28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tino 23.10.2007 10:06

Re: soudruhu Tino pokud modry komous pise o myslenkove chudobe nazorovych oponentu

 Máte snahu o manipulaci s lidmi? Ne tedy o diskuzi vedenou na slušné úrovni. V tom případě jste daleko blíž bolševikovi, než jak se przentujete.

 Politiku považujete za fandovství a příslušenství k fanklubům. To je neklamný ukazatel vašeho velmi nízkého, v pravdě maloměstšského pohledu na svět. Morality od takovýchto typů jsou skutečně zbytečným marasem. Bohužel takového marasu je v Česku hojně.

Ivan Nový 23.10.2007 11:36

tichá dohodo,

sám jste se stal obětí tohoto klamu, přece veřejnost vždy věděla, že komunismus je nesmysl, jen mezi cizími tvrdili opak, tak jak to po nich moc chtěla. Paradoxně komunismu nejvíce věřili reformní komunisté :-))))

odborar 23.10.2007 9:12

Dovolím si polemizovat..

text: Že chce své dílo, kterému asi velmi věří, jeho tvůrce prosadit, je logické a nepřekvapující. Že natolik degraduje názory jiné, špatné a nepřijatelné je. Že se tím – jako obrovský precedent – vychyluje kyvadlo od demokracie k post-demokracii je zjevné též.

Komentář: Jsem toho názoru, že když je politik v tak vysoké fukci, nemá soukromí a jeho názor nikdy veřejností jako soukromý brán nebude. Ať už vynáší v otázce architektury věty se slovním teatrálním poutáním se řetězi, aby stavbě zabránil, či přednáší své názory v otázce klimatologie nejen na domácí půdě, ale i v OSN, což mohlo být i jedním z faktorů nezískání křesla v RB OSN. Ale nešť. Stalo se. Ovšem pak se politik nemůže divit, že jeho aktivity nikdo nechápe jako soukromé, protože v tak vysoké funkci nejdou odlišit a vzbudí negativní reakce. Když Bem  před půl rokem vedl oslavné ódy na radost na Kaplického knihovnu a pak svůj názor otočí o 180 stupňů, co si člověk má za tím představovat? Snad zájmy někoho jiného, nebo korupci stavební lobby? Zelený chrchel poruší historický ráz Letné, zato kovový bochník zamýšleného stadionu tam pásne daleko vkusněji? http://neviditelnypes.lidovky.cz/praha-neskryva-nam-neco-pan-bem-dzo-/p_spolecnost.asp?c=A071021_220905_p_spolecnost_wag  Jakmile  politik začne mluvit o útocích na demokracii při odezvě občanů a  nezamýšlí se nad vlastním jednáním, je zralý na to politiku urychleně opustil.  

odborar 23.10.2007 9:16

Re: Dovolím si polemizovat..pokračování

My jsme si tady zvykli, že politici mohli dělat chyby a prohospodařovat  peníze, nikdo je za to nekritizoval. Díky tomu máme v politické reprezentaci stále stejné tváře, z nichž většina již  bere politiku jako byznys. Ale nikoho nezaráží, že jakmile aktivity politika začnou občané kritizovat, stále častěji z jejich úst zaznívají slova o útoku na demokracii, nebo slova o postdemokracii. Proč občan útočí na své politiky kritikou? Protože chce změnu, ráznou a radikální. Nechce donekonečna poslouchat sliby před volbami, které se změní po volbách na jiné jednání či chování v neprospěch občana. Příkladem může být  volební program všech stran, jak zatočí s korupcí. Výsledek jsme všichni viděli na kauze Čunek, nebo uvidíme na kauze Grossovy akcie. Ovšem to je jen malý vzorek. Když vidíme  za rok vlády ODS sekeru dalších 100 miliard k původnímu dluhu ČSSD, nebo tristní čerpání z fondů EU, je to ještě horší. Když vidíme reportáž : http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/13.08.2007/207452801240030-21:30-1-reporteri-ct.html co si člověk má myslet vůbec o současných politicích? Měl by mlčet a  nechat bujet klientelismus a korupci tiše do státní správy, nechat potichu rozkrádat své daně na uplacených výběrových řízení a zakázkách, aby nebyl nařčen z ohrožování demokracie? Neohrožují samotnou demokracii právě politici svými výroky a jednáním, jdoucí proti zájmům občana ,ale sledující jejich zájem vlastní ?  

