29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pete Brich 30.6.2007 16:53

"Havel byl nejlepší representant republiky navenek ..."

S tím bych tak jednoznačně nesouhlasil. Možná, že z počátku. Ale pak i venku se začal profilovat a např. místo Rady svobodného Československa se raději sešel s uprchlými hlinkovci.

Havel venku reprezentoval především sám sebe a naopak čím dál více z jeho projevů vyplývalo, že musí dostat svatozář, když jeho světohybatelské myšlenky ten domácí póvl kolaborující 40 let s komunisty není schopen pochopit.

Chtěl se stát prezidentem zeměkoule a nakonec mu ani tu nobelovku nedali. Místo něj se stal ředitelem zeměkoule domácí v Británii deponovaný StBák. To jsou paradoxy!

PB

A. 1.7.2007 17:52

Re: "Havel byl nejlepší representant republiky navenek ..."

Milý Brichu, Je vidět, že i slepé kuře občas najde zrno. Vaše slova " jeho světohybatelské myšlenky ten domácí póvl kolaborující 40 let s komunisty není schopen pochopit" by se měly tesat do kamene na všech veřejných prostranstvích. Pokud si tento národ neuvědomí, že zdrojem veškerých potíží je jeho mentalita sluhů, jak to charakterizoval TGM, a bude příčiny hledat stále někde venku, nic se nemůže změmit.

oakman 30.6.2007 13:50

Pokud připustíte....

že Havel se od vzniku ODS vymezoval vůči Klausovi doleva, když pomyslíte na OH, SD, US a jiné výtvory "kotelní politiky", tak nemůžete popřít, že to nebylo nic víc než navázání na mělké kabinetní politikaření Nár. Socialistů s Benešem v čele.

Opět se vraťme k dnešku - dnes je jakýkoliv pokus o rehabilitaci myšlenky soudit viny bolševika poněkud nešťastný. Zaprvé tu vesele fungují nové výhonky extrémního levicového gangsterství, ovšem stát je ignoruje a ještě je nesprávně přesouvá jako horký brambor doprava - neonacismus je původem myšlenka typicky levicově nízká, jen místo Kapitálu a Manifestu se fetuje Mein Kampf - za druhé tu vesele v parlamentu trůní přímá následnice, která se také hubou ráda vozí po samé hranici ústavy a navíc tvoří "nerozbornou část levicové parlamentní plichty". Trochu vám ta Pravda a Láska ujela....

Víte, ono se nejdříve musí žalovat, dokazovat, soudit a trestat..... potom teprve se může velkoryse cosi odpouštět. Pokud tu dodnes musí Hučín bojovat o to, aby nebyl automaticky veden jako trestaný mukl a jeho tehdejší i nynější věznitelé dál vesele prebendují ze státní kasy, tak musím konstatovat, že sice si lidé myslí, že největším zlem byla Klausova reforma, pak musím oponovat, že "zločin appeasementu", který spáchala Havova suita se dnes zdá daleko horší.... Dnes tu existence 40% fanoušků rudooranžového soustraní naprosto popírá vaše humanistické teze z konce osmdesátých let. Lid je holt trochu jiný, než jste čekali... to je ovšem jen a pouze váš omyl!!!

oakman 30.6.2007 13:33

Ale to je mi krátká paměť!!!

Nevím nad čím tu autorka běduje?? Vždyť ona nejlépe ví, kdo , kdy a proč udělal s rudými ten "sametový kompromis" pro "!Pravdu a lásku", kdo "slyšel trávu růst", když se proti téhle politice zvedla vlna kritiky "zevnitř" a kdo tehdy bědoval nad "občanskou válkou". Proč tu náhle ve vší nahotě stojí ten nápad to s nimi ušmelit po dobrém??? Proč tu náhle zpětně cítíme litkup, místo vyrovnání se se zločiny minulosti?? Protože pan Pravdaláska a jeho recykláti "s lidskou tváří" bývalého komouše - Pithart, Dienstbier, Jičínský, Rychetský, Čalfa prostě "zastoupili na tribuně s Dubčekem, Šilhánem, Komárkem (W.), Uhlem, Kohoutem všechny ty, jejichž táře tam měly být vidět nejvíce - ty opravdu umořené komunismem - mukly z 50. let. Pro vás to s nimi skončilo, když je pustili. Jen to, co jste zažili po Chartě, vám mohlo pootevřít oči ve smyslu toho, co oni žijí "na svobodě". To vaše "hrdinství disentu" bylo pro ně úlevným obdobím - ona normalizace se narozdíl od Poúmoru dala přežít .

