12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: „Média lžou“

Kolikrát jsem už tuto větu slyšel! Bohužel, v poslední době ji slýchám ještě častěji než dříve. Souvisí to jednak se stále rozšířenější vírou v různé konspirační teorie a rovněž s úspěšným tažením ruské propagandy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Roth 29.12.2014 16:51

Vidíte, bratře faráři, je to marný,

je to marný, je to marný. Jako člověk, který v médiích pracoval od roku 89 a nyní je na příslovečné druhé straně barikády, tedy v PR, Vám dávám za pravdu. Co ale naděláte s lidmi, kterým popíšete reálný stav věcí a oni Vám odpovědí, že média lžou a okamžitě takový výkřik podpoří citací z nějakého nebohého konspiračního nebo propagandistického serveru. A ještě tomu skálopevně věří. Že, madam Kanioková? Kupříkladu ten strašlivý blábol údajného manažera agentury pro průzkum veřejného mínění. Zcela fake a vyfabrikovaný, což je jasné každému, kdo se v oboru alespoň trochu orientuje. Ale alternativně inteligentních jedinců se taková lež drží jak lejno košile.

Přeji Vám šťastný a milostiplný rok 2015.

F. Žůrek 29.12.2014 15:14

D. Drápal mne zklamal: média úmyslně balamutí občany!

Média nelžou, ale jejich pravdivost je podivná, protože mnohokrát se pravda obchází, aby pravda "nebolela", aby se to řeklo jinak a podstata věci se nesdělí.

Třeba: Mediálně byla zveličena událost vraždy studenta ve Žďáru n. Sázavou. Šlo o to, že  de facto to byla loupežná vražda, kterou spáchala cikánka. Tato žena přijela až z Opavy a zde kradla na šatnách. Ale to se lidem nesdělilo, aby nebylo peklo. Všichni jsme měli dojem, že nějaká schizofrenička se bláznila, ale to nebyla pravá podstata této události.

Tak je to s mnoha událostmi. Nevím, zdali je již známo, kdo vlastně zastřelil prezidenta J.F. Kenedyho. Byli jsme voděni za nos. Totéž třeba nedávno kolem sestřeleného malayasijského letadla nad Ukrajinou. Voják s raketou BUK letadlo sestřelil, ale prý je to všechno nejasné!

K tomu závěru článku: Několikrát jsem musel zrušit předplatné novin. Po pádu komunismu jsem již nemusel odebírat Rudé Právo. Zrušil jsem pak předplatné Lidových novin, protože šéfredaltor (Jiří Ruml) štval proti věřícím, Lidová demokracie sama byla ukončena a pak jsem zrušil předplatné MF DNES. To, co psal takový novinář Jaroslav Kmenta vůči Jiřímu Čunkovi, to již nešlo opravdu přehlédnout!!! Nyní pouze jednou týdně čtu Katolický týdeník a to mně docela stačí, protože těch různých zpráv je přehršel a já si je vybírám a vím své.

K. Pavlik 29.12.2014 16:33

Re: D. Drápal mne zklamal: média úmyslně balamutí občany!

Media take musi uspokojit ty kdo je plati.

 Osobne si myslim ze i na Neviditelnem psovi je tam jeden pravidelny autor ktery je tam protoze zajistuje financovani - no ale to si jen myslim a nehodlam tohoto autora jmenovat.

Ť. Mráček 29.12.2014 17:25

Re: D. Drápal mne zklamal: média úmyslně balamutí občany!

Pane Žůrku, jak tak sleduji Vaše příspěvky, Vás v životě buď někdo totálně zklamal, anebo nekriticky nadchnul. Existuje u Vás hodnocení, které by sneslo něco mezi tím? Nic ve zlém, jsem pouze zvědavý dědek.

J. Vlk 29.12.2014 13:29

Lžou, píší polopravdy, nebo neinformují

ani o některých vysoce postavených lidech

http://www.novarepublika.cz/2014/12/pplk-vz-mudr-marek-obrtel-hluboce-se.html#comment-form

J. Podešva 29.12.2014 13:36

také je důležité, kdo informaci podává

Nová republika je plátek, který prosazuje Novou republiku českou opět jako ruskou gubernii. Ruská propaganda. Zajímalo by mně, zda dotyčný vůbec existuje, na i-netu jsem o něm nenašel nic jiného, kromě vámi citovaného článku.

