4.12.2021 | Svátek má Barbora


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O klimatu se (ne)diskutuje

Pana presidenta Václava Klause nemusím představovat. Je arogantní, tedy aspoň se to říkalo, možná ještě říká a říkat bude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Pavuk 25.7.2019 21:06

Re: pekný článok

Ak pracujete v neziskovke, tak vaša reakcia je pochopiteľná.

J. Jurax 25.7.2019 20:45

No, pakliže byste žádal, aby politikové a klimalarmisté včetně svaté Gréty se dopravovali na summity o záchraně planety pěšky a vodu překonávali pádlujíce na kajaku nebo plachetnicí, aby minimalizovali svou uhlíkovou stopu, neměl by planetu kdo zachraňovat. I kdyby se summit konal ve vedlejším městě 50 km daleko.

P. Grigar 25.7.2019 19:14

Re: ano, máte pravdu, pane Grigare

..nepovažuji klimaalarmismus za vědní obor a předpokládám, že ani vy ne. Do této škatulky ochotně naskákal kde kdo, od paleoklimatologů po fanatické uctívače Gréty a někteří se vyznamenali velice, například rekonstrukcí MBH98, pověstnou Hokejkou. Vaši ironickou poznámku beru na vědomí a slibuji, že se budu snažit o maximálně pregnantní formulace.

J. Novak 25.7.2019 18:57

Milá paní, ta slavná Gréta je postižena jednou z forem autismu a není díky tomu schopná vnímat všechny souvislosti problému. Takže vidí jenom jedno, výfuky aut a motorů a to, že se otepluje. To, že jde o přirozený zemský cyklus, pravděpodobně v řádu statisíců či milionů let ji přirozeně uniká. Hloupé ovce jí to ale žerou.

P. Zinga 25.7.2019 18:39

Re: hodně chabý článek, pane Zingo

Ale on ten skleníkový efekt neexistuje, pouze jako hypotéza. Doposud nedoložená.

M. Šejna 25.7.2019 18:14

hodně chabý článek, pane Zingo

už jen výroky autora ho samotného kompromitují. Napřiklad tato jeho tvrzení:

"klimatologové se stěží účastnili seriózní vědecké diskuse o základních energetických mechanismech atmosféry", nebo "neexistuje nic jako skleníkový efekt", nebo "teorie skleníku navržená klimatologickým bratrstvím" ...

Takto se věděcká pojednání nepíšou.

M. Šejna 25.7.2019 18:02

Re: ano, máte pravdu, pane Grigare

to ani nevím, že by se klimaalarmisté dopustili úmyslného zkreslování dat. Průměrný klimaalarmista mnohdy ani neví, co jsou to data, takže nemá co zkreslovat.

Navíc od Vás čtu poprvé, že by klimaalarmismus byl nějaký vědecký obor. Kde se to studuje a ve kterém ústavu se klimaalarmismus bádá?

:-D

M. Šejna 25.7.2019 17:55

meinteligentní smrade Svobodný

psal o letošním červnu, spratku dementní. Letos máme rok 2019.

P. Zinga 25.7.2019 17:15

Nejen pro pana Šejnu

příležitost k diskusi

http://realplanet.eu/error.htm

Greenhouse Gas Hypothesis Violates Fundamentals of Physics

P. Zinga 25.7.2019 17:13

Re: Na počátku je lež:

Zelený je zelený, možná i rudý.

Dokažte opak toho, co jsem napsal, ale předtím si přečtěte odkaz nahoře.

P. Grigar 25.7.2019 16:29

Re: No

.. k tomu s radostí připíchnu tzv.zatopené rezervy, které mají vyrovnávat náhlé výpadky tzv. obnovitelných zdrojů. On totiž kotel v tepelné elektrárně nerozhicujete za hodinu, ani za dvě.. i obyčejné parní lokomotivy se předtápěly několik hodin, než byly schopné výkonu.

