27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Než se z Cikánů stali Romové

Doléhají ke mně přes hraniční hory ohlasy jakýchsi rozbrojů v severním příhraničí království českého: na jedné straně obyvatelstvo světlé pleti, jež zklamáno liknavostí státní moci se rozhodlo vzít pořádek do vlastních rukou, na straně druhé obyvatelstvo pleti nesvětlé, jež svým poněkud bujařejším životním stylem zavdalo těm patáliím podnět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Stuchlik 15.10.2011 0:14

Soudruzi z Respektu už zešíleli

a nejde je brát vážně. Nedávno doporučovali vstoupit okamžitě do eurozony, abychom se zavděčili němcům, před tím strašně podporoval Obamu ačkoliv bylo jasné, že ten ultralevičácký a rasistický žvanil nic dobrého nepřinese, systematicky šíří klimahysterii a podporují ty největší ekošílenosti. Asi by si chlapci měli vyzkoušet místo oblbování vydělat si prací. Pak by je přešlo nadšení nad ekošílenostmi, které jsou ekonomickou sebevraždou.

Býval to dobrý časopis, teď je to plátek extrémně nekritických eurohujerů, klimahisteriků a salónních pseudointelektuálů, kteří netuší, která bije.

R. Kulík 14.10.2011 14:11

Problem je v porodnosti

 Za srarých časů byla porodnoct cikánů stejná jako dnes,ale byla i velká dětská úmrtnost. Nyní je porodnost stejná a dětská úmrtnost v promilech. Takže problém je, že cikánská populace narůstá velmi rychle a problem je neřešitelný.

J. Schwarz 14.10.2011 14:57

Re: Problem je v porodnosti

Úmrtnost by sakra rychle zase narostla, kdyby se cikáni museli zase starat sami o sebe a mít vlastní, "Romské"  lapiduchy nebo šamany...

M. Stuchlik 15.10.2011 0:15

Re: Problem je v porodnosti

ó jak nehumánní. Ještěže to Kocáb nečte

K. Křivan 14.10.2011 12:07

"..Aby zde byla paralelní cikánská společnost, .."

Tak to teda prrrr ! Nechceme žádnou cikánskou společnost v NAŠÍ zemi ani paralelní.  Ať si vytváří svou společnost tam, kde jsou doma. V naší zemi doma nejsou.

Z. Rychlý 14.10.2011 14:01

Re: "..Aby zde byla paralelní cikánská společnost, .."

Pane Křivane, můžete si to myslet, můžete to i vykřikovat, ale ten fakt, že tu tuhle paralelní společnost máme na triku neukřičíte. Jsou tu doma, ať se snažíte, jak se snažíte. Větší vinu mají ti, kteří otevírají už nejen dlaň, ale náruč; ti, kteří se nám snaží vnutit vinu za jejich nouzi a chování. To jsou hlavní viníci a zvlášť ti, co za to berou peníze od státu. Rozplývají se, božínku, jak ti Romové milují rodinu a děti - tak proč jich jsou sakra plné děcáky !!!

Tu paralelní společnost tu máme odedávna - Cikáni se sami považují za národ bez vlasti. Pokud jim bude v rámci slušnosti a zákonů dáváno najevo, že buď asimilovat, nebo smůla - pak sami odejdou jinam. Ti přizpůsobiví nemají odlišné problémy od majority, nejsme žádný rasistický stát. Asimilovat znamená přizpůsobit se zvykům většiny, asimilovat neznamená asi se hodně navzájem milovat, za účelem zplození hodně potomků - dalších to zdrojů sociálních přídavků.

J. Slanina 14.10.2011 11:22

Rasismus???

Až se dozvím, že nějakého cikána nevpustili třeba do divadla, muzea, knihovny, kina či na koncert vážné hudby, pak budu věřit že byl porušen zákon č. 40/2009 Sb., (trestní zákoník), §352, §355, případně §365. Pokud se ovšem cikán bude cítit ukřivděn, že ho nepustili do hospody či herny z čistě jednoduchého důvodu, že majitel zmíněného zařízení se obával (podotýkám, že většinou naprosto oprávněně), že mu zdemoluje jeho majetek, případně jej ohrozí na jeho zdraví či dokonce životě, pak dle mého názoru se nejedná o žádný rasismus, ale o pouhý prostý pud sebezáchovy.

