9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: „Média lžou“

Kolikrát jsem už tuto větu slyšel! Bohužel, v poslední době ji slýchám ještě častěji než dříve. Souvisí to jednak se stále rozšířenější vírou v různé konspirační teorie a rovněž s úspěšným tažením ruské propagandy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Lesniak 29.12.2014 10:12

Ale ano, média lžou.

A když nelžou, tak záměrně překrucují a vystřihují to, co se někomu nehodí. Případně o tom neinformují vůbec. A to platí o většině médií obecně. Novinářů je tady opravdu málo, ale presstitutů plno. Ale už jsme si zvykli. Lže vláda, politici, prezident, média a také představitelé katolických a jiných církví. Je na každém jednotlivci, jak s informacemi naloží. Bohužel je stále spousta občanů, kteří všemu, co je v televizi, věří. A také věří všemu, co jim před volbami naslibují politici a politické strany. Ale v tom se nelišíme od jiných národů.

P. Mach 29.12.2014 11:35

Jasně, média a politici lžou

ale zapomněl jsi dodat, že jediná média, která nelžou jsou ty jejichž webové stránky končí na .ru a jediný politik, který nelže je putin.

Když už tady prezentuješ svoje "pravdy" tak bys neměl zapomínat je prezentovat v celku. Nebo jsi jen prostitut, který dostal zaplaceno za kydání špíny a snaží se vypadat důvěryhodně?

J. Krásenský 29.12.2014 19:35

Pane Machu

manipulujete. Vkládáte do úst věty, které neřekli. Jak daleko je od lži k manipulaci? Krůček? Tykáním a vulgarizmy nahrazujete nedostatek a slabost vlastních argumentů.

P. Mach 29.12.2014 19:40

Nevím jestli řekl,

co vím určitě, že je napsal. To, že je to rusácký poskok dokázal již mnohokrát. Tady to nevytahuje aby vypadal objektivně. Ostatně ty to víš taky, protože patříš do stejné kategorie. Nejspíš si předáváte službu.

J. Krásenský 29.12.2014 19:45

Tak nic, než nadávky

to je dost výmluvná odpověď. Díky.

P. Mach 29.12.2014 20:57

Neztrapňuj se, nejsi schopný věcně

argumentovat a vymlouváš se na neexistující nadávky. Sice jsem už viděl větší zoufalce ale pořád se nemáš čím chlubit.

J. Krásenský 29.12.2014 22:11

Re: Neztrapňuj se, nejsi schopný věcně

No jo "rusácký poskok" je citově neutrální výraz. Díky.

V. Novák 29.12.2014 20:32

To je přece Machova obvyklá metoda diskuze.

Tedy jediná metoda - on jinou nezná, nebo její znalost dokonale skrývá...

Nejlepší odpověď je na to hovado nereagovat.

J. Chaloupka 29.12.2014 10:08

media sice nelžou a zastávají většinou názory poplatné

Hlavní česká média tj. televize ( kupodivu méně už rozhlas) a nejrozšířenější deníky zastávají většinou politické názory nekriticky propagující v domácí politice tzv. havlovskou politiku pravdy a lásky jak ji hlásají lidé považující se za intelektuální elitu ( občas se jim říká i pražská kavárna ). V zahraniční politice se pak názory většiny médii snaží přesvědčit národ, že vše je tak to hlásají USA a politici EU. Jiný jen trochu objektivnější nedej bože kritičtější a objektivnější pohled na světové dění zejména na konání a politiku USA a EU který by vyžadoval méně podlézavosti politikům a nebo dokonce něco jako samostatné myšlení většině našich novinářů chybí, takže většinou jen opatrně papouškují takové názory aby s nenarazili. NAŠI NOVINÁŘI A LIDÉ OD MÉDII SNAD ANI NELŽOU ONI JEN PROSTĚ NEUMĚJÍ NEBO NECHTĚJI ZABÝVAT POSUZOVÁNÍM SLUTEČNOSTÍ A HLEDÁNÍM PRAVDY A VYTVÁŘENÍM VLASTNÍCH OBJEKTIVNÍCH NÁZORŮ - PAPOUŠKOVAT JEN TY POLITICKY ŽÁDOUCÍ NÁZORY JA PROSTĚ JEDNODUŠÍ . TÍM OVŠEM DŮVĚRU MYSLÍCÍCH ČTENÁŘŮ A POSLUCHAČŮ NEZÍSKAJÍ .

P. Mach 29.12.2014 11:43

A jakou pravdu by sis představoval?

Můžeš to uvést na konkrétním příkladu a ne jen vztekle velkými písmeny blábolit, nejspíš proto že v médiích se neobjevila ta "pravda", kterou sdělil "přítel Lavrov" ovarovi.

V. Novák 29.12.2014 9:49

Média především nerozlišují mezi zprávou a komentářem.

Koneckonců - vy také ne, autore. Ve zprávě nemá co dělat názor nebo přesvědčení zpravodaje - ta má být prostě pravdivá. Ne neutrální - pravdivá. Pravda o masakru není a nemůže být neutrální. Měla by ale být pravdivá - ne jako nehorázné vhrdlolhaní o "masakru v Račaku"!