J. Kanioková 29.12.2014 13:57

No jo... ono vůbec není důležité, CO je psáno,

ale KDE je psáno.. či KDO něco říká..

Zajímavé...

Myslíte, že by ten článek zveřejnila ofic. média ?

Není v tom to jádro pudla, že vznikají "alternativní" weby ?

K objektivitě náhledu na problém ho potřebujeme znát z více hledisek, ne jen jednostranně, černobíle.. nemyslíte ?

J. Podešva 29.12.2014 14:12

o více hlediscích

Víte, paní Kanioková, spoustě lidí stačí jediné hledisko - zda zdroj je dostatečně protiamerický, proti NATO. Protože se jim líbí velmi jednoduchý, černobílý pohled na svět, v němž příčinou všeho zla jsou právě USA. Můžeme jen spekulovat o tom, komu tento pohled vyhovuje a kdo má zájem na jeho šíření "ať to stojí co to stojí".

V. Váňa 29.12.2014 14:31

Re: o více hlediscích

Vážený pane Podešvo, spoustě lidí stačí jediné hledisko - zda zdroj je dostatečně protiruský, proti Putinovi. Protože se jim líbí jednoduchý, černobílý pohled na svět, v němž příčinou všeho zla je Ruská federace a Putin (často Zeman). Můžeme jen spekulovat o tom, komu tento pohled vyhovuje a kdo má zájem na jeho šíření "ať to stojí co to stojí".

Že by ti lidé, o kterých píši já, bojovali stále a stále minulý volební boj?

J. Podešva 29.12.2014 14:45

vydařená parafráze, pane Váňo :-)

No za sebe mohu říci, že ani Putina, ani Zemana, ani Ruskou federaci nepovažuji za příčinu všeho zla. Pravda je, že mnohá média informují tendenčně, prorusky nebo proamericky, nebo protirusky nebo protiamericky. Nejsem advokátem žádné strany, ale sám sebe a i naši zemi pokládám za součást západní kulturní oblasti, Západu. A cítím ohrožení ze strany Ruska. Cítím to tak při kritickém přístupu ke všem informacím z jakýchkoliv zdrojů. Nejsem hlupáček a nenechám se manipulovat. Ale tak to cítím.

V. Váňa 29.12.2014 15:17

Re: vydařená parafráze, pane Váňo :-)

Vážený pane Podešvo, pak se shodneme, vidím to stejně.

Kromě jediného: ohrožuje nás nejen Rusko, ale i USA (mají v EU značný vliv) a každý jejich počin nutně musí být mj. i ve prospěch USA. To si každý u nás neuvědomuje. Žádná charita, nýbrž velmocenské zájmy.

P. S. Web Nová republika, o kterém píšete níže, neznám. Podívám se ale.

J. Podešva 29.12.2014 15:25

charita tedy rozhodně ne :-)

J. Podešva 29.12.2014 14:48

P.S. pokud jde o Novou republiku (www.novarepublika.cz) ...

Stačí se podívat na několik článků tohoto serveru a je jasné, odkud vítr fouká.

P. Mach 29.12.2014 14:15

máte pravdu kaňoková, když

je to CO je napsáno snůškou ničím nepodložených hovadin a ideologických a logicky rozporných blábolů, tak pak je úplně jedno KDE je to napsáno a KDO něco říká.

J. Vlk 29.12.2014 15:22

Re: také je důležité, kdo informaci podává

Na Eurozprávy jsem dal také tento odkaz a byl odmítnut, že nedodržuji pravidla a používám sprostých slov :-) :-)   A zase - "kdo nejde s námi, jde proti nám", viďte. Vím, že je to zbytečné, ale přesto :

Viz web České lékařské komory (ČLK) : MUDr.MUDr. Marek Obrtel Evidenční číslo: 1135508166 Vysoká škola: LF Univerzity Karlovy v Hradci Králové Rok promoce: 1991

Dosažená odbornost: urgentní medicína všeobecné praktické lékařství

D. Drápal 29.12.2014 18:50

Re: Lžou, píší polopravdy, nebo neinformují

Vážený pane Vlku, podívejte se na dnešní novinky.cz, tam se o panu doktorovi Obrtelovi dočtete.

J. Kanioková 29.12.2014 13:13

Ano, média překrucují, vytrhávají slova, výroky z kontextu,

aby tak přizpůsobila "informaci", kterou nám ve skutečnosti nechtějí sdělit, ale chtějí nás manipulovat.. Mainstreamová média "skutečnost" nesdělují, ony ji vytváří!

