8.6.2024 | Svátek má Medard


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Prokop Holý 1.12.2007 15:45

Re: Re: Re: Re: Re: "symetrické situace"?

tak tady máte hned jednu výjimku, moje máma pracuje u sklářské pece a tam to bez řevu prostě nejde, je tedy podle vás primitiv? Taky mi vadí, že řve v normálním životě, ale po těch letech si to už neuvědomuje, protže má tu hlasitost v sobě nastavenou z práce.

jirka.s. 1.12.2007 16:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: "symetrické situace"?

Správně Prokope! A někteří lidé mají naopak hlasitost nastavenou na "šeptání", a také z práce!  Obzvláště když jsou fízlové a byli zvyklí čtyřicet let stále něco šeptat svým řídícím pracovníkům! Například soudruha filipa jsem neslyšel ani ve sněmovně zvýšit hlas!

Arab. 2.12.2007 10:01

Re: Re: mobil

Prokop Blbý.

hudry 1.12.2007 7:49

Problém je spíše ve slušnosti

která se jaksi v této společnosti čím dál tím více vytrácí. Přitom pochopitelně nelze tvrdit, že to či ono se přímo nesmí. Začíná to "nahoře" tím, že když např. premiér odkudsi (kamsi) letí vládním speciálem, tak proč by si kousek nezaletěl za svou další kočkou, nebo za svým oblíbeným sportem? No a končí to u nás, prosťáčků, že když jsme v restauraci a máme u sebe náš mobil, tak proč bychom si nemohli povykládat s kamarádem, který je v práci a nemůže být v hospodě. A že  do toho mobilu řveme a rušíme ostatní? No a co, vždyť oni si taky  povídají (byť obvykle potichu mezi s sebou)! Tak v  čem je problém?!? Problém je právě v té slušnosti a zásadě: dělej to, co tobě vyhovuje a na ostatní se vykašli, jsou to blbci, kteří tě přece nebudou omezovat v tvých výsostných právech (přistát kdekoliv, hulákat kdekoliv). Nedávno jsem čekal před ordinací lékaře až přijdu na řadu. Pochopitelně nálada pod psa, hrůza z toho co pan doktor případně zjistí. V tom se kousek ode mně ozvalo značně hlasitě: "Přečti mi další položku ... hmm ... tak těm žádnou slevu nedávej, posledně nám zaplatili opožděně. Další. Tak těm dej 5% nebo ne, stačí jim 3%. Další ...". Podíval jsem se tím směrem. Seděla tam mladá žena, u ucha mobil, na klíně pár šanonů.  Něco jsem jí ostře řekl, načež ona odsekla: "No dovolte pane, co je vám do toho?!? Já mám teď pracovní dobu a v pracovní době se pracuje!!!". Asi měla pravdu, takže fakt to jenom o obyčejné lidské slušnosti. A tu nelze nařídit ani hulvátovi premiérovi, ani náně v čekárně lékaře ...

servác 1.12.2007 8:56

Re: Problém je spíše ve slušnosti

No, já zas jednou jel vlakem. Za půlhodinovou jízdu jsem vyslechl tři soukromé osudy, podávané značně hlasitě a se všemi detaily, včetně nedostatků manžela, zaostalého dítěte, pracovních problémů, pijáckého večírku a charakteristiky přátel. dvě byly mladší dámy, jedno výrostek. Číst se u toho absolutně nedalo, ani myslet na své. Možná, že by v tom spisovatel našel inspiraci, kdyby to ovšem nebylo tak zoufale banální.

V. Hoffman 1.12.2007 11:15

Re: Problém je spíše ve slušnosti

No, prave tento pripad je celkom pochopitelny, dotycna sa nechcela vzdialit z miesta pred ordinaciou, aby pripadne nezmeskala, ked pojde na radu, zjavne mala nevyhnutne pracovne povinnosti, inak by si so sebou k lekarovi nebrala sanony a rozhodne povazujem za neslusne, ze ste jej nieco, este k tomu ostro, hovoril do prebiehajuceho hovoru. Mozno keby ste pockal, kym dotelefonuje a potom ju slusne poziadal, ci by nemohla hovorit trochu tichsie, pripadne sa presunut inde /aj ked to by s tymi sanonmi mohlo byt trochu narocne/ a vysvetlil jej dovod, tak sa nedockate takej odpovedi, aku ste dostali. A je celkom mozne, ze by vam aj vyhovela. Cele je to o komunikacii, ked na niekoho "vystartujete", nemozete sa potom cudovat, ze dostanete adekvatnu reakciu.

eva 1.12.2007 11:36

Re: Re: Problém je spíše ve slušnosti

Pane, vy jste se zbláznil (pomatol). Kdyby ta mladá dáma neřvala do telefonu, nikdo by ji neslyšel a tudíž se jí nepletl do hovoru.  Ona si nemá co vyřizovat pracovní ani jiné záležitosti na veřejně přístupném místě.  Slušnost rozhodně nebyla na její straně.

hudry 1.12.2007 12:14

pockal, kym dotelefonuje ...