Je strašné si pomyslet, jak jsme vám s Pánkem naletěli!! Věřili jsme, že neuděláte to svinstvo a nepotlačíte osudy těch, kteří trpěli jinak (buď Pavlu Wonkovi věčná památka, ale na uranu se chcípalo hůře.)

Ona tu byla obrovská společenská poptávka po odpuštění - ale jakém??!! Sypali jste popel po tunách po hlavách davů, aby nikoho nenapadlo se mstít, ale tím jste do konkrétních vin konkrétních pachatelů zatáhli dav těch "šedých, mlčících, bojcích se", jak byli ve srovnání s vámi spatřováni, aby se konkrétní viníci schovali v "zločinech doby", zatímco jiní jsou okřikováni, když se dál pídí. Připustili jste, aby sentiment převýšil racio hned v počátku a díky širokému angažmá Obrodářů, jste totálně otrávili zbylou pravici v emigraci. Náš Máháthmá Havel se rád nechal krajany hostit, ale pro český zákon to nadále byli cizinci. Preference opokomoušů nakonec vedla i ke konci Horákovy zahr. ČSSD a "vnitrostranickému puči Zemana s Jičínským, Rychetským a dalšími bezectnými bolševiky.

Pete Brich 30.6.2007 16:38

Re: Ale to je mi krátká paměť!!!

Tady o tom též píše Dubský. R^Podepisuji.

PB

hrk 30.6.2007 13:05

hon na čarodějnice

Pořádá se mediální hon na lid, kteří selhali ze strachu, z karérismu, z blbosti, ale cudně se mlčí o těch kteří je to do toho dostali. Kde jsou seznamy placených funkcionářů KSČ, ROH, SSM, kde jsou seznamy důstojníků lidových milicí, vymývačů mozků ve školství a kultuře?

Vašo 30.6.2007 13:18

Re: hon na čarodějnice

Víte, ono to s tím "bojem" nebylo až tak dramatické. Když jste něco uměl potom bylo přirozená i lehká kolaborace. Viz: Burian, Baarová, Kohout, Havlovo otec atd.....

Petruška je naopak dnes slépá k Aláhhovi, Prorokovi.....Zde jde o krk, disidentům nešlo v žádném případě o život. Vždy se směji bačkorovým disidentům ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století.

Eva D. 30.6.2007 13:25

Re: hon na čarodějnice

Hrku, takové seznamy by nejspíš byly zajímavé čtení, pro ty, kterých přibývá, t.j. pro ty nejmladší, či jen tak, jako zajímavé čtení. Ale pokud nechcete být informován o stavu na opačné straně republiky, snadno zjistíte či si pamatujete, kdo tvořil třeba vedení ZO KSČ na základce ve Vašem městě či kdo byl členem OV KSČ. Jenže, budete se divit, spoustu lidí ( bohužel) tyhle věci vůbec nezajímají. Jo, Neckář či Nohavica, to je aspoň o čem číst, ale že dnes nezávislý pan profesor byl ve skupince, která každoročně nad chlebíčky a kafem rozhodovala, kdo z dětí se dostane na místní gympl ( bez ohledu na výsledek přijímaček) a hlídala, aby se tam dostaly jen ty správné děti, a že za to tihle lidé brali extra přllepšení k platu a měli extra úlevy ( to jsou ty těžko rozpoznatelné špinavé peníze)... No bóže, každej má nějakou minulost, a naší Božce "pomohl na školu"! 

Taky bych ty seznamy viděla ráda očištěné, už proto, že mne uráží poslouchat od lidí že všichni máme v podstatě stejné máslo na hlavě. Nemáme, a tihle ....... jsou splachovací, zatímco jiným se vyčítá, že mají mlčet, neb ze zapadlé vísky nevyrazili do Prahy podepsat Chartu 77.

