19.10.2019 | Svátek má Michaela



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SPOLEČNOST: Na severu Češi ukryli 1000 kamionů odpadu



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 38, poslední: 21.2.2006 9:58, přehled diskusí

Proč topit doma plynem?:
Autor: Alfons Datum: 20.2.2006 18:29

Nechám si přivézt na dvorek kamion hader, ještě za to dostanu zaplacené a valím to do kotle až nadskakuje a dělají se boule na trubkách a radiátorech. Přidám tam borových šišek a přikápnu ruský parfém aby to vonělo a topím zadarmo a ještě vydělávám. A policie atd. bude ráda že žádný odpad nenašla a že nemusí dělat nic zbytečného a že je problém vyřešený.

Re: Proč topit doma plynem?:
Autor: 68 Datum: 20.2.2006 22:39

Je to výborný nápad. Jen ty boule, co se od toho dělají, to není dobré. V těch místech to může časem začat praskat a co včil.

Ještě dodám, hlavně že celníci nemají co dělat po vstupu do EU:
Autor: I-Worm Datum: 20.2.2006 16:09

a vymýšlí se pro ně práce. Co takhle hlídat tyto věci, nebo jako alternativu "elektronického mýtného" zavést "humanní mýtné" ...

Re: Ještě dodám, hlavně že celníci nemají co dělat po vstupu do EU:
Autor: sam Datum: 20.2.2006 21:29

CELMÍCI NEMAJÍ V SOUČASNÉ DOBĚ VŮBEC MOŽNOST KONTROLY NA HRANICÍCH, toto by mohla dělat policie, ta je sice na hranicích ale nemá k tomu KOMPETENCE. Takže pokud by něco zjisti / nepřichází v úvahu/ potom by musela volat celníky a ti by museli ODCHYTIT kamion ve vnitrozemí. Tam ale už jede vybaven DOKLADY PRO VNITROSTÁTNÍ přepravu. NIC NENÍ DEKLAROVÁNO JAKO ODPAD. Oficiální skládky celkem bez  zábranus kladňují načerno dovážené zásilky za platby " rovnou na ruku" - potom nastává skutečně pracovní elán, aby "zakázka" co nejrychleji zmizela. Dost často je to kšeft jednotlivých řidičů,a  pokud je abnormálně krkavej, tak se o nic nechce dělit a odpad vyklopí na nejpříhodnějším místě - v lese. Vrchol blekotu "ZASVĚCENÉHO" řidiče byl na TV Nova - jeho konstatování o nečinnosti celníků, kteří obouchali pouze průvodky ¨--celníci potrzují pouze protokol o kontrole vozidla při dopravě  a mimochodem PRŮVODKY neexistují tuším asi 6 roků- takže vpodstatě ho nikdo nemohl kontrolovat tak, jak on to líčil.  Worme piš o věcech o kterých něco víš, bude to lepší

Re: Re: Ještě dodám, hlavně že celníci nemají co dělat po vstupu do EU:
Autor: I-Worm Datum: 21.2.2006 7:27

jo, tak tu možnost kontroly by musel udělit Panbůh, stejně jako kompetence policii ? Nebo ústřední výbor strany ? No jo, ono je nejlepší vysvětlovat, že něco nejde, než hledat cestu jak to umožnit.

A že ještě nikdo nesložil písen:
Autor: I-Worm Datum: 20.2.2006 14:54

Už zase kriminalizujou podnikatele...

Češi, Pražáci a ODSáci :
Autor: Alfons Datum: 20.2.2006 14:41

jsou odjakživa nejchytřejší a nejmoudřejší. Ti to s odpadem určitě vymysí. Bude se vše vozit na Moravu. Nevím jsetli už stihli vyrobit parlamentí německo-českou odpadovou komisi? Anebo se pokuty napaří obcím, v jejichž katastru jsou odpady vysypané.

Re: Češi, Pražáci a ODSáci :
Autor: 68 Datum: 20.2.2006 22:51

Vysoký Úřad pro odpadky v okolí Brusselu na to byl už upozorněn. Vysoká Komise má už v Praze zjištěné ubytování. (Náměstek pro východní zonu.)

ale vysoky urad pro odpadky v namur:
Autor: Mysch Datum: 20.2.2006 23:00

na to upozornen nebyl, a nikdo tam nic nevi. a vysoka komise v schewegen uz bydli ve vysokom dome.

Že by takhle vypadal ten kapitalismus bez přívlastků....:
Autor: Xaver X.X. Datum: 20.2.2006 12:20

Re: Že by takhle vypadal ten kapitalismus bez přívlastků....:
Autor: hans.hase Datum: 20.2.2006 12:51

Co ma poruseni zakona spolecneho se statne-hospodarskym modelem?

Třeba lehké topné oleje...:-):
Autor: Xaver X.X. Datum: 20.2.2006 13:55

Ano,:
Autor: hans hase Datum: 20.2.2006 15:18

tato odpoved je Vas hodna.