Nechť se novinář vyřádí v komentáři - tam má právo, ba povinnost, dát svých přesvědčení a hodnocení co se jen vejde.

Jenže media lžou a manipulují i (ba předevím) jinak - výběrem "vhodných" zpráv - zpráva o masakru ve Srebrenici byla vhodná, zprávy o předchozím řádění muslimských teroristů ukrývajících se mezi civilisty ve Strebrenici, o stahování z kůže a nabodávání na kůly ve vdsnicích kolem Srebrenice, byly nevhodné...).

A take přímou cenzurou klidně částí vět. ČT "ztratila v překladu" ze Zacharčenkovy věty "na naší straně bojují i bývalí ruští vojáci" to slovo "bývalí" - že by náhodou? Že by si překladatel, jazykový specialista a profesionál, neuvědomil, že tím mění smysl celého výroku? CNN zcenzurovala (prý z časových důvodů) z vyjdření ruského velvyslance při OSN ty části o Sýrii, které by americký divák neměl slyšet - o značné podpoře Zlého Asada mezi civilním obyvatelstvem a o zločinech džihádistů. Pravda - před rokem, dnes je zcela mainstreamové psát a mluvit proti džihádistům. O FOX News nemluvě - ta dokáže zcenzurovat i interview v přímém přenosu....

J. Kanioková 29.12.2014 12:46

Jo, bohužel je to přesně tak..

Člověku se chce z té novinářské servility často zvracet..

J. Krásenský 29.12.2014 8:53

Media lžou.

Autor se toho dotkl jen velmi okrajově. Media jsou aktivistická. Novináři jsou také aktivističtí. Obhajují se snad výrokem J.P. Sartra: "Vyváženost přeci není patnáct minut hitler a patnáct minut Židé!" To je demagogie. Dnes mi předkládají třicet minut hitlera a hájí se "Židy". Počátkem tisíciletí jsem narazil na překlad článku v LN, který byl opakem originálu. Přeposlal jsem jej jako stížnost Syndikátu novinářů. Odpověděli mi zhruba toto: "Nemůžeme s tím nic dělat.... Divil byste se, jak je to časté." Měl jsem jej schovaný až do kolapsu HD. Nikdy to s medii a pravdou nebyla žádná sláva, ale byly v různých novinách různé názory. Dnes se ve všech novinách píše stejně. "Šlajs, Tuček, stejné chyby - stejné známky" Odhalení lží je obtížné, zvláště spoléhají-li se noviny na stejný zdroj. Ale jak prozradil Marián Brzybohatý - agentura Reuters není nezávislý zdroj. A právě průšvihy s agenturou Reuters (retuše z Izraelsko - arabského konfliktu) dokládají, že media cíleně lžou. Media cíleně zatajují. Je zatajení informace lží? Například pro rodinné demonstrace ve Francii a jejich brutální rozhánění. Ano, o pár dní později vyšel na několika serverech zpráva, že se cosi konalo. Autor se mýlí, pokud uvažuje, že lidé věří alternativním mediím jen proto, že to jsou alternativní media a že jim věří všechno co napíší. Tak to není. Lidé, kteří nevěří tomu, co předkládají např. věřejnoprávná media, protože to k uvěření není, používají kritický rozum a ani na "alternativních serverech" nevěří všemu co tam napíší, ale zkoumají, co se blíží jejich osobní zkušenosti a pravdě. Nesouhlasím s autorem, že "Mainstreamová média mají kvalitnější zprávy....", nemají. Jen potvrzují "jediný přijatelný názor".  Zaplať Pán Bůh za internet. Mainstreamová média ztratila kredit. A bude pro ně obtížné jej získat. Jsou dvě cesty, jedna represivní - regulace internetu a druhá v pokoře se vrátit k hledání pravdy, k pokoře k pravdě.

J. Fleiszner 29.12.2014 7:41

Na televizi se nedívám

Snažit se jakž takž obhájit, že média nelžou a přitom se nedívat na televizi (pro většinu lidí hlavní zdroj informací) je trochu lajdácví.

Mám taky příklad - Na Ukrajině nedávno spadlo dopravní  letadlo. Ještě nedopadly všechny trosky na zem, ale v ČT už se objevovalaly hlavy, které tvrdili, že ví, kdo letadlo sestřelil a čím.

S. Rehulka 29.12.2014 5:43

Uvědomil si.....

....někdo, že lumpárnu s Kosovem, tedy vytvoření DALŠÍHO muslimského státu v Evropě, má na svědomí americká administrativa (Clinton a Allbright), zrovna tak, jako současná "nemastná - neslaná" politika Barack HUSSEINA Obamy - tedy opět administrativa Democrats ! Je třeba, aby si lidé ve světě zvykli vidět rozdíl mezi Demokraty a Republikány ! Potom budou marně štěkat bolševičtí a proruští kolaboranti !

