2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Manželství homosexuálů

Pandemie koronaviru v posledních týdnech dokonale zastínila ostatní témata. Jedním z nich je i manželství homosexuálů. Ale nemylme se, nezmizelo úplně. Jenom je nyní mimo pozornost veřejnosti. Ale občas se připomene.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kučer 19.4.2020 20:31

Manželství homosexuálů + různé pochody hrdosti je obyčejný exhibicionismus. Na druhé straně ekonomice státu to nijak neškodí. Homosexuál nemůže za to že se tak narodil a musí se s tím naučit žít. Většina to zvládá.

D. Stirsky 19.4.2020 17:47

Pro Petra: Caligulla nikdy nechtěl jmenovat svého koně senátorem či konzulem. Historikové soudí, že jde o zkreslenou anekdotu, kdy císař mohl říci: “No, to je nápad. To už bych rovnou mohl jmenovat konzulem svého koně a vyšlo by to ný stejno.” Tak vznikají fámy a drby.

P. Staronový 19.4.2020 14:48

Celkem souhlasím, s vyjímkou názvu. Soužití homosexuálů prostě NENÍ manželství.

P. Staronový 19.4.2020 14:46

Manželství zajisté nikoliv. Okázalá homosexualita ano. S důrazem na to OKÁZALÁ.

P. Staronový 19.4.2020 14:45

Ekonomické zajištění toho potomstva, hlavně. Plození se bez manželství obejde (u heteráků) docela snadno.

R. Langer 19.4.2020 14:03

No, má to společného to, že skutečně inteligentní člověk to nedává veřejně a každému na obdiv najevo bez ohledu na to, jestli to ostatní zajímá, nebo ne. ;-)

R. Langer 19.4.2020 13:59

Aha, takže vám to připadá jako přirozené přírodní zvyky. No tak jo, no...

R. Langer 19.4.2020 13:58

Pořád je to nesmysl. Myslíte, že jiné druhy nejsou schopny ničit přírodu? Stačí aby se trochu přemnožily. A pro člověka platí totéž. Není to žádný parazit, ale tvor jako každý jiný.

V. Petr 19.4.2020 13:03

Člověče, doučte se historii!

V. Petr 19.4.2020 13:00

A Caligula jmenoval zase senátorem svého koně...

V. Petr 19.4.2020 12:59

Účelem manželství je zplození a společná výchova potomstva. Ačkoliv má i jiné funkce, tento hlavní důvod NIKDY nemůže být postaven na druhé místo. (c) MUDr. Miroslav Plzák

Vztah, který Z PRINCIPU toto zajišťovat nemůže (onemocnění některého z partnerů je o něčem jiném) prostě manželstvím být nemůže.

Jinak můžeme manželstvím nazvat např. vztah pána a jeho psa!

J. Kalina 19.4.2020 11:01

Mě nevadí představa, že by nějaké 2 osoby zaregistrovaly svůj svazek - spolužití podle nějakého zákona, ze kterého by vyplývaly i nějaké práva a povinnosti včetně dědictví apod. Ale pro jakékoliv 2 osoby jakéhokoliv sexuálního vyznání, tedy i 2 heteráci, heteračky, třeba proto, že si dohromady pořídí domek a lépe utáhnou provoz ve dvou. Ale nechci tomu říkat manželství čistě z důvodů, že tento výraz je vyhrazen pro jiné okolnosti. Poslední dobou se mnoho výrazů rozmělňuje a dle mne to není dobře.

A k těm homosexuálům versus heterosexuálové. není náhodou ten přechod mezi nimi trošku rozmazaný? Někdo může jen hetero, někdo jen homo a pak jsou osoby momohou tak nebo tak a i u nich je ta inklinace různě silná. Takže u části z nich není až takový problém sklouznout do jedné nebo druhé polohy třeba podle "první" zkušenosti ?? To mi někdo vysvětlete.

D. Mach 19.4.2020 10:56

Právě že podle mě nic. Reagoval jsem na pana Čecha.