P. Grigar 25.7.2019 16:24

Re: ano, máte pravdu, pane Grigare

..klimaalarmisté si doslova nasr*li do bot v okamžiku, kdy se někteří z nich dopustili úmyslného zkreslování získaných dat. Dobré jméno v oboru si člověk buduje mnoho let, a může ho ztratit v jediném okamžiku.

J. Prikner 25.7.2019 16:18

Právě čtu Dědictví otců ( Francie 16.století), kde jsou líčeny boje papeženců a hugenotů. Zaujal mě fanatizmus kázání kněží v Paříži proto hugenotům. Je to obdobná činnost jako projevy ekofanatiků dnes ať v EU, ať v ČR , kteří ničí realistické názory na technický rozvoj prosazováním nesmyslných hesel. Vzlášť mi zaujal nějaký P., nemohu si vzpomenout na jméno, ale rád bych už o kopnul do prdele.

P. Manda 25.7.2019 16:07

Re: ano, máte pravdu, pane Grigare

nevím kdo kluku, popírá vyšší teploty. Může za ně slunce a ne člověk, maturante. Natož plyn, který se dává do sodovek.

P. Manda 25.7.2019 16:03

Re: nevychovaný spratku Svobodný

autor článku má pravdu, ty rudozelené prase. A kde ty píšeš o roku 19 ? Píšeš o průměru. Blbečku. ty tvoje blitky vydáváš za nějaké vědecké pojednáni gretoidní vlezprdelko. Konec!

V. Pavelka 25.7.2019 15:35

Re: No

To se nevylučuje , Jak píše někdo dole ,ve skleníku babičky je větší teplo ne k vůli plynům, ale protože tam svítí sluníčko ,jak prosté?!

K. Zelený 25.7.2019 15:30

Re: Na počátku je lež:

Tak to je přímo několik cimrmanovských šrapnelů Zinga! Už máte ty světoborné výroky sepsané, odexperimentované a připravené k publikaci v Nature nebo Science? Nobelovka vás nemine a nemuselo by zůstat jen u jedné!

R. Vacek 25.7.2019 15:24

Re: No

A co mají dělat ti, kteří si oteplení přejí a těší se na něj? Pro ně máte taky nějaký program?

P. Zinga 25.7.2019 15:04

Na počátku je lež:

Zrovna tak, jako neexistuje "obnovitelná energie", neexistuje ani "skleníkový efekt".

Ve skleníků není teplo proto, že tam jsou skleníkové plyny, ale proto, že zasklení brání úniku tepla, dodaného sluncem.

Teorie "skleníkového efektu" odporuje termodynamickým zákonům.

V. Pavelka 25.7.2019 14:58

Re: Klimaalarmismus je zločinná ideologie,

EU Banka tiskne Euro jak na bežícím pásu ,není kam a do čeho investovat,prachů je jak na.ranéjch (EU je zastavěná) NO tak s pomocí naivní mládeže si byznys otevře záchranu planety ,a jedem dále.

P. Zinga 25.7.2019 14:52

Když se klima stává otázkou víry.

"Už třicet let dostane místo profesora,peníze na výzkum a publikační možnosti pouze ten, kdo potvrzuje teze IPCC, dokonce i ve Švýcarsku"

https://www.weltwoche.ch/ausgaben/2019-28/artikel/wenn-das-klima-zur-glaubensfrage-wird-die-weltwoche-ausgabe-28-2019.html

To vysvětluje Šejnovo manko diskutérů.

M. Šejna 25.7.2019 14:51

ano, máte pravdu, pane Grigare

ale mnoho klimapopíračů interpretuje naměřené hodnoty jako podvod století. Takže oni popírají i ty teploměry. Dokonce jsem se mohl dočíst, že letošní červen v Česku nemohl být nejteplejší v měřené historii, protože ty teploměry jsou prý instalovány na blbých místech.

Klimaalarmisté zas popírají zdravý rozum, což lze dokázat právě na tom letošním červnu u nás, který měl odchylku +6,3°C od normálu a přesto jsme ho přežili bez katastrofy, ačkoli při takto vysokém oteplení měla být údajně naše společnost už dávno po smrti.

