3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Od Matiční ulice k džihádu

Jako noční můra se nám neustále vrací téma vztahu Evropy a islámu. A téma karikatur Mohameda, které vedly (či spíš byly záminkou) k bouřím a násilným akcím v arabských státech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 23.3.2006 9:24

Re: Multinacionální stát je špatný

Ale fuj! Homogenizaci si představuješ jak - že se všichni rozemelou, celek se ultravukovou míchačkou promísí a ze vzniklého materiálu se vyrobí N stejných jedinců?
Nebylo by jednosušší donutit nepřizpůsobivé všech barev a vzorů, aby dodržovali platná pravidla? Napříč intelektuálním i majetkovým spektrem!
 
Saša 23.3.2006 9:44

Pravidel je příliš mnoho a víc je těch mimoprávních než právních

a není možné donutit dodržovat pravidla toho, kdo je nepovažuje za svá.
Homogenisací tedy rozumím to, že všichni považují za své přibližně stejná pravidla.
Prostě průnik jednotlivých osobních morálek je co největší a mimo tento průnik zůstávají jen nempatrné zbytky odlišností.
Homogenisací je, když všichni budou mít přibližně stejné názory na kulturu, právo, mravnost, obchod, stolování...
Dřív takto v USA působil údajně New York.
Saša 23.3.2006 9:48

Ještě doplňuji

Tato homogenisace může být jen dobrovolná - menšina se nechá asimilivat a sama na tom pracuje. Obdobně jako se o to dnes u nás snaží Vietové a Chanové - ti budou v druhé zde narozené generaci zcela jistě Čechy.
Tam, kde se přistěhovalcům rodí děti v nové zemi do prostředí země staré a v době zakládání vlastních rodin jsou co do osobní kultury a morálky a jazyka a zvyků etc. etc. úplně stejně jako jejich ze staré vlasti přistěhovalí rodiče, tak přirozená asimilace selhala a úředními akty homogenisaci zajistit nebude možné.
Pak doporučuji transfer.
gerontusinza 23.3.2006 14:50

Pro boha ! A KAM!!!Re: Ještě doplňuji

Když sakra už někoho přijmeme, tak s tím musíme počítat že mají jiné kořeny. Tak nesmí mít NÁROK na něco co nárokem není. Státní občanství udělit jen rodičům a děti o něj mohou následně požádat. Ale až jejich děti by měli být občany této země automaticky.
Vilém 23.3.2006 10:04

Re: Multinacionální stát je špatný

Ano, příklad USA ukazuje, že multinacionální stát je špatný, a vede často k problémům, ovšem pouze v případě, že v jeho čele stojí nacionalističtí pravicoví omezenci. Příklady z minulosti však ukazují, že v tom případě nepomůže příslušnému státu ani když je uninacionální, protože si pak najdou způsob, jak dělat problémy v cizině. Takže řešení je jasné - naprostá denacionalizace Evropy, v ČR můžeme začít romizací, která už značně pokročila. Za několik desítek let zde budeme mít binacionální stát, samozřejmě pod podmínkou, že zůstanou zachovány veleštědré sociální dávky z peněz těžce podnikajících Čechů, v opačném případě totiž bude stát pouze romský.
honzak 23.3.2006 11:08

Re: Re: Multinacionální stát je špatný

nic ve zlým, Viléme. Ale ty si umíš představit cikánský stát? Já ne. A myslím, žen historie je na mé straně...
z té alternativy mě jímá hrůza 23.3.2006 12:16

Re: Re: Re: Multinacionální stát je špatný

Retaliator 23.3.2006 13:41

Re: Re: Re: Multinacionální stát je špatný

Cigánsky štát - to by bolo niečo ako Luník 9, ale vo veľkom. Takýmto priblbým multikulturalistom by sa zišlo usporiadať multikultúrnu exkurziu po Európe od Luníka 9 po parížske predmestia. 
spaldings 23.3.2006 18:51

Re: Re: Multinacionální stát je špatný

Člověče, Vy jste opravdu děsivě hloupý. V případě že dojdou dávku, cikáni se dají na pochod jinam, kde ještě jsou. TOLIK PITOMOSTÍ, CO JSTE SEM DNES NAPSAL, TO JE K NEVÍŘE.
jirka 23.3.2006 8:37

souhlas

Po dlouhé době jsem četl něco co se mi opravdu líbilo. Bohužel nejsem takový sekáč a "bojoval" s předsudky o utlačované menšině či menšinách v okolí a v sobě. Ještě před rokem a půl jsem bydlel v Praze v centru a po neustálém soužení s vykrádáním auto ( za poslední rok 8 x naposled vzali děckou sedačku, lekarničku a rezervu) a po ujištění policie,  že i zastavárníci musí z něčeho žít a auto je pojištěné tak mám mlčet a odejít než se opravdu rozlobí. Po těchto událostech jsem se se svoji rodinou odstěhoval do zahraničí. Ne daleko, do Vidně, abych pracovat a podnikat nadále v Čechach. Teď , když jdu ráno k autu tak se nekoukám jestli je tam všechno, děcka chodí do školi sami a nemám strach že je něco přejede . Inu nejsem takový bojovník a pravděpodobně jsem příliš velký pesimista, tak změnu v dlouhém časovém období neočekávám. 
PS Zastavárna byla hojně navštěvována romskou menšinou, byla otevřena nonstop a hojně využívána zvláště když došli peníze z dávek a do další výplaty bylo daleko. A bohužel jsem nebyl sám co byl takhle poškozen , ale třeba 4 ,5 aut zasebou. Upozorňuji, že to nebyli jen auta, ale i byty, kola , kočárky.... prostě vše co se dalo odnést a zpeněžit  
lakatos 23.3.2006 8:04

Janecek je cigos!

