18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Autor článku 9.5.2009 12:34

Re: představa o rovnosti lidí je mylná

Jako případný poslanec bych podobné návrhy ze stolu neshodil, pokud by k nim byla relevantní politická vůle. Což však jaksi není... Zkuste s tímto programem jít do voleb nebo zaúkolujte svého poslance ;-)

S.T.K. 8.5.2009 17:00

Re: představa o rovnosti lidí je mylná

Proto navrhuji následující:

Nestejnou váhu hlasů, váha hlasu se vypočítá ze vzorce (IQ/100) to celé na třetí. IQ bude měřit nezávislá instituce a vydá každému občanovi certifikát.

Bude to poněkud "nedemokratické", ale rozumné, čili racionální. Co vy na to? :-)

Autor článku 7.5.2009 12:22

Re: představa o rovnosti lidí je mylná

Formulace trochu politicky nekorektní, ale je na tom (co říkáte) dosti pravdy...

Autor článku 7.5.2009 12:03

Re: Špatný obchod

Naprosto s vámi souhlasím

Autor článku 7.5.2009 12:01

Re: autorita?

Možná se trochu míjíme v pojmech, oba jsme totiž pro jistou míru restrikcí. Asi vám tedy vadí můj příklad s dětinskostí a vyzrálostí, ale to je přece jen alegorie. Můžete zvolit alegorii jinou, která více respektuje důstojnost lidí ve zralém věku

Pepek 6.5.2009 21:58

Re: Jo, souhlas:

Hlavně když se máš čemu smát...

Pepek 6.5.2009 21:55

představa o rovnosti lidí je mylná

Všeobecné volební právo je jen nástroj demagogů dostat se k moci přes podprůměrně inteligentní polovinu obyvatel. Volby už jsou jen mediálně manipulovanou show, blízkou spíše volbě Miss než výběru top managementu. A nejen v čr.

Autor článku 6.5.2009 20:33

Re: Špatný obchod

Odpověď spočívá ve svědomí těch, kteří tyto tyrany chtějí odstranit. Jejich odpovědností je hledat odpovědi na otázky, jaké prostředky jsou legitimní a účinné a jaké už nikoliv

Fafa 6.5.2009 16:53

Re: Špatný obchod

Merlebachu:

jeste doplnkovy dotaz. Co kdyby v tom roce 1933 nebylo ochotne nic udelat veleni nemecke armady, ale Hitlera by odstranila armada francouzska a britska? Podle mne by to byla zcela opravnena a spravna intervence.

Ale predstavte si tehdejsi a dnesni debatu na tohle tema. Uz vidim ty titulky:  "Svetovy cetnik",  "Neopravnena intervence",  "Umirajici nevinni nemecti civiliste",  "Ucelem intervence bylo ukrast nemecke uhli a zvysit zisky britskych monopolu". No zbytek uz si jiste doplnite sam.  

Fafa 6.5.2009 16:39

Re: Špatný obchod

leč to podobné vrahy (alespoň si to o nich myslím) ani v nejmenším neospravedlňuje.

Jenze nacisticke puce a komunisticke revoluce vedou ke krveproliti vzdycky. At uz vitezne nebo porazene. Takze je velkou a IMHO nezodpoveditelnou otazkou, do kdy jsou jejich odpurci legitimnimi bojovniky a zabijeji de facto v sebeobrane a od kdy jsou vrazi.  

Autor článku 6.5.2009 16:21

Re: Špatný obchod

Důležité není ani tak to, co říkají (třeba o Pinochetovi) jedni nebo druzí, jako spíše to, jaká je pravda. A také, jaké bylo skutečné svědomí Pinochetovo nebo Francovo.  I když si třeba já mohu myslet, že bylo značně poskvrněné (a já si to, alespoň dle toho, co o nich vím, myslím ), mohly mít zmíněná Pinochetova a Francova opatření dopad v tzv.pozitivních externalitách.  Tedy, oni možná uchvátili moc svévolně, a přesto zabránili ještě něčemu horšímu. Nebo jinak, důsledky jejich činů mohly být relativně lepší než kdyby u vlády zůstal Allende a španělští republikáni, leč to podobné vrahy (alespoň si to o nich myslím) ani v nejmenším neospravedlňuje.

