2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nesrovnávejme nesrovnatelné

„To je hezké, že není pyšný na to, že byl v KSČ. Ale pro to není omluva,“ pravil v rozhovoru v Právu (23. 11.) ohledně předlistopadového členství předsedy vlády Tomáš Czernin jako kandidát na předsedu TOP 09.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 29.11.2019 0:34

Tak jak si to představovali ano.

V. Kučer 28.11.2019 23:23

Bismarck prohlásil že Češi jsou vlastně Němci kteří mluví jiným jazykem. Při sjednocení Německa roku 1971 o nás měli zájem což ale Palacký odmítnul známím dopisem s tím že my jsme Slovani. Heydrich skutečně něco plácal o naší likvidaci proto se ho taky český národ zbavil. Pokud bychom byli poněmčeni nadávali by jsme nyní na Němce německy, podobně jako Irové nadávají na Angličany anglicky.

J. Jurax 28.11.2019 23:16

Přesně. A taky - bohů mnoho ...

V. Petr 28.11.2019 22:03

Ten projev jsem četl též, hodně dávno, a o žádné třetině, která by měla proletět komínem tam nic není. Popraveni měli být jen jedinci "dobré rasy," které by se v důsledku "nepřátelského smýšlení" ani přes veškerou snahu nepodařilo poněmčit.

Tady je opak Vašeho pohledu, ale je asi moc optimistický.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kone%C4%8Dn%C3%A9_%C5%99e%C5%A1en%C3%AD_%C4%8Desk%C3%A9_ot%C3%A1zky

K. Zelený 28.11.2019 22:01

Ale prd nutné!

Babiš, stejně jako žádný Čech ani Slovák být členem KSČ nemusel, dokonce ani když chtěl pracovat v PZO, dokonce ani když tam, chtěl pracovat úspěšně. V PZO pracovalo spousty nestraníků. Jistě, kdo se chtěl dostat na lukrativní post – do dovozu, kde se bylo lze nadít úplatků či dokonce na zahraniční delegaturu – to už rudou pracovní knížku vyžadovalo. Proto je Babišovo členství ve straně zištné. Samozřejmě ani spolupráce s StB nebyla nijakou povinností, do cestovní zprávy ze služební cesty se psalo o plnění úkolů, se kterými byl pracovník na cestu vyslán. Tedy pokud ho úkoloval šéf, byla zpráva o práci, pokud StB, byla zpráva o plnění jejich úkolů.

Zbytku vašeho svérázného nesouvisejícího komentáře nerozumím, resp. nechápu, jak souvisí s článkem a mým příspěvkem.

V. Petr 28.11.2019 21:57

Myslíte si, že Němci měli na ten "Lebensraum" skutečně dost vlastních lidí?

Pravdou ovšem je, že Hitler to neměl v hlavě v pořádku, nebylo jasné, co nakonec udělá.

V. Petr 28.11.2019 21:54

Tajný průzkum, který inicioval Heydrich zjistil, že Češi jsou "árijštější," než obyvatelé některých částí Německa. Tyto výsledky byly tudíž utajeny, nehodily se.

V. Petr 28.11.2019 21:52

Komunisté popravili pro "politiku" tuším 242-244 lidí, na hranicích zastřelili 500 lidí a v komunistických lágrech zahynulo několik tisíc lidí. A to všechno v hlubokém míru.

Pokud bych měl analyzovat oběti Němců, podstoupil bych příliš velké riziko, protože svoboda slova u nás neexistuje!

A. Reček 28.11.2019 21:09

Přesně tak R^

J. Jurax 28.11.2019 20:11

Němci nás chtěli dílem zlikvidovat, dílem vystěhovat jako otroky na německé latifundie na Ukrajině a ty rasové vhodné a správně smýšlející poněmčit. Jste dlouholebý modrooký blonďák?

Počtěte si v Heydrichově projevu, tam to všechno je - http://klempera.tripod.com/heydrich.htm

J. Jurax 28.11.2019 20:02

Ano.

Ale dlužno dodat, že ten komunistický u nás pod rukovoďstvom SSSR nerozpoutal ještě ničivější válku jen mimořádně příznivou shodou okolností.