"Jak fungují české mediální agentury pro průzkum veřejného mínění? (nejen české a nejen "průzkum")".. Exkluzivní výpověď zaměstnance o praktikách, spin doctoringu, plánování výsledků průzkumů, prefabrikace volebních preferencí, ovlivňování nerozhodnutých voličů, opakování průzkumu, pokud výsledek nedopadl podle představ a další machinace! - http://jdem.cz/bq9kr7

Z článku - dotaz - Platí stále ona poučka, že jakákoliv propaganda a lež, kterou posvětí velká trojka, se stává pravdou?

Samozřejmě, platí to stále a vlastně dnes to platí více, než tomu bylo kdykoliv předtím. Agentury AP, AFP a Reuters tvoří 99% všech mediálních zpráv v EU a v USA, každou minutu chrlí tisíce zpráv, které okamžitě přebírají národní tiskové agentury jednotlivých zemí a od nich noviny, média a televize. Když půjdete hluboko zpětně po původu těchto zpráv, tak se nedozvíte, kdo je napsal, kde vznikly, kdo je certifikoval jako validní. Dnes stačí zkrátka certifikace toho, že informace vypadla z jedné z těchto tří agentur a tím pátrání po původu informace končí. V tom je obrovská hrozba pro informační integritu v médiích. A když se podíváte, jaký propagandistický éthos šíří třeba Česká televize, a to je velmi malá lokální ryba, jaký dopad asi musí mít informace chrlené z těchto tří zpravodajských agentur, které nikdo nekontroluje a neověřuje jejich vstupy?

K tomu i vyjádření amerického komentátora z amer. článku - Čtenáři mě ptají: "Co můžeme dělat?" To je to, co můžete udělat. Můžete vypnout ministerstvo propagandy vypnutím Fox News, CNN, BBC, ABC, NBC, CBS, že přestanou číst New York Times, Washington Post, LA Times. Jednoduše přestat číst oficiální média.

J. Kanioková 29.12.2014 13:30

Víte, pane autore,

mě už většinou zaráží první známka manipulace, na první pohled - třeba fotografie. Stačí si uvědomit jen takovou "maličkost" - neznám, a čtu přepečlivě kde co, abych měla co nejvíc informací pro objektivitu svého názoru, neznám JEDINÝ článek k V. Havlovi, kde by byla jeho fotka budící negaci. Všechny jeho fotky byly a jsou vždy vlídné, už předem budící sympatie. Zkuste si vybavit články ke Klausovi či Zemanovi (ponechme stranou hodnocení osob), je to téměř přesně naopak. Téměř stoprocentně fotky, které na první pohled ladí člověka do negace. Trapné. To neprezentuje "nesympatie" jednoho či některých novinářů. To je jasně daný pokyn "shora".

K titulkům je už zcela zbytečné se vyjadřovat, to je často ubohost a záludnost prvoplánová. Přitom často text článku není tak negativní informací (nebo vůbec), jak titulek "slibuje".

Vládne nám mediokracie (samozřejmě v něčím zájmu), a je smutné, že tomu spousta lidí podléhá..

F. Kodera 29.12.2014 12:57

Někdy stačí mlčet..

Např. 22.prosince se konal v Drážďanech pochod proti islamizaci Německa, organizovaný hnutím Pe..?? vypadl mi název, pokojně šlo více než 17 000 lidí. Protože takové množství včetně rodin s dětmí již nelze nazvat neonacisty či pravicovými radikály, tak se pomlčí. Je to lež ?? Nebo je to mainstream ? Nebo si naše nezávislé zpravodajství počká, až půjde 100 000 lidí, aby to bylo už jasné ?

J. Podešva 29.12.2014 13:03

a pročpak to ... ?

A to chcete, pane Kodero, naznačit, že zmíněná akce byla záměrně médii (kterými ?) zatajena ? A pročpak to ? To jako někdo chce propagovat Islám ? Nebude to spíš tak, že každý šéfredaktor vybírá z nabídky informací, některé zveřejní a některé nezveřejní ? Skutečně za vším vidíte zákeřné spiknutí ?

J. Kanioková 29.12.2014 13:52

Ne, šéfredaktor taky dostává pokyny,

co "oslavovat" a co "tutlat"..

