6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O svobodě nejen slova a její citlivé zóně

Na krvavé lázni Charlie Hebdo není pozitivního vůbec nic. Až na jeden vedlejší efekt. Zcela zákonitě se doslova rozkošatěla ve veřejném prostoru debata o svobodě. Nejen slova, ale i různých projevů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šturmová 18.1.2015 23:31

Svoboda mojí pěsti končí před nosem druhého člověka

..... a o tom by to snad mělo být! Jak jedna, tak druhá uvedená karikatura může, samozřejmě, někoho urážet. Ale být uražený je jedna věc. Střílet do lidí, zabít člověka, to je věc jiná! Jestli jsem uražený, mohu žádat omluvu, mohu přerušit styky s tím, kdo mě uráží. Mohu na toho sprosťáka uvalit sankce, mám-li k tomu nástroje. Mohu se s ním soudit. Mohu ho, případně, také urazit. ALE NEMOHU HO ZABÍT!!! Ba dokonce ani zbít! Takže problém není v tom zda demokracie spočívá v povolení či zákazu navzájem se urážet, ale v tom, že je třeba přestat se schovávat za demokracii, když jde o vraždění. A jestliže mi někdo vyhrožuje vraždou a já ze strachu přestanu kreslit karikatury (byť trapné a urážlivé), vlastně tím jasně dám najevo, že jsem pochopila pravidla a budu je respektovat - budeme tedy respektovat právo na beztrestnou vraždu, bude-li to "JEN" pomsta za urážku???

J. Urban 18.1.2015 23:26

Autor dost míchá hrušky s jablky.

V civilizovaném světě lze "zneužít" svobody slova k urážení - a příslušně na to pamatuje trestní zákoník. Karikatury násilnické a pedofilní ideologie - islámu - jsou asi tak tou nejmírnější ADEKVÁTNÍ reakcí na ten hnus. Za karikatury holocaustu nedošlo k vyvraždění redakce (logicky! a zaplať Bůh!). Takže ten "skvělý" článek prostě kulhá na všechny nohy.

P. Vaňura 18.1.2015 18:08

No, já jsem, když už tu soutěž na karikatury, zesměšňující

Holocaust vyhlásili, napsal, ať si ty karikatury klidně zvěřejňují. Nikdo se jim totiž nebude smát a oni se akorát ztrapní. V podstatě NELZE namalovat karikaturu na Holocaust, která by nebyla trapná.

Jinak, jsem proti povolení muslimských šátků, pokud zároveň nebude povoleno nosit na rukávě hákenkrajc. Protože Hitler, např. nezabil tolik lidí, jako fanatický muslim Tamerlán.

T. Czernin 18.1.2015 10:41

Po Evropě pobíhají slimácká komanda

a tenhle jezovitský trouba chce "demokraticky diskutovat" o svobodě slova. Jediné, co mě uklidňuje, je to, že právě z něho by tihle hrdlořezové udělali halal nebožtíka nejspíš hned na počátku...

F. Navrátil 18.1.2015 17:16

Re: Po Evropě pobíhají slimácká komanda

Pořídil jste si sice šlechtický pseudonym, ale vyjadřujete se jako debil. Ve VUMLu jste asi nedával pozor, protože jezuita není jezovita. Vás by ti hrdlořezové jistě ušetřili, protože spoustu genů máte s nimi asi stejnou.

J. Šturmová 18.1.2015 23:38

Re: Po Evropě pobíhají slimácká komanda

:D pánové, vy jste zářný příklad toho, jak se lze krásně vzájemně urážet :D Jen doufám, že se zítra nepůjdete postřílet! :D

Z. Lapil 18.1.2015 10:27

I nesmysly se hodí

V článku je jeden dost základní kiks. Analogií k "Hajlování vede k vyvraždění židů" není "Karikatury vedou k vyvraždění karikaturistů" nýbrž "Karikatury vedou k vyvraždění karikovaných".

Což mě přivedlo na myšlenku. Cenou za možnost dělat si srandu ze mě a z mých citů je ochota a schopnost snést, že si já budu dělat srandu v opačném směru. Nemám pocit, že by vyvraždění redakce srandistického časopisu a požadavky na zásadní změny našich zvyků (třeba toho, že žena je inteligentní bytost schopná samostatné existence)  nějak naznačovalo ochotu a schopnost tuto cenu platit. Otazka, kdo si začal, je nesmyslná; vždycky najdeme nějaký starší incident.

M. Hoblík 18.1.2015 9:34

Slušnost a cit ke vkusu

bych očekával především u novináře. Ovšem opačný přístup měli nebožtíci z Paříže.

J. Šturmová 18.1.2015 23:41

Re: Slušnost a cit ke vkusu

Nechcete se poradit s přítelem na telefonu? Opravdu to myslíte vážně i upřímně? Že za nevkus a absenci citu se má platit životem???

P. Dvořák 18.1.2015 7:42

ANO: O svobodě nejen slova . . . ble ble.

