12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 23.8.2010 11:39

Re: To rozčilení je zbytečné

Jo, vidím to podobně.

J. Effenberk 23.8.2010 18:51

Re: To rozčilení je zbytečné

Těmi třemi uplácanými odstavečky jste ovšem ani v nejmenším nedoložil vaše osočení Zahradila. Naopak jste ilustrativně předvedl  co je ta vaše úroveň.

J. vavruška 23.8.2010 9:27

Německý FAŠISMUS???

Co je tohle za komunistické klišé? Němci přece měli NACIONÁLNÍ (národní) SOCIALISMUS, kterému se proto říkalo (a doufám ještě říká) NACISMUS.

Německý FAŠISMUS je výmysl ruských komoušů. Protože ti nejdřív uzavřeli přátelský pakt s ideologicky spřízněným SOCIALISTICKÝM režimem (nepochybně na tom mohl mít podíl i Karel Marx a jeho někdejší výplody o historické roli německého dělnictva ve světové revoluci) a poté co je Německo napadlo, museli nějak odůvodnit nastalé nepřátelství. I vymysleli si tedy "německé fašisty", což je někdo jiný než "němečtí soudruzi dělníci" - fašisty, spojence Německa, si pohodlně vypůjčili z Mussoliniho Itálie.

Vždycky když vidím někoho používat termín "německý fašismus", hned zbystřím a hledám co má onen dotyčný společného s komunisty... Jak je na tom autor článku?

V. Novák 23.8.2010 10:29

Nacismus je podmnožina fašismů.

Fašismus modifikovaný krajním nacionalismem a pseudorasismem.

M. Prokop 23.8.2010 11:40

Re: Nacismus je podmnožina fašismů.

Není. Nacismus je opravdu nacionální socialismus, fašismus je spíše korporátní.

V. Novák 23.8.2010 13:21

Je. Je stejně korporátní jako italský fašismus,

jenom v německém, tedy přesném a důsledném provedení. S Italy se nedá dělat nic - ani pořádná totalita. Snad jenom opera - ale i skládat a zpívat tam jezdí a jezdili cizáci. A už vůbec ne bojovat, jak jsou zvyklí Germáni.

Italové jsou mi tím sympatičtí.

Německý fašismus byl uhnut k nacionalismu, slovenský a španělský ke katolicismu. Maďarský byl zase nacionalistický, revanšistický a antisemitský, protože Židé byli v Maďarsku spojováni s levicí. Italský - to byla hlavně operetní paráda, přehlídky, Duce s obrovskou bradou a velkouhubými projevy.

Ale všechno to byl fašismus.

Se socialismem měl Nationalsozialismus společného asi tolik, jako má KLDR s republikou (natož lidovou a demokratickou). Byl to zcela typický kapitalismus s několika prvky, které ho dělaly velmi přitažlivým pro kapitalisty britské a francouzské (naše ostatně taky) - zničení komunistů, sociálních demokratů a pacifikace odborářů a odborů. Rozhodně nehrozila nějaká nacionalizace, tedy znárodnění majetku. Pokud byl zabaven Židům (arizován), předali ho zase soukromým osobám nebo koncernům. I za války fungoval německý průmysl na stejných tržněkapitalistických principech a konkurenci jako americký. Pravda - ten americký nemohl a nepotřeboval využívat otrocké práce.

M. Prokop 23.8.2010 14:18

Re: Je. Je stejně korporátní jako italský fašismus,

Nacionální socialismus byl pojmenován zcela přesně. Byla to diktatura ve jménu národa a socialismu.

S tím průmyslem v tom máte poněkud nejasnosti, majitelé továren sice dostávali za svou produkci zaplaceno, nicméně řídil to stát. To má k tržněkapitalistickému systému sakra daleko, pokud tedy člověk nekouká z komunistického  zákopu, odtamtud by to mohlo splývat.

Odbory s dost velkou mocí fungovaly stejně jako ROH, ku prospěchu vládnoucí vrstvy a Strany.

J. Běle 23.8.2010 8:30

Je to děs...