Re: Že by takhle vypadal ten kapitalismus bez přívlastků....:
Autor: spaldings Datum: 20.2.2006 16:59

jé, to je hloupost !!!

To uz je jak u blbych na dvorku:
Autor: hans hase Datum: 20.2.2006 10:25

Jedina relevantni otazka v cele kauze je, PROC proboha nemuzeme spalovat odpad z ostatnich zemi EU v nasich spalovnach (pochopitelne pri zabezpeceni nejvyssich bezpecnostnich standardu)?

Re: To uz je jak u blbych na dvorku:
Autor: IS Datum: 20.2.2006 11:43

Technicky to není problém, spíše v ceně. Spalování je nepoměrně dražší než uložení či pohození. Zákonná úprava dává přednost omezení množství odpadu - nelepší je odpad, který nevznikne, popřípadě jako recyklaci. To jsou nepochybně dobré úmysly. Jenže vyžadují finanční investice do vývoje technologií, jednodušší je zákony obcházet.

Re: Re: To uz je jak u blbych na dvorku:
Autor: hans.hase Datum: 20.2.2006 12:49

Jasne, bezodpadove hospodarstvi, recyklace etc. - souhlas. Me ale zarazi, ze nekolik nemeckych firem zadalo oficialne povoleni ke spalovani odpadu v ceskych spalovnach a MZP toto zamitlo. Tem Nemcum by se vyplatilo za spaleni normalne zaplatit a vsechno udelat lege artis. Z cehoz by spalovna mela zisk, stat penize a zivotni prostredi prospech - vystup z moderni spalovny je co se tyce emisi zanedbatelny. Namisto toho mame diky MZP cerne skladky.....
Halt vitezstvi ideologie nad zdravym rozumem.

Re: Re: Re: To uz je jak u blbych na dvorku:
Autor: spaldings Datum: 20.2.2006 17:01

zkuste si, mudrlante, zodpovědět otázku, proč se to nevyplatí Němcům doma. ASI to nějaký důvod bude mít.

Re: Re: Re: To uz je jak u blbych na dvorku:
Autor: kroutím hlavou Datum: 20.2.2006 18:15

Samozřejmě by se to Němcům třikrát vyplatilo, protože právě proto je spalování odpadů tak drahé, neb je v tom započítán vliv na životní prostředí. A protože jak známo Němci jsou spořiví, tak sem nechají vozit nejen odpady, ale i svoje mrtvoly. No a protože my jsme pořád ti samí burani, nebo alespon někteří z nás, tak za pár šupů jsme schopni prodat vlastní mámu, neřku-li životní prostředí a zplodiny z jejich bordelu dejchat. Myslím, že by se dalo dohledat, kdo za tím vším je a bez ohledu na papírovýho chudáka, který za to dostal na pár piv, zakročit proti organizátorovi, a to zabavením majetku, přivázáním ke sloupu u hořící skládky bez dýchacího přístroje, atd. atp. To vše prohnat Bleskem Novou, Primou a dalšími zdroji vzdělání nejširších vrstev, a to by bylo, aby se hajzlové nepoučili.

Zplodiny, dopad na zivotni prostredi:
Autor: hans hase Datum: 21.2.2006 9:58

Vite, kolik zplodin vypousti moderni spalovna konstruovana podle platnych CZ predpisu?
Vycisleni dopadu zpracovani odpadu na zivotni prostredi a cena zpracovani odpadu v Nemecku spolu nesouvisi.
Toz tak.

Fascinuje mě, že viníka nikdo nevidí:
Autor: JK Datum: 20.2.2006 9:29

Všichni jste zblblí Paroubkem a jeho vládou. Vždyť za to může vláda a nikdo jiný. Kdy přijali Němci onen zákon, který jim odpady tak prodražuje? Reagoval na to někdo? Co dělal ministr životního prostředí? Asi hájil užovky, aby se nemohla stavět dálnice. Ale že tady vzniká situace, která zcela logicky vede k zavezení české kotliny odpadem, nato prostě nikdo nepřišel. K čemu je nám nakový ministr? A k čemu je nám taková vláda?

Re: Fascinuje mě, že viníka nikdo nevidí:
Autor: loula Datum: 20.2.2006 9:36

Promiňte, ale mám pocit, že u nás existuje zákon, který nedovoluje navážet k nám odpad.
Pokud to dovozce - ať to byl kdokjoliv - deklaroval jako zboži pro sekáč nebo druhotnou surovinu, tak OK, ať státní orgány dohlédnou, že tento materiál takto zužitkuje. Pokud ne, tak má povinnost se o likvidaci postarat na vlastní náklad.
Podle mého nejde o zanedbání vlády, ale o typický případ "podnikání bez přívlastků".

