27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Mohou slova zabíjet i v Evropě?

„Inteligence českých novinářů je někdy na úrovni blbouna nejapného, který byl po právu vyhuben. České novináře se zatím vyhubit nepodařilo,“ to jsou slova prezidenta Miloše Zemana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Šimáček 3.12.2018 12:09

jen jestli to není obráceně

rostoucí frustrace nutí lidi jak používat obhroublejší slovník, tak provádět činy které by dělat nemuseli kdyby jim bylo rozumně vládnuto a nasloucháno

M. Pivoda 2.12.2018 20:42

Zabíjet může i nedostatečně inteligentní umělá inteligence

Taková umělá inteligence postrádá zdravý selský rozum (common sense). To jsou ty znalosti, které nám lidem přijdou jako samozřejmé a vlastní je již pětileté dítě. Je proto třeba přes lidi dodat počítačům (umělé inteligenci) zdravý selský rozum jeho zakódováním, aby počítače byly pro lidi bezpečnější.

Miliony Číňanů (nezaměstnaných nebo nízkopříjmových) dnes také provádí označování různých obrázků objektů (např. co je pes, co je kočka, co je automobil, ...) pro programy umělé inteligence. Programy učení nejsou schopny toto spolehlivě učinit na základě menšího počtu objektů než statisíce či miliony. Dvouleté dítě však psa od kočky bezpečně pozná.

Toto jsem vsunul pro obohacení dnešní diskuze.

I. Spálený 3.12.2018 2:04

To jsou dvě nepříliš související oblasti.

Umělá inteligence zatím není schopna překombinovaného uvažování, takže je pro ni jednoduchý selský rozum jedinou možností. Je se ty výsledky úvah nelíbí. Takový robot se učí ze zkušenosti, ne z politické příručky.

A proč robot nepozná snadno kočku? Člověk svojí vyšší inteligencí taky ne. Má k tomu specializovaná centra, která obraz vyčistí, doplní, popíší a dokonce i posunou do budoucnosti. Mozek tedy nechytá míč, kdy ho vidí. Ale až na zprávu, že jde o míč a kde bude. To není schopnost výhradně člověka, stejnou má i ten kocour. Robot zatím podobnou součástku, jakýsi automatický chápač reality, zatím nemá.

J. Kanioková 2.12.2018 18:33

Naši civilizaci zničí Politická korektnost !

a "liberální demokracie"neboli neomarxismus.

Definice liberálního demokrata - http://www.epshark.cz/clanek/1289/definice-liberalniho-demokrata

"Jaký je to tedy tvor, ten liberální demokrat? Zatím se vyskytuje zejména v zámoří, ale jako invazivní druh se šíří i Evropou."

Jordan Peterson o smyslu hranic a proměnách západních hodnot - https://www.youtube.com/watch?v=sd7xVzWqdCI

V. Braun 2.12.2018 20:53

Re: Naši civilizaci zničí Politická korektnost !

Paní Kanioková, myslíte že tapetování stejných příspěvků do většiny diskusí zlepší jejich relevantnost?

Přečetl jsem vámi doporučovaný článek o leberálních demokratech a našel jsem velkou shodu s článkem Ztroskotanci a samozvanci jistého pana Kojzara, plný pomlouvání, z pohledu autora zřejmě oponentů, bez ladu a skladu.

I. Spálený 2.12.2018 13:01

Zakážeme "zlá" slova a problém zmizí? Doporučuji si dohledat, jak se lidem daří v zemích, kde se o problémech otevřeně nemluví.

M. Pivoda 2.12.2018 14:07

Problím je přece jinde, nikoliv v otevřených společnostech

Napsal jsem to v diskuzi níže a zopakuji to zde ještě jednou: "Nebezpečná slova ve spojení s nízkým IQ mohou skutečně zničit životy, nebo i životně důležité projekty."