Petr 23.10.2007 9:11

Demokracie dle Klause

Názory našeho pana prezidenta na fungování demokratického státu by se velmi jednoduše daly shrnout asi takto:"Můžete jednou za pár let k volbám a mezitím držte hubu a krok." Takový model kdysi K.Kryl pojmenoval slovem "demokratura".

Ivan Nový 23.10.2007 11:38

Petře,

no a místo toho nabízíte model EU, k volbám si choďte, volte si koho chcete, stejně budou rozhodovat "odborníci". To už není ani ta demokratůra.

xyz 23.10.2007 9:06

Prezident nemá právo vyjádřit svůj názor?

K samotné soutěži:

http://www2.rozhlas.cz/stream/00612498.mp3

Resl 23.10.2007 8:34

divím se,

že nám nepoví ,ten arogantní trouba, něco o Rusku, Putinovi, Iránu, nebo o jeho "parketě" - ekonomii ? Takový věhlasný profesor, ekonom.

Tino 23.10.2007 8:48

Re: divím se,

 Já od něj občas něco čtu a nezdá se mi ani v nejmenším, že by to byl trouba. Jeho názory mají hlavu a patu, jsou vyargumentované a podložené řadou příbuzných názorů řady světových kapacit v jeho oboru. Nesouhlasím vždy se vším, co je od něj napsáno, ale rozhodně bych ho nemohl označovat za troubu.

 To váš názor by se názorem trouby označit jistě dal.

Resl 23.10.2007 8:57

Re: Re: divím se,

řekl bych, že váš názor, by se též mohl označit názorem trouby, pokud byste nepředložil nějaký vyargumentovaný názor ( NE OBECNÉ ,NIC NEŘÍKAJÍCÍ), který tento trouba předložil světovým kapacitám a vycházel z jeho pomazané hlavy.

Malý Aston 23.10.2007 8:59

Re: Re: divím se,

Máte pravdu,u řady občanů zůstane V.Klaus jako ten,který provedl změnu vlastnictví ovládeného komanči na vlastnictví soukromé,jako základní pilíř tržního systému.Pro tuto skupinu obyvatel ať řekne co řekne,vždy to bude špatné.Postavit žabu za 4 miliardy je pěkné ale ti odborníci to platit nebudou,odřou nás na daních.Sklad knih,je možné umístit kdekoliv a bádat lze pomocí internetu z obývacího pokoje.Takže V.Klaus má pravdu,žába může být kdekoliv,třeba v Brně nebo v Horní-Dolní.:-D

Von 23.10.2007 10:04

Re: Re: Re: divím se,

Astonku, smutné ovšem je, že ta změna vlastnictví proběhla tak nějak podivně od minulých komunistům zejména k těm různě překabátěným, nebo dokonce i k těm současným! A za to bohužel pan Klaus tak nějak může!

Marcela 23.10.2007 11:52

Vonovi:

sakra Vy chytrej, a že jste se neangažoval a nešel mu poradit. Sedět za pecí a být chytrý na všechny strany umí každej blbec. Ale něco udělat, prosadit, dotáhnout, to chce vzdělání, inteligenci, odvahu. Bohužel zkušenosti s převodem vlastnictví veřejného do vlastnictví soukromého tady,  a ani jinde ve světe neměl nikdo. S převodem obráceným, od vlastnictví soukromého do vlastnictví společného, by bylo pomocníků a a zkušených radilů šest  půlek a aspoň 2/3 diskutujících tady na psu.

tich@dohoda 23.10.2007 8:25

Oni bolševici - pane Svobodo - se vždy rekrutovali z lidí s nižší inteligencí . . . tak se mu nedivte ! . . . takovímu češtinovi ! ;-D

zlata slova soudruhu  HuHu'e , proto nam dnes bolseviky reprezenuji dve kridla, softbolsevici z KSCM a tvrde jadro stalinistickych fanatiku z ODS. Uz mnohokrat jsem vas modre komouse prosil abyste nam sem do placu hodili jmeno nick persony z rad vas modrych komousu co na Psa pisete clanky nebo komentare, jednoho jedineho o kterem by se dalo rici, ze je inteligentni. Jediny o kom vim, je modry Kojzar, rektolezec soudruh Haas. Tu dojemnou legracni bachorku, ze ODS je strana vzdelanych lidi si vymysleli lide jako vy sodruhu HuHu'e . Jinak mezi dosazenym vzdelanim a inteligenci soudruhu tam zeje casto propast tisicu svetelnych let. Cest :-)

