvláště tam, kde pěstoun tahá děti ze značných psychických a sociálně výchovných problémů. Ony ještě pořád existují nějaké proklamace a když člověku utkví v paměti, diví se. Myslím, že Martin tohle všechno hodlal říct. Zároveň je ale těžké vysvětlit, že už leckteré otázky překonal, jenom je uvádí ve výčtu a opravdu výdělečný být nehodlala a nehodlá. Ano, je to hodně o lidech, jsem ráda, že Vy máte štěstí. Mějte se hezky.

Petra 18.5.2008 7:10

Martine,

ač jste na počátku příspěvku dal pojem "profesionální pěstun do uvozovek, mnoho lidí jste, jak jsem si přečetla namátkově v nějakých příspěvcích, zmátl. Vy praktikujete klasickou pěstounskou péči, nejste profi pěstoun a v tom je velký rozdíl!

Profesionální pěstounská péče se v ČR teprve pomaličku rozjíždí (NATAMA). Mám-li správné informace, profi pěsotunem by se měl stát pouze člověk s patřičným vzděláním - pedagogického, psyhcologického, sociálního...vzdělání, dobře proškolený a obeznámený s danou problematikou, který pak nebude překvapen, jak jste vy.

Také máme s manželem dceru v NRP, tudíž jsme dokládali při naší žádosti stejné podklady jako vy, vyplňovali stejné dotazníky. Nepřišlo mi to divné. Ani jsem nečekala, že mi někdo proplatí "cesťák", dovolenou, náhradní volno. Já DOPŘEDU VĚDĚLA, jak vše chodí;-P.

V čem s vámi souhlasím je to, že by i všichni pěstouni měli mít nárok si libovolně přivydělat, není-li to na úkor dětí. No a nemoc pěstouna...opět lehce zavádějící iinformace. Onemocní-li matka, kerá je s dítětem na mateřské či rodičovské dovolené, má otec nárok na "paragraf", stejně tak je to i u pěstounů.

No a že pěsotuni jste oba a odměnu pobírá pouze jeden z vás, že si musíte vzít hypotéku, čerpat rodinné úspory...jako dospělý, svéprávný jedinec máte možnost volby počtu dětí - ať biologických či v NRP. není co dodat. Buďto berete PP jako poslání a nebo jako byznys. Stát není taková macecha, že by vás s dětmi nechal živořit, ale pro ty, kdo by chtěli zbohatnout, tak to opravdu není! jenže tohle všehcno člověk ví již na počátku! i proto vyplňuje dotazníky o počtu dět, které yb chtěl přijmout, dokládá svou finanční situaci, zvládne-li to. Taktéž kritika neziskových organizací, rozdělování peněz z veřejných sbírek, práce krajského úřadu...víte, vše je o lidech. Já jsem ze sousedního, Pardubického kraje a nemám si nač ztěžovat:-)

Witch 17.5.2008 20:14

Re: jak se stát profesionálním pěstounem ?

Zkuste Fond ohrožených dětí. Už sice nedělají Klokánky v soukromých domech, ale své pěstouny  mají rádi a hýčkají si je - tím myslím i poradenství.  A fungují po celé ČR.

Lucie 17.5.2008 17:40

jak se stát profesionálním pěstounem ?

Jsme s manželem pěstouni a taky jsme uvažovali o profesionálním pěstounství.Informovali jsme se v Natamě ale tam mají zájem pouze o pěstouny kteří bydlí do 50 km od Prahy.Kvůli úzkému kontaktu .To my nesplňujeme.Má někdo nějaké zkušenosti nebo i rady ?Je i nějaká jiná organizace která se tímto zabývá?Jaké jsou podmínky které musí pěstouni splňovat ?jak vlastně taková ppp probíhá.Prostě jaká koli zkušenost je vítaná.V úvodním článku autor píše že ,je prof.pěstoun ale s ohledem na počet dětí se mi nechce věřit že,by za ním stála právě Natama.Tam výrazně odmítají fakt že by v rodiňe bylo více než čtyři děti, a to včetně biologických.Všechno ostatní je prý jiná forma ústavní výchovy.Je tedy i jiná možnost něž přes tuto organizaci.?