Nevolím ODS pro její aroganci,nemusím Klause pro jeho ješitnost,ale názor pana Zahradila na odsun a přístup prezidenta k Unii a klimatickým změnám mi mluví z duše. Za jiných okolností bych s panem Zahradilem neprohodil slovo,tedˇ mi nezbývá než s ním souhlasit a poděkovat za příspěvek.

B. Rampír 23.8.2010 17:42

Re: Je to děs...

Ani já pana Zahradila nemusím, ale tentokrát mu dávám za pravdu. Já jsem tu válku totiž prožil a těch německých svinstev jsem byl svědkem.

J. Stejskal 23.8.2010 2:00

No, mně už to taky leze krkem

Vůbec nikdo už nebere v úvahu, že napřed je příčina a pak následek. A hlavně nevím, co chtějí? Samozřejmě nechci omlouvat jakákoliv zvěrstva a omluvaa projevená lítost je jistě na místě. Ale myslím, že to bylo nejrůznějšími způsoby a lidmi již mnohokrát provedeno. Jenže je to 65 let, tak znovu se budete omlouvat 3. až 4. generaci. Trochu mi to připadá, že jsme tu válku zavinili a zatáhli do toho Němce, kterým jsme ublížili tak, že nám to nemohou ani po 65 letech zapomenout.

J. Stejskal 23.8.2010 1:52

NO, MNĚ UŽ TO TAKY LEZE KRKEM

A. Holík 23.8.2010 1:48

Jde to vecne ..

Ano .. hnusne veci pachaly obe strany. To se da rict. Taky se samozrejme a porovnat mira. Da se rict ze u nas to byl 'spontani dav' a ne statni ideologie. A klidne si nasypat trochu popela na hlavu, proc ne. Posseltovi zklapne, jakykoliv jeho dalsi postup bude smesny.

Dosud ale dupeme nozickou a volame 'nenene' .. a prave proto muze Posselt chrochtat.

V. Novák 23.8.2010 10:33

Posselt bude chrochrat vždy,

protože Posselt se svých chrochtotem živí.

M. Prokop 23.8.2010 11:41

Re: Posselt bude chrochrat vždy,

Stejně jako třeba komunistové ..........

R. John 23.8.2010 1:34

Nojo, Posselt si pochrochtává v Jihlavě, vy zase v Bruselu.

Příroda je divná, představte si, že v úle jsou krom včelek  i trubci. Vy mě na včelku  v parlamentu EU nepřipadáte. Ještě že máte nás, medonosiče, jinak byste dopadl jako ti trubci. Příroda je nespravedlivá.

K. Herink 23.8.2010 6:11

Re: Nojo, Posselt si pochrochtává v Jihlavě, vy zase v Bruselu.

vazeny pane nejste trochu od veci??!!

R. John 23.8.2010 6:48

Proč ? Každý máme svého chrochtáka.

M. Hanko 23.8.2010 10:48

Re: Proč ? Každý máme svého chrochtáka.

Protože naznačujete že pan Zahradil je trubec, čímž vaše "argumentace" končí. Kromě toho že to je IMHO značně ubohé, tak vám to opravdu přijde k tématu? Vy tu otázku "Proč?" (Proč si myslíte, že vynadání Zahradilovi do trubců se nevztahuje k tématu křivd mezi Čechy a Němci spáchaných v průběhu a těsně po 2. sv. válce?) No, pane Johne, představte si to, opravdu přesně tohle si myslíme. Jsme divní že?

R. John 23.8.2010 11:53

Re: Proč ? Každý máme svého chrochtáka.

Ano, jste. Nejen proto, jaké máte názory na události po válce u nás, ale i proto, že skáčete Zahradilovi na špek. Ten hochštapler tak akorát může mávat "národní fangličkou", aby se zviditelnil, jinak o něm neuslyšíte. Žádné plédování v EU parlamentu, žádný návrh zákona ,žádná ohnivá diskuze,  nic. Takže je to podle mne trubec, akorát navíc mazaný.