Tino 23.10.2007 8:42

Re: Oni bolševici - pane Svobodo - se vždy rekrutovali z lidí s nižší inteligencí . . . tak se mu nedivte ! . . . takovímu češtinovi ! ;-D

 Úderná heslovitost vašich příspěvků do diskuzí mi značně připomíná časy minulé.

 Např.:"tvrdé jádro stalinistických fanatiků", "z řad modrých komoušů", "modrý Kojzar, rektolezec soudruh...", tak to jsou hesla jak vystřižená z časů komunistických frazeologií. Podporují jinak neobsažný příspěvek svým rádoby úderným nábojem. V podstatě trochu myslícím lidem prozrazují o vás myšlenkovou chudobu. :-P

Jan 23.10.2007 9:05

Re: Oni bolševici - pane Svobodo - se vždy rekrutovali z lidí s nižší inteligencí . . . tak se mu nedivte ! . . . takovímu češtinovi ! ;-D

Mate pravdu, pane. Ale moc modre komouse nerozcilujte, jeste by to s nema mohlo klepnout. R^

Von 23.10.2007 10:11

Re: Oni bolševici - pane Svobodo - se vždy rekrutovali z lidí s nižší inteligencí . . . tak se mu nedivte ! . . . takovímu češtinovi ! ;-D

Ale PANE Dohodo - těch tisíc let jistě nemyslíte vážně. Bez jisté inteligence jistě nedosáhnete jistého stupně vzdělání. Zeptejte se psychologů a psychiatrů! Jinak to Vaše oslovování se Vám tak nějak zadřelo do mozku, že? DOBRÝ DEN!

tich@dohoda 23.10.2007 8:09

clanek je to dobry a v zasade musim s nazory soudruha prezidenta souhlasit

tem jen vyzdvihovani tech volenych nad nevolene mi moc nesedi. Fakt je ten, ze pluralitni demokracie je postavena na svobodne soutezi politickych stran a nasledne politickou reprezentaci vzeslou ze svobodnych voleb. Ovsem v praxi CR to vypada ponekud jinak, protoze ty svobodne volby ve skutecnosti jsou o tom, koho schvali na kandidatly sekretatriaty politickych stran. Proto se na politicke scene CR zabetonovali dinosauri, kteri si peclive hlidaji aby mezi ne nepronikla nejaka "cerna ovce" . Z tohoto pohledu vyzdvihovat, ze tento soudruh je vice nez nejaky ministersky urednik, jen proto, ze soudruh byl zvolen, kdezto urednik se na misto/funkci propracoval. Kdyz uvazime, kdo vsechno byl zvolen v CR za poslednich cca 20 let, vcetne pisatele clanku, nevidim kvalitativni rozdil mezi volenymi politiky a jmenovanymi uredniky. Politik je manager, ktery ridi tym odborniku/uredniku , z tohoto pohledu jsou managerske vysledky vetsiny politiku velice tristni, nemluve o faktu, ze casto jsou na ministerstva dosazovani "trafikanti" za sluzby sve politicke strane, nikoliv pro svou odbornost a schopnosti.     Cest :-)

Tino 23.10.2007 8:24

Re: clanek je to dobry a v zasade musim s nazory soudruha prezidenta souhlasit

 Může být, že máte pravdu a měli by voliči rozhodnout o tom, kdo v které straně nastoupí do pozic ve státní a výkoné moci. Tedy ve skutečnosti přímá volba na každý post. A zároveň mít možnost voliči kohokoliv sesadit, když k tomu bude dostatek voličských hlasů. Podle mně by to bylo velmi těžkopádné, ale budiž, snad se pletu.

 Proto byste měl však vstoupit do politiky a ve své straně to prosadit jako program. Společně pak se stranou toto probojovat do ústavy. Jinak je váš názor jen jednou z mnoha variant o tom, jak se dá dělat demokracie.