Witch 17.5.2008 16:01

Re: Re: Re: Ani chuť a snaha pomoci někdy nestačí

Víte, leckdy se nakonec zjistí, že i to zlé je k něčemu dobré. Zkusili jste opravdu všechno, nejde, tak se zařiďte tak, aby všichni stávající prožili báječný čas. Užívejte se co nejvíc, protože možná na Vás čeká případ, který se zatím jenom vrbí. Třeba hodně zanedbané děvčátko, třeba se somnabulismem od věčné samoty, třeba vyděšené ze všeho kolem. Takové mrně, když zjistí, že může důvěřovat, Vás doprovází  i na záchod a stále se ujišťuje o tom, že Vás má. To může trvat až půl roku, než se uklidní. Je to vyčerpávající a jen pokud budete mít za zády pohodové ostatní členy, dá se to zvládnout. Takže ještě jednou: držím Vám i Vašim dětem a partnerovi palce!VV

Jana 17.5.2008 15:02

Re: Re: Ani chuť a snaha pomoci někdy nestačí

TO samé napadlo i nás a taky jsme to udělali.Tam to proběhlo velmi nadějně.Dokonce jsme se schodli i na konkrétním dítěti které by se podle nás i podle fod k nám hodilo.Ale když se pak fod spojil s úřadem našeho kraje ,volali nám že dřív než za rok žádat nesmíme.K tomu je třeba přičíst ještě řadu měsíců dalšího prověřování a vyjdou z toho nejméně dva roky.A to v tom lepším případě.Já vím ,potřebné děti budou i za pár let a určitě nějakému  Budulínkovi ještě pomůžeme ale je to podle nás škoda.Ale díky.

Witch 17.5.2008 14:30

Re: ohlas od jiného pěstouna

ten chlapec, který musí mít Váš dohled, by jistě měl mít nárok na příspěvek na péči. Navštěvujete ped.-psychologickou poradnu? Ví o těch problémech dětský lékař? Možná by pomohlo ještě psychiatrické vyšetření- do této péče patří i ta lehká retardace. Poraďte se na soc.odboru nebo u pediatra, zažádejte o příspěvek a ta poradna nebo psychiatr Vám jistě v mezičase neuškodí, když taky zvládnete. Někdy je víc papírů lepších, než míň. Alespoň na II. stupeň bych Vám já osobně asi dokázala nasbírat body. Je možné, že by se s tím, pokud bude úředně uznaný, mohla svézt taky nějaká péče o osobu blízkou - v tomhle už nejsem moc v obraze. vydržte.R^

Witch 17.5.2008 13:50

Re: Možná by měl autor oslovit ministryni Džamilu,

Probůh, vždyť Vy po ní chcete smysluplnou práci!

Witch 17.5.2008 13:48

Re: Ani chuť a snaha pomoci někdy nestačí

Vzhledem k věku Vašich synů bych v tom dalším mrněti já osobně problém neviděla. Kontaktujte Fond ohrožených dětí (na netu najdete kontakty) a uvidíte. Tam by to mohlo jít i velmi rychle. Držím palce.

Jana 16.5.2008 23:40

Ani chuť a snaha pomoci někdy nestačí

Máme své dva syny 13 a 17 let .V pěstounce máme dva brášky předškoláky.Je to moc fajn že se kolem nás začali motat zase menší děti.Hodilo nás to o pár let zpátky a můžeme to všechno prožívat znova.Máme štěstí , naše děti jsou bez problémů.Až se někdy divím jak to všechno zvládly.Naše cesta byla úplně stejně zdlouhavá  a vybavení domu náročné.Pořízení všeho co dítě potřebuje včetně autosedaček není žádná sranda.Pak několik měsíců než děti dostanete do předpěstounky nedostáváte vůbec nic.Není to jednoduché ale prostě to nějak zvládnete.Když máte štěstí tak Vám alespoň neškodí rodiče dětí.V tom my máme smůlu ,nepovolili nám pasy a tak nemůzěme vzít kluky ani k moři.Zažádali jsme soud a tam to leží už přez rok , nikoho nezajímá že děti jsou astmatici.Žádné kontroly nám domů nechodí ale taky nám nikdo nepomůže.Prostě to tak je ,děti jsme chtěli máme je a jsme spokojení.Moc rádi by jsme ale měli ještě holčičku.Čtyři kluci jsou fajn ale přeci jen jsou nějak moc v přesile.Máme velký dvougenerační dům ,zahradu,jsme zajištění.Hlavně ale máme chuť starat se o děti tak proč ne.Ale chyba.Další dítě se nedoporučuje.Nikdo u nás nebyl,nikdo naše děti neviděl, nikdo s námi nemluvil.Ani nám nevydali formuláře na další žádost.Čtyři děti v rodině stačí.A tak my máme dva prázdné připravené pokojíčky protože jsme nevylučovali ani sourozeneckou dvojici a děti které by mohly mít rodinu jsou v ústavu.My to zkusíme za čas znova ale proč se posledni dobou mluví o tom že my ,myslím tím češi, nechceme pomáhat?

