29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zloch 2.7.2007 12:59

Re: Jednoduchý výdělek, že paní Šustrová?

Claudio, znám také jednoho významného "disidenta". Exkomunistu Fratiška Vízka. Určitě si porozumíte. Poznávací znamení: nyní Evropský ajatoláh

zloch 2.7.2007 12:56

Re: Re: Vše je jinak!

R^R^R^

A. 2.7.2007 12:50

Re: Vše je jinak!

No, nejvyšší čas abye všechno co vyjmenováváte uskutečnilo. V zájmu ekonomické prosperity této země. Jinak ji lidé vašeho ražení prožerou a zadluží na několik generací dopředu.

A. 2.7.2007 12:48

Re: Re: Re: Re: Vážená Petruško,

Co naděláte. Komunisti se nikdy netajili tím, že jejich metoda je založena na násilném převzetí moci. Lenin se dokonce poškleboval sociálním demokratům, že až budou chtít obsadit nádraží, koupí si napřed peronní vstupenky. Takže pokud národ volil komunisty, vyjádřil souhlas s jejich metodami. A vyjadřuje je dodnes. To nikterak neokecáte ;-)

Realista 2.7.2007 11:57

Vše je jinak!

To, že v současnosti vyskakují pseudoaféry o spolupráci různých známých osob s StB je zástupný problém. Cílem je:

ODVÉST POZORNOST LIDÍ OD VĚCÍ, KTERÉ JSOU PRO NĚ SKUTEČNĚ ZÁVAŽNÉ.

... Poplatky u lékaře, poplatky za recepty, zvýšení DPH u potravin, energií a léků, snížení mateřského příspěvku, snížení porodného, snížení přídavků na děti, zmrazení důchodů, legalizace podvodného švarsystému, atd., atd., atd. .......

zlevnila dizidentska celebrita 2.7.2007 0:58

Re: Jednoduchý výdělek, že paní Šustrová?

Petruska uz ztratila revolucni elan, ale uz davno, tak v r. 1995. Ted zpohodlnela a proste v tom jede. Je to smutne, ale tak konci vetsina mladych revolucionaru. Jezdit bavorakem je nalonec jiste pohodlnejsi nez MHD.

ona blaboli 2.7.2007 0:48

Re: Toho svého pošlete k soudu sami.

Zalovat udavace je iluze. Pokud podate trestni oznameni, tak ho odlozi, jednak pro promlceni, jednak s douskou, ze nebyl porusen zakon. Pak muzete zkusit obcansko-pravni zalobu. Soud ji zamitne, neb nejsou k dispozici originaly svazku, jen fotokopie. Je to neodpovedne blaboleni. Ovsem Petruska ma sama maslo na hlave, neb v nejdulezitejsi dobe byla namestkyni ministra vnitra.

Jáchymov 1.7.2007 21:41

Toho svého pošlete k soudu sami.

Svazky STB je dokumentace lidí o kterých si nedělám iluze... Navíc když si to vložím do dějinných událostí té doby, tak musím i já zkonstatovat, že ČR a Rumunsko byli poslední baštou komunismu. To si mám jako naivně myslet, že tajnou bezpečnost nenapadlo pozměnit dokumenty? To co následovalo po sametu byla místy až anarchie, vždyť do archivů mělo přístup hned celé zástupy lidí, kteří zrovna spadali pod toho daného ministra vnitra.

 Za zmínku tak stojí jen jediná informace, je skoro 20 let po sametu a morálkou oplývající Petruška Šustrová, narozdíl od lidí nejspíš opravdu perzekuovaných ještě pořád nebyla schopna podat ani jednu žalobu na ty své konkrétní udavače...

jepice 1.7.2007 19:37

Re: Re: Re: Vážená Petruško,

O tom, jestli byli v šestačtyřicátém všichni voliči KSČ vyčůraní anebo jestli se část z nich nechala oblbnout falešným programem a podlehla naivnímu dojmu, že to jsou Češi a tedy i trochu demokrati, se můžeme dohadovat, a bylo by to tuším nerozhodně.

Každopádně ale komunisti od voličů nedostali mandát k neomezenému vládnutí. Tu legitimitu jejich režimu zkrátka neuznám, protože za jejich mocí bylo podloudné ovládnutí všech důležitých postů a namířené zbraně, čili klasický puč.

