24.6.2024 | Svátek má Jan


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bloud 29.2.2008 16:28

Re: Re: O co tady jde ?

Nemyslím, podřezával bych četníky v protektorátních službách, kteří protektorátu sloužili, byť mnohdy ne z lásky, a jejich úkolem bylo mne chytit nebo zabít. A pokud možno nechat pověsit celou mojí rodinu. A co se týče polí, nu třeba bych sypal písek do strojů na výrobu válečné munice ? Prostě partizáni rovněž bojovali diverzními akcemi proti systému, což je myslím dobře. Že při tom zahynula řada nevinných lidí, je naprosto zřejmé. To dobře není, ale vyhnout se tomu dá pouze ve válečných sovětských filmech. Přesto to nikoho moc nevzrušuje. Bojovat proti státní krvavé mašinerii v podání cizozemské protektorátní správy se smí. Bojovat stejnými prostředky proti komunistické krvavé tyranii na vlastním národu se nesmí. Smutné a poučné.

Karel 29.2.2008 17:11

Re: Re: Re: O co tady jde ?

Bloude, přesně jste vystihl podstatu věci...

jirka.s. 29.2.2008 18:00

Re: O co tady jde ?

No, na tohle Vám, Bloude, odpoví asi už opravdu jenom ti "kovaní" ;-D  R^R^R^

Hans 29.2.2008 15:37

pochyby

V článku Mašínové a odboj proti komunismu se píše, že Ctirad chtěl v roce 1950 , tedy v roce procesů a popravy Milady Horákové studovat na vojenské akademii. Muselo mu být přece jasné, že tato škole je už  plně v režii Moskvy a vychovává prosovětské, komunistické lampasáky, kteří mají jediný úkol bránit  komunismus. Nesvědčí snaha stát se komunistickým lampasákem něco o rozporuplnosti jeho povahy.

Bliju 29.2.2008 15:29

Mašínové-hrdinové

1x podřízli dýkou omráčeného a spoutaného člověka, 1x praštili zezadu policistu při fingované zámince a protože to ustál, následně ho zastřeli (obyčejný venkovský policajt, který vyšetřoval autonehody), 1x zabili pokladníka převážejícího peníze (prý nechtěl peníze vydat a bránil je). 1x přepadli sanitku která jela na pomoc k fingované nehodě. 1x zmrzačili neozbrojeného člověka (připravili ho o oko), který se provinil tím, že když mu zapálili stoh, on ho běžel hasit...

mira 29.2.2008 15:42

Re: Mašínové-hrdinové

Běžte se vyzvracet jinam. A přečtěte si něco o padesátých letech, ať víte, o co tady šlo.

Pytel 29.2.2008 16:20

Re: Re: Mašínové-hrdinové

No, o co šlo klukům Mašínům - za ty prachy, co sebrali při jedné akci, si koupili kromě jiného motorky, pokud se dobře pamatuju.

A. 29.2.2008 17:55

Re: Re: Re: Mašínové-hrdinové

A taky buřta a pivo si koupili. Jen to pěkně všechno práskněte! Nestýská se vám po domovním důvěrnictví?;-)

jirka.s. 29.2.2008 18:05

Re: Re: Mašínové-hrdinové

Tenhle blivajz a číst? Prosím Vás, dovedete si ho představit u knihy Jana Nováka "Zatím dobrý" s jejími 900 stránkami? To by četl ještě 150 let po smrti! :-/

Ludva 29.2.2008 15:44

Re: Mašínové-hrdinové

V principu se jednání Mašínů může označit spíše za teroristické než odbojové. Ve jménu svých ideí, třeba správných, ale v té době nepodporovaných většinou národa, se dopouštěli teroristických akcí. Dá se pochopit nutnost prostřílet se při útěku za hranice. Ale to, co píšete Vy, je neomluvitelné žádnými ideemi. Pan premiér se přihlásil k terorismu. To je oficiální politika ČR ?

Janacz 29.2.2008 15:59

Re: Re: Mašínové-hrdinové

Mašínové měli pokračovat a organizovat odboj. Jinak do udělali sami pro sebe.

Jakub Roth 29.2.2008 16:10

Re: Re: Re: Mašínové-hrdinové

Zjistěte si o nich něco. Pak pochopíte, že odboj organizovali a po útěku se angažovali dál.

bliju 29.2.2008 16:23

Re: Re: Re: Re: Mašínové-hrdinové

Ano, angažovali se. V Německu zabili  několik lidí, takže dodnes nesmějí do Německa ani páchnout, protože je tam na ně zatykač.

Snowy White 29.2.2008 16:34

Nesmysl

Stejně jako u nás, je ten čin dávno promlčený. Když už chcete "diskutovat", neškodilo by si něco základního o tom útěku zjistit!

A. 29.2.2008 18:41

Re: Re: Re: Mašínové-hrdinové

To jako pro vás se měli angažovat? A vy budete milostivě přihlížet za občasného utroušení kritických a ironických připomínek. Máte to dobře vymyšlené!;-D

A. 29.2.2008 17:15

Re: Re: Mašínové-hrdinové

Konečně to tady někdo řekl na plnou hubu: Český národ chtěl a podporoval komunizmus! Jen nevím, proč ten nářek nad samozřejmými důsledky tohoto rozhodnutí - např. okupace v roce 1968.

