29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Saša 14.6.2006 11:54

Nečet.

Ale podle Vašeho popisu to bude zase jen další pokus o nápodobu Švejka. Takových pokusů už bylo... Některé i vtipné, jenž málokterý z autorů pochopil to podstatné: Švejk není blb, ale metoda obrany před blbci.

Rpuť 14.6.2006 9:51

Sašo, mezi postavami samozřejmě.

Ale je to ze stejné líhně, jako Černí baroni.

Ale fakt by mě zajímalo, kterýho vola to napadlo, že Švejk je typickej Čech. V každém případě s tím asi mají naši exulanti problém - i když mohli by taky dopadnout hůř - představte si, že by je považovali za roboty a hledali, kde maj ten knoflík;-D

Saša 14.6.2006 12:14

Myslím, že to jako první napadlo Němce.

Po převzetí protoktorátu nad Čechy zjistili, že se většina z nich chová vůči nim víceméně stejně jako Švejk vůči cislajtánské vojenské vrchnosti. A tak začali vyhlašovat Čechy tu za Švejky, onde za "smějící se bestie" a jinde zase za "trpaslíky rozkládající velké říše". Je to prostě projev dílem vzteku a dílem uznání, že nás ani po tisíci letech nedokázali zničit či germanisovat.

Naši exulanti nemají problém. Žádní naši exulanti totiž neexistují. Vy snad máte nějakého exulanta? Exulanti jsou ti, kteří již nejsou s námi. Z různých a přerozmanitých důvodů společenství s námi opustili. Některým se vede dobře, některým špatně. Někteří toho litují, jiní nikoli. Některým se stýská, jiným nikoli. Někteří se asimilovali, jiní se stali jen naturalisovanými cizinci. Z těch, kterým se nevede dobře a neasimilovali se a trápí je heimweh,  léčí někteří své psychické problémy znevažováním a zlehčováním těch, kdo nejsme exulanty. Dodávají si tak pocit, že nejsou úplně na dně - že kdyby tady byli s námi, byli by na tom hůře. Obsahově jejich výlevy samozřejmě odpovídají jejich postavení: kdyby byli chytřejší, vzdělanější a schopnější, nedostali by se do situace, v níž by si bolavou psychiku museli léčit takovýmto způsobem.

Alex Juchelka 14.6.2006 13:44

Ztratil Jste proporce

Vetsina - rekl bych 90% Cechu a Slovaku co opustili socialismus jsou uspesni v zivote a szili se s novym prostredim. Nikdo by nechtel se uz vratit natrvalo do ceskych luhu as haji, citi se lepe v Horach Skalistych. Ti - neuspesni ci mentalne postizeni - co se navratili prispivaji dnes do genetickeho proudu Cechu. Buh vam pomoct! Degenerace je trest Bozi.

NevericiTomas 14.6.2006 14:24

Re: Ztratil Jste proporce

Jo na priklad general Perina byla ten neuspesny dement vid.Vis co Juchelko?Zaslouzil bys pres hubu....

Saša 14.6.2006 14:55

90 % jich sem nepíše takové hovadiny

jako Vy nebo Mysch a podobní.

LOJR 14.6.2006 16:24

Re: Ztratil Jste proporce

No jo Džakelko, ale mohlo by být hůř - co kdyby i gigant vašeho významu přispěl k našemu genofondu? Co potom? Mimochodem, těch 90%, to jste někde vyčetl, nebo jako obvykle kecáte?

Medvídek 14.6.2006 10:13

Re: No, tak pánové koukám, že jste si do toho exilu jaksi zapomněli přibalit smysl pro srandu - dokonce mám pocit, že je to pro Vás příznak plebejství.

Rputi, Tvůj komentář přesně a pravdivě shrnuje celý "problém", takže ostatní komentáře číst už nebudu. Děkuji.:-)

dvd 14.6.2006 12:08

Mě zase Hedvíček poněkud

připomíná kadeta Bieglera. Takže bych ty Osudy dobrého voljáka Švejka jako speciální typologii zase nezavrhoval:-D.

LOJR 14.6.2006 16:26

Re: Mě zase Hedvíček poněkud

Nesouhlasím, kdepak Biegler! Mnohem blíže mu typologicky odpovídá lajtnant Dub.

Hrosan 14.6.2006 8:44

sudetští němci

byli jistě "intelektuální výkvět" jako celek, že "pane autore"....