BTW: Takhle se řešila cikánská "problematika" za první republiky.

http://www.bwd.sk/pub/cigani/Ucebnice_patraci_taktiky.pdf

Z. Bureš 14.10.2011 11:59

Re: Já bych Vás upřesnil . . . . .

" Až se dozvím, že nějakého cikána nevpustili třeba do divadla, muzea, knihovny, kina či na koncert vážné hudby PROTO, že má jinou barvu kůže . . . a nikoliv proto, že je špinavý, nalitý a řve . . . . . " - pak teprve budu věřit, že byl porušen zákon...........

J. Vaníček 14.10.2011 10:08

skutečná diskuse

Pane Frýborte, Vy se domníváte, že tady na Vás bude někdo reagovat skutečně kriticky? - Moc dobře určitě víte, že drtivá většina zde diskutujících jsou Vašimi kývači, že vždycky přispěchají se svou troškou nevybouřeného vzteku, aby si spolu s Vámi zchladili žáhu na vyznavačích islámu nebo na Romech. Jestli máte zájem o svých názorech diskutovat, pak nějaký článek podobného ražení napište třebas na stránky Deníku Referendum; tam se do Vás pustí tak, že budete koukat. A ani Vaše záliba v archaizování, Vaše snaha vlomit se do role vousatého proroka, Vám nepomůže.

R. Tichý 14.10.2011 12:46

Re: skutečná diskuse

Jestli to chápu správně, tak Deník referendum, je plné multikulturních propagátorů.

J. Vavera 14.10.2011 13:58

Re: skutečná diskuse

Pane Vaníčku, vážně si myslíte, že váš příspěvek je pokus o diskusi?

Z. Rychlý 14.10.2011 14:17

Pane Vaníčku,

to Vaše poprskávání pana Frýborta je jako co ? Jediný argument jste neuvedl, jedině jedu jste ustříknul, to ano. Jestli je diskuze v Deníku Referendum vedena Vaším způsobem, pak nechápu proč by tam rozumní lidé měli něčím přispívat. Proč si děláte trauma a lezete sem do diskuze, když se tu necítíte ? Huš, huš, zpátky do Referenda mezi své !

Záliba v archaizování se mi moc líbí, trochu mi připomíná V.Vančuru - jo, toho komunistu, který měl možná v hlavě zmatek v posuzování společnosti, ale jeho čeština panečku byla excelentní.

A co se týká vousatého proroka, zaplat bůh za takové, není jich moc a moc je jich přitom zapotřebí, zato takových uprskávačů jako Vy - těch jsou plné hospody.

J. Vaníček 14.10.2011 15:37

Pane Rychlý,

já tady na nikoho nepoprskávám, jen říkám, že mi to Frýbortovo vyvolávání oponentů na Nevid. psu přijde poněkud divadelní... S obsahem článku polemizovat nehodlám, přitakávání apartheidu je taková ubohost, že i diskuse se hnedle zvrtne v nechutný průjem českých dobrosrdečných rasistů-vtipálků.

Co se týče stylu, máte vskutku odvahu srovnávat výkony p. Frýborta s Vančurou, myslím, že na katedře bohemistiky by Vás rovnou vyrazili ze semináře. Měl byste si od něj zase něco přečíst, když už tady nahazujete tak velkorysé paralely.

Z. Rychlý 14.10.2011 23:04

Re: Pane Rychlý,

Pokud s obsahem článku nesouhlasíte, tak jste mohl diskuzi o tom vyvolat. Místo toho jste napadl osobu pana Frýborta, a nad obsah článku se cítíte povýšený. Tak jste to měl rozdejchat někde v koutku, nebo na té oné uváděné diskuzní platformě. 

Přitakávání apartheidu - to tam není. Je tam řečeno, že apartheid byl v mnoha ohledech lepší, než je současný stav. Vy už zřejmě vidíte jen černobíle. Trocha násilí je ihned fašismus. Pro Vás jsou zřejmě tato témata tabu a kdo se jen trochu otře o menšinu, je okamžitě rasista. Typický multikulti soudím.

