18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ovčáček, Sommerová a „hluboký příkop“

Lidovky.cz uveřejnily dva články, které zaujaly mou pozornost. Dělí je pár měsíců a jsou o „příkopech“ v české společnosti. Domnívám se, že jsou to „příkopy“ v celé řadě západních států a Česko není žádnou výjimkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Reček 1.3.2019 11:38

Re: Názory umělců

Pokud umělci jsou většinově proti Zemanovi a mají kladné názory na naše členství v EU, pak mají i mou podporu. Problematika migrantů je krajními partajemi nadnesena, protože migranty z Afriky a Arábie u nás nemáme. Tedy nemáme s nimi žáden problém.

M. Kosejk 1.3.2019 11:06

Re:

Jak se chovala většina umělců za nacismu? Jak se chovala většina umělců za komunismu? A jak se chovají dnes?

Furt je to to samé - umělci prostě většinově plavou s hlavním proudem, protože přece chtějí zpívat, točit, hrát. A většinou dokonce stojí v první řadě mávátkového průvodu - páč jsou přeci progresivní a mají nabubřelá ega (čest výjimkám).

M. Kosejk 1.3.2019 10:59

-------

Být demokratem znamená, že respektujete pravidla demokracie. A to znamená, že musíte respektovat výsledky voleb - a výsledky hlasování v zastupitelských orgánech. A pokud to tak nevidíte - a chcete tyto pravidla demokrace obcházet ve jménu vašeho obsobního přesvědčení, že lidi volili blbě, tak nejste demokrat, ale arogantní elitář.

A vůbec mi připadá, že všichni ti údajní demokraté z parlamentu jsou ve skutečnosti protidemokratičtí extrémisté, kteří standardní a čisté metody demokracie nahrazují nejrůznějšími mediálními kampaněmi a demonstrováním na náměstích. Já proti nim jsem klasický konzervativní demokrat, který sází na pravidla demokracie - i když dle nich jsem já ten extrémista.

- a mimochodem - kupříkladu pro mne je Babiš menším ohrožením demokracie než například schválení Lisabonské smlouvy, souhlas mainstreamových politiků s cenzurou sociálních sítí, ostrakizování lidí za nevhodné politické názory... atd.

F. Kusák 1.3.2019 10:55

Re: Názory umělců a herců,...

No, dalo by se s tím i souhlasit, jen je to tak "rozumné", že bych to čekal od nějakého redaktora Rudého práva. Pro mě "umělec", který je moc rozumný nestojí za nic. Možná je dobrý řemeslník, ale určitě mu schází právě to výjimečné, čím se stává umělcem. Umělec je nerozumný, nelogický, rozervaný a ke společnosti nezodpovědný. Právě tím byl, alespoň z části, Václav Havel. Tehdy to společnost chtěla, dnes by se jistě prezidentem nestal. Doba se mění a určitě si nemyslím, že ve všem k horšímu. Ale vysvětlujte to někomu.

P. Lenc 1.3.2019 10:36

Re: Umělci, komedianti a politika

Proto jsem také včera napsal, že to je superbolševik.K nelibosti jisté Sybille.

J. Vocilka 1.3.2019 10:02

Nepřestávám se divit nad některými komentáři ano můj hlas a hlas kohokoli jiného má stejnou váhu ale hlas veřejně známé osobnosti je vic slyšet.

Popis archetypu herce je hloupost znám několik lidí ze svého okolí kteří jsou umělecky bez nadání a jsou nezodpovědní, holdují alkoholu atd.

Já si opravdových umělců a herce nevyjímaje opravdu vážím a jsem jim vděčen za spoustu krásných zážitků. A ano jejich hlas je vic slyšet a proto nesou i velkou zodpovědnost zato co říkají.

Vocilka

P. Han 1.3.2019 10:01

Re: Umělci, komedianti a politika

Umělec? No, píše jako kdyby Kojzarovi z tlamy vypadl.

P. Lenc 1.3.2019 9:59

Re: Umělci, komedianti a politika

Že by byl Richter zneuznaný "umělec"?

P. Lenc 1.3.2019 9:57

Názory umělců

jsou velice často názory lidí naprosto odtržených od reality běžného života.Nejde jenom o Zemana, mimochodem nejsem jeho příznivec, ale i jejich názory na EU, migrační politiku atd. jsou právě názory nyprosto odtržené od reality.A ano, díky těmto lidem je Zeman stále populární.

Š. Hašek 1.3.2019 9:54

Re: Názory umělců a herců,...

Přesně řečeno.

J. Schwarz 1.3.2019 9:53

Re: Dělení (společnosti)

Právě proto že volby vycházejí zhruba na plichtu jest k uvážení, jaký má smysl "bojovat o konečné vítězství" na celém území, když by si každá z "polovin" mohla zařídit život podle svých představ na "své polovině" a nevnucovat nevyžádané pravdy a morálku těm druhým.

J. Schwarz 1.3.2019 9:48

Re: Umělci, komedianti a politika

Úsečné. Rázné. A blbé jako Richter sám.

J. Vlček 1.3.2019 9:41

Re: Vaše pozornost je zakalena láskou

Pane Janyško, dejte už si pohov s těmi vašimi soudy. Jste jako gramofon, na kterém přeskakuje jehla.

J. Vlček 1.3.2019 9:36

Názory umělců a herců,...

...stejně jako režisérů, například názory pana Feniče a paní Sommerové, nejsou nikterak závažnější a směrodatnější, než názory každého člena naší společnosti. Tak je třeba na ně nahlížet a s nimi nakládat. Stejně jako se různí názory uvnitř společnosti, zrovna tak se liší názory jednotlivých herců, režisérů a umělců. Není proto důvod přikládat těm, či oněm, větší váhu a důležitost.