 Politici a čelní představitelé státu jsou jen výsledkem našeho (ne)snažení se o věci veřejné. V.Klaus je také jedním z našich snažení a nebo nesnažení. :-)

Von 23.10.2007 10:17

Re: Re: clanek je to dobry a v zasade musim s nazory soudruha prezidenta souhlasit

Tino - velmi hezké! Na to možná ani nikdo neodpoví. Má to ale háček. Oni ti současní "politici" tu politiku tak zprofanovali, že se mezi ně slušným lidem moc nechce! Bohužel!

Zebra 23.10.2007 7:34

Maj recht.

Holt si vašnosto příště daj do podmínek, že se nabude stavět ňákej „vítěznej“ návrh vybranej ňákou „mezinárodní“ porotou „odborníků“, ale návrh schválenej pražskou buňkou ÓdéeS a posvěcenej jejím čestným předsedou. No řeknou, není to férový ? Už to vidím, jak se za tý podmínky hrnou do soutěže veškerý esa světový architektury.

eTony 23.10.2007 6:16

ano pane prezidente,

poroučí ten, kdo platí.

A abych nezapomněl, vy, zdejší slintové, od Jana až po viktora - je to slabé, hodně slabé, dá se říci až slabomyslné.

Jan 23.10.2007 6:56

Re: ano pane prezidente,

To se vyjimecne shodneme, ze clanky pana Klause jsou slabe. Slabomyslne, to uz snad az prilis silne slovo. Proste jen tomu nerozumi, tot vse.

A pokud porouci ten, kdo plati, tak at tedy porouceji danovi poplatnici. Mezi ty ale prezident Ceska nepatri.

eTony 23.10.2007 7:00

Re: Re: ano pane prezidente,

Jane, jste na sebe moc pyšný - slabomyslností jsem myslel vás a vám podobným, jako jsou viktor atd. ...... A jinak, ve své bezbřehé hovadnosti jste si nevšiml, že máme zastupitelskou demokracii.

hejhula 23.10.2007 7:11

Re: ano pane prezidente,

Je slabomyslný slabomyslným, i když neví, že je slabomyslný ? (ne že bych se těch blbců chtěl zastávat:-))

Fleischer 23.10.2007 6:08

Národní knihovna

Realizace jakékoliv stavby je v kompetenci toho kdo tuto stavbu platí, to je v tomto případu Národní knihovna, město Praha a český stát. Úkolem architekta je vypracovat návrh a projekt a čekat na rozhodnutí investora. Že se některé i sebelepší projekty nerealizují je jasné. Tento projekt je však (podle mého názoru) příšerný.

Pane prezidente vyjímečně s Vámi souhlasím

Bert 23.10.2007 10:03

Re: Národní knihovna

Tak proč dělají mezinárodní soutěž ?? Ta odborná porota tam je potom na co?? Aby o návrhu rozhodli ti, co platí? A kdo vlastně platí? Vy, já, Klaus, Havel, Vávra... Vždyť máme protichůdné názory. Právě proto tam je ona odborná porota. Ona rozhoduje - měli by to být lidé kompetentní, kteří architektuře rozumí. Ne všeznalí odborníci na všechno. Pane Fleischere, vy to opravdu nechápete?

kopec 23.10.2007 13:28

Re: Re: Národní knihovna

system odbornych porot  na velka umelecka dila existoval i za socialismu.Je to system , ktery umuznuje vlivne korupcni skupine prosadit k realizaci dilo sveho favorita.Komise je sestavena tak aby  realizaci ziskal predem urceny umelec. Nezalezi na nazoru clenu komise, kteri vetsinou nejsou zasveceni ,nybrz na protagonistech,kteri protlaci svuj zajem.Takto se v minulosti realizovaly  vsechny verejne zakazky a soutez  na knihovnu byla jen volnym pokracovanim techto praktik. Myslim, ze Klaus  presne trefil v cem je jadro pudla.

Bert 23.10.2007 16:08

Re: Re: Re: Národní knihovna

Jestliže by veřejná soutěž byla dopředu domluvena, bylo by to špatný. Předložte důkazy a podejte trestní oznámení.

kopec 24.10.2007 10:28

Re: Re: Re: Národní knihovna

S umeleckymi komisemi mam padesatiletou zkusenost.Jedna je nevyvratitelna.Za  anonymitou komise se vzdycky skryvaji osobni zajmy.