Pane, klobouk dolů před vaší slušností. Především: máte u vás na Slovensku čekárny před ordinacemi lékařů? Asi ne, jinak si neumím vysvětlit, že považujete hlasité vyřvávání v čekárně plné nemocných a stresovaných lidí na slušné. A dále: pokud bych postupoval podle vašeho receptu: tak trpělivě počkám cca 1/2 hodiny (pokud na mně mezitím nepřijde řada) a až ta paní dokončí firemní dispečink, tak k ní slušně přijdu a poprosím: "Paní, mohla byste prosím telefonovat tišeji?". A ona mi suverénně adekvátně odpoví: "Vole, ty slyšíš někoho telefonovat?!?". A mohl bych se i potom "čudovať" ?

Frank 1.12.2007 19:43

Re: pockal, kym dotelefonuje ...

Oni na Slovensku nejen že nemají čekárny před ordinacemi, ale oni už ani nemají doktory. Ti už dávno makají u nás.

Cheapeck 1.12.2007 22:32

Re: Re: pockal, kym dotelefonuje ...

Ahoj

kája 1.12.2007 19:54

Re: Problém je spíše ve slušnosti

Já mám také veselou historku z čekárny u lékaře. Sedím tam spolu s dalšími lidmi a čekáme, až paní doktorka začne ordinovat (má začínat v 8, ale znáte to, je 8.45 a ještě se nic neděje). Dveře do čekárny jsou polstrované, ale tak nějak je slyšet, o čem se dámy vevnitř baví. Doktorka říká sestře:"Musíte si slovo rozložit do písmen - třebas slovo BABIČKA - budete ťukat na klapku s písmeny ABC, pak znovu ABC, pak zase ABC, pak zmáčknete GHI..... Šmarjá, ona učila sestru psát SMS s pomocí Slovníku! A že to sestře moc nezapalovalo, první z nás šel na řadu až po 9.!

dj.giovanni 2.12.2007 16:24

Re: Problém je spíše ve slušnosti

takže nána u lékaře, která nebyla žádná flákačka  rozčílila jednoho slušného pána natolik, že jí něco ostrého řekl?  Nebyl jste tím hulvátem nakonec vy sám?

Vaněk 1.12.2007 6:31

Co když je to naopak?

a Vy jste rušil onu dámu? Proč máte mít Vy větší právo konverzovat se spolusedícími?

Z hlediska majitele restaurace je ovšem smutné, že ten na druhé straně telefonního spojení nekonzumuje.

Bohata 1.12.2007 7:32

Re: Co když je to naopak?

V životě jsem o větším problému neslyšel.

prosinec 1.12.2007 6:22

Jak může někoho rozčilovat, že někdo telefonuje,

to tedy nepochopím! Obzvláště ten blbý příměr s restaurací! Tam když se něco oslavuje, tak je kraválu až až. Autor je egoista!:-P

vaspi 1.12.2007 10:53

Re: Jak může někoho rozčilovat, že někdo telefonuje,

Nesmítě vidět v každém názvu restaurace zaplivaný pajzl, kde se všichni navzájem překřikují. Ze zásady se chovám tak, že se vždy zamyslím, jestli by moje chování mě samotnému vadilo a ještě trochu uberu.

eva 1.12.2007 11:42

Re: Jak může někoho rozčilovat, že někdo telefonuje,

Egoisti jsou ti, co otravují okolí svými problémy, a to bez ohledu, jestli slyším jen polovinu hovoru nebo ne. Když nepochopili, že do mobilu se nemusí řvát tak, že by je dotyčný slyšel i bez mobilu, tak ho nemají vůbec používat. Zrovna tak ovšem v hospodě i kdekoliv jinde rušejí ti, co řvou na celou místnost. Co je nám ostatním do nich, proč je musím poslouchat? A ve velké většině ta polovina hovoru, kterou jsme nuceni my ostatní poslouchat, nevyznívá zrovně moc duchaplně, a to i když se jedná o "služební" hovor.  Většinou tak hlasitě telefonují opravdu méně důvtipní jedinci, kteří nemají, jak je vidět i z některých příspěvků v této diskusi, základní vychování. Doma asi na sebe jen hulákali.

F.Kolář 1.12.2007 1:31

Jaké "nerušit prosím ?"

Vážení čtenáři i autore, článek se mi zdá ale zcela mimo mísu. V kravále, jaký způsobují tramvaje (u nás šaliny) nejde ani poslouchat MPéčko na sluchátka. Tam by mne snad nerušila ani práce se sbíječkou. A pokud tolik toužím po tichu, určitě nepůjdu do restaurace, a ne kvůli telefonujícím. Podle mne by mělo platit, že telefonovat lze všude, kde se toleruje běžný rozhovor. Poslouchat cizí hovory ani telefony není slušné, a tak si ani nemusím půlky domýšlet.

eva 1.12.2007 11:44

Re: Jaké "nerušit prosím ?"

"...že telefonovat lze všude, kde se toleruje běžný rozhovor. Poslouchat

cizí hovory ani telefony není slušné, a tak si ani nemusím půlky

domýšlet."

 Jde o to, a v tom je hlavní problém F. Koláři, jak hlasitý ten běžný rozhovor či telefonát je.

Prokop Holý 1.12.2007 12:13

Re: Re: Jaké "nerušit prosím ?"

to je nesmysl, v tom žádný problém není a být nemůže. Klasický rozhovor mezi osobami může být stejně hlasitý ne-li hlasitější než telefonování. Takové uvažování je asi nad vaše síly.