LJG 23.3.2006 7:57

pravdivý článek

A ty protesty proti plotu u železnice .
polit 23.3.2006 7:55

souhlas

cikáni jako celek jsou verbež, ale jednotlivě ne - to, co z nich tu verbež dělá, je stádní pud sounáležitosti k preferované menšině - ostatně se to týká všech menšin - lid bohužel potřebuje tvrdou ruku a né rozněžnělej pseudohumanismus, kterej páchá teror vůči ostatním
honzak 23.3.2006 8:24

Re: souhlas

jen bych doplnil, že i v samotném Ústí se slušní cikáni vyskytovali a vyskytují (občas do těch končin služebně jezdím). Ale ti nejsou jednak moc vidět, druhak nejsou pro pseudohumanisty a novináře "mediálně zajímaví".
klon 23.3.2006 7:42

spíš se jedná o pseudoaltruismus

protože altruismus když nepřinese zisk, tak alespoň nepoškodí. Evropu ten její zabíjí. A propo: Přítel Francouz se strašně divil, že jdeme na procházku mezi paneláky. U nás ve Francii by tě v takovým sídlišti minimálně zmlátili nebo okradli. Neboť taková sídliště ve Francii obývají sociálně živení přivandrovalci, jimž je náš altruismus i himanismus pro srandu.
klon 23.3.2006 7:31

návod jako vždy jednoduchý-jasný právní systém

Podle naší právní houštiny sotva potrestáte lumpa, natož pak abyste ochránil slušnýho člověka. Takže když se v tom nikdo pořádně nevyzná a pár kašpárků kolem toho vede "politické" debaty, tak to vede jenom jedním směrem, tedy do "nikam". Radím všem slušňákům, včas si sbalte kufry a odsuňte se někam stranou nebo za svoje nestoudné nároky na bezpečnost a jistotu můžete dostat přinejlepším do držky, možná i kudlu do zad.
MF 23.3.2006 7:23

Problém

Pseudohumanismus atd. je bohužel problém celé západní společnosti. U nás ho odstartoval Havel. Naši politici většinou dobře vědí o co jde ale i kdyby chtěli jít proti proudu, jako že nechtějí, nestačilo by to. Změna musí nastat na celém západě a musí ji začít nějaký silný politik ve Francii nebo VB. Německo je díky historickým reminiscencím mimo hru, USA je v jiné situaci. Když se to nestane, pánbůh s námi.
cipísek 23.3.2006 7:46

Re: Problém

No tak ! Měl jsem možnost pobývat dva roky na druhé straně naší jižní hranice a mohu všechny ujistit,že tam jaksi neznají problém "nepřizpůsobivý občan".Ne že by je tam neměli , ale on se tam s nimi nikdo v podstatě nepáře a v zásadě z nich nikno nedělá ohrožený druh,který má nějaké výsady nebo zvláštní ochranu.A v tom je asi jádro našich problémů.Možná je to i tím,že si je tam každý politik dobře vědomý toho,že kdyby začal "Uhlovat" , skončí. 
beran 23.3.2006 8:21

Re: Re: Problém

Nevím, jestli tím jihem myslíte Německo a nebo Rakousko. Ale v Linci jsem viděl, jak si cikáni postavili tábor (mercedesy a velké karavany) na trochu stranou ležícím dětském hřišti. Protože bylo léto, jejich děti si tam otevřely vodovodní kohoutek a nechaly vodu stále téci, až vzniklo jezero o průměru několika metrů. Policie a všichni ostatní dělali, že nic nevidí. Zkuste tam tak kempovat Vy.
cipísek 23.3.2006 12:15

Re: Re: Re: Problém

Bylo to shodou okolností také v C.a K. monarchii.Vámi uvedený případ = domnívám se,že to bylo proto,že to nebyli místní-ty si tam opravdu dovedou ohlídat.Tahle karavana se ostatně pohybovala i v okolí Budějc a pokud vím,moc dlouho se na místě nezdržovala.
beran 23.3.2006 18:49

Re: Re: Re: Re: Problém

Nechci mít za každou cenu poslední slovo, ale hromadu podobných "lágrů" jsem viděl ve Francii, jen velmi málo v Německu. A rozhodně tam pobývali řadu týdnů.
LevV 23.3.2006 7:21