Jana 16.5.2008 22:46

Lidi by pomáhali ale není snadné dostat se přes úřady

 Média jsou plná toho jak málo lidí je ochotno přijmout do rodiny opuštěné děti ale mnohdy to tak není.Při žadosti se prostě zaseknete u jednoho úředníka a přez něj se nedostanete.Když tokonečně skončí a děti dostanete tak se skutečně za vámi zavře voda.Tady by podle mě měli úřady vyvinout iniciativu a sledovat co se s dětmi děje.To už nikoho ale nezajímá.Když po čase projevíte zájem o další dítě opět se úředníci probudí a začne to znova.

Witch 14.5.2008 12:21

Re: Re: Re: je dobře, že své zkušenost i zveřejňujete

Ano, já jen obhajuji pěstounství-strašně moc lidí nahlíží na výchovu romských dětí jako na zbytečně rizikovou, když je tolik jiných:-(. K těm institucím - no, skoro není, co dodat a přitom malérů přibývá. Poslední dobou já osobně mám stále silnější pocit, že bychom potřebovali i síť jakýchsi rodinně-sociálních poradců, kteří by dokázali kvalifikovaně poradit třeba sociálně slabým, co a jak dělat, hospodařit, jak se vypořádat s upomínkou, úředním dopisem... Spousta lidí by mohla existovat skoro v pohodě a ve vlastním, pokud by mohli k některým věcem, které je děsí, které neovládají nebo jim nerozumí, sehnat dobrou radu. A třeba taky být průběžně povzbuzováni...

lydie blaseovaná 14.5.2008 11:24

Re: Re: je dobře, že své zkušenost i zveřejňujete

   to    je  pravda,   ale   ty   systémové  věci  týkající  se   nemorálnosti  a  kafkárny  celého  systému  sociální  péče,   ústavů,  soudů,  jsou  mnohem   zásadnější.   Nakonec  se  hodně  lidí zajímá   o  tyto  romsko§kulturní  záležitosti,  ale  když    "romčata",  Jak  jim  říkáte,   skončí  svou   adolescentní  pouť  po  ústavech,  rodinách  appod,   nikdo     už   to  s nima  ve  vězení   takhle  nerozebírá.

Witch 14.5.2008 9:25

Re: Re: Re: Problem je, ze

Ano, Nečas už vloni hodil do placu možnost skutečně profesionálních pěstounů, zatím byla hlavně diskuze. Veřejnost se docela divila, co je to za výmysl a taky hledala zlatokopectví. Na stránkách MPSV lze najít, co se s touto otázkou dělalo, případně dělá,  nejrychlejší je zadat heslo.