JOPO 6.5.2009 16:10

Re: Není cö omezovat.

mít schopnost je předpoklad, --- který nemusí být naplněn. Mít zákon (zákoz , edikt, dekret, ...) je plán jak předpokladu dostát - ano souhlasím , je to lepší !

Fafa 6.5.2009 16:05

Re: Koupit flintu, lovecký lístek, běhat po lesích.....

Tot otazka. Mam kamarady, kteri si nedaji pokoj s hledanim novych a novych slecen, i kdyz transakcni naklady jsou vysoke a nabidka "flakoty" v erotickych salonech velka. ;-)

Richard III. 6.5.2009 16:02

Zakažme komunismus!

To bude nejlepší, co můžeme udělat, je to největší nebezpečí.

Fafa 6.5.2009 16:01

Re: Špatný obchod

Marlebachu:

ta otazka ovsem je dost tezka. Pri pohledu z dneska a se zkusenosti prave tech 60 milionu zivotu by vetsina lidi myslim rekla, ze jsou pro.

Ale pri pohledu dopredu se to rozhoduje podstatne hur. Takze si predstavme situaci, kdy by armada v roce 1933 Hitlera skutecna odstranila, jeho priznivce pozavirala a tech par nejagresivnejsich postrilela. Co by se dneska rikalo o vudci tohoto puce? Asi totez co se rika o generalu Pinochetovi nebo generalu Francovi. Nekdo by jej chvalil jako zachrance naroda pred ohavnou diktaturou, nekdo by jej zatracoval jako vojenskeho diktatora a vraha nevinnych politickych odpurcu.  

hafusak2 6.5.2009 15:42

Re: autorita?

Článek jsem naprosto pochopil, jen nemám rád, když politici "nezralostí" buď omlouvají své chyby nebo se snaží něco omezit. Za dospělého se normálně považuje člověk po dovršení 18-ti let, ale společnost po 20-ti letech ještě má chodit v plenkách? Proč? Jsme snad národ mentálně zaostalých? Nebo nám vládli politici, kteří nestačili na své funkce, přitom se o ně ucházejí zas? Nikdo nám není schopen říci, kdy budeme dospělí nebo podle čeho to poznáme sami. Nejsem už nejmladší, něco jsem v životě zažil a když mne o "nedospělosti" poučuje politik o 30 let mladší než já, který v předplyšákové době "tahal dřevěného kačera", dost mi to leze na nervy. Regulace je potřebná, některé věci musí být zakazovány. Cimrmanovský "postup vpřed metodou prohledávání slepých uliček" mi ale také moc sympatický není. Chyby se stávají všude, ani staré a zavedené demokracie se jim nevyhnou, proto bych dost uvítal, kdyby se už s tím vyhodnocováním přestalo.

Merlebach 6.5.2009 14:39

Špatný obchod

Článek mi mluví z duše. Jednou jsem jednomu dogmatickému demokratovi položil otázku: "Představ si, že by v lednu 1933 bylo velení německé armády ochotno a schopno ujmout se moci a znemožnit nástup Hitlerovy vlády. Byl bys pro?" "Vyloučeno", pravil důrazně tázaný. Takové postoje jsou opravdu k zoufání. Šedesát milionů životů za dodržení regulí, to je opravdu špatnej kšeft.

Autor článku 6.5.2009 14:38

Re: Jo, souhlas:

Ať podá, morální právo nepochybně má. A nejen morální. Otázka, jak to rozsoudí právo reálné.... Btw, pokud by KSČM měla  stejnou linii jako například Korejská strana práce (a u nás např. ultralevičácká Čs.strana práce - doufám, že povolena ostatně dle Zákona o polit.stranách není), jsem pro jednoznačný zákaz bez debat.  KSČM tak vyhraněná není, bude to tedy i nadále asi pěkná "piplačka" něco s tím udělat.

Autor článku 6.5.2009 14:26

Re: Všichni jsme jen děti

Viz má odpověď hafusakovi2

Autor článku 6.5.2009 14:22

Re: autorita?