V. Pavelka 25.7.2019 14:49

No

Na oltář klimatu bych připíchl ,Veškeré závody motorových vozidel,(jako Kamionů což je neuvěřitelná prasárna ) lodí, letadel,KAŽDÝ může přidat i jiné návrhy ,pro začátek ,atˇse pohnem s úsporou uhlíkové stopy,školní mládež by mohla ,jako za totáče (na brambory a chmel) dnes sázet a udržovat mladé stromky, budovat remízky,pečovat o studánky a rybníky CO?!!At se pingl hází, vzhůru do praktického života.

M. Šejna 25.7.2019 14:42

Re: lháři Hane

obsah vodní páry v atmosfeře se běžně pohybuje mezi 0,1 až 4%. Tech Vašich 5% je cca extrémní možné maximum, a lze to nejspíš dosáhnout jen v tropech při mimořádně vysokých teplotách a při vodní párou maximálně nasyceném vzduchu. Ale budiž.

Nic dalšího OT nemám.

P. Zinga 25.7.2019 14:38

Klimaalarmismus je zločinná ideologie,

spolu s migrací, "korektností" a genderem. Šejna má pravdu, že o klimatologii diskutovat nejde, protože klimaalarmistům nejde o fakta, nýbrž o víru, postoj, morálku. To těm užitečným idiotům. Těm, kteří to řídí, o biliony. Dolarů.

P. Zinga 25.7.2019 14:32

Re: Vy jste vzdělanec nebo blb?

Jednoduše, jako ve Vašem případě

J. Ráž 25.7.2019 14:29

Poznámka k příspěvku p.Šejny v 10,06

S jeho názorem že o klimatu se rozumně diskutovat nedá, neb není s kým, vyjadřuji naprostý souhlas, protože v těchto diskuzích je popírána jak věda, tak i "selský rozum".

Ovšem nechápu, proč jsou takové diskuze vyvolávány většinou laiky a ještě víc mi přijde divné, že se v diskuzi pod nimi objevují pseudovědeckými argumenty podložené laické příspěvky, k jakým se velmi často uchyluje i autor příspěvku.

Dovolím si doporučení, že když už má p. Šejna správný dojem, že diskutovat na předmětné téma se nedá, tak ať jde příkladem a do diskuzí se nezapojuje!

Na druhé straně plně respektuji, když někdo článkem vyjádří názor, že Gréta ze Stockholmu je zářným světlem vedoucím lidstvo k lepším zítřkům a také vyjádřím v diskuzi souhlas s každým, kdo pod ním napíše, že je to naprostá blbost, ale nedokládám to nějakými pseudovědeckými argumenty.

D. Polanský 25.7.2019 14:05

Vy jste vzdělanec nebo blb?

To jste nenapsal. A vůbec, jaks se to pozná?

J. Ráž 25.7.2019 14:04

Re: Vzdělání je sice fajn

Říká se, že nejhorší srážkou je srážka z blbcem. V případě klimatologie se ukazuje, že srážka blbcem vzdělaným, může být i smrtelná.

Dozvěděl jsem se, že se na jedné přírodovědecké fakultě významné české universitě uvažuje vyhlásit v rámci studia enviromentálních věd"(!?!) studovat "klimatoekologie", což by samozřejmě mohlo být zdrojem nárůstu vzdělanců v oboru "ekologie naruby".

(Možná je to jen drb a proto jméno university nezveřejňuji, neb její absolventi jiných oborů, než humanitních a sociálních, mají vysoký znalostní standard).

PS. Celkem úsměvně mi připadla prezentace oboru "Enviromentální věda" jako nadstavbové studium umožňující absolventům získat schopnosti řešit vědecké projekty zajištěné grantovými prostředky. Ach jo!

P. Han 25.7.2019 13:52

Re: lháři Hane

Stoprocentní relativní vlhkost je cca 5 % vodní páry v atmosféře. Abyste to nemusel dlouho hledat. Pro Evropana nic moc, ale v Asii jsem se s tím celkem naučil žít. Máte ještě něco dalšího OT?