3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
SS 14.5.2007 14:44

Tak nevím

Tak nějak nevím co si myslet o těch všech lidech, jež v této výstavě hledají něco, co co tento projekt opravdu neprezentuje. Určitě souhlasím s její kontroverzností, nicméně jedním dechem dodávám že je to výstava skvělá, naučná a jejím přínosem by mělo být možná ještě něco navíc : Vidět = vědět. Některé názory odpůrců této výstavy na mne působí dojmem že se pár jedinců snad snaží zviditelnit, přiživit se na něčem co poutá pozornost. No zkrátka tak nějak nevím. Ale každopádně kdo chce soudit, měl by napřed navštívit a vidět. Víte pane Neff které nervy vám ovládaly svaly když jste psal svůj, podle mého názoru hloupý a neuvážený, článek? Já a spousta dalších návštěvníků to již víme..........  Mimochodem nejsou na lékařské fakultě k vidění exponáty ještě bizarnější?

Lucifer 10.5.2007 19:33

s nekrofilií se nám jaxi roztrhl pytel

 V jednom z bytů v budapešťské čtvrti Csepel našli policisté lidské ostatky. Není zatím jasné, zda se jedná o ostatky bývalého komunistického vůdce Jánose Kádára, z jehož hrobu minulý týden zatím neznámí pachatelé ukradli několik kostí a lebku. Jak oznámila maďarská policie, v bytě zadržela několik pravicových extrémistů.

 http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/budapestsky-byt-skryval-lidske-ostatky--mozna-kadarovy_114813_g8tae.html

Jen by mne zajímalo, zda ho chtěli plastinovat nebo jen naložit do láku;-D

SP 10.5.2007 8:28

Trochu neferovy clanek od autora,

ktery si zahral v tematicky velmi podobne s r a c c e, jako byl CH O K I N G    H A Z A R D !!!

Bobo 9.5.2007 23:16

Mrtvoly

ať se o ně postarají mrtví. Mám takové tušení, že proživáme kult mrtvol. Přerušením těhotenství to začalo a teď se svlíkaji z kůže i mrtvoly a  stava se z toho kulturní vyžití.

ferda 10.5.2007 12:15

Re: Mrtvoly

Tak to vidite vy. Mozne je, ze se najdou taky lidi, kteri se, jak pisete, vyzivaji.Pro vetsinu navstevniku byla  vystava velmi poucna.  Patholog, kriminalista, zamestnanci pohrebnich sluzeb maji kazdy den do cineni s mrtvymi( a ne vzdy s  prave zesnulymi) , bez jejich prace by se spolecnost neobesla. Stejne tak studenti mediciny atd. Kdyz se stitite nebo bojite mrtvych, tak zustante doma a nekricte fuj, protoze vystava byla provedena esteticky a  dustojne,nejde preci o hanobeni mrtvol.Abyste videl, jak cele  lidske telo vypada - kostra, svaly,slachy, zily ... tak z nej musite tu kuzi stahnout.

Sk/eptic/us Ma/xim/us 9.5.2007 23:06

Ten censorský úchyl W/a/g/n/e/r opět vymazal všechny mé příspěvky

ačkoli nebyly naprosto nijak závadné podle deklarovaných pravidel. Takže si dovolím jeden závadný příspěvek na konec.

W/A/G/N/E/R/E, Vy bolševický Č/U/R/Á/K/U !!!

Hrouda 9.5.2007 21:40

Kdo

umí - umí, neumí - řídí, neřídí - učí, neučí - komentuje :-)

Marie 9.5.2007 21:22

naše společnost degraduje a nevyhnulo se to ani Lékařské fakultě!

calypsol 10.5.2007 17:36

Re: naše společnost degraduje a nevyhnulo se to ani Lékařské fakultě!

Nechtela jste napsat degeneruje??

občan z kraje města 9.5.2007 21:09

článek na téma jedna paní povídala

Hodně mě překvapuje, že má pan Neff zapotřebí používat metody Rudého práva z dob normalizace. Psát o něčem co neviděl a jen o tom slyšel a zcela jistě od lidí, kteří to také neviděli je nepochopitelné. Výstavu jsem viděl a kdyby zde nebyl výslovně uveden její název očekával bych, že je to nějaká jiná výstava. Prohlídku expozice bych vřele doporučil základním školám v rámci výuky přírodopisu.

Atei 9.5.2007 21:45

Re: článek na téma jedna paní povídala

Taky se divím, že   všichni lidi odsuzují vraždění a přitom  si to skoro nikdo nevyzkoušel.

To jsou prokrytci. Nejdřív si to vyzkozšej a pak máš  právo  to posuzovat!!!  Že?

občan z kraje města 9.5.2007 21:52

klasická demagogie

Vražda je jasně definovaná. Spíše bych to srovnal s tím, že sousedka povídala, že pan Novák je násilník a vrah, protože ho její kamarádka viděla kupovat pistoli. 