I. Spálený 3.12.2018 1:38

CIA sponzorovala výzkum určující osoby nejlépe se orientující se ve světě. Nejlépe dopadli důchodci s IQ kolem 120. Žádní supermani, ale přemýšlivý střed. Takový protipól lidí skutečně spíše pudových s průměrem IQ kolem 80. Jenže demokracie není o osvíceném diktátorském vedení, je o volbě věcí podporovaných většinou. Pokud si takovou podporu politik vylže omezením svobody slova, nesmí se divit, když dopadne jako diktátor. Oblasti omezování slova v zemích EU jsou v USA hlavní volební témata. Ten trend není o ochraně lidí, jde zjevně k diktatuře.

J. Ticháček 2.12.2018 12:55

Pan Hvížďala se mýlí

Ale jen maličko. To co nazývá útokem není útok, ale aktivní obrana.

M. Pivoda 2.12.2018 10:48

Slova mohou pomoci správně identifikovat jedince (migranta)

Nikoliv dle praktikované výslovnosti slov, jako tomu bylo například v muzikálu My Fair Lady, ale dle širších souvislostí. Viz více zde:

https://www.lidovky.cz/domov/kdyz-migrant-klame-zradi-ho-jmeno-novy-software-diky-umele-intuici-odhali-smyslenou-identitu.A181201_194120_ln_domov_ele

J. David 2.12.2018 9:21

Slova nepomohou...

Když mi almaru obszuje verbež typu Tineola bisselliella, slovem je nezastavím, užiji ale vhodného organofosfátu. Nikolivěk naftalén, ten smrdí i ex post, slovem bych pak mohl být obviněn, že jsem xenofob, že pachem naftalénu nebohým molům upírám žír na lodenech v mé almaře. Sice prý nezávazně (Marakéš a Istambul), ale i slovem pak se stanu zlotřilcem.

A nyní slova, která jsem někde slyšel: Když někdo ohrožuje život tvůj, tvé manželky, matky, otce, a život tvých dětí, klidně ho zastřel, a nedělej si výčitky. Výčitky na svá bedra převezme justice, která odtržena od reality, tě bude soudit. Věz, že tě bude soudit slepou vahou hmotnosti palmáre, které bude vloženo na tu kterou misku vah slepé dámy justice. Sice nevidí, ale ono palmáre cítí v gravitačním tíhovém zrychlení v té či oné misce vah.

Asi budu plísněn, jsem technokrat, v době studií na VŠ (je již to dávno, před 45. léty) jsme vždy právnické mendíky považovali za blby, kterými blby jsou dodnes, byť v hodnostním taláru nezávislosti. Qui bono?

I. Mertl 2.12.2018 9:53

Re: Slova nepomohou...

Fuj, technokrate, děláte své alma mater ostudu. Už chodíte na nákup s kvérem, aby vám ty moli nenadělali velkou škodu?

S. Netzer 2.12.2018 10:14

Re: Slova nepomohou...

Cui, "technokrate".

M. Marek 2.12.2018 11:37

Re: Slova nepomohou...

Technokrat je dobrá kategorie.

O. Zeman 2.12.2018 7:24

To je k popukání

Novinář - tzv. mistr slova - volá po cenzuře, zákazu slov. Orwell a Bradbury v jednom.

J. Fridrich 2.12.2018 6:24

To, co předvádí novináři, redaktoři a tak zvaní " průzkumníc

To, co předvádí novináři, redaktoři a tak zvaní " průzkumníci " - tedy autoři průzkumů veřejného mínění v naší době ve světě i u nás je velký úpadek novinářského řemesla a etiky. Uvádět mnoho jejich hloupých a někdy až odporných praktik není nutno, tedy jen dva příklady jeden z Česka a jeden ze světa - Asi by nám mělo vadit to, co provádí redaktorka-agentka Slonková, která se skrytou kamerou v brýlích proniká do domu matky nemocného syna na území cizího suverénního státu-Švýcarska a tajně, bez jejich souhlasu tam natáčí zmanipulovaný rozhovor, který po měsíci před 17. listopadem zveřejní - a naši zhrzení "opozičníci" pochrochtávají v naší TV blahem..