V. Novák 29.12.2014 16:41

Jedni jako druzí - samostatnost Kosova

podpořil G.W.Bush - takže jakýpak rozdíl? Obama to jen nechal posvětit ICJ v Haagu, z jehož vyjádření (a americké argumentace) plyne, že kterákoli část státu může vyhlásit samostatnost, nehledě na zákony státu od něhož se odtrhává. Že na tento případ se nevztahují žádné mezinárodněprávní záruky územní celistvosti.

Takže kdo žvaní o anexi Krymu, žvaní proti americké argumentaci a ICJ - ale to se asi nesmí říkat...

B. Michal 29.12.2014 5:42

S novinami je potíž,

kdykoliv narazíte na článek o něčem, co znáte - a autor se skoro nikdy neobtěžuje ani někoho zeptat, když už o tématu skoro nic neví. A i kdyby, tak do toho zasáhne nějaký redakční génius, který vyhodí půl věty tu a půl tam a vzniknou další nesmysly.

Takže oprávněně očekávám, že články o věcech, které znám málo, obsahují podobné nesmysly. A to nejde o bulvár, tam nezbývá, než odkázat na Marka Ebena:

"Nebudu číst noviny, už nikdy nebudu číst noviny, jsou to jen samé blbiny, koniny a voloviny!" (z alba Čas holin).

Jsou čestné výjimky. Jednou z nich je technet.idnes.cz - tam skvělým je zvykem, že když se autor dopustí omylu nebo nepřesnosti, tak po upozornění v diskusi článek opraví a v diskusi poděkuje, často i vysvětlí původ nedopatření.

K. Pavlik 29.12.2014 5:14

Bohuzel je to pravda

Novy rusky velvyslanec byl na kanadske televizi. Presto ze nejsem priznivec ruska tak nelze nez konstatovat ze to co tam bylo byla pouze protiruska lez. Proc nemuze nekdo jasne rict zebrali jsme Kosovo Srbsku protoze jsme chteli a nedame Krym Rusku protoze se nam to nelibi?

B. Michal 29.12.2014 5:49

Re: Bohuzel je to pravda

Tak snad historické souvislosti, ne?

Jakkoliv si myslím, že Kosovo bylo nešťastně řešeno, po zkušenostech s Miloševičem ve Slovinsku, v Chorvatsku a nakonec v Bosně (pokaždé větší masakr), už nikdo nechtěl zkoušet, kam Miloševič dojde ve čtvrtém pokusu.

Krym, na rozdíl od toho, je zjevným porušením záruk územní celistvosti Ukrajiny z Budapešti.

Největší problém Krymu není (možná i pro Ukrajinu) v tom, že ho spolkl Putin, jako v tom, že jakýkoliv závazek Ruska má hodnotu cáru papíru.

Odůvodňovat Krym Kosovem je takové bolševické: váš strýc emigroval, tak vy, doktore,  půjdete k lopatě.

A. Reček 29.12.2014 6:44

Re: Bohuzel je to pravda

Přesně tak. Že vojenské rozbroje v bývalé Jugošce rozpoutali Miloševičoví soudruzi z Bělehradu, to zdejší rudé mozky nechtějí pochopit. Problém Krymu je jiný než dříve problém Kosova.

P. Lenc 29.12.2014 8:45

Re: Bohuzel je to pravda

Ano pane Michale, lépe to vysvětlit nelze.Ale pro některé stejně nepochopitelné

P. Kmoníček 29.12.2014 11:16

Re: Bohuzel je to pravda

Pane Michale,máte naprostou pravdu,kterou ale Kubové a Ančí nemůžou nikdy pochopit.

K. Pavlik 29.12.2014 12:02

Re: Bohuzel je to pravda

Rekl nekdo ze Kosovo bylo nestastne reseno - napriklad clankem na Neviditelnem psu?

V. Novák 29.12.2014 20:35

Řekněte to rovnou - co USA činí, dobře činí,

a nikdo jiný si nesmí dovolit postupovat tak, jak USA postupují běžně. Bylo by to kratší - a stejně "vyargumentované".

A. Holík 29.12.2014 6:52

Re: Bohuzel je to pravda

Srbove a albanci v jednom state proste koexistovat nemohli.

V. Novák 29.12.2014 20:37

Re: Bohuzel je to pravda

A proto by bylo logické vrátit Albánce tam, odkud přitáhli - ne vyhnat Srby z jejich historického území.

E. Heusinger 29.12.2014 4:10

Správně,

média lžou. To se okecat nedá.

B. Hamáček 29.12.2014 8:38

Re: Správně,

Asi jako rudí kremloborgové , jak když Rudé Právo tiskne !!

I. Teren 29.12.2014 2:54

Media = B.S.

Mozno autor nevidel znamy americky film zo 70 rokov "NETWORK"

https://www.youtube.com/watch?v=HFvT_qEZJf8

D. Drápal 29.12.2014 8:39

Re: Media = B.S.

Ne, neviděl. Za to v americké tiskové agentuře pracoval. Osobní zkušenost je pro mě důležitější než fikce. (Chápu, že jsou lidé, pro něž to neplatí.)