Snowy White 29.2.2008 16:30

O třídním boji a permanetní revoluci víte prdlačku

Stejný kuloví víte o stohu a akci na JM. Navštivte místo tlachání ve fóru archiv v Pardubicích nebo Brně. Od požáru odjíždeli na kolech a nemohli se rozhodnout, zda se mají rozdělit. C. Mašín a Švéda už byli daleko za obzorem od požáru, ale agilní vesničan je podle akcentu udal právě Leciánovi. Lecián s klackem jim zahradil cestu a pokusil se je legitimovat, Mašín vytáhl pistoli a vypálil dvě rány. Lecián se zasažen svalil na zem, muž kteý to celé spískal se dal na útěk - Ctirad Mašín po něm taktéž dvakrát vystřelil, ale nezasáhl. Lecián (člen PS VB a kandidát KSČ) byl poměrně těžce zraněn, přišel o jedno oko.

kopretina 29.2.2008 15:02

Černobílý pohled na bratry Mašíny

http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/429360

honzak 29.2.2008 14:44

zvonku to vyzerá, že

Jana a Digi jsou pseudonymy jiřiny švorcové.

Jana 29.2.2008 14:57

Re: zvonku to vyzerá, že

Honzáku, proč mě neodpovíte na co jsem se Vás ptala??? Došla Vám snad řeč, nebo nechcete říci nahlas, co byste si o nich myslel? Nevím, proč bych měla tady používat nějaký pseudonym, opravdu nejsem Jiřina Švorcová. 

honzak 29.2.2008 17:52

Re: Re: zvonku to vyzerá, že

Já jsem odpověděl, asi to neprošlo. Patrně jsem jsem se projevil jako příliš vulgární materialista.

honzak 29.2.2008 17:57

Re: Re: zvonku to vyzerá, že

pročetl jsem diskusi a vidím, že nick JE plně vyjádřil mé názory. Jste užitečný idiot (slušně řečeno), raději bych použil výrazy neslučitelné s automatickým cenzorem. Na takových jsou totalitní režimy založené.

Strčte si svoji ušlechtilost do brusele!

Steve 29.2.2008 14:57

Re: zvonku to vyzerá, že

Taky mám ten pocit.R^R^R^

Hanák 29.2.2008 14:24

Kováčik a Filip

Petr Kováčik (předseda poslanců KSČM):

Kdo schvaluje zločin, je sám zločincem.

Vojtěch Filip (předseda KSČM):

Vrah nemá být oceněn, vrah je vrahem a vrahem zůstane.

Vztahují to tito pánové i na komunistické vraždy? Pochopitelně nikoliv, vždyť komunisté žádné zločiny a vraždy nepáchali. Ti jenom na celém světě (a třeba i na mrtvolách) budovali socialismus, který stále haraší v hlavám mnohých nepoučitelných lidí.

Michal 29.2.2008 15:30

Re: Kováčik a Filip

Jo, tohle bylo jednoznačně chucpe dne. Myslím Filip

Steve 29.2.2008 14:09

Pane Topolánku je vidět,

že jste píchl do živého. Ti levičáci to jen tak nerozchodí a jejich spravedlivý hněv je k smíchu. Celá akce se totiž uskutečnila ve slavných 50.letech poté co Mašínové přišli o svého otce, následovala poprava rodiného přítele H. Píky (1949)  a  dále smutná záležitost  M. Horákové, která taktéž patřila

k rodinným přátelům.  V tomto komunistickém běsnění se vubec nedivím, že do toho šli Mašínové se zbraní v ruce, já vím češi jsou holt zvyklí na ten samet, popřípadě na pravdu a lásku (nejlépe se srdíčkem na hradě).

Jana 29.2.2008 13:55

vrazi nebo hrdinové?

Opravdu by mě zajímal názor tady těch všech, kteří nazývají Mašíny a spol. hrdiny, kdyby tenkrát byli na místě těch zavražděných jejich otcové,matky nebo blízcí příbuzní. Též byste jim dneska tleskali za to, že vám zavraždily jednoho z rodičů nebo příbuzného. Též byste je nazývali dnes hrdiny? Určitě ne, takže vážení, kteří jim tolik fandíte, ještě si myslíte, že jsou hrdinové? Nebo mi dáte za pravdu, že to jsou jen a jen sprostí vrazi a zloději!!!!!!

kacir 29.2.2008 14:01

Re: vrazi nebo hrdinové?

Totalitní režim, který drží lidi za ostnatým drátem  nátlakem  je dobrou příčinou k silové akci. A Mašínové věrni odkazu svého otce a Tří králů jednali. Svoboda stojí hodně krve,  s tím se počítá. Kbyby jim TYRAN otevřel hranici, tak dneska není o čem mluvit. 

honzak 29.2.2008 14:32

Re: vrazi nebo hrdinové?

mám tomu rozumět tak, že vám zabili nějakého předka? Pak se zeptám ve vašem stylu - fandíte svým komunistickým příbuzným?

Jana 29.2.2008 14:39

Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Ne, mně Mašínové a spol. nezabili nikoho z mé rodiny ani z příbuzenstva. Jen jsem chtěla vědět, jak vy všichni byste dnes tady debatovali, kdyby zavraždili brutálně nebo podřezali někoho z vašich rodin. Nic víc, nic míň. Tak mi třeba řekněte Vy, jak byste Mašíny dnes tituloval, kdyby zabili někoho z Vaší rodiny nebo blízkého příbuzenstva. Též byste dnes tady o nich mluvil jako o hrdinech, nebo o vrazích?....děkuji.