A zatímco jsme předtím byli okupování germánskými nadčlověka, panskou rasou, pro níž jsme byli určeni k likvidaci, vystěhování na východ jako otroci a ti vhodní k poněmčení, arciť až po konečném vítězství, pak jsme se komunisticky "okupovali" jaksi sami pod pečlivým dohledem Moskvy; až v osmašedesátém došlo k okupaci vojenské, když část soudruhů neposlouchala. A Moskva nepotřebovala Lebensraum, nýbrž poslušné vazaly. Z toho vyplývalo u diskutovaných okupací odlišné chování k porobenému obyvatelstvu i způsob a míra té poroby. Na tohle byste, když srovnáváte, neměl zapomínat.

F. Navrátil 28.11.2019 19:54

To se velmi mýlíte. Hitlerovský režim byl založen na rasistické teorii a pouze fakt, že Protektorát produkoval asi čtvrtinu německé zbrojní výroby, zabránil konečnému řešení české otázky. Heydrich to formuloval slovy: "Tento prostor je s konečnou platností německý a Čech tu nemá koneckonců co pohledávat!" Počítal, že třetina národa bude poněmčena, třetina odsunuta na Sibiř a třetina proletí komíny krematoria.

J. Jurax 28.11.2019 19:49

No jo, on byl kdysi italský film Vyšetřování skončilo, zapomeňte. Ten slogan se teď zdá pan doktor propagovat na německé ýbrmenše doby válečné a naše komunisty doby pozdější.

Nemyslím si ale, že činí dobře. Zapomínat se nemá. Historie se nemá potlačovat, a ta relativně nedávná tuplem.

V. Čermák 28.11.2019 18:34

Pane Podracký níže, dost jste to zjednodušil. Nacistický režim vedl světovou válku s miliony mrtvých, kdežto komunistický režim v ĆSR byl "jen" totalitní, s jednotkami mrtvých. Otroky z nás ale rozhodně udělat nechtěl. Toho bych si jistě všiml. Nesměl jsem cestovat na západ, na což jsem stejně neměl peníze, ale po ĆSR naše rodina cestovala skvěle, 3 týdenní dovolené ročně, v ceně 140kč/ os * týden s dopravou zdarma a průvodcem. Také jsem nesměl Nahlas kritizovat, potichu samozřejmě ano. Jinak jsem měl všechno, co jsem potřeboval. Źe režim padl jsem byl rád a na Václaváku jsem zvonil klíčema. V jednom máte Pravdu, nelze srovnávat Nesrovnatelné. Toš tak...

V. Čermák 28.11.2019 18:23

Babišovo členství v KSČ bylo Nutné, s ohledem na jeho úspěšnou práci v PZO, stejně jako Genrála Pavla v armádě. S STB vědomě Nespolupracoval, svědčí o tom již 2 vyhrané soudy a třetí vyhraje taky, podobně jako vyhrál účelovou kauzu Čapí hnízdo. Takže ano, Nesrovnávejme NesrovnatelnéRv . Mimochodem, jestli je Babiš nyní nejmocnější muž v ĆR nevím, ale vím, že byl Drtivě zvolen a vede si zatím Výborně. Např konečně Zvýšil Źivotní úroveň lidí, takže Ano, už je líp. R^ Toš tak snaživče...

V. Čermák 28.11.2019 18:13

Inu Babiš členem KSČ byl, protože Musel s ohledem na svoji práci v PZO. Pravděpodobně ani Nebyl vědomým členem STB. Již vyhrál v tomto směru asi 2 soudy a další vyhraje taky. Podobně jako účelové Ćapí hnízdo. :-/ Mimochodem, Nacistická vláda vedla světovou válku a způsobila milony mrtvých, kdežto vláda KSČ v ČSR byla pouze vládou Totalitní s jednotkami mrtvých, což je velký RozdílRv Toš tak....

Š. Hašek 28.11.2019 17:58

O tom není pochyb.

Jenže ........

Š. Hašek 28.11.2019 17:11

Lze dobře srovnávat.

Š. Hašek 28.11.2019 17:09

Stále je k dispozici projev Heydricha po příchodu do Prahy. Jasně mluví o cca jedné třetině ponechaných otrockých nevzdělanců, zbytek zničit. Asi Vás zmátla "pomalost řešení". Víte, dělníka do Škodovky neuděláte z německého miminka za týden ......