Jak je to s průzkumy u nás i ve světě víme, stačí si vzpomenout jak v Americe tančili v noci v New Yorku a v Los Angeles v barech gayové, lesby, černoši, nezaměstnaní, levičáci a slavili " vítězství clintongangu ". No a ráno jim " rozházela hračky " SKUTEČNOST - tedy reálné výsledky voleb, kde u občanů Ameriky zvítězil zdravý lidský rozum..

V. Patkoš 2.12.2018 10:33

Re: To, co předvádí novináři, redaktoři a tak zvaní " průzkumníc

To je zase keců. Neviděl jsem ty zástupy moralistů, když se zveřejňovaly odposlechy politiků, že to bylo bez jejich vědomí. Navíc Babiš mladý o té reportáži i dle dále vyměněných emailů věděl, takž jediné, co na té reportáži pro vás může být odporné je to, že vykresluje v ošklivém světle vašeho koblihového guru.

Mimochodem, kdyby ten rozhovor neodvysílali po měsíci, ale hned, tj. před oslavami 100. výročí Československa, tak to by jako bylo podle vás lepší načasování?

J. Fridrich 2.12.2018 11:15

Re: To, co předvádí novináři, redaktoři a tak zvaní " průzkumníc

Hello Patkoš-Nostradame, vy víte i to, co o sobě nevíme my sami, gratuluji. Píšete - " takž jediné, co na té reportáži pro vás může být odporné je to, že vykresluje v ošklivém světle vašeho koblihového guru " - tedy víte kdo má jakého guru - a to je úžasné. Nejste náhodou ten slavný " odháčkovávač " žen, guru Jára ?

Dost by to vysvětlovalo..

V. Patkoš 2.12.2018 17:00

Re: To, co předvádí novináři, redaktoři a tak zvaní " průzkumníc

A opět další hromada keců. Odpovědět na otázku, kterou jsem vám položil nezvládnete?Nebo na to nemáte noty? Čím by načasování před výročím 100 let Československa bylo lepší, než před "běžným" výročím 17. listopadu?

P. Papež 2.12.2018 11:37

Opravdu mluvit s nemocným synem Babise je trestuhodné, využít ho jako bílého koně v kauze Čápi hnízdo je v pořádku? Máte to trochu popletene.

V. Církva 1.12.2018 21:41

Záměna příčiny a důsledku

Na jedné straně souhlas s tím. že podobné výrazy pokud se stupňují můžou vést k nenávisti, pogromům a válkám.

Jenže tady máme jiný problém. Skutečně velký počet azylantů (nemusí ani jít o migranty) se středověkými zvyky. Snaha omezovat, či kontrolovat migraci minimální. Požadavky na přizpůsobivost nulová. Naopak naprosto nepřijatelná snaha omezovat vlastní občany a nálepkování xenofoby, islamofoby. Takže to co vidíme u neomarxistek, promigračních politiků, novinářů, to se opravdu nedá nazvat jinak než vlastizrada.

Takže začali si neomarxisti. Je nutno se bránit. Pokud nekorektní výrazy způsobí občanskou válku, tak raději teď. Později to bude bolet víc a nemusíme ji už vyhrát.

V. Braun 2.12.2018 15:11

Re: Záměna příčiny a důsledku

Správně, to ne já, to Pepíček si začal.

Dejte mi sem prosím pár odkazů na texty, kde je třeba xenofobum vyhrozovano smrtí. Děkuji.

J. Hanzlík 1.12.2018 18:54

Pandemie brutálních slov?