Re: Re: Fascinuje mě, že viníka nikdo nevidí:
Autor: IS Datum: 20.2.2006 11:57

loulo, navrhujete na pohled účinný recept. Čertovo kopýtko může být však v tom, že by se musela nějak stanovovoat lhůta. Obratem by nastal povyk o potlačování svobody podnikání, protože podnikatel zamýšlí dotyčný materiál (stavební suť z bouraček)  využít za 30 let a nikdo mu  nemůže nařizovat, jaký technologický postup si zvolí. Také si lze představit, že by navezený textil prodával dva dny po koruně bezdomovcům a pak prodej zdrušil jako nevýhodný - inu "podcenil" podnikatelské riziko. Tím by se z  textilu opravdu stal odpad - nyní již legální. Připomínalo by to praní špinavých peněz.

Re: Re: Fascinuje mě, že viníka nikdo nevidí:
Autor: JK Datum: 20.2.2006 12:42

No vidíte, zcela potvrzujete mé nejčernější vize o fungování státu. "Zákon existuje". Možná existuje, neznám ho. Jestliže skutečně existuje, kdo je zodpovědný za jeho dodržování? Na co je nám vláda, která nedokáže prosadit naše zákony? Nota bene, když v sousední zemi se přijme drastické zvýšení poplatků za likvidaci odpadu a výsledek se dá převídat daleko dopředu. Vaše opověď je zcela alibistická. Zkuste najít nějaký argument. Pro lepší názornost uvedu příklad: Je zakázáno krást. Stát má zákon, který říká, co se stane, když někdo ukradne. Má policii, soudy atd. aby nás ochránil. Jak nás chrání v případě odpadů? Vždyť má celníky, policii, soudy, ministerstva vnitra, životního prostředí atd. A výsledek nula. Neochrání nás, naopak, někteří chytráci se vlády ještě zastanou. Opakuji, k čemu je nám taková vláda?

Re: Re: Re: Fascinuje mě, že viníka nikdo nevidí:
Autor: IS Datum: 20.2.2006 20:20

JK občas mě přepadá beznaděj. Zákon je ale produktem parlamentu a ne vlády, ta jen sklízí to, co jiní zasili. Je ovšem otázkou, zda je vůbec možné každodenní  praxi regulovat zákonem do nejmenšího detailu. S odpadem budou vždy tahanice, protože jde o záležitost zcela lidskou, příroda odpady nezná. Lidé se sdružují do skupin s protichůdnými zájmy (politické strany) a v souladu s tím zcela protikladně hodnotí nakládání s odpady - lidskými produkty. Budoucnost se mi jeví velice tristní.  

Co byste chtěli od českých "podnikatelů"????:
Autor: Fantom Datum: 20.2.2006 9:09

Re: Co byste chtěli od českých "podnikatelů"????:
Autor: Netřeba Datum: 20.2.2006 10:38

Zdravím Fantome. Komentáře k politice moc nečtu a jinde jsem Vás uľ dlouho nepotkal.

dovážení a taková manipulace s odpadem je něco podobného jako dovoz tvrdých drog:
Autor: R Datum: 20.2.2006 7:28

Od zelených radši dál. To, že by s těmi odpady zatočili by bylo jen malé plus proti obrovským záporům, které by jejich účast na vládě přinesla, stačí se podívat na jejich volební program. Ostatně se nedá čekat, že by přinutili Německo odvézt si svoje vlastní odpady zpátky, jednak by šli proti "svým" kteří jsou v Německu dlouhodobě ve vládě a "úspěšně" se tam podepsali, viděno zelenou optikou zrealizovali svoje volební sliby a jednak tyto odpady jsou sice dovezeny z Německa, ale už kdoví kolikrát byly prodávány mezi českými podnikateli.
Na druhé straně takový uskladněný odpad je chovná stanice potkanů, škodlivého hmyzu a kdovíčeho, co ohrožuje lidi v okolí takhle uskladněného odpadu a taky dioxiny a další svinstva, která se uvolnila z toho zapáleného odpadu určitě v budoucnu způsobí pěkných pár rakovinek v okolí  a podobných smrtelných nemocí. Vlastně dovážení a taková manipulace s odpadem je něco podobného jako dovoz tvrdých drog. Na každé dovezené kilo heroinu nebo podobné drogy připadá statisticky nějaké umrtí nějakého závisláka. Podobně jako na každý dovezený a zapálený náklad odpadků. Takže i podobně by se toto mělo trestat.

Něco mi to připomíná.:
Autor: Netřeba Datum: 20.2.2006 7:00

Rum se vyvezl ven, ale ve skutečnosti zůstal tady.
Topný olej se dovezl k nám, ale najednou z něho byla nafta.
Dovezly se hadry na recyklaci, najednou je z toho bordel na druhou.
Kamiony jezdí s neúměrným nákladem a kola se boří do asfaltu.
A celníci nikdy nic neviděli.
Jen na utečnece mají na hranicích rentgen, aby v dodávkách byly vidět jejich kostry.

Re: Něco mi to připomíná.:
Autor: Jaroslav Datum: 20.2.2006 8:35

Absolutně souhlasím,Celní správa musí být nejskorumpovanější instituce u nás a zatím jí to prochází.Kdo je za její činnost zodpovědný -doufám ,že né ti samí kteří byli na celnicích se slovenskem.