Eva D. 30.6.2007 13:26

Re: Re: hon na čarodějnice - ne očištěné, OTIŠTĚNĚ

Starý J. 30.6.2007 14:37

Re: Re: hon na čarodějnice

Všimněte si, že teorie "všichni máme v podstatě stejné máslo na hlavě" se konkretně zde na Psu objevila asi tak před rokem, nebo o trochu ještě zpět a všichni levičáci zde začli houfně útočit ve stylu "a jak vy jste bojoval proti bezpráví, byl jste zalezlý doma pod peřinou, kolik samizdatů jste vydal, měl jste doma ve sklepě zbraně atd.". Nejnověji pak v tvrzení o pozdních antikomunistech, o antikomunistech, kteří se množí jak partizáni po válce a podobně.

Rozprostřít a tím rozmělnit vinu téměř na všechny občany ("vždyť volby dopadly na 99,9%) jednak snižuje vinu těch, kteří se na marasmu aktivně podíleli, měli z režimu výhody a prospěch i finanční, a také minulý režim vysvětluje "tak nějak přijatelnější", vždyť vlastně všichni v něm žili a nikdo ani neprotestoval. Je to strašný jed pro mladé, kteří systém nepoznali, kteří mají být nyní informování, že vlastně o nic nešlo, nic moc se nedělo, naopak všichni měli jistoty, které jim přinese právě ten Paroubek pod hlavičkou socialistů a těch je přece v Evropě většina! Že mezi socialisty na západě a našimi  socbolševiky je propastný rozdíl, to už se nějak zamlží.

Pete Brich 30.6.2007 16:33

Všimněte si, že teorie "všichni máme v podstatě stejné máslo na hlavě" se konkretně zde na Psu objevila asi tak před rokem, nebo o trochu ještě zpět

To má prapůvod v heslu "Nejsme jako oni". Vzpomeňte si, jak TEN, KTERÉHO NÁM CELÝ SVĚT ZÁVIDÍ okázale nezval na trachtace komunisty, v každém novoročním projevu nám vynadal do kolaborantů s komunisty a přitom se zasadil o to, aby se jim ani nechtěně nešláplo na kuří oko. Za plyšák mohli nejistou moc politickou vyměnit za mnohem větší a stabilnější moc ekonomickou. A píšící Petruška tomu všemu aktivně pomáhala.

S článkem naprosto souhlasím, ale chybí mi tam nějak katarze nebo sebereflexe (jak říkají ti, co spolu mluví). Vždyť ona se okolo bezpečnosti motala snad od samého počátku.

PB

Pišta 30.6.2007 19:26

Havel

Ten, kdo se "postaral", aby se komunistům nešláplo na kuří oko, nebyl a ani nemohl být Havel. Pokud mě paměť neklame, tak slíbil, že přivede zem ke svobodným volbám. To řekl v době, kdy všechny státní instituce, včetně armády a policie a pochopitelně justice a sdělovacích prostředků byly v rukou komunistů .V zemi byla statisícová Rudá armáda. To měl vydat nějaký dekret o zákazu komunistů? Nebo vyhlásit povstání a sám se chopit samopalu? Většinu blbců, kteří šli k volbám, vůbec problém komunistů nezajímal, jinak by nemohla vyhrát strana, které komunisti nevadili a ve volebním programu o nich neměla ani zmínku. Havel za ní, pokud vím nekandidoval. Jedinou stranou, která měla ve stanovách, že do svých řad nepřijme bývalé komunisty , byla Demokratická unie. Dostala asi tři procenta hlasů a cejch extrémistů. V demokraciích platí, že rozhodují voliči. Pokud je většina voličů tak stupidních, že čekají  až  za ně někdo udělá, to co musejí sami nejprve chtít a také vyžadovat od politických stran, nemohlo to dopadnout jinak. To je otázka priorit a zdravého rozumu. Důvod proč se politické strany vyhýbaly tématu co s komunisty, byl ryze pragmatický. Bylo jich přes dva miliony. Dva miliony dospělých lidí s volebním právem, DVA MILIONY voličů! Tak proč je dráždit nějakými případnými sankcemi po volbách. Nějakým případným připomínáním minulosti. To byl a je, důvod neustálého lavírování, mezi (většinou slovním) antikomunismem a tvrzením, že komunismus byl sice špatný , ale komunisti vlastně za nic nemohli. Nechte Havla Havlem, jistě není bez chyb jako ostatně nikdo. A až budete hledat viníka toho, proč  komunisti jsou stále jaksi na koni, podívejte se důkladně do zrcadla. Tam uvidíte jednoho z těch, co za to mohou. Omlouvám se výjimkám.