Je marné je někomu zakazovat a jiným vehementně povolovat? Autor to vidí příliš jednostranně! Spuštěný virus je už dávno známý! Je jím neochota k léčbě nesmyslných iluzí skutečných pacientů, kteří trvají na izolaci zdravých, aby nenarušovali nepříjemnými diskusemi trvání jejich blahého stavu kormidelníků lidstva. K tomu jim má dopomáhat ten nejsprostší politicko-diskriminační slovník, kterým vládne tento samozvaný předvoj.

Naproti tomu, chcete-li potlačit husí kůži, můžete se zasmát „neškodné“ neomalenosti těch, kteří se za žádnou cenu necítí být předvojem a držet na svých bedrech celou zeměkouli. Kdo vydupává ze země toho nebezpečného nepřítele, kdo ho potřebuje k ovládání druhých a vnucovat jim svoji vizi budoucnosti?

J. Kanioková 1.12.2018 18:46

Hmm,

"Útoky na novináře, migranty, Židy či intelektuály se ale začaly šířit" .... není divu, když přestali psát fakticky, syrově reálně..

Jak vymýtit odpornou politickou korektnost ?

J. Kanioková 1.12.2018 19:02

A migrace JE současný největší problém.

Islám do Evropy NEPATŘÍ. Vždyť muslimové se nedokážou domluvit ani mezi sebou. Evropa JE křesťanská, byť věřících ubývá. Ale patří to k naší kultuře.

J. Kopis 1.12.2018 22:58

Re: A migrace JE současný největší problém.

Problém není migrace, ale ti, kteří tuto migraci uměle vyvolávají a nebo podporují! A to jsou ti o kterých se Hvížďala z nějakého podivného důvodu opomněl zmínit!

Perryman 2.12.2018 0:19

Ano, vsiml jsem si tez tohoto uceloveho pospojovani. To se autor pomatl? Me to prijde silene

M. Pivoda 1.12.2018 16:45

Nebezpečná slova v historii - od antikrista až po ...

Pamatuji se na 70. léta, kdy jsem s podnikovým psychologem

(který mi dělal konzultanta k mé závěrečné práci (Týmová práce) z post-graduálního studia systémového inženýrství) diskutoval nebezpečná slova, jakým po 2. světové válce se například stalo slovo "kolaborant" (tzn. spolupracovník). V emocionálně vypjaté situaci takové označení mohlo stát člověka i život. Většinou se nezkoumalo kdo s kým spolupracoval, a také, co vlastně bylo předmětem spolupráce. Stačil něčí demagogický výkřik na ulici a dav jednal okamžitě. Mrtvý člověk pak už nemohl nic vysvětlit.

Po roce 1989 se v česku objevilo slovo "udavač" s podobným užitím a bezhlavou reakcí zmanipulovaného stáda. Ve státě, kde ve volbách podporovalo socialistický politický režim 99% populace, najednou převážili disidenti. Kde se vzali, tu se vzali.

Dnes, v roce 2018, je asi nejkritičtějším slovem výraz "migrant".

Emocí-plná zvolání Miloše Zemana vůči českým novinářům je lepší v tisku nerozmazávat. Tím se nic nevyřeší. Podobně by bylo asi lepší ignorovat výkřiky anonymů v diskuzi na Neviditelném psovi. Teprve až se diskutující plně představí, je možno zahájit seriózní diskuzi. Zdravá zásada: Diskuze pod plným jménem, ale volební hlas tajný.

P. Han 2.12.2018 0:10

Re: Nebezpečná slova v historii - od antikrista až po ...

Kde se vzali, tu se vzali disidenti. Píše agent Akát...

M. Pivoda 2.12.2018 10:37

Příliš složitá hra pro českého Pepíka, viďte.

Fiktivní spisy představovaly jen část práce organizace StB. Organizace StB pracovala jako výkonný orgán pro nadřízenou organizaci KSČ.

A té organizaci KSČ (a jejímu poslání) přísahalo doživotní věrnost cca 11% české populace. Kde se vzalo, tu se vzalo 11%!!!