Vyčůraných Čechů bylo tenkrát /i dřív/ určitě dost, ale komunistický režim je za těch čtyřicet let svým výchovným působením pěkně namnožil.

baltahsar 1.7.2007 17:53

Re: Re: Jednoduchý výdělek, že paní Šustrová?

Von nemůže -- ještě teď je celej flustrovanej, že si z toho nedokázal taky udělat kšeft.

A. 1.7.2007 17:52

Re: "Havel byl nejlepší representant republiky navenek ..."

Milý Brichu, Je vidět, že i slepé kuře občas najde zrno. Vaše slova " jeho světohybatelské myšlenky ten domácí póvl kolaborující 40 let s komunisty není schopen pochopit" by se měly tesat do kamene na všech veřejných prostranstvích. Pokud si tento národ neuvědomí, že zdrojem veškerých potíží je jeho mentalita sluhů, jak to charakterizoval TGM, a bude příčiny hledat stále někde venku, nic se nemůže změmit.

A. 1.7.2007 17:46

Re: Re: Vážená Petruško,

Drahá jepice. Klamavému programu komunistů mohl uvěřit jen člověk ducha velice mdlého, neznalý písma a čtení a prakticky nesvéprávný. O tom, jaká je realita vlády bolševiků, tady toho bylo napsáno a řečeno tolik, že to nebylo možné přehlédnout Začalo to Čapkovým essejem "Proč nemohu býti komunistou" přes mnohé články očitých svědků v novunách a časopisech, přednášky, výstavy fotodokumentace uměle vyvolaného hladomoru v povolží až po řadu knih. Nejotřesnější byla opakovaně vydaná kniha "Rusko v koncentračním táboře" od Ivana Soloněviče, kterému se povedlo uprchnout z GULAGu. Takže tu komunisti nevyhráli volby díky neinformovanosti voličstva ale jen a pouze díky jeho  v y č ů r a n o s t i.  Plebs se strašně těšil na dělení majetku bohatých. To, že polovina národa volí KSČSSD dosud je nejspíš motivováno stejně.

Abdéřan 1.7.2007 10:54

Re: Re: Re: Zajímavost

Díky za podporu, máte pravdu, žádná emigrace (podle Leopoldova robotního patentu má "...robotíř dýl než hovado vytrvati..."). Nadějí pro nás "postkomunistické" plebejce jsou např. i peripetie denacifikačního procesu u našich německých sousedů. V této souvislosti si vždy připomínám, co pro nás starší v těch letech znamenal (dnes již téměř zapomenutý) západoněmecký film Růže pro státního návladního, který kupodivu jinak velice bdělá cenzura předlistopadového režimu  pustila do normální distribuce. Přeji hezký zbytek víkendu!:-)

Malý Aston 1.7.2007 10:14

Re: Re: Zajímavost

Souhlasím s Vámi.Jedna věc je říci zcela jasně a to zejména mladým,že StB to byla složka řízena výhradně z ÚV KSČ a tedy ten,který donášel pomáhal k udržování režimu ale také to,že sama StB z důvodů mocenských bojů uvnitř KSČ napomáhala jednomu nebo druhému křídlu a to dle pokynů Moskvy.A také to,že dnešní situace není lepší ale je ještě možná horší.On ten bič který nad nimi vládl z Moskvy prostě není.A tak se vytváří skandál za skandálem a nikdo nezná proč a pro koho je to dobré.Do jednotlivých politických stran nalezlo spoustu individuí bez politického programu nebo aspoň přesvědčení a je těžko posoudit kdo je levák,pravák nebo jen karierista.Ale o kariéru mají zájem všichni.Takže s Vámi souhlasím,není to řízeno centrálně ale jen skupinově podle ekonomických nebo vlastních zájmů.Naši politikové jsou jako měňavky nebo chameleoni.Pořád mění zabarvení a jednou jsou spolu a podruhé se divíme,že nejsou spolu.Pro nás občany pořádají divadelní vystoupení v poslanecké sněmovně a po odchodu se domlouvají jak něco zašanročit,ukrást nebo jakou kulišárnu s našemi daněmi provést.O tom,že jsou stejní nás přesvědčují jakmile se jedná o jejich prachy,snížení debilní celoživotní imunity nebo při porcování medvěda.To jsou všichni jako z jedné politické strany.Takže máte pravdu ale ještě to není na emigraci,je to normální postkomunistická kocovina,která je ve všech státech bývalého lágru socialismu stejná.:-D