Pete Brich 30.6.2007 23:06

Re: Havel

No, ta Rudá armáda odešla poněkud dříve, než Havel dopanoval, že, ehm. Nakonec se vyjádřil tak, že by mu nevadili, kdyby se přejmenovali.

PB

Pišta 30.6.2007 23:43

Re: Re: Havel

Pokud Havel panoval ,tak jeho pravomoci spočívaly v kladení věnců. Žádné dekrety nevydával ,ve vládě nikdy nebyl. Nejprve lid rozhodl v demokratických volbách a pak jaksi odešla Rudá armáda.Pokud se pamatuji, tak ten co vládne po něm, tak tomu ani nevadí, že se nepřejmenovali.Nebýt jejich hlasů, tak by asi tu potřebnou nadpoloviční většinu ,kterou překročil o dva hlasy, opravdu ,ale opravdu nezískal. A to bylo po demokratických volbách a voliči rozhodli.Mimochodem, kterou, antikomunistickou stranu ,jste volil vy pokud to není tajemství? Vsadil bych se ,že to je ta co hlasala,že neviditelná ruka trhu, přinese i morálku jaksi jako vedlejší produkt.A že fanatický antikomunismus je nebezpečný.

jarmich 1.7.2007 8:02

Re: Havel

Naosal jste to hezky. Díky.

JirkaB 1.7.2007 8:28

Re: Havel

Bohužel v tomto s Vámi nemohu souhlasit. Pan Havel a spol. se ani nesnažili něco s komunisty udělat. Co myslíte, že by se stalo. Že by komunisté vyšli do ulic ? Na demonstracích v 1989 bylo plno komunistů, ale jenom těch "řadových". O Ty vůbec nešlo. Šlo o vedoucí pracovníky justice, policie, státní správy apod. Ukažte mi jenom náznak toho, že pan Havel vystoupil aspoň s jediným návrhem jak tuto situaci řešit. Pamatuji si jeden jeho výrok na manifestaci v Hodoníně, kde řekl, že není komunista ani antikomunista. To bylo plno řečí, že by se státní instituce rozpadli, presumpce neviny apod. V době 1989 až 1992 šlo udělat v podstatě cokoliv a vůbec nic by se nestalo. V této době měl největší morální a i politickou autoritu pan Havel a spol. Já jsem si na "svém" stupni možností s funkcionáří vypořádal. Šli od válu. Stačilo to normálně vysvětlit na tom co se tady událo a mělo to podporu i "běžných komunistů". Jenomže dál se nedalo opřít o nic. V této době jsou zárodky toho marasmu v justici, policii, ekonomice atd. Vlastně těm špičkám tehdejší vládnoucí garnitury se nic nestalo. Trochu se otřepali a jedou dál. Jenom si projděte, co dělali současní mnozí jednatelé a vlastníci bank, špičkových firem, soudci, policisté apod. Odvolávat se v době takových radikálních změn na volby je špatné. Jak by asi dopadla NSDAP v Německu po válce ? Každopádně, já za sebe dávám velkou vinu panu Havlovi a spol. Za jejich naivitu, blbost a idealismus. 

Abdéřan 1.7.2007 9:11

Re: Re: Havel

Pane kolego JirkoB, píšete, že "..V době 1989 až 1992 šlo udělat v podstatě cokoliv a vůbec nic by se nestalo...". Hospodin ví nejlépe, jak pana exprezidenta nemusím, ale zabránil velkému nebezpečí, skrývajícímu se pod oním "cokoliv". Mohlo totiž také dojít na lucerny, kompletní destabilizaci státu a možná i k občanské válce. Nestalo se a za to patří Václavu Havlovi i jeho spolupracovníkům dík a historie tuto skutečnost jistě pozitivně ocení.