Saša 14.6.2006 8:26

Tak jsem se na jeden z těch odkazů podíval

a zjistil jsem, že Bratislavčané jsou v průměru mírně chytřejší než obyvatelé USA, chytřejší než Bruselané a výrazně chytřejší než Pařížané. Na druhou stranu jsou pak Bratislavčané hloupější než Vídeňáci a výrazně hloupější než Varšavané. Kurňa, Hedvíčku, co to znamená a jak tomu mám já intelektově deklasovaný a špatně vzdělaný tuzemec rozumět bez Vašeho bidla? :-D

Yarda 14.6.2006 10:08

Re: Tak jsem se na jeden z těch odkazů podíval

Navrhuji výsledky takových průzkumů sumarizovat, nakrmit tím nějaký superpočítač a předpovídat podle toho počasí.:-D

kanuk 14.6.2006 8:06

Pár poznámek

1) Mám podezření, že dávat dohromady rasu a IQ, včetně velikosti mozku, je pochybené. Je velmi dobře známo, že jakýkoliv orgán se vyvíjí rychleji vlivem zátěže. A za důvod vyšší inteligence Asiatů považuji to, že se jako děti museli naučit několik tisíc znaků jejich obrázkového písma. Zatím co průměrný černoch se s bídou naučí číst a psát.

2) Mám také podezření, že úpadek "inteligence" českého národa je od dob revolučních (1990) rychlejší, než byl za vlády Komančů. Znalost českého pravopisu je katastrofální. I na NP snad většina diskusních příspěvků obsahuje pravopisné chyby. Vypadá to, že v době kdy jsem byl mlád, ke studiu na střední škole bylo třeba znát pravopis, jinak se neudělala přijímačka.  Dnes neznají pravopis lidé se dvěma doktoráty. A to ještě má být zavedena výuka cizího jazyka ve třetí třídě!!!! Kdyby raději ten čas věnovali na zlepšení pravopisu. Stejně, 90 procent dětí v životě angličtinu nebude potřebovat. Zejména dnes, kdy lidé nemusejí odcházet do ciziny, když chtějí napsat, že pan ministerský předseda (nebo pan presiden) je vůl.

Charlie 14.6.2006 8:32

Re: dávat dohromady rasu a IQ

A proč ne ? Protože to svatá inkvizice nedovoluje ? A přece se točí !

IQ je jen jeden z mnoha biologických znaků. Proč by zrovna tento znak měl být u všech skupin (ras) absolutně stejný ?  Když třeba asiati mají menší průměrnou výšku a váhu než třeba běloši, proč by nemohli mít vyšší průměrné IQ než černoši ?  Protože to svatá inkvizice zakázala ?

kanum 14.6.2006 18:11

Re: Re: dávat dohromady rasu a IQ

Podle mého názoru IQ není dobrý prostředek na porovnávání ras. Většina testů IQ (i když ne všechny)  je založena verbálně, t.j. zkouší velikost slovní zásoby, znalost vztahů mezi slovy a pod. Určité skupiny lidí jsou proto znevýhodněny. Budete tvrdit, že "Křovák" z N. Guineje, který dokáže přežít s nástroji z doby kamenné, nezabloudí bez mapy a kompasu, má smysly na ůrovni zvířat (tedy mnohem citlivější než "bílí"), je nutně "míň inteligentní" než běloch? Kromě toho, domnívám se, že na úrovni IQ i v homogenní populaci má velký vliv prostředí, ve kterém jedinec vyrůstal. Je známo, že děti rodičů s vysokoškolským vzděláním obvykle líp prospívají ve škole. Myslíte, že to je jenom vliv "genů"?

Hawk 14.6.2006 13:40

Kanuku, jen technická

Já bych to s tím pravopisem možná viděl i jinak. Není zbytečně složitý? Hrubky by mi, pokud to není na úkor pochopitelnosti textu, příliš nevadily. Já ještě zažil ve škole časy, kdy "nadrápaná" práce znamenala automaticky horší známku. Dnes v době počítačů absurdní představa. A 90% dětí tu angličtinu začíná zatraceně potřebovat i v Čechách.

kanum 14.6.2006 18:29

Re: Kanuku, jen technická

Nevím, odkud je IP 195, ale obsah je cítit Amerikou. Tam se pěstuje teze, že u verbálního projevu není důležitá forma, tedy pravopis, ale obsah, "creativity". Nevím, kdy jste chodil do školy, ale v době mé školní docházky se písemné práce hodnotily dvěma známkami, jedna za obsah (pravopis) a druhá za úpravu. To bylo před válkou. Kromě toho, vy si, jako mnoho jiných, neuvědomujete, že úhledné písmo je do určité míry známkou kvality koordinace oko-ruka, která v mnoha povoláních stále má důležitou úlohu. Že 90% dětí angličtinu potřebuje, v tom s vámi souhlasím, ale ne k tomu, aby mohly komunikovat s Angličany (nebo Američany), ale k tomu, aby mohly číst  "české" noviny.  