A je celkem fuk, jdou-li ty pokyny od těch, kdo to médium financuje, či nějakého jednoho významného činitele, či přímo z vládních luhů a hájů..

Například, dozvíte se z ofic. kruhů, že -

Švédská škola zakazuje švédskou vlajku - http://xrepublic.tv/node/11663

http://investmentwatchblog.com/swedish-school-bans-the-swedish-flag/

J. Kanioková 29.12.2014 14:03

Vlastně i -

Pegida: 17.500 demonstrantů v Drážďanech, 12000 proti rasismu v Mnichově - http://jdem.cz/brcmc4

D. Drápal 29.12.2014 15:15

Re: Někdy stačí mlčet..

Ale vždyť se o této akci u nás psalo. Minimálně v Lidovkách.

J. Krásenský 29.12.2014 19:23

Pane Drápale,

připojte se na lidovky a do okénka vyhledávání napište "Pediga" nebo "Drážďany Pediga". Najdete odpověď. A přestanete se divit. A pokud se chcete obhájit, vložte odkaz do odpovědi. Škoda, že nelze vkládat obrázky, spatřil byste, co vidím snad nejen sám.

Ś. Svobodová 29.12.2014 12:52

Lžou, či manipulují?

Lež a manipulace mají tenkou hranici. Zkušení žurmalisté vědí, že převážné většině lidí postačí k utvoření názoru titulek. Co pak na tom, že v textu se vyskytnou slůvka jako údajně, tvrdí XY, nelze ověřit.

Masakr na Majdanu připravovala ruská rozvědka, obvinil Moskvu Kyjev, Příkaz ke střelbě do demonstrantů vydal Janukovyč, oznámila prokuratura, Letadlo sestřelila ruská posádka Buku, máme důkazy, tvrdí ukrajinská rozvědka

Je to lež, pravda, nebo manipulace?

Nevíme a díky našim žurnalistům se ani nedozvíme jak pokračuje opravdu vyšetřování střelby na Majdanu. Nevíme kdo a jak sestřelil MH17. Rozhodně ne v titulkových zprávách na první straně.

J. Kanioková 29.12.2014 14:06

:))))))))

J. Krásenský 29.12.2014 19:12

Re: Lžou, či manipulují?

Skvělé. Díky.

J. Podešva 29.12.2014 12:16

velmi dobrý článek

Já osobně nemám rád termín "mainstream". Ponechme stranou, že jej nelze definovat. Myslím, že byl vytvořen uměle za účelem snadnější manipulace se čtenáři. Je to jednoduché klišé : "Nečtěte mainstream, mainstream lže. Chcete znát SKUTEČNOU PRAVDU ? Přečtěte si nás." Za tímto sloganem může následovat jakýkoliv blábol a určitá skupina lidí tomu bude slepě věřit a ještě na sebe budou pyšní, že nečtou mainstream. A přitom obvykle jsou obětí brutální manipulace, což usoudí každý, kdo si příslušný článek přečte s kritickým přístupem. Samostatnou kapitolou je ruská propaganda. Vytváření obrazu jediného ďábelského strůjce všeho zla - USA, to se jim bohužel daří velmi dobře. A nejvíc to baští ti, co o sobě hrdě prohlašují, že nevěří všemu. No jo, média lžou.

Ś. Svobodová 29.12.2014 13:10

Re: velmi dobrý článek

Souhlasím s výhradou.

Tohoto stavu by nemohlo být dosaženo bez  existence těch "většinových" žurnalistů (většinovými rozumím ty, kteří pracují pro zabírají většinu trhu: Ringier, Vltava Labe Press, Mafra, a TV - ČT, Nova, Prima ). Ti převážně pracují ve stylu Koho chleba jíš a je to pochopitelné. Zprávy většinou jen přebírají, komentáře jsou spíš glosami,  pro vyjádření chodí za stále stejnými "odborníky", polemiky na úrovni v nich neexistují. Čest vyjímkám např. v Respektu. I když se čteností 170tis je vlastně taky mimo ten "mainstream" (MF 750tis)

J. Podešva 29.12.2014 13:39

pravda je, že žurnalistická práce často není profesionální

Autoři často nechávají víc promlouvat svůj názor a pohled, než by bylo správné. Nestavím se do pozice advokáta novinářské komunity. Jen si myslím, že mnohá, tzv. "anti-mainstreamová" média jsou daleko manipulativnější.