Psí vrah Čumil 9.5.2007 20:43

Nezbavujte se svých blízkých a milých!

Vaše mrtvé dítě bude po našem preparátorském zásahu opět jako živé! Nikdy nezestárne a nikdy nebude zlobit! :-/

matěj 9.5.2007 20:26

nepřišel ,neviděl ale komentuje.

zp 9.5.2007 19:35

Ta výstava,

nebývalý zájem, který vzbuzuje a množství positivních reakcí v této diskusi jenom dokazuje, že všeobecně nastavené  hodnoty morálky a vkusu se propadají, též vlivem krváren každodenně po osmé večer promítaných na privátních televizích, do spodních pater suterenu. Hyenismus nejhrubšího kalibru  je nazýván uměním a příležitostí ke vzdělání se.  Nyní budou na řadě pedofilové tvrdící, že šou stat malé holčičky a chlapečky je zcela normální, protože na to mají papír s diagnozou od doktora a dětem se to občas i  líbí. Navíc potom dostanou cukrátka. A  "obhájci svobod "  je budou podporovat, protože  omezovat  kohokoliv  v poznávání živého dětského těla  je přece  absolutně nepřijatelné.  Logika tohoto zdůvodnění je stejně zcestná, jako v případě naaranžovaných mrtvol z Lucerny.

zet 9.5.2007 19:28

Čo ten Neff zase...

Ešte viac ako morbidita tejto výstavy ma znechucuje väčšina rekcií na Neffov článok. S pánom Neffom som sa stretol raz a stačilo mi to, aby som už viac nemusel. Napriek tomu si však nemyslím, že podľa tých rozbesnených reakcií pomaly nemá právo na vlastný názor. Vrcholom je úžasný argument operujúci "svazákmi" - ponúkam ďalšie podobné: buzík, neveriaci pes, tvoj dedko mlátil babičku...

NP je inzin pre mysliacich ľudí, ale podľa najčastejšej odsudzujúcej floskuly - komunista - sa zvrháva na bulletin stredovekej inkvizície. Nejako sa stále nedarí debatovať o podstate veci a argumentuje sa ako niekedy v rodnej strane - nie si v strane, tak čo chceš? (Pre prípadného "pravoverného" nie som ani som nebol kumunista, tak sa sústreďte na niečo iné).;-);-P:-)

Lizí 9.5.2007 21:13

Re: Čo ten Neff zase...

Pokud nesouhlasíš s davem, dav tě ulynčuje, proto ty rozběsněné reakce. Kdyby mohli, lynčovali by a možná se k tomu časem i odhodlají. Podmínky k tomu zrají...

hanka 9.5.2007 19:26

nešla bych se podívat

ani kdyby mně dali 349 Kč :-))

osobně mi to přijde docela nechutné, nemám na to žaludek, navíc mě znechutily dohady, že by mohlo jít o mrtvoly čínských vězňů, což se mi taky hodně nelíbí. Kdyby aspoň bylo jisté, že k tomu ti lidi dali souhlas, tak bych tam taky nešla, ale odsuzovala to o něco míň.

občan z kraje města 9.5.2007 21:15

exponáty působí neutrálně

Prakticky by mne vůbec nenapadlo, že se jedná o skutečné lidi, exponáty vypadají jako by byly vyrobené z plastů (což nehodnotím negativně). Jsou tam k vidění věci vytvořené zcela originálními postupy - například kompletní cévní systém člověka, nervový systém a podobně.

MARs 9.5.2007 19:09

Text na úrovni Oriany Fallaci

Uz jak jsem zahledl titulek pripomel mi slavnou novinarinu...

calypsol 9.5.2007 17:34

byl jsem na vystave vcera

Byl jsem mile prekvapen. Peclive vypreparovane organy i cela tela opatrena zajimavym vysvetlujicim textem mi zase trochu rozsirila obzor. Konecne jsem mel moznost videt rez srdcem, plice napadena rozedmou, jatra cirhozou. Nejvice me fascinovaly lidske plody v ruznem stadiu vyvoje, kde bylo krasne videt jak se vyviji kostra. Mozna kdyby se vice lidi seznamilo se slozitosti a stavbou lidskeho organismu,treba prostrednictvim takove vystavy, nedovolili by potom ruznym individuim, aby v zajmu vlastni chamtivosti a hlouposti vrazdili a zabijeli. Taky mi trosicku zavani pokrytectvim odsuzovani te vystavy lidmi, kteri si pak pochutnaji na zabitych zviratech chovanych v koncentracich.

Frank 9.5.2007 18:38

Re: byl jsem na vystave vcera

Nevím, asi bych nešel, ale to neznamená vůbec nic. Na Nově jsou denně k vidění podobné věci a nikdo nechce nic zakazovat. Dneska chce Neff zakázovat diskutabilní výstavu mrtvých těl, co bude chtít zakázat zítra. Kdysi jsem si myslel, že Neff je člověk s nadlhedem. Už si to delší dobu nemyslím. Mně osobně se nelíbí plešatí lidé, tak co s tím? Zakázat? Zajímavé, že mu nevadí kostry, které jsou v různých katakombách nebo mumie faraónů. Pochybuji, že oni dali souhlas s expozicí. Novodobí svazáci zase budou nejlépe vědět, co je pro národ to nejlepší. Že by podobnost čistě náhodná?