Patronce paterčat hrozí za nevhodné výroky výpověď. Ministerstvo jí posílá vytýkací dopis. Proč? Řekla pravdu: „Romy jsem také podporovala, ale nyní vidím, že na ně naše pravidla nefungují.“ „V porodnici byla Saša vzorná a skromná maminka, poté se všechno otočilo.“

Zdroj hned vpravo vedle tohoto článku :http://www.lidovky.cz/patronce-patercat-hrozi-vypoved-za-nevhodne-vyroky-ji-ministerstvo-posila-vytykaci-dopis-ghz-/zpravy-domov.aspx?c=A150117_170827_ln_domov_hm

Diskuse pod článkem: vůbec nebyla otevřena! Asi proto, že by to nebyla demográcyja ale diskrymynácyja!

V. Kusý 18.1.2015 10:33

Re: ANO: O svobodě nejen slova . . . ble ble.

Přesně k tomu se vztahuje můj příspěvek ke článku o cikánské férovce.Zajímavé je, jakým způsobem je u nás přistupováno k určování hranic svobody slova.Signifikantní je, že zde je určují ti, kdo jsou zárověň "Charlie".Pokud z toho někomu není na zvracení, tak mně ano.

J. Šturmová 18.1.2015 23:44

Re: ANO: O svobodě nejen slova . . . ble ble.

Pozitivní zpráva je, že zvracet nás z toho bude víc. Negativní zpráva je, že se nic dalšího nestane :(

J. Kanioková 18.1.2015 16:07

Taky stojím na její straně :))))

Patronka dětí: Rodiče paterčat musí umět šetřit, jinak skončí špatně - http://ona.idnes.cz/patercata-a-klara-vitkova-rulikova-dtt-/spolecnost.aspx?c=A141229_184916_spolecnost_jup

F. Navrátil 18.1.2015 17:25

Re: ANO: O svobodě nejen slova . . . ble ble.

Pane Dvořák, váš diskusní příspěvek je nejlapidárnějším vyjádřením jak si představují svobodu slova "socani".

J. Vintr 18.1.2015 2:23

Brání někdo muslimům,

aby kohokoliv, jakkoliv uráželi? Urazit někoho NELZE, ten někdo se musí urazit SÁM. "Vina" za urážku nepadá na hlavu toho, kdo "uráží", ale na hlavu toho, kdo se uráží. Uráží se jen blbec a principu ho může urážet naprosto cokoliv. Všechny ty rádoby filosofické kecy o mezích svobody slova jsou jen pitomé mlácení prázdné slamy.

J. Kanioková 18.1.2015 0:14

Už mi leze krkem to patlání se sllovíčky,

rozebíráním, co kdo řekl či neřekl, a co tím vlastně myslel. Je to jen přiblblé přetahování..

Čtu-li "Ke svobodě patří zodpovědnost", tak mi z toho vyplývá, že chceme-li si udržet svobodu, a nejen pro nás, ale i pro naše potomky, máme ZODPOVĚDNOST ji preventivně bránit. A jelikož jako jednotlivci moc nenabráníme, platíme si politiky, vládu, aby to především ona si tu povinnost vůči nám, voličům, pořádně uvědomila. Samozřejmě nejde islám odtud vyhostit s těmi, kteří tu už žijí, ale je NUTNO, aby tu nepřibývali další muslimové.

A hádání se - kam až svoboda slova jo, a kam už ne, je volovina, protože to každý cítí trošičku jinak. Nadáváním na ty karikaturisty se v podstatě připouští pohled, že si za to můžou sami. A to tedy nesouhlasím velmi a velmi. Byť jsem ty karikatury ani pořádně neviděla. Komu, v naší, západní civilizaci, se nelíbí, či mají k nim výhrady, tak naše uznávaná reakce je, nedívat se na to, nečíst. Případní jedinci si zanadávají. Nikdo by neřešil silou.

Takže debilní heslo, "že si za to karikaturisti mohou sami", jen nahrává muslimům a jejich řešení. A to je zbabělost ! "Přizdisráčství"! Ustupování islámu.

- Podáš prst a utrhne ti celou ruku.. takto to pak končí ! jako to celé debilní multikulti..

P. Dvořák 18.1.2015 2:18

Re: Už mi leze krkem to patlání se sllovíčky,

Je to tak. Kavárna a muslimští přizdisráči nás tady zaměstnávají bitvou o slovíčka jestli "svoboda ano" nebo "svoboda ne" a "svoboda kdy" a "svoboda pro koho" a podobné hňupoviny.

Evropou se mezitím pohybují desítky vycvičených a ke všemu odhodlaných komand, které podle všeho mají výzbroj, výstroj a pravé doklady policistů. Takže když např. celkem snadno vniknou na policejní operační středisko nějakého města (jen pro příklad dejme tomu velikosti Brna, Ostravy nebo Plzně) v pravém slova smyslu během jedné minuty naprosto paralyzují všechny právě sloužící policisty.

Během deseti minut popíši deset úplně jiných způsobů, jejichž výsledek bude stejný. Kdo si myslí, že to nejde, tak ještě dosud nepochopil, že 11. září nebo vystřílení redakce časopisu, opravdu nebyla televizní hra.

J. Kanioková 18.1.2015 16:10

Přesně !