Oni sami by si měli být vědomi, že jejich význam je v jejich práci, v tom, co pro společnost vytvářejí, čím jsou společnosti prospěšní, tomu se plně věnovat, a nerozptylovat se politickými prohlášeními, sepisováním politických agitek, a jimi tak vytvářet příkopy uvnitř společnosti.

Nutno dodat, že velká většina, rozumně uvažující umělecké části společnosti, se takto rozumně chová a přispívá tím ke společenské spojitosti, a ne k jejímu rozdělování.

J. Richter 1.3.2019 9:16

Re: Umělci, komedianti a politika

Dlouhé.

O vás Zemanovcích a Burešovcích to bude kratší.

Jste nic.

K. Janyška 1.3.2019 9:11

Vaše pozornost je zakalena láskou

k obviněnému lotru Babišovi... Dzp.

M. Prokop 1.3.2019 9:06

Re: Místo Zemana

To bych se dost divil.

F. Houžňák 1.3.2019 9:00

Ano, dobré a dobře zapamatovatelné pojmenování

by bylo "Letiště Kašpara-Havla". V mluveném a nedbalejším písemném projevu by se pomlčka vynechávala. Nebyl jste to vy, kdo tady něco podobného navrhoval?

F. Houžňák 1.3.2019 8:56

Nakonec komedianti jsou profesionální lháři,

z titulu své profese, kdyby nebyli, dělali by něco jiného, protože "normální" člověk se nerad někde před jinými nakrucuje a dělá, že je někdo jiný. No a zpravidla jim to stoupne do hlavy a myslí si, že mají patent na rozum.

F. Houžňák 1.3.2019 8:53

Havel zjevně nechtěl "svobodnou západní zemi",

on zjevně chtěl socialismus s lidskou tváří, tedy s tou jeho tváří, kde by to on se svými ožralými kamarády a nohsledy měl na povel. Podle hesla "socialismus je dobrá věc, když ho vedou ti správní lidé, totiž my". A proč by se o mrtvých mělo mluvit jinak než za jejich života, to mi taky nikdy nebylo jasné. Je to sice stará židovská tradice, že se nad hrobem má o nebožtíkovi říct něco dobrého, ale jednak to je jenom bezprostředně nad hrobem a pak i Židi na to mají vtipy, jak to obejít.

R. Neveselý 1.3.2019 8:52

Re: Psi pražské kavárny štěkají

Tak táhni.

Ś. Svobodová 1.3.2019 8:42

Re: Zemanovu politiku i s chlupama.

Obávám se, že to bude stejné. Kulturní fronta (jak přesné označení) se zamyslí pár měsíců před volbami a začne hledat nového tatíčka...

V. Církva 1.3.2019 8:37

Re: Snadné řešení

Havel, ale prý nerad létal. Lepší by bylo letiště Jana Kašpara. Anebo jen zkráceně letiště kašpara (tím by se zjednodušilo to věčné vyměňování cedulí a rozpisů letů).

Jinak toto není myšleno proti Havlovi, mám ho rád a o mrtvých jen dobře. Chtěl tu svobodnou západní zemi a v tom s ním souhlasím. Chyby pak dělá každý a politik dvojnásob. Kdo nic nedělá nic nepokazí. Fenič pak dnes trochu blbne, ale jeho dokument s Mečiarovou maminkou byl geniální.

Ś. Svobodová 1.3.2019 8:29

Re: Místo Zemana

Ale také může přijít Sommerová nebo Fenič :-)

Ś. Svobodová 1.3.2019 8:25

Re: krutá nesmiřitelnost

Já bych řekla, že krutá nesmiřitelnost vládne převážně na straně, jejíž koně neuspěli a obvzlášť u lidí, kteří si mysleli, že dokáží ovlivňovat veřejné mínění. Zřejmě to vnímají jako osobní prohru.

V. Církva 1.3.2019 8:22

Umělci, komedianti a politika

Paní Somerové i americkým "MeeToo Oskárkům" je třeba konečně vysvětlit co jsou zač a kde jsou jejich hranice. Při vší úctě k mnoha zajímavým ale i poučným uměleckým počinům ve filmu hraném i dokumentárním, archeotyp herce je člověk nezodpovědný, uvolněný, nápaditý ale nikoliv inteligentní ani spolehlivý. Divadelnice bývaly částečně kurtizány, umělci známí značným požívání alkoholu i agresívnějších opiátů.

Přesto umělci byli a jsou potřební. Dělají svět barevnějším a zajímavějším. Problém nastal v době, kdy byl vytvořen kult hvězd, lidé se začali s umělci ztotožňovat a hledat v rolích a pak i v jejich představitelích vzory pro svůj ponurý život. Začali přiznávat těmto umělcům prestiž a poslouchat je, nejdřív v názorech na módu, ale bohužel i názorech politických. A to je obrovská chyba. Rozháraní umělci kteří mají problém v reálném světě v soužití s okolím, i sami se sebou, chtějí rozhodovat o světové politice a názorech občanstva.

Takhle ne. Ať nás baví, inspirují, k zamyšlení ale takovou prestiž jakou dnes mají si nezaslouží. Jsou to přece komedianti.

P. Zinga 1.3.2019 8:16

Zeman není příčinou,

nýbrž důsledkem rozdělení.

P. Zinga 1.3.2019 8:15

Psi pražské kavárny štěkají

a karavana táhne dál.

V. Kotas 1.3.2019 6:48

Re: Místo Zemana

Nic tak hrozného by se nestalo.

P. Klíma 1.3.2019 6:34

Příjemné potvrzení mého vnímání světa. Děkuji.