Jirka 11.5.2007 22:03

Re: byl jsem na vystave vcera

Skutečně si nemyslím, že by nějakého maniaka před vraždou zastavil pohled na pěkně vypreparovanou lebku. Spíš naopak. Takový člověk se bude na vlastní oči chtít podívat jestli to tak vypadá i v reálu.

Krom toho takový výstava u mě budí odpor. Přijdou vám těla mrtvých lidí naaranžovaných do různých teatrálních póz jako umění? Když rozřežu svýho psa a dám ho na podstavec, bude to taky umění? O psech se taky přece můžeme dost naučit z jeho anatomie, no ne? Celá výstava mi připadá jen jako zbytečná krutost, navíc odporně nechutná.

miron 9.5.2007 16:17

Když na to má někdo žaludek, ať se koukne.

Je to hnusný, ale proč, proboha, to má regulovat stát? Nedáváme mu/nebere si toho i tak dost? A nejsou důležitější kauzy?

nepolitik 9.5.2007 15:47

Vážený pane Neffe , ono se dnes za umění

považuje za umění ledasco. On když se nějaký "výtvarníK" s odpuštěním vys.re na náměstí, tak bude své hov.o považovat za vrchol umění. Jinak pokud se týká mé osoby, tak takové výstavy nemusím. Ale jak se říká, proti gustu žádný dyšputát. ;-)

www racek 9.5.2007 15:35

jo, říkám že tam nepůjdu, neb mě to nijak

moc nebere.

ale na sušený faraony či mnichy v klatovech se každý podívá rád. a na popravu? na tu se slézala společenská smetánka za všech režimů ještě v předminulém století, dokud byly veřejné. ti nejkulturnější a nejvzdělanější a nejbohatší lidé měli vždy svá místa vepředu.

no a co? je to lidské. pokud nás neco pohoršuje, tak to prostě nedělám. nedívám se. nečtu. nehodnotím.

jistě, pokud to nevstupuje do mého soukromí. na to mám právo. ale neškodná zábava druhých? jejich věc. ať se homosexuálové klidně líbaj, ale nemusí zrovan u mě v kuchyni. venku pod stromem klidně. já se otočím. moje děti už ne. pro ně je to normální.

prostě nechápu, co je na zajímavě preparovaných lidských tělech pohoršujícího. vopice v národním muzeu nám taky nevadi.

VladaPing 9.5.2007 20:38

a na popravu? na tu se slézala společenská smetánka za všech režimů ještě v předminulém století,

Racku, nikoli v předminulém století, leč v minulém. V roce 1945-6 se v Praze vesele věšelo před pankráckou věznicí. Tedy, od extramurálních poprav zase neuplynulo tolik času...

P.S.

Ovšem pochybuji, že by se v předních řadách vyskytovala smetánka národa, tedy pokud za ní nepovažujete nejúspornějšího úpíra všech dob (dokázala žít několik desítek let z jedné mrtvoly) Gustu Fučíkovou.........

Axident 9.5.2007 14:54

Nejsem pobouřen...

..., ač plně chápu znechucení mnohých. Osobně asi nemám tu správnou úctu k mrtvým, ale jsem nevěřící, fyzickou smrt považjji za konec a tudíž mě je celkem lhostejné, co se s mým či jiným tělem poté stane (ano, běda mě, mýlím-li se, to je dost dobře možné). Nevidím právě v téhle výstavě důkaz úpadku morálky, stejně jako mě nepobuřuje pornografie.Diskuse o zakazování mě rozhodně nedělá vůbec dobře. Nicméně, opakuji, je to téma hraniční a diksutabilní, respektuji tudíž plně právo na znechucení - já zůstanu ovšem v klidu...

jepice 9.5.2007 15:17

Re: Nejsem pobouřen...

Myslím, že jde mimo jiné o to, že ne všem je jedno, co se s jejich tělem anebo s těly jeho blízkých po smrti stane. A to by mělo být respektováno. Tady není jistota, že je to po téhle stránce v pořádku.

Nehledě na názor, který i v téhle diskusi mnozí vyjádřili, a to, že stylizovat mrtvá lidská těla do různých  rádoby zábavných pozic je nepatřičné a nevkusné. Židi mají pro takové věci slovo "chucpe".

www racek 9.5.2007 15:37

Re: Re: Nejsem pobouřen...

míru vkusu ... si určuje každý sám. nejhorší ovšem je, když někdo nařizuje druhým, jaký vkus mají mít.

pokud ovšem nejsou vystaveni naši blízcí. což, vážení, v tomhle případě rozhodně nejsou. prostě anatomický preparát.