D. Mach 19.4.2020 10:54

Mně tedy manželství nepřijde jako veřejná provokace. Vám ano?

D. Mach 19.4.2020 10:51

Byla to reakce na pana Houžňáka, ale špatně zařazená. Ptal se, jestli někdo viděl v přírodě podobné chování. Nejde o srovnání s lidmi, jde o zvyky v přírodě. Na to, že se pan Houžňák hlásí k biologům, tak toho viděl méně než já, což je s podivem. Jsou zdokumentovány časté případy divokých kachen, které spolu velice často vytvářejí páry.

J. Pospíšil 19.4.2020 10:48

Všechno co neslouží dalšímu trvání živočišné populace, do které patří i člověk, se vymyká normálu.Jsou to choroby,které buď znemožní reprodukci nebo reprodukují potomstvo nějakým způsobem porušené.Patří sem dozajista i taková pohlavní orientace, která brání fysiologickému rozmnožování té které živočišné čeledě.Tak jako nepohrdáme a nevysmíváme se nikomu s křivou páteří, cukovkou, pomočováním, je trestuhodné v ysmívat se někomu pro jeho nešťastnou sexuální orientaci-Pokud mladiství jeví nechuťk podonému postižení, je to zdravý instinkt budoucího rodiče či rodičky.Homosexualita byla za všech dob je a bude, ale bývalo zvykem budˇ ji udržet v soukromí, pak ji společnost torelovala s taktním mlčením, nebo slouřila jako obohacení slavnostních programů v mimořádném prostředí a času.Sexuálně desorientovaní i dnes, pokud si přejí slušné zacházení od svého okolí, by měli svou orientaci podržet taktně v soukromí a neprovokovat s ní na veřejnosti. V současné době je v mezilidských vstazích všobecnš nedosttek espektu. Je tu na místě takt a o na obou pólech.

Je to na celou knihu.

J.V.Popíšilová.-Šteflová

D. Mach 19.4.2020 10:45

Ne, to jste nepochopil. Myslel jsem to tak, že na jednu věc mít dva právní akty (manželství a registrované partnerství, přičemž už dnes je manželství v podstatě jen registrovaným partnerstvím) je zbytečné, když stačí jen jeden. Ale že se mnou souhlasíte, to je fajn :)))

V. Kučer 19.4.2020 10:43

Základ státu je rodina. Manželství vzniklo z důvodu rození a výchovy dětí. Dokonce i ženská věrnost byla vyžadována z důvodu aby měl manžel jistotu že dítě je jeho. Manželství homosexuálů nemá pro stát žádný význam. Na druhé straně pokud ho zavedou nebudu proti tomu protestovat protože budu mít penzi pořád stejnou. Jsou zde jiné zákony které ruinují ekonomiku.

D. Stirsky 19.4.2020 9:36

Jo, a salámová metoda je zcela OK. V roce 1990 museli g/l nejprve lidem sdělit, že tu jsou a že třeba být gay není totéž co pedofilie. Bylo třeba vyvracet klišé. Nu, a to bylo první kolečko salámu. Pak přišlo registrované partnerství. A pak manželství. Jde pouze o to, aby ani jedna ze skupin ona+on, ona+ona, on+on neměla při soužití více ani méně práv než jiná skupina. Toť vše.

D. Stirsky 19.4.2020 8:35

Obě strany sporu si neuvědomují, či nechtějí uvědomit jedno: že bude-li GL manželství uzákoněno, tak nepůjde jen o právo, ale také o různé povinnosti. Odmítači to slyšet nechtějí, neustalrnkafrají jen o jakémsi ”právu” a salámové metodě. A příznivci si zase neuvědomují, že už nepůjde toho druhého/tu druhou jen tak vyhodit s kufry před dveře. A kafrají také jen o právu. Čili: nikomu to neublíží a pár stovkám lidí to pomůže. Tak všechno to mudrování je zbytečné. Svět se holt mění a i způsoby soužití lidí nejsou neměnné. Zrovna čtu dějiny Byzance: Jistá císařovna se provdala pouze z politických důvodů a za podmínky, že se jí manžel nedotkne. Jiní císaři zase manželku vyhnali do kláštera, neb se jim už nepozdávala. A Michael III. miloval svého podkoního Basilea. Ten jej pak zavraždil a stal se sám císařem. A to byly hlavy východního křesťanství.