S tím přirozeně souhlasím. Pokud jste v článku četl něco jiného, nepochopil jste mě asi dostatečně. Společnost sama, tedy my, kteří ji tvoříme, si svým denním rozhodováním, politickými a názorovými preferencemi atp., navzájem dosvědčujeme, do jaké míry jsme vyzrálí a odpovědní. Mimochodem, o míře restrikce, je přece dnes a denně vedena společenská debata, někdy je i na bázi přístupu "pokus-omyl" a často to ani nelze jinak. A můj článek chce být příspěvkem k hledání legitimního společenského uspořádání.

Autor článku 6.5.2009 14:15

Re: Není cö omezovat.

Jde o chápání pojmů jak jim rozumíme. Člověk má schopnost jednat jako svobodná bytost, což se přirozeně projevuje i v jeho smyslu pro demokratické myšlení.

Autor článku 6.5.2009 14:05

Re: Už zase polopravdy i lži

Milý wenkovane, nejsem nějakým bojovníkem proti stahování hudby a filmů zadramo. Použil jsem to jen jako jeden z příkladů určitého širšího trendu. S tím úředníkem jste to trefil tak napůl, ještě se také věnuji marketingu, hudbě, sociální práci a průvodcovství a také jistému typu misí, o čemž píšu ve svém předchozím článku na Neviditelném psu. Mé příjmy jsou tedy rozmatité, s tím staráním jste to moc netrefil :-)

RomanL 6.5.2009 11:55

Re: Jo, souhlas:

... a vůbec bych tu nacistickou levičáckou pakáž a ostatní lumpenproletariát zakázal! ;-D;-D;-D

RomanL 6.5.2009 11:53

Jo, souhlas:

Souvislosti demokracie a odpovědnosti jsou tedy zřejmé. Proto se nebojím tvrdit, a to autoritativně, že Ministerstvo vnitra ČR má morální právo podat návrh na zákaz KSČM.

JKKK 6.5.2009 11:28

Nejsme děti, soudruhu Štěpáme

Zdechni někde v houští;-€

Kon 6.5.2009 11:18

Všichni jsme jen děti

Jestliže jsme (všichni?) jen děti, jak se pozná kdo je dospělý a kompetentní nás vést?

hafusak2 6.5.2009 11:13

autorita?

Kdo a kdy je oprávněn říci, že jsme už dospěli od dětinskosti k vyzrálosti? Zatím to vypadá tak, že dokud bude hlásáno, že jsme nevyzrálou demokracií a že jsme dosud nedospěli, tak pod záminkou ochrany demokracie nám jako občanům bude diktováno více než dříve a postupnými drobnými zákazy se dopracujeme k jednomu zákazu univerzálnímu. Souhlasím s conqerorem, že tím, že se něco zakáže se problém nevyřeší a že zákaz je řešením lenochů. Proto bych si dal velký pozor na různé arbitry - mohou se z nich rychle stát diktátoři.

Schumacher 6.5.2009 10:40

Koupit flintu, lovecký lístek, běhat po lesích.....

Není lepší pro flákotu zajít do řeznictví ?  S ohledem na transakční náklady to vyjde levněji a krásami přírody se můžu kochat bez flinty. Například s kanónem. Pardon, Canonem.

Schumacher 6.5.2009 10:37

Není cö omezovat.

Demokraciie neexistuje. Je systémově vyloučena stejně jako komunismus. A stejně jako komunismus je  jen fasádou. To co nazýváme demokracií, ve skutečnosti demokracií není. Třebaže se to jeví jako nejpřijatelnější systém vlády ze všech mizerných, v tom smyslu jak poznamenal Churchill. Na nic lepšího nemáme. Limitem jsme my sami.

wenkovan 6.5.2009 10:06

Už zase polopravdy i lži

Jen drobnost: Zakládaná pirátská strana nemá v programu legalizaci krádeže, ale snahu o změnu autorského zákona a to ryze demokratickými prostředky. Kdo chce, může si to na jejich webu nalézt a přečíst. Kdo chce.

A ty hysterické útoky na libertariány si snad ani komentář nezaslouží. Nevím, čím se pan Bílek živí, ale řekl bych, že vždycky pracoval ve mzdě a vždycky se o něj někdo staral; tipoval bych ho tak na úředníka z povolání.