JirkaB 1.7.2007 10:12

Re: Re: Re: Havel

Takže lépe, že se nestalo nic. Funkcionář strany, estébák, politruk dnes bere kvalitní důchod a ještě lepší původní "odstupné", může si podnikat, tunelovat a arogatně tvrdit, že on vlastně nikomu neublížil. Mohou se arogatně dovolávat privilegií demokracie, stávkovat, odvolávat se, atd, atd. Soudy trvají ĺéta, ukradené majetky, když už se po létech vracejí, tak zplundrované. O morálních škodách ani nemluvě. V tisku, televizi si více přečteme o komunistech, než o lidech, kterým byl zničen život, zdraví a rodina. Takže co vlastně zvítězilo ? Ano mohu si zde svobodně zanadávat, mohu protestovat, demonstrovat apod. Ale jak vlastně zvítězila pravda a láska, když představitelé lži a nenávisti stále rozhodují na místě soudců, policistů, politikům atd. A opravdu se mohou klidně smát a stále živit nekonečné diskuze o tom jak bývalo lépe, jak bývalo spravedlivěji apod. Bohužel pan Havel a spol. zvitězili. Ti nemusí absolvovat martýrium soudů o navrácení majetku, o přiznání vyššího důchodu, o omluvě komunistickému funkcionáři, o dokazování jestli jsem bojoval proti fašismu nebo ne, o tom jestli jsem prodal dům pod nátlakem nebo ne, jestli a za jaké situace jsem podepsal spolupráci s STB atd. atd. Bohužel tato situace přispívá k tomu, že stále více lidí inklinuje k tomu "jasnému pořádku a řádu". Hlavně, že budu mít plné koryto a hry, ostatní k životu nepotřebuji.

Pegas 1.7.2007 9:22

Re: Re: hon na čarodějnice

R^!

possum 30.6.2007 13:36

Re: hon na čarodějnice

Me by take trochu zajimali lidi, kteri ten hon delaji. Nekdy plati, ze: nejlepsi obranou je utok. ;-)

janoryna 30.6.2007 12:22

neckář ano, bohdalová ne ?

nevidímv tom žádný rozdíl. leda ten,že bohdalová byla u starého režimu lépe zapsaná. a proč jsou takový problém konfidenti, zatím co profesionálové dále pokračovali. nakonec, paní bývalá náměstkyně vnitra u toho bylav tom rozhodujícím počátku. takžei ten gros s paroubkem ty chlapíky převzali prověřené disidenty a pravicovou vládou.

Frank 30.6.2007 12:06

To píše ta pravá

Je zajímavé, že největší moralisté jsou ti, co sami mají máslo na hlavě. K nim patří i Petruška. Po 18 letech zveřejňovat "agenty" je dost pikantní. Je mi celkem jedno, jestli Neckář spolupracovat či ne. Ale jedno mi není, když z toho tolik let někdo vytlouká politický kapitál. Proč tyto seznamy dávno nebyly zveřejněny? Asi proto, že i přes různé skartace, se mohou objevit nová fakta o lidech, kteří jsou jakýmkoliv způsobem napojeni na moc. A je jedno, z jaké jsou politické strany. Skoro mi to připadá, že se vždy něco vytáhne v pravou chvíli, aby se odvedla pozornost od problémů, do kterých se dostávají vládnoucí bosové. Koho dnes zajímá, jestli Neckář podepsal či nepodepsal. Podstatnější je, že gauner Košťál nabourá několik aut, je dokonce natočeno, jak předtím nasává, ale policajti mu v rozporu s nařízením policejního presidenta nedají fouknout a ještě mu v předklonu potřásají rukou. To je ta naše demokracie balkánského typu.

milanS 30.6.2007 11:28

Dekuji autorce + poznamka

Jak je mozne, ze cast spisu, mnohdy "zajimavych" osob, zustala "zapomenuta" skoro 18 let nekde ve sklepe a vylezaji na svetlo Bozi az dnes ? Souhlasim s tim, ze podminkou pro praci ve statni sfere by mela byt bezpecnostni proverka. Mozna, ze by ani tolik uredniku najednou nebylo potreba.