JirkaB 1.7.2007 10:12

Re: Re: Re: Havel

Takže lépe, že se nestalo nic. Funkcionář strany, estébák, politruk dnes bere kvalitní důchod a ještě lepší původní "odstupné", může si podnikat, tunelovat a arogatně tvrdit, že on vlastně nikomu neublížil. Mohou se arogatně dovolávat privilegií demokracie, stávkovat, odvolávat se, atd, atd. Soudy trvají ĺéta, ukradené majetky, když už se po létech vracejí, tak zplundrované. O morálních škodách ani nemluvě. V tisku, televizi si více přečteme o komunistech, než o lidech, kterým byl zničen život, zdraví a rodina. Takže co vlastně zvítězilo ? Ano mohu si zde svobodně zanadávat, mohu protestovat, demonstrovat apod. Ale jak vlastně zvítězila pravda a láska, když představitelé lži a nenávisti stále rozhodují na místě soudců, policistů, politikům atd. A opravdu se mohou klidně smát a stále živit nekonečné diskuze o tom jak bývalo lépe, jak bývalo spravedlivěji apod. Bohužel pan Havel a spol. zvitězili. Ti nemusí absolvovat martýrium soudů o navrácení majetku, o přiznání vyššího důchodu, o omluvě komunistickému funkcionáři, o dokazování jestli jsem bojoval proti fašismu nebo ne, o tom jestli jsem prodal dům pod nátlakem nebo ne, jestli a za jaké situace jsem podepsal spolupráci s STB atd. atd. Bohužel tato situace přispívá k tomu, že stále více lidí inklinuje k tomu "jasnému pořádku a řádu". Hlavně, že budu mít plné koryto a hry, ostatní k životu nepotřebuji.

Abdéřan 1.7.2007 9:54

Re: Zajímavost

Nejde ani tak o zajímavost jako o jistou zákonitost v mocenských bojích a to ve všech společenských systémech bez ohledu na jejich "ideologické předznamenání". Svitákův bonmot z konce šedesátých let o velkém množství slimáčků na málo kapustičky se začíná naplňovat v ČR (od převratu "kroutíme" osmnáctý rok) měrou vrchovatou. Zajímavé (mocensky i pekuniárně) pašalíky jsou obsazeny "revolucionáři" zhruba (plus-minus) ve středním věku (do penze mají daleko) a dorůstající generace (nejen státních úředníků) chce své "místo na slunci" a to pokud možno hned. K dispozici jsou skandály (nevěry milujících otců/matek od rodin, finanční, korupční aféry i další zlodějny, nějaké ty zaviněné dopravní nehody atd.), ty však v našem kocourkovském prostředí jejich protagonisty moc neničí. Proč tedy nevyužít klacku (případně přímo gilotiny) dosud málo využívaných seznamů spolupracovníků StB? Podle mého názoru celý proces neřídí žádní "estébáčtí důstojníci, skoro gestapáci" (v jednotlivých případech samozřejmě mohou výjimky potvrzovat pravidlo), ale nenaplněné ambice bezskrupulózních individuí, trýznivě toužících po prebendách a z nich vyplývající moci a toku financí do vlastních kapes.;-€   

Malý Aston 1.7.2007 9:48

Re: Zajímavost

To co uvádíte,je naprostá pravda ale novinářům se o tom blbě píše.I ta fousatá,co napsala ten článek nemá pravdu.Organizace StB byla vytvořena ještě v Moskvě pod vedením Gottwalda a za účasti sovětských poradců. Tuto organizaci přímo řídil,úkoloval a kontroloval ÚV KSČ.Takže je nutné říci,že vždy ředitel  StB byl  první tajemník ÚV KSČ.Tuto organizaci zřídili a řídili vždy komouši.Bez jejich příkazů,pokynů a instrukcí se nikdy nic za totality neudálo.To,že Kreml ještě nasadil do StB své agenty aby kontrolovali,zda příkazy ÚV KSČ jsou úderné a zda se neodchylují od linie Moskvy je jiná věc.A tak s Vámi souhlasím,je nutné zveřejnit pravdu o StB o tom,kdo ji řídil po stránce úkolů,po stránce vykonavatelů-příslušníků StB od vrchního velitele až po agenta nasazeného do Uličních výborů KSČ a zveřejnit tato jména a ne jen jména těch,kteří jim z různých důvodů donášeli.Tedy pěkně od roku 1948 až do roku 1989,vždy jméno generálního täjemníka ÚV KSČ a celého Ústředního výboru,pak jméno vedoucího oddělení které přímo řídilo StB včetně jeho členů,jména všech zaměstnanců Stb až po toho posledního.To bude počteníčko.Ale to Petruška neprosazuje,pročpak?:-D

Pegas 1.7.2007 9:22

Re: Re: hon na čarodějnice

R^!