P. Pokorný 17.1.2015 22:54

Položme si bez nenávisti otázku na tělo

vážně prvotním znakem hajlovací rukly bylo vraždění různých národů a národností, nebo byl původní záměr dát lidem práci a pořádek, ale tím, že hajlovací ruka začala mít neomezenou moc, nebyla zastavitelná? A teprve následně je i část toho, co dnes napsal pan Stejskal a s mnohým se dá souhlasit. A měřítko, zda  více či méně zastrčený prapor svobody různých náboženství v řitní otvor je naprosto relevantní. Zločin je ono nekotrolovatelné uchopení moci. Tehdy ani Němci netušili, jaká zrůdnost se z toho vyvine!

B. Rudolf 17.1.2015 17:50

Třeba by se katolickému bohu odlehčilo

Třeba by se katolickému bohu odlehčilo, kdyby si katolíci zrušili celibát kněží. Pak by snad přikládali menší význam sexu a větší význam humoru. A přestali by svého boha přetěžovat hloupostmi.

J. Schwarz 17.1.2015 17:49

Dilema by pominulo,

kdyby se lidé různých názorů a představ nemíchali. "Pestrost"  je pro kočku. Proč vlastně nelze muslimům oznámit, že zde mají přesně tolik svobody jako křesťanská lesbička v Saúdské Arábii?

P. Dvořák 18.1.2015 3:22

Re: Dilema by pominulo,

Absolutní palec nahoru!

M. Koutný 17.1.2015 16:11

Svoboda slova

má-li být skutečná, musí zahrnovat právo hlásat i názory, které nám připadají odpudivé. Taková svoboda tedy nepochybně zahrnuje i právo na hajlování, zesměšňování holocaustu, zpochybňování zločinů komunismu... Hajlování došlo až k plynovým komorám ne proto, že nebylo zakázáno, ale proto, že se nenašlo dost slušných lidí, kteří by se mu dokázali postavit intelektuálně a morálně. Pokud je v deficitu naše morálka, zlo si vždy najde cestu a žádný zákaz to nezmění.

V. Čermák 17.1.2015 16:37

Re: Svoboda slova

No ale to je pouze Váš názor. Mnozí jiní vědí, že Svoboda Není Svévole, takže rozumní lidé si to nepletou a většinou také potom zůstanou na živu. A myslím, že se i Našlo mnoho slušných lidí, např. spousta slušných muslimů, kteří tu hnusotu odsuzovali, A NIC. A jak jste napsal, morálka byla v deficitu a Zlo si cestu našlo.

J. Kernal 17.1.2015 21:14

Re: Svoboda slova

souhlasím a dodávám: Př 14, 13 Také při smíchu bolívá srdce a na konci radosti bývá žal.

Př 14, 32 Svévolník bude sražen zlem, jež páchá, kdežto spravedlivý má útočiště i při smrti.

Př 14, 33 V srdci rozumného spočívá moudrost, kdežto co je v nitru hlupáků, se pozná

J. Šturmová 19.1.2015 0:26

Re: Svoboda slova

....myslíte tím "slušné muslimy", kteří slušně uznávají, vyznávají a zastávají šaríu a džihád mečem?! Tak v tom případě máte na mysli všechny muslimy vyznávající islám! Přeji Vašim vnoučatům a pravnoučatům pokojný život v ISČ (Islámský stát Česko), pane Čermáku.

D. Šimáček 17.1.2015 16:08

stejskal je duševně velmi alternativní jedinec

"Abych byl správně pochopen: hajlování říkáme ne, protože na konci

zvednuté paže nacházíme vyhlazovací tábory. Platí ale také: urážlivé

karikatury ne, protože mohou způsobit vyvraždění redakce? Troufnu si

tvrdit, že v prvním případě budeme s omezením svobody většinově

souhlasit, ve druhém nikoli. Není v tom jistý paradox?" Není !!!! hajlující paže následně vraždila, ruka kreslící urážlivé karikatury (která se navíc mnohdy zakládají na pravdě) byla zavražděna. stejsjskal by se měl nad sebou zamyslet (tady je paradox) a přestat své bláboly publikovat!

M. Salkovsky 17.1.2015 13:44

Ha?

Analogicky bychom ale mohli říci, že když zvednutá paže uráží památku

mrtvých a city přeživších, neměli bychom tisknout ani karikatury

urážející city muslimů, neboť něco takového vede v konečném důsledku k

vyvraždění redakce.

toto bola naozaj koruna logiky klaciaceho na kolenach pred Kalasnikovom.

V. Čermák 17.1.2015 14:53

Re: Ha?

S logikou jste na štíru leda tak Vy sám. Urážky druhých Vám nic neříkají, jelikož sám rád a často lidi urážíte. Proti přesdržce ale ostře protestujete. S vraždami nesouhlasím, ale je to důsledek toho, že po dobrém to nešlo.

M. Salkovsky 17.1.2015 15:59

Re: Ha?

Zase vecne ale, neukojena krvavnicka. A za to mozu zrejme len tvoje geny, takze polutovanie. Mozno si este stihnes odrezat hlavu kym prides o svoju, smrade.