4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O klimatu se (ne)diskutuje

Pana presidenta Václava Klause nemusím představovat. Je arogantní, tedy aspoň se to říkalo, možná ještě říká a říkat bude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 25.7.2019 11:46

Re: lháři Hane

Momentálně asi 60% tady v Brně, podle přístrojů. Tedy relativní vlhkosti.

M. Šejna 25.7.2019 11:57

Re: lháři Hane

relativní vlhkost je ale úplně něco jiného, než obsah páry v atmosfeře.

To byste si totiž pak mohl myslet, že 100-procentní relativní vlhkost znamená, že v atmosfeře je jen vodní pára a žádný jiný plyn.

P. Han 25.7.2019 13:52

Re: lháři Hane

Stoprocentní relativní vlhkost je cca 5 % vodní páry v atmosféře. Abyste to nemusel dlouho hledat. Pro Evropana nic moc, ale v Asii jsem se s tím celkem naučil žít. Máte ještě něco dalšího OT?

M. Šejna 25.7.2019 14:42

Re: lháři Hane

obsah vodní páry v atmosfeře se běžně pohybuje mezi 0,1 až 4%. Tech Vašich 5% je cca extrémní možné maximum, a lze to nejspíš dosáhnout jen v tropech při mimořádně vysokých teplotách a při vodní párou maximálně nasyceném vzduchu. Ale budiž.

Nic dalšího OT nemám.

P. Manda 25.7.2019 11:00

Re: a jejda, další ignorant fyziky

kolik ho tam je ? Šejna ? 0000prd. Jistě se vyhýbáš syceným nápojům, že ?

M. Šejna 25.7.2019 11:09

nevychovaný spratku Svobodný

A kolik vodní páry je v atmosfeře?

A přesto dokáže to atmosferické nula nula prd vodní páry v případě, že se vysráží, vyvolat monzumové deště a povodně.

P. Manda 25.7.2019 10:24

Re: o klimatu se diskutovat nedá, není s kým

http://www.osel.cz/_img/s_graf1_1.jpeg

M. Šejna 25.7.2019 11:07

nevychovaný spratku Svobodný

my si tykáme?

Ten graf z Klementina se týká jen letních měsíců. Všiml jste si toho vůbec?

P. Manda 25.7.2019 12:41

Re: nevychovaný spratku Svobodný

co červen ? je to letní měsíc ty slušńáku. Je fojn, že ty ovádko boží nazýváš šedesátníka spratkem ty parchante, neinteligentní.

"Jak se dá diskutovat s alarmistou, který považuje oteplení o 5°C za konec lidské civilizace? Takovému fanatikovi těžko vysvětlíte, že v červnu bylo v Česku o 6,3°C tepleji, než byl průměr 20.století. Přesto jsme ten červen v Česku přežili a mnohým se takové počasí velmi líbilo (včetně mě). Lonský rok měl v Klementinu průměr +12,8°C, což bylo o 3,4°C víc, než průměr 20.století. S výjimkou sucha to žádná katastrofa nebyla."

M. Šejna 25.7.2019 13:02

Re: nevychovaný spratku Svobodný

a kde v tom grafu vidíte rok 2019, parchante neinteligentní?.

A proč sem ten graf vůbec dáváte, když potvrzujte tím grafem to, co sám píšu, ale přitom máte děsně hrdinskej pocit, že vyvracíte moje tvrzení?

Nevychovanej spratek Svobodný, tenhle parchant, co mi tyká, ani nechápe, o čem píšu.

P. Manda 25.7.2019 16:03

Re: nevychovaný spratku Svobodný

autor článku má pravdu, ty rudozelené prase. A kde ty píšeš o roku 19 ? Píšeš o průměru. Blbečku. ty tvoje blitky vydáváš za nějaké vědecké pojednáni gretoidní vlezprdelko. Konec!

M. Šejna 25.7.2019 17:55

meinteligentní smrade Svobodný

psal o letošním červnu, spratku dementní. Letos máme rok 2019.

P. Grigar 25.7.2019 12:59

Re: o klimatu se diskutovat nedá, není s kým

..s klimaalarmisty a klimaskeptiky to bude tak nějak uprostřed, troufám si tvrdit. Většina klimaskeptiků nepopírá změny, které zde uvádíte, liší se však od alarmistů v tom, že jejich dopady nevnímají tak katastroficky a v krátkém časovém horizontu. Nevyhlašují hned stav klimatické nouze, jako v Praze 7..

M. Šejna 25.7.2019 13:08

kež by to tak bylo, pane Grigare

kdyby klimasketici nepopírali klimatické změny, bylo by to o.k. Jenže oni je popírájí. Stačí si přečíst dnešní nebo včerejší diskuzi. Opravdu to je s nimi výživná diskuze, která k ničemu nevede.

Včere tu klimaskeptici psali v diskuzi, že se neotepluje, že CO2 není skleníkový plyn, že v atmosfeře CO2 nepřibývá kvůli spalování uhlí, ropy a zemního plynu.

Oni opravdu nevyhlašují stav klimatické nouze. Jenže diskutovat s nimi o klimatu je zcela marné. Důkazům nevěří a všechno považují za spiknutí.

Mě tady klimaskeptici označují za alarmistu i přesto, že tady už snad 15 let tvrdím, že bojovat proti ozeplování je nesmysl a že je pořeba se tomuto oteplování přizpůsobit. Stejně jsem alalrmista,, protože si dovoluji nepochybovat o fyzice a naměřených teplotách.