Já ten projev mám v archivu, moc mluvit neuměl, takové sekání vět sekerou, vysoký hlas, ....... ale řeznickému gaunerství v porobených zemích sakrarozuměl!!!

Rovněž neznalost historických plánů Německa se Slovany obecně Vás neomlouvá, naopak.

Tu větu jste si měl rozmyslet, nic tak kolosálně hloupého/bl...... jsem hodně dlouho neslyšel!!!!

Přeji Vám "šťastné snění" o tom, že by Vaše rodiče byly vybrány k poněmčení.

Š. Hašek 28.11.2019 17:01

Ano.

V. Petr 28.11.2019 15:52

Nacistický režim nás chtěl poněmčit, nikoliv zlikvidovat.

V. Podracký 28.11.2019 14:55

Ono se dělá ještě horší srovnávání. Třeba, že totalitní režimy byly "stejné". Přitom nacistický nás chtěl jako národ zlikvidovat, komunistický nadělat otroky. Ono to není přecejen totéž.

P. Staronový 28.11.2019 14:36

Bůh a morálka moc nesouvisí. Je i morálka bez boha, jsou i lidé bez morálky, bohem se zaklínající.

Z. Velínský 28.11.2019 13:21

No nevím. Andrej Babiš byl osobně členem KSČ a agentem StB. Zatímco u bývalého německého prezidenta Weiszäckera byl ve službách nacistické vlády jeho otec. To je ale podle mého názoru sakra velký rozdíl! Pozastavujete se, jak někdo může srovnávat život v nacistické totalitě s životem v komunistické totalitě. On to ale tak velký rozdíl není. Za protektorátu, podle vyprávění pamětníků a různých svědectví, nebylo v Čechách zase tak zle. Ve srovnání s životem v poválečném Československu asi tak stejně.

V. Petr 28.11.2019 11:10

Pomohli Pražanům

V. Petr 28.11.2019 11:09

Vždyť současná EU je daleko zrůdnější a bolševičtější, než byl Husákův režim!

K. Zelený 28.11.2019 10:36

Správně, nesrovnávejme nesrovnatelné! Nesrovnávejme kritiku současného nejmocnějšího muže vládnoucího této zemi za jeho kariéristické a zištné členství v totalitní straně a jeho spolupráci s tajnou policii této totalitní strany s „kritikou“ mrtvého bývalého prezidenta skrze jeho otce. Možná v Německu zase bijou černochy, ale to tenhle případ určitě není, takže k obraně Bureše něco onačejšího prosím.

V. Petr 28.11.2019 10:19

Máte pravdu. Nicméně je tu snaha předložit i účty za něco, co se v daném místě vůbec nestalo. Jako třeba nám za černé otroctví!

A paradoxně ho chtějí předkládat ti, jejichž předkové černé otroky sami evropským otrokářům v minulosti PRODALI!

V. Církva 28.11.2019 10:15

S devastací morálky u nás by se dalo souhlasit a označit ji stručně - lidé nevěří v Boha. Jenže devastace morálky na Západě Evropy, kde nebyl bolševický socialismus je možná jiná, ale rovněž značná.

Spínsw moc neumíme prosazovat v konkurenčním prostředí. Jenže i v tom už začínají na Západě degradovat. Naopak ve svobodě slova a nepokryteckém jednání máme nad Západem navrch. Máme určité očkování.

Takže neomarxismus funguje stejně jako marxismus. Západ nás dohnal a předehnal doleva.

V. Petr 28.11.2019 10:15

On ale měl ten Goring v Norimberku pravdu. Nacisté se sice dopustili obludných zločinů ale Stalinovi komunisté se dopustili stejných nebo podobných zločinů. Souzeni byli ovšem jen nacisté, protože prohráli válku!

A toto NENÍ MINULOST! V politice Ruska se toto projevuje dodnes. Rusové nechtějí např. pochopit, že se obyvatelé pobaltských zemí, poté, co je Stalin okupoval a zavedl tam bezuuzdý teror, přidali často k Hitlerovi, který byl z jejich hlediska osvoboditel!

A nejnověji se to projevuje v konfliktu o pomník Vlasovců v Řepích. Vlasovci pomohli Praze v situaci, do které je dostal SSSR poté, co znemožnil záchranu ze strany vojsk generála Pattona!