Abdéřan 1.7.2007 9:11

Re: Re: Havel

Pane kolego JirkoB, píšete, že "..V době 1989 až 1992 šlo udělat v podstatě cokoliv a vůbec nic by se nestalo...". Hospodin ví nejlépe, jak pana exprezidenta nemusím, ale zabránil velkému nebezpečí, skrývajícímu se pod oním "cokoliv". Mohlo totiž také dojít na lucerny, kompletní destabilizaci státu a možná i k občanské válce. Nestalo se a za to patří Václavu Havlovi i jeho spolupracovníkům dík a historie tuto skutečnost jistě pozitivně ocení.

JirkaB 1.7.2007 8:28

Re: Havel

Bohužel v tomto s Vámi nemohu souhlasit. Pan Havel a spol. se ani nesnažili něco s komunisty udělat. Co myslíte, že by se stalo. Že by komunisté vyšli do ulic ? Na demonstracích v 1989 bylo plno komunistů, ale jenom těch "řadových". O Ty vůbec nešlo. Šlo o vedoucí pracovníky justice, policie, státní správy apod. Ukažte mi jenom náznak toho, že pan Havel vystoupil aspoň s jediným návrhem jak tuto situaci řešit. Pamatuji si jeden jeho výrok na manifestaci v Hodoníně, kde řekl, že není komunista ani antikomunista. To bylo plno řečí, že by se státní instituce rozpadli, presumpce neviny apod. V době 1989 až 1992 šlo udělat v podstatě cokoliv a vůbec nic by se nestalo. V této době měl největší morální a i politickou autoritu pan Havel a spol. Já jsem si na "svém" stupni možností s funkcionáří vypořádal. Šli od válu. Stačilo to normálně vysvětlit na tom co se tady událo a mělo to podporu i "běžných komunistů". Jenomže dál se nedalo opřít o nic. V této době jsou zárodky toho marasmu v justici, policii, ekonomice atd. Vlastně těm špičkám tehdejší vládnoucí garnitury se nic nestalo. Trochu se otřepali a jedou dál. Jenom si projděte, co dělali současní mnozí jednatelé a vlastníci bank, špičkových firem, soudci, policisté apod. Odvolávat se v době takových radikálních změn na volby je špatné. Jak by asi dopadla NSDAP v Německu po válce ? Každopádně, já za sebe dávám velkou vinu panu Havlovi a spol. Za jejich naivitu, blbost a idealismus. 

Jarda 1.7.2007 8:14

Zajímavost

Na celé věci je velmi zajímavé že se stále objevují nové případy "tajných spolupracovníků" kteří vlastně nic neudělali, ale jména a činy bývalých estébáckých důstojníků skoro gestapáků kteří za vším stáli a vše organizovali jsou v poklidu. Vypadá to že si to dobře naplánovali aby na ně byla upřena nulová pozornost. Vždyť i panu Cibulkovi museli své seznamy předat nebo prodat oni. Působí to dojmem že mnoho věcí řídí i teď.

jepice 1.7.2007 8:14

Re: Jednoduchý výdělek, že paní Šustrová?

Proč tolik nenávisti? Povězte nám něco o tom vašem disisentsví, at máme představu, jaký význam pro vás to slovo má.

jepice 1.7.2007 8:05

Re: Vážená Petruško,

tvrzení, že volby v roce 1946 legitimizovaly komunistický režim, je sice frekventované, ale falešné. Jednak komunisti nezískali většinu, tu si vyčarovali až o dva roky později únorovým pučem, jednak byli voleni díky klamavému programu, který rozhodně neobsahoval likvidaci politické plurality a fyzickou likvidaci politických protivníků. Tak jakápak legitimita?

jarmich 1.7.2007 8:02

Re: Havel

Naosal jste to hezky. Díky.

Claudio 1.7.2007 5:39

Jednoduchý výdělek, že paní Šustrová?

 Psát o "skandálním" odhalení spolupráce(?) Neckáře s STB je také výdělek. Nestojí to moc námahy, žádné riziko to neobnáší a je to momentálně v trendu. To se takhle usedne k počítači a vyplodí se pár myšlenek. Kdo vám může mít za zlé, že se živíte psaním?