Ludva 14.6.2006 7:48

Nechápu,

jak se někdo může tak zahazovat a psát příspěvky na stránky určené pro degenerovaný národ, který je odsouzen žít navždy v područí národů inteligentnějších.

Kukatel 14.6.2006 7:45

Vidis Rossi

a jde to i bez urazek, sprostot a vulgarismu...

LOJR 14.6.2006 7:24

No jo Hedvicku,

vy jste pěkně prosím kterej - už někde v US  narozený, takže elita sama od sebe, nebo jeden z toho milionu vysoce inteligentních, vzdělaných a charakterních exulantů? Pokud  uvážíme, kdo z emigrantů taky leze na Psa, jeví se vaše teorie poněkud chatrné. Jinak ten Rushton, toho i takovej intelektuální drek jako my známe - třeba z Bakaláře (Tabu v sociálních vědách). A k Cibulkovi a jeho seznamům. V těch jsou milej zlatej taky třeba "kandidáti tajné spolupráce", tedy ti, které STB chtěla teprve ZKUSIT získat pro případnou spolupráci. Co z toho vyplývá negativního pro jejich morální profil, víte asi jenom vy, případně zbytek té všestranné elity v cizině. Napadlo vás někdy, jak vás Všeználky asi vidíme my z domova?

banah 14.6.2006 7:57

Re: No jo lojr,

vubec jste nepochopil postatu problematiky. Jak vidíte "všeználky" z ciziny ? Ta problematiky regresívního vlivu genetiky, o které je zde řeč púsobí. A důkaz jste dodal vy sám.

LOJR 14.6.2006 9:28

Re: Re: No jo lojr,

Pokud o mé inteligenci geneticky dané  (oba mí rodiče mají vysokoškolské vzdělání) pochybuje jedinec, který dokáže nadělat na dvou řádcích hned několik pravopisných chyb a navíc vyprodukovat větu, která nedává logický smysl (Ta problematiky regresivního vlivu genetiky, o které je zde řeč púsobí), mohu jen nevěřícně kroutit hlavou nebo se smát.  Ale možná se jen pletu a banah chtěl demonstrovat pravdivost Hedvicekových teorií na vlastním písemném projevu.;-D

banah 14.6.2006 9:35

Re: Re: Re: No jo lojr,

Rodiče Davida Ratha jsou také oba dva vysokoškolsky vzdělaní a též STBáci.

LOJR 14.6.2006 9:43

Re: Re: Re: Re: No jo lojr,

A o čem to svědčí? O jeho nízké inteligenci? Kdyby nic, tak inteligenci bych mu rozhodně neupíral. Musíte se nejdřív pořádně podívat, ke kterému vláknu diskutujete. V tomhle je řeč o inteligenci. Nebo je nějaká korelace mezi inteligencí a spoluprací s STB?

banah 14.6.2006 10:04

Re: Re: Re: Re: Re: No jo lojr,

Vy opravdu nevidíte spojitost mezi inteligencí a spolupráci s STB !!??

Mezi intelektualitou a humanismem a morálkou. Mezi vzdělaností a etikou !!??

Pak jste se právě odhalil.

Gratuluji LOJR, ale vy jste spíše lotr !! a STBacký gauner !!

LOJR 14.6.2006 10:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No jo lojr,

Spojitost mezi inteligencí a morálkou? Vzdělaností a etikou? Intelektualitou (co to je?), humanismem a morálkou? Tak to skutečně musím být lotr a estébácký gauner;-D;-D;-D Ledaže by ovšem žádná taková spojitost neexistovala. Říkají vám člověče něco jména jako Céline nebo Hamsun? Ale to nic, blábolte dál a když vám dojdou argumenty (ačkoliv speciálně vám nemůže dojít něco, čeho jste nikdy ani špetku neměl) vylepšete to nadávkami. Nepřestává mne fascinovat, jaký lidský typ si dokáže brát do  klávesnice morálku. Už tady chybí jen australský spasitel Vanek a jeho "Společnost slušných krajanů". 

banah 14.6.2006 9:51

Re: Re: Re: No jo lojr,

Pro jen a jen LOJRa:ostatní pochopili: Ta problematika, z a na konci.

Můj názor na problematiku gram. chyb, ad přístěvky v tomto článku.

Co víc , výjimky potvrzují Hedvíčkovo dané téma.

LOJR 14.6.2006 10:05

Re: Re: Re: Re: No jo lojr,

Mohl byste mi přeložit větu "Co víc , výjimky potvrzují Hedvíčkovo dané téma." ? Za svou dysgrafii se stydět nemusíte, však on to Hedvicek napsal, že jsme tu samej šunt.

banah 14.6.2006 10:11

Re: Re: Re: Re: Re: No jo lojr,

S váma to pro mne není přínosem. Končím diskusi s vámi.