possum 30.6.2007 13:30

Re: Dekuji autorce + poznamka

Nooo, sice mas pravdu. Ale jedna otazka: kdo dela ty bezpecnostni proverky? ;-)

Starý J. 30.6.2007 14:53

Re: Dekuji autorce + poznamka

Dnešní "šéf těchto spisů" Žáček už to vysvětloval. Jenže na půl. Neuvedl, že hned po revoluci neměli zájem o zveřejnění a potrestání všeho právě t.zv.disidenti, mezi nimiž byl každý třetí (a možná že i víc) agentem StB, což by snižovalo glorifikaci disentu, jehož vrchním představitelem byl sám Havel. Uvedl ale, že po příchodu prvního ministra vnitra za ČSSD (teď mně zákeřně to jméno zemědělského velkopodnikatele na jižní Moravě, co se fackoval s Wágnerem, úplně vypadlo) za Zemana, byly dveře ke spisům zcela zavřeny a nedělo se s nimi nic. To zase ohrožovaly mnoho jejich lidí na vysokých pozicích a kamarády u komunistů.

Langer svěřil archívy Žáčkovi a ten, zdá se, to vzal velmi poctivě. Proto ten řev Pravdoláskovníků, ale především sockomunistů. A proto se dostávají navenek nová a nová jména, tak jak se postupně otvírají pytle objevených dokumentů. Nic víc bych za tím nehledal.

Pešek 30.6.2007 21:55

Re: Re: Dekuji autorce + poznamka

Od Wágnera dostal nafackováno GRULICH!!

Pišta 30.6.2007 23:51

Re: Re: Dekuji autorce + poznamka

První kdo tady vládl až do "sarajeva "byl Klaus. Kde byly tenkrát celou tu dobu ty pytle s dokumenty? Klaus disident nebyl.Pokud jde o agenty v disentu nemohl bys být konkrétní . Pokud by byl každý třetí nebo i víc agentem ,kolik pak těch agentů skončilo v kotelně nebo u lopaty nebo v kriminále?

dost chyba medii 1.7.2007 3:48

Re: Dekuji autorce + poznamka

Neckar nebo Zima nebo Rytir, to vsechno jsou jmena znama od roku 1992, od Cibulky. Obsah Klausova spisu byl znam od aspon roku 2000. Media to ignorovala, resp. mela to ulozeno od sefredaktoru, kteri to nepovazovali za vhodne tema. Ted treba nepisi, ze sance na zruseni viz s USA padla s poslednim hlasovanim v Senatu - taky se to zrovna ted nepovazuje za vhodne.

JirkaB 30.6.2007 9:47

Dnes " soudíme"

tzv. udavače, ale kdo kdy odsoudil nějakého estébáka. Kdo kdy odsoudil nějakého vrcholového komunistu, kteří tady svým jednáním tuto atmosféru strachu, podezírání, lhaní atd, vytvářeli ? Bohužel, již jsem to psal několikrát. Naivita vládnoucí garnitury po revoluci v roce 1989 byla bezmezná. To se snad nedá nazvat naivitou, ale blbostí nebo zlým úmyslem, Vysocí funkcionáři odcházejí s vysokými odstupnými, vysokými důchody a obratem se vrací do politiky a ekonomiky jako soukromé, bezůhonné osoby a výsledkem je současný stav justice, policie, zákonnosti,úrovně vrcholové politiky apod. Bohužel je to k pláči, ale to je jediné co s tím můžeme dělat. Za těch 18 let je všechno již tak prorostlé, že se s tím v podstatě nedá nic dělat.Samozřejmě chyba je i v nás, že jsme to polistopadovým politikům dovolili. Bohužel, nepochopili jsme, že intelektuálové, umělci, salónní politici jsou mimo realitu a nedokáží (protože to neumějí) nic změnit. Potom už bylo pozdě, neboť "organizace" se právě chopili Ti zpočátku trochu dostrašené, ale později sebejisté a arogantní " staré struktury". Tím nemyslím jenom komunisty, ale obecně prospěcháři a bezzásadoví lidé.

Oskar T. 30.6.2007 10:35

Re: Dnes " soudíme"

Naprostý souhlas!