 Psaním o Neckářovi, Nohavicovi a jiných zpěvácích a osobnostech se dobře přiživíte na jejich celoživotní práci, protože oni se museli dost namakat než se stali populárními osobnostmi. Určitě byste nepsala o Jardovi Vopáskovi z Horní Dolní, že spolupracoval s STB. To by jaksi netáhlo. Je třeba se přiživit na někom, kdo je známý a oblíbený.

 Mohla byste sice odhalit nějakou skutečnou svini, ale to je sakramentský riziko a dřina. Dřina vám však není vlastní. Vy raději s co nejmenší námahou co největší výdělek. Nejste sama. Je to národní vlastnost. Kvalita při tom není rozhodující, počítají se pouze penízky ke kterým se co nejrychleji a bezpracně dostanete.

 Takže máte "šichtu" za sebou a hurá na další skandál slavných osob. Nemusíte ani nic řešit, dokazovat, zjišťovat. Stačí, když se jen tak vyjádříte. Tak či onak. To je jedno, protože čtenáři zahlédnou přece slavné jméno a hned projeví o váš spisek zájem. Jen se nepouštějte raději do skutečných zločinců, to je nebezpečné a výdělek není tak jistý!

 To vám radí taky disident. Jenže obyčejný, který si z toho neudělal kšeft. :-/

dost chyba medii 1.7.2007 3:48

Re: Dekuji autorce + poznamka

Neckar nebo Zima nebo Rytir, to vsechno jsou jmena znama od roku 1992, od Cibulky. Obsah Klausova spisu byl znam od aspon roku 2000. Media to ignorovala, resp. mela to ulozeno od sefredaktoru, kteri to nepovazovali za vhodne tema. Ted treba nepisi, ze sance na zruseni viz s USA padla s poslednim hlasovanim v Senatu - taky se to zrovna ted nepovazuje za vhodne.

jostix 1.7.2007 0:55

ach ! -

ubohá, náhle, Petruško.

copaxe s tebou stalo? přestala´s vidět a dívat se? anebo je to obyčejný strach z "rusáků"?

kde jsou tvé ostre viděné společenské souvislosti?jsi snad gravidní a KGB ti podává Diazapam 50mg 6x denně, aby tvuj přitel podepsal??jdi do háje! tak  pěkně a volně´s psala a najednou jdeš do kopru.copak to nechcheš vidět ?, že ti donucení k spolupráci jsou ostrakizováni, a tvůrci toho příšernýho systému, který zahrnul i mě i tebe,  ti tvůrci i jeho slouhovové z té mediální diskuse odplouvají, o nich se vůbec nemluví.

pláču, když i ti ostrozrací slepnou.

Pišta 30.6.2007 23:51

Re: Re: Dekuji autorce + poznamka

První kdo tady vládl až do "sarajeva "byl Klaus. Kde byly tenkrát celou tu dobu ty pytle s dokumenty? Klaus disident nebyl.Pokud jde o agenty v disentu nemohl bys být konkrétní . Pokud by byl každý třetí nebo i víc agentem ,kolik pak těch agentů skončilo v kotelně nebo u lopaty nebo v kriminále?

Pišta 30.6.2007 23:43

Re: Re: Havel

Pokud Havel panoval ,tak jeho pravomoci spočívaly v kladení věnců. Žádné dekrety nevydával ,ve vládě nikdy nebyl. Nejprve lid rozhodl v demokratických volbách a pak jaksi odešla Rudá armáda.Pokud se pamatuji, tak ten co vládne po něm, tak tomu ani nevadí, že se nepřejmenovali.Nebýt jejich hlasů, tak by asi tu potřebnou nadpoloviční většinu ,kterou překročil o dva hlasy, opravdu ,ale opravdu nezískal. A to bylo po demokratických volbách a voliči rozhodli.Mimochodem, kterou, antikomunistickou stranu ,jste volil vy pokud to není tajemství? Vsadil bych se ,že to je ta co hlasala,že neviditelná ruka trhu, přinese i morálku jaksi jako vedlejší produkt.A že fanatický antikomunismus je nebezpečný.

Pete Brich 30.6.2007 23:06

Re: Havel

No, ta Rudá armáda odešla poněkud dříve, než Havel dopanoval, že, ehm. Nakonec se vyjádřil tak, že by mu nevadili, kdyby se přejmenovali.

PB