Witch 14.5.2008 7:16

Re: je dobře, že své zkušenost i zveřejňujete

Selhání pěstounských rodin je sice možná viditelnější, než ústavů, ale nijak časté. Probírají se tu "romčata", zní tu názory, že tohle by leckdo nerisknul ani náhodou. No a proč? Jednoduše, lidé k těm dětem vždycky přistupovali s láskou, ale podle tehdy normální snahy, asimilovat.  To znamená, že děti cítily v okolním prostředí, že jsou jiné, ale doma nebyla žádná vůle podpořit je v nějaké orientaci. Většinou se řeklo, že lidi okolo jsou zlí, blbí a podobně, že na barvě kůže nezáleží. Jenže  život je poučoval, že záleží a ten rozpor byla chyba. Vždyť i Rom může být hrdý na svůj původ, něco o něm vědět. Příslušnost k divné komunitě nebo "spodině" nikomu na sebevědomí nepřidá a v pubertě se emocionální jedinec snadno propadne do vírů pochyb a zkratkovitých jednání, které už opravdu "zasekají" cestu zpátky. Kdo kdy dokázal s rodinami pěstounů o těchto problémech a otázkách mluvit, radit, rozebírat je? Neděje se to ani dneska. A ve výchově se musí hodně věcí odehrávat na rovinu, aby základní jistoty dítěte zůstaly neotřesené- a nejvíc tam, kde už dítěti někdo ubližoval.

Jenda 14.5.2008 0:14

Re: Re: autor se muze ukajet nadeji

mozna i spoustu svicek ktere puvodne horely na jinych hrobech. Ale doufejme, ze dojde k necekanemu a pan Pich dokaze vychovat i tyhle deti. Zkouseli jini, i jednicky v prvni tride hlasli, ...

těchňik 14.5.2008 0:12

Re: Re: PEKLO na vás, byrokrati

Jé, to chci vidět, ev. si to vyfotit! Kde to tam je, v které ulici? Občas tam tudy projíždím. Není to taky někde na internetu?

Pokud budeme předpokládat, že peklo není, pak bychom ho měli udělat těm ouřadům MY! A řádné! Bohužel jsme ovce. :-(

Jenda 13.5.2008 23:56

Re: pojem ALTRUISMUS

Kdyz vam nekdo pomuze tak mu muzete podekovat a mozna nekdy az bude neco potrebovat mu, i kdyz na to nema pravni narok, treba pomoct. Nebo mu muzete nalozit veskerou svou praci a jit si hodit slofika. V dostatecne male komunite, pokud udelate to prvni, pak muzete celkem pocitat s tim, ze az budete neco potrebovat tak vam nekdo pomuze, pokud to druhe tak se na vas priste kazdy vy... Tak to mezi lidmi chodi tisice let.

Pokud je komunita moc velka tak to trva delsi dobu nez se to rozkeca, ale taky to jde.

MPL 13.5.2008 23:08

Re: PEKLO na vás, byrokrati

Peklo možná je, možná není. Památník ale už byrokraté mají zcela určitě. Ve Zlíně - Malenovicích je nový pomník, který znázorňuje úředníky jako: ...hýždě zlaté barvy v nadživotní velikosti, z nichž vytéká pramínek vody, který jako proud jejich slov padá přímo na hlavu topícího se muže. 

Autor myšlenky Radim Hrubý řekl ČTK: "Pomníkem se snažím probudit obyvatele z letargie a pasivity. Česká republika je totiž nejkrásnější zemí na světě. Nemáme zde velké teplotní rozdíly, tornáda a ani pouště, bohužel ji ale obtěžuje byrokratická zlovůle. A mně se zdá, že proti ní jsou lidé pasivnÍ".

JJ 13.5.2008 21:50

Re: Re: Problem je, ze

Neplanuje nahodou neco Necas?

buš 13.5.2008 21:24

Re: Jenže:

spolek těchto pracovitých tet zrušíte, daně se nesníží. O to víc bude mít pro sebe následný spolek pracovitých tet atd. Jak prosté - vymyslet perpetuum mobile.

těchňik 13.5.2008 21:03

Re: Pane Pichu,

Blbost ouřední jest zde větši, než největši! :-/

těchňik 13.5.2008 21:01

PEKLO na vás, byrokrati

Vzkaz všem parchantním byrokratům, kteří svými absurdními zákony, vyhláškami i činy komplikují náhradní rodinná řešení: doufám, že je PEKLO a budete se v něm dlouho dlouho smažit! ;-€

Kenavp 13.5.2008 20:39

Re: Re: tyhle věci fungovat jen tak nebudou

Vystihl jste to přesně.

portwyn 13.5.2008 16:49

Re: Problem je, ze

No dobře, tak by se jich mohla ujmout ODS (já vím, těm zas vadí, že z toho nejsou prachy) nebo lidovci. Zelení radši ne, to by to dopadlo...