J. Vaníček 15.10.2011 0:58

Re: Pane Rychlý,

Ano, nad obsah tohoto článku se skutečně cítím povznesený - odmítám diskutovat s někým, kdo píše (ve Vaší interpretaci, pane Rychlý), že apartheid byl v mnohém lepší než současný stav.

A Vy mi tady budete povídat něco o hospodách - v každé hospodě, kterou dnes člověk navštíví, se vedou přesně takové řeči o "cikánech", jak to vidím tady. Pravda, na apartheid si vzpomene už málokdo, ve vyvolávání duchů minulého století je p. Frýbort zjevem nanejvýš výjimečným.

Mějte se hezky, do typických multikulti nadávejte někomu jinému a svou trochu násilí praktikujte třebas na příbuzných.

A. Richter 15.10.2011 4:25

Re: Pane Rychlý,

Tak už i pro multikulti je "multikulti" nadávka? A násilí nejenom trochu smí páchat jen oni na nás normálních! Vaníček, palec nahoru.  :-)

Z. Rychlý 15.10.2011 13:06

Pane Vaníčku,

já to nechci dál hrotit, ale faktem je, že jste do diskuse nepřispěl, otřel jste se o pana Frýborta a to není diskusní příspěvek. Tak se nedivte, že se člověk do Vás pustí. Sebemenší kritika cikánů je pro Vás již fašismem a to se pak nedomluvíme.

V hospodách se hodně kecá, ale občas tam zazní i pravda. Navrhovaná řešení ovšem bývají vesměs jednoduchá, ale problém je pojmenovaný správně. Těm lidem tam (možná na štěstí) chybí akce. Jen kecají, ale pivní řeči nebývají lži. Na rozdíl od JamilKocábů, kteří evidentně řeší svou finanční situaci, nikoli utrpení bílých sousedů cikánů , a občas matou. Nechci říct, že přímo lžou. Vycházejí ze špatných a nesprávných premis - a proto jejich řešení nefungují. Jestli jste si nevšiml, tak důvěra v pomoc státu při řešení soužití s cikány - je u majority nulová. Moje jednoduché řešení je: když už nemůžeme použít trestů a příkazů (neb je krasoduchové označují za fašistické a xenofobní), tak alespoň neposkytujme pomoc, o které si MY myslíme, že je to ta správná ořechová. Počkejme si, až z JEJICH komunity vzejde program pozvednutí cikánského národa, o kterém se dá diskutovat, a který ONI dokážou spolehlivě řídit a plnit. Do té doby jsou to malé děti, které žadoní, a my je uplácíme dávkami, de facto je rozmazlujeme, a hlavně jim tím lámeme charaktery. Jestliže pořádně nevíme, jak jim vlastně pomoci, a jestli vůbec pomoc chtějí - pak jsme pošetilí hlupáci a naše pomoc, je vlastně poškozování. A jestli je navíc ta naše státní pomoc trnem v oku majoritě, pak si zaděláváme na rasový problém, který tu "zatím" NENÍ. Jen vytváříme prostor pro hololebky, jak Vám správně píše pan Frýbort.

J. Vaníček 15.10.2011 18:42

Re: Pane Rychlý,

Už to tedy nechme, život jde dál a články k diskusi přibývají každým dnem. Ještě jednou opakuji, že jsem neměl v úmyslu s p. F. diskutovat, jelikož mi každý takový návrh "dvojrychlostní" společnosti přijde minimálně nerozumný. Ale to je věc názoru, a na tom se neshodnem. Co se dá dělat, zvítězí ten, kdo získá na svou stranu většinu. Přiznávám, že zatím prohrávám.

O fašismu jsem sem nikdy nenapsal ani slovo - když už bych chtěl takhle argumentovat, použil bych úplně jinou terminologii. Fašismus je velmi problematický termín. To jste mi tak trochu připsal na účet, abyste si vytvořil jasného oponenta.