Máte pravdu

Máte pravdu a navíc i odvahu. Snad nebylo nutné k cikánům připojit Sudety, ale historie se nemá zapomínat. Ne¨vím, jestli problém s cikány veřejná diskuse vyřeší. Ono se totiž schyluje k tomu, že to občané vezmou do vlastních rukou. Byl jsem pasivním svědkem debat o založení domobrany, která by aspoň měla chránit děti před terorizováním ze strany cikánských zlodějských band. Až v některému tátovi dojde trpělivost a vezme právo do svých rukou, tak to bude legrace. Televizní štáby by si už teď měly rezervovat letenky. Stačí jedna facka. Už slyším jak se éterem nese žádost o pomoc. "Tato, tato, bijů tady cikány !!!" A už to pojede.
P.S. Petra Uhla nechte na pokoji. Zcela určitě není úplně zdráv. Navíc proč už kurva v té Matiční dávno nebydlí ?
honzak 23.3.2006 7:25

Re: Máte pravdu

protože tak nemocnej zase není, že?  A navíc by to ombudsmáňa měla daleko do práce.
Radek2 23.3.2006 6:45

Společnost, kultura,

která se nepoučila z historie, si zaslouží historii opakovat.
honzak 23.3.2006 6:38

myšlenky a názory

páně autorovy vycházejí z reality. Na rozdíl od přiblblých keců pseudohumanistů, kteří se jen zviditelňují. Všem těmto "intelektuálům" doporučuji Ústí jako cíl týdenní studijní cesty. 3 dny ubytování a stravování v Neštěmicích, zbylé 3 dny v Předlicích.  Doprava vlakem ČD do stanice Ústí n/L - sever, zpět  z Ústí n/L - západ.
Abychom diskutovali o stejném problému se znalostí místních reálií.
Závěrem bych revitalizoval jeden citát z povinné četby před 50 lety:
"Násilí na aktivistovi není zločinem"
 
Loki_F 23.3.2006 3:08

Rozumím tomu, co chtěl autor vyjádřit.

A souhlasím s ním. Jenže (stručně): 1. V krátkém článku probral příliš mnoho témat najednou, těžiště bylo věnováno Matiční a peripetií kolem ní. Z toho si již snad každý (přemýšlející) vzal své poučení.
2. Téma českých Němců (resp. tzv. sudetských Němců) tak jak je zde rozvinuto, by si zasloužilo samostatný článek, zde stačilo poukázat na evropské tradice 'Mnichovanství'
3. Téma agresívního islamismu, které je zjevně nejpalčivější současností, tak poněkud vyšumělo do prostoru, ačkoli by jistě bylo o čem psát,
4. Je jisté, že v historicky krátkém čase nám budou připadat problémy s cikány jako bagatelní, proti tomu co se neodvratně blíží.
5. Také by bylo vhodné a účelné důrazně odmítat onu již do dřeně zažranou představu humanistů, multikulturalistů a NGOistů, že menšina je vždy apriori ubližovaná obět většiny. To je nejobecněji přijímaná lež konce 20. století. Opak je stále častěji pravdou. Četné přiklady si jistě umí čtenář doplnit sám...
Honza 23.3.2006 7:22

Poděkování ctěnemu LOKI F.

Děkuji za váš komentář k článku, jen díky vám mohu situaci lépepochopit.
Drávo
Loki_F 23.3.2006 13:05

Re: Poděkování ctěnemu LOKI F.

Ta ironie není na místě. Rozhodně jsem nechtěl nikoho poučovat, popřípadě se stavět do role vykladače článku pana Tošovského. Toho jsem dalek nejen v tomto případě... };-)
I když jsem to explicitně neuvedl, obracel jsem se svými připomínkami spíše na autora. Aby komentář nebyl zbytečně rozvláčný, strukturoval jsem jej do několika bodů. Toť vše - nic víc nic míň!
Petr H 23.3.2006 0:51

Tohle je jeden

z nejlepších článků na NP za poslední dobu.Myslím si naprosto to samé jako autor.Dobrý.
Lidský právaaaaa!Spartáááááá!
Vilém 23.3.2006 0:45

Terorem k humanitě

Je třeba skutečně opustit přežilá myšlenková schémata vycházejí z nenásilí ve společnosti. Pokud sami reprezentanti státu začnou provádět tvrdou antihumánní politiku, je třeba adekvátní reakce ze strany postižených jedinců. Na prvním místě vůči lidem, kteří státně fašistickou politiku propagují, čili vzniká otázka - který aktivista je ochoten odstřelit autora? Tito lidé totiž svými nenávistnými bláboly mohou vyvolat terorismus. Není to tak dávno, co jsem v MfD četl úvahu o vhodnosti mučení nebo na NevPsu o rozmontování zločinců. Navrhuji tedy začít diskusi o vhodnosti zavraždění některých lidí. Nemá cenu si zakrývat, že humanita není pro každého, a co vlastně s divokými a přízemními jednici jiného než je rozebrat a jejich orgány zužitkovat pro romské děti z Matiční?