P. Grigar 25.7.2019 13:26

Re: kež by to tak bylo, pane Grigare

.. naměřené hodnoty jsou jedna věc a interpretace příčin jejich stavů je věc druhá. Extremisté jsou na obou stranách. Současný svět si pletete diskusi s konfrontací. A Gréta, respektive ti, co jsou v pozadí, silně přikládají pod kotel.

M. Šejna 25.7.2019 14:51

ano, máte pravdu, pane Grigare

ale mnoho klimapopíračů interpretuje naměřené hodnoty jako podvod století. Takže oni popírají i ty teploměry. Dokonce jsem se mohl dočíst, že letošní červen v Česku nemohl být nejteplejší v měřené historii, protože ty teploměry jsou prý instalovány na blbých místech.

Klimaalarmisté zas popírají zdravý rozum, což lze dokázat právě na tom letošním červnu u nás, který měl odchylku +6,3°C od normálu a přesto jsme ho přežili bez katastrofy, ačkoli při takto vysokém oteplení měla být údajně naše společnost už dávno po smrti.

P. Manda 25.7.2019 16:07

Re: ano, máte pravdu, pane Grigare

nevím kdo kluku, popírá vyšší teploty. Může za ně slunce a ne člověk, maturante. Natož plyn, který se dává do sodovek.

P. Grigar 25.7.2019 16:24

Re: ano, máte pravdu, pane Grigare

..klimaalarmisté si doslova nasr*li do bot v okamžiku, kdy se někteří z nich dopustili úmyslného zkreslování získaných dat. Dobré jméno v oboru si člověk buduje mnoho let, a může ho ztratit v jediném okamžiku.

M. Šejna 25.7.2019 18:02

Re: ano, máte pravdu, pane Grigare

to ani nevím, že by se klimaalarmisté dopustili úmyslného zkreslování dat. Průměrný klimaalarmista mnohdy ani neví, co jsou to data, takže nemá co zkreslovat.

Navíc od Vás čtu poprvé, že by klimaalarmismus byl nějaký vědecký obor. Kde se to studuje a ve kterém ústavu se klimaalarmismus bádá?

:-D

P. Grigar 25.7.2019 19:14

Re: ano, máte pravdu, pane Grigare

..nepovažuji klimaalarmismus za vědní obor a předpokládám, že ani vy ne. Do této škatulky ochotně naskákal kde kdo, od paleoklimatologů po fanatické uctívače Gréty a někteří se vyznamenali velice, například rekonstrukcí MBH98, pověstnou Hokejkou. Vaši ironickou poznámku beru na vědomí a slibuji, že se budu snažit o maximálně pregnantní formulace.

S. Pavuk 25.7.2019 9:51

pekný článok

V článku je viacero podnetov. Napr. novinári by sa fakt mali zaujímať kto platí tie Grétine aktivity. Nebudú to náhodou opäť nejaké "nezávislé" mimovládky ?

Dovolím si tu aj jeden osobný návrh.

Politici a mediálne hviezdy ktoré sa schádzajú na tých všelijakých konferenciách o záchrane planéty by boli presvedčivejší, keby prišli na miesto stretnutia peši, s vedomím, že podávaná strava bude z miestneho nestriekaného (červivého) ovocia. To by bola úľava pre planétu !

E. Pawlica 25.7.2019 11:53

Re: pekný článok

Ty seš s těma neziskovkama stejný pošuk, jako tvůj krajan, co má problém se zákony, který je po3era a momentálně nám tu vládne.

S. Pavuk 25.7.2019 21:06

Re: pekný článok

Ak pracujete v neziskovke, tak vaša reakcia je pochopiteľná.

J. Jurax 25.7.2019 20:45

No, pakliže byste žádal, aby politikové a klimalarmisté včetně svaté Gréty se dopravovali na summity o záchraně planety pěšky a vodu překonávali pádlujíce na kajaku nebo plachetnicí, aby minimalizovali svou uhlíkovou stopu, neměl by planetu kdo zachraňovat. I kdyby se summit konal ve vedlejším městě 50 km daleko.

M. Valenta 25.7.2019 9:44

Další chytrák,

co by nejraději vlezl Grétě do pokojíku a sčítal plasty. Protože podle něho, když máte u postele lampičku s plastovým stínítkem, tak už celé vaše snažení je falešné. So geht das.

P. Dvořák 25.7.2019 10:20

Re: Další chytrák,

Opravdu jsme četli stejný článek?

P. Han 25.7.2019 10:29

Re: Další chytrák,

Valenta číst nepotřebuje.

P. Brich 25.7.2019 11:10

Re: Další chytrák,

A umí to? Písmenka asi ano. Že sdělují informaci asi nepostřehl.

K. Janyška 25.7.2019 9:03

Hele, vy diskutére, a co je to spontánní řád ? Vždyť klima,

podnebí a počasí jím je. A nikdo o tom ani nemukne. Ach nevzdělanci, nevzdělanci... Dzp.

A. Alda 25.7.2019 9:01

Žel, tento sqostný článek

nebude zařazen do osnov ...

Ale kdyby aspoň sem tam nějaká osvícenější češtinářka ho po prázdninách použila k zopakování předprázdninové látky, bylo by to vynikají a velmi prospěšné.