A ke Kocábovi: toho tady s oblibou kádrujete (nejen Vy) jako někoho, kdo si svým angažmá chtěl především vydělat. Budiž, asi víte více než já. Každopádně ona zpráva, kterou nechal vypracovat, je spolu se zprávou sociologa Gabala pravděpodobně nejlepším materiálem, který dnes o problému českých ghett máme. Dokonce to vypadá, že na lecco z jejího obsahu se bude pamatovat i při budoucích plánech, jak vzniklý problém řešit. Více terénních pracovníků je rozhodně lepší cesta, než to nechat vyhnít - to se praktikovalo dodnes. Nechat vyhnít a sanovat dávkami. Na současném nesmyslném postupu, který reziduuje z dob minulých, se částečně shodneme, na možných řešeních nikoliv. To už jsem napsal.

Určitě jste zaznamenal, že se pomalu rodí vlastní romská iniciativa. Včera měli jakési první sezení v celorepublikovém zastoupení, tak uvidíme; zazněla tam i kritika do vlastních řad. Jistě jste - stejně jako já - spokojen, že se takové věci dějí.

Tak zas někdy zkřížíme šavle nad jiným, anebo podobným tématem. Zdravím, JV.

Z. Rychlý 15.10.2011 21:57

Re: Pane Rychlý,

též zdravím, jsem namakaný, že mě bolí celé tělo, už se vidím v posteli. Tak někdy nashle.

P. Čech 14.10.2011 9:41

Od kdy se problémy znásobují?

Od doby, kdy začali cikáni býti nazýváni politicky korektně Romy. Řešení cikánského problému je jen jedno a není na něj třeba sáhodlouhého článku. Řešením je přísně občanská společnost v demokratickém systému. Není to sice politicky korektní, zato účinné, smysluplné a hlavně proveditelné. Je-li cikán českým občanem, má vůči svému státu občanské povinnosti (je nutno je taxativně vyjmenovat). Plní-li si své občanské povinnosti, je obdařen občanskými právy (pozor! nezaměňovat s právy lidskými, to je rozdíl). Neplní-li si své občanské povinnosti, je občanských práv zbaven. Toto se musí uplatňovat nejen vůči cikánům, ale vůči všem občanům. Mezi občanská práva dozajista patří právo volební i právo využívat sociální systém, dokonce i právo býti českým občanem.  Mám za to, že pokud by toto bylo aplikováno vůči všem občanům, žádný cikánský problém by nikdy nenastal.

Z. Bureš 14.10.2011 9:26

Zapomeňme na slovo ROMOVÉ !!!

Kdyby se z věčného spánku vzbudila moje babička . . . a já jí začal plácat něco o Rómech - tak by si ukázala na čelo a řekla by : Kolik jsi toho vypil . . . vždyť tady od věky věků byli . . . a jsou . . . pouze a jen CIKÁNI . . . . . i zákon č.459 z roku 1927 se jmenoval "Zákon o potulných cikánech" !!!

A já pouze dodávám, že když se vietnamci dokázali přizpůsobit za "pár let" tak, aby nebyli společnosti na obtíž a nežili na její úkor - tak proč to cikáni nedokázali za půl tisíciletí ???

Je třeba vytvořit takové zákony a sociální systém, aby se jim život na úkor společnosti NEVYPLÁCEL !!!  A z rekreačních zařízení, nesmyslně nazývaných "vězení" . . .  udělat kriminály takového typu, aby se tam nikdo nechtěl vracet . . . a aby pobyt gaunera stál daňové poplatníky co možná nejméně !!!

Ale hlavně - žádný rasismus "naruby" !!! A pokud se to těm "nepřizpůsobivým" nebude líbit - tak ať táhnou . . . .  .třeba zpátky do Indie !!!

P. Čech 14.10.2011 9:43

Re: Zapomeňme na slovo ROMOVÉ !!!

A nebo tam, kde je "milují". Do Kanady či USA, kde si stále troufají problém český hodnotit.

K. Janyška 14.10.2011 8:44

Tlak na vynucování soukromého práva u Cikánů a opuštění zhoubného konceptu tzv. práv lidských poltických, tedy vymyšlených, je řešením. Žádné jiné nevidím... Dzp.