R. Langer 19.4.2020 6:08

Ano, právě v mnoha jejich případech se celkem potvrdilo, že prozrazená homosexualita nebyla za tehdejších diskriminačních zákonů zrovna inteligentní. Jo, jistě, lásce nepoučíš, ale co to mělo podle vás společného s inteligencí?

R. Langer 19.4.2020 6:02

A na co jim tedy zíráte, když jdou kolem vás? :-D

R. Langer 19.4.2020 6:00

Takže homosexuály přirovnáváte k toulavým psům, nebo se tak cítí oni sami? Ptal jste se jich na to, nebo to máte z osobní zkušenosti? Jo, ještě se o tom říká, že "silnější pes m*dá", je tedy toto vaše představa oficiálního milostného homosexuálního vztahu? Víte, s těmi příměry je lepší zacházet obezřetně... ;-)

R. Langer 19.4.2020 5:55

Myslíte jako že je potom složité v manželství poznat, kdo je táta a kdo máma? Tak to máte pravdu, v tom s vámi souhlasím, to není dobré. :-D

R. Langer 19.4.2020 5:53

No, a už uzavřely registrované partnerství?

M. Steiner 18.4.2020 23:17

Manželství je běžný pojem v právnickém smyslu teprve nějakých 200 roků a býval vyhrazen majetníkům, ne proletářům.

Význam právního manželství je společný majetek, ručení atd. Církevní sňatky se uzavírají v nebi, tam různé varianty sexu nemají šanci.

Uzavírat smlouvu u notáře je ošemetná věc, po desítkách let se názory mohou velmi různit. A 100 hoven není jednoduché. Rozhodně na to ta pracovitější půlka "rodiny" doplatí.

Přesto bych tu svobodu neomezoval, mám v garáži dvě takové dívky, které své přátelství chtěly uzákonit až je smrt rozdělí. Je to hezké, ale zkušenost říká, za 20 roků to možná už tak hezké nebude. Ale i těch pár roků jim může stát za to.

P. Staronový 18.4.2020 20:58

Název "Jsme fér" je podobně podezřelý, jako třeba "Skrytá pravda" .

Ať mají homosexuálové a homosexuálky (ostatních cca 60 pohlaví pro nepodstatnost vynechávám) všechny dědicí, navštěvovací, zastupovací a podobná práva, ale ať tomu neříkají manželství. Nemá cenu zkreslovat význam slov.

P. Čech 18.4.2020 19:38

Člověk je dozajista pozemský živočich, nikoliv ovšem normální. Normálními živočichy jsou všichni ostatní, kteří neničí už jen svou přítomností a chováním své životní prostředí a životní prostředí jiných. To dělá jen člověk. Enormním způsobem spaluje z ovzduší kyslík (automobily, letadla a pod) zamořuje zdroje pitné vody, zaneřáďuje prostředí odpady jako důsledek své lenosti (plasty) a nekontrolovatelně se množí. Čím více lidských jedinců, tím více odpadů, tím méně pitné vody, tím více zaneřáděného ovzduší a zničených deštných pralesů jako zdrojů kyslíku. Stačí?

V. Šedivý 18.4.2020 19:20

Ještě to chce chvíli, než lidem docvakne, že občas není špatné dát na dveře od domu kouli.

J. Jirka 18.4.2020 19:17

"Ale prosím, beze všeho," řeklo sluchátko, "tady to máte a nemusíte být ani muškou."

https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/vesmir/nasa-iss-mezinarodni-vesmirna-stanice-zlocin-vesmir-astronautka_1908241522_nkr