Z. Rychlý 14.10.2011 7:28

Nálepky ?

Od krasoduchů očekávejte nikoli nálepky, ale přímo cedulky přitlučené na čelo hřebíky.

V článku je dobrá a přesná analýza stavu. Čím víc lidí najde odvahu problém pojmenovat a správně popsat, tím větší šance na nalezení správného řešení. To kočování v karavanech sice není ideální řešení, ghetta taky asi ne, ale obojí je lepší, než současný stav.

Je tu ještě jeden aspekt, o kterém jste se pane Frýborte nezmíni, a tím je fakt, že mnoha lidem současná "pomoc" cikánům přináší pěkné platy a postavení. Tihle paraziti na společnosti nejen, že zneužívají cikánů ke svým příjmům, ale hlavně mlží a zastírají jádro pudla.

- Nerozdávat dávky jako odpustky ve smyslu: vy nám dejte pokoj, někam se odkliďte, a my vám dáme peníze. Jako šílený příklad považuji fakt, že  kdyby (!) cikánskou rodinu bez domova ubytovali v Hiltonu, tak jim sociálka prostě proplatí fakturu !!!

- Kriminalitu je třeba trestat i za cenu rozšíření věznic a barva kůže v trestání NESMÍ hrát žádnou roli. Je třeba zavést paragraf a trest za falešné obvinění z rasismu - je toho zneužíváno a policie se pak bojí jít do konfliktu, kde je na jedné straně cikán. A oni to dobře vědí - IQ je mezi cikány rozděleno stejně, jako mezi gádži.  PS. Sociální inženýři všeho druhu spojte se ! A táhněte do p.

R. Sedláček 14.10.2011 8:05

Re: Nálepky ?

Co se dávek týká, tam nejde jen o cikány. Ale představa, že za všechno může zákaz kočování je hloupá. Když přijdu kamkoli na návštěvu, je slušností přizpůsobit se pravidlům hostitele.

Cikáni kočují pořád a otevření hranic jim to jen usnadnilo. Do ghét se soustřeĎují velkou měrou sami, neboť se sestěhovávají (načerno) do bytů, vytlačují původní obyvatele hlukem, nepořádkem, násilím. Proč se neuchytili v Kanadě a téměř všichni se vrátili do Čech. Tam přece mohli kočovat až do haleluah.

Z. Rychlý 14.10.2011 13:26

Re: Nálepky ?

Ano, samozřejmě ! Žádné rozlišování a zakazování. Bílý ksind, černý ksindl - vsjo ravnó.Jen tvrdé vyžadování ! A při častém opakování tvrdý trest, který skutečně pocítí. Uložení peněžité pokuty je úsměvné.

D. Krajíček 14.10.2011 8:05

Re: Nálepky ?

IQ je rozděleno stejně, nicméně medián leží o 20 bodů níž...

Z. Rychlý 14.10.2011 13:35

Re: Nálepky ?

Sice Vám rozumím, ale nesouhlasím. Máte zřejmě štěstí na bílou většinu, asi žijete obklopen lidmi z té lepší části rozdělení, a tak se Vám zdá, že je celá společnost má posunutý meridián IQ. Ale žádný důkaz není ani pro mé tvrzení, že to máme stejné jako cikáni. Máme odlišné zvyky a chování, což ale neříká vůbec nic o IQ.

D. Krajíček 14.10.2011 16:42

Re: Nálepky ?

Čerpal jsem z knihy Petra Bakaláře - Tabu v sociálních vědách, kde je tato hodnota zmíněna i s komentářem. Dále doporučuji mapu rozdělení IQ, která je přímo na Wikipedii.

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_Inequality - Indie vykazuje medián 85 bodů, což při započítání negativní emigrace kvalitnějších jedinců z nepřizpůsobivé populace a jejich začlenění do většinové populace dává oněch 80 bodů.

Když jsem chtěl po kriticích výše zmíněné knihy, aby se pokusili o nějaké námitky, zmohli se jen na konstatování, že o této "fašistické" knize se nebudou bavit.

Z. Rychlý 14.10.2011 22:50

Re: Nálepky ?

No, je to zajímavé.