3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Mayer 18.4.2011 20:40

problem je spíše v tom...

... že, jak může např. primátora Brna dělat člověk, který se nezmůže ani na to korektně získat titul, který aktuálně budeme požadovat např. po všech nově nastoupivších sestrách.- To že se obrací na semipodvodné školské zařízení a opisuje bakalářskou práci příliš nevypovídá o jeho inteligenci a schopnostech vykonávat pozici, na kterou byl zvolen.    

J. Anděl 18.4.2011 17:09

Pokřivenosti

Vysoká škola je dnes papírem, který je třeba. Pragmaticky smýšlející člověk nevidí důvod, proč si titul nekoupit. Já v tom nevidím nic nemorálního, v principu to nikomu neubližuje. Existují snad "správná" pravidla maškarního bálu? Ale je to jistě znak pokřivenosti vnímání.

Jenomže pokřivené je dnes leccos. Realita připomíná zrcadlové bludiště na Petříně.

Třeba i to zvláštní vnímání morálky (to není věc dneška, to se táhne už mnoho a mnoho staletí až tisíciletí s lidstvem) coby nástroje společenské spolupráce. Celá sociologie na tom asi stojí - že morálka se vyvinula jako nástroj pro vhodnou spolupráci mezi jednotlivci v rámci skupiny. Pak je jasné, proč takto uvažující lidé mohou morálku považovat za cosi vzniklého spontánně z lidské interakce.

Málokoho dnes asi napadne, že morální doporučení různých směrů vedou k jedinému - aby jedinec jimi se řídící žil s čistým svědomím, které vede k nezkalenému vědomí a pocitu vnitřního štěstí. Morálka je tu pro naší radost, nikoliv pro naší spolupráci a obchod.

Aby tohle člověk pochopil, potřebuje jistou základní vnímavost. Nepotřebuje však žádnou zvláštní inteligenci. Proto existuje obrovské množství velice inteligentních lidí, kteří tohle nepochopí. Je to pro ně jakýmsi neurčitým tvarem mezi jedničkou a nulou, který nejsou schopní spatřit - proto tvrdí, že neexistuje.

J. Anděl 18.4.2011 17:12

Re: Pokřivenosti

P.S.: je přesto pravda, že v dřívějších dobách asi v elitnějších skupinách žili zároveň i ti mravně vnímavější. Ostatně svého času měl i kastovní systém v Indii jistě svůj smysl - protože popisoval realitu.

Podle mého názoru (čirá spekulace) to však už dnes je velice promíchané.

K. Křivan 18.4.2011 14:03

Začít se musí s maturitou.

Jednotnou státní maturitu, těžkou,  aby ten kdo ji udělá, byl opravdu schopen zvládnout náročnou vysokou školu.

J. Schwarz 18.4.2011 13:57

Kdysi jsem se

naivně domníval, že "kapitalisté" budou ve svých firmách stát o lidi, co něco skutečně umějí a ne o ty, co mají papír nebo se "politicky angažují". A tato skutečnost samotná přispěje ke zkvalitnění vzdělání. Trapně jsem se spletl. Kde ale může být pes zakopán? Kde se uplatní bakaláři obskurních oborů, kde "doktoři práv" dálkově vystudovavší za měsíc? Tušíte správně, pokud se domníváte že jde o veřejnou sféru a politiku. Proč  se ve státní správě i na místo pohaněče mezků žádá doktorát z biologie a na místo ořezávače tužek titul lesního inženýra mi sice uniká, zato je mi jasné, kdo , jaké firmy si mohou dovolit zaměstnávat na vysokých místech neschopné kamarády, milenky a rodinné příslušníky. Ano, ty firmy, které dostávají cinknuté veřejné zakázky - opět je to tedy veřejná sféra, odkud se line nejhorší puch .

F. Eliáš 18.4.2011 11:58

Inflace vysokých škol

i škol středních vznikla díky úplatkům, které jejich zřizovatelé poskytli schvalovacím úředníkům. Taková je aspoň běžná praxe v této zemi. Závislost mzdy kantora na počtu studentů, které nechá projít do vyššího ročníku zase způsobila, že i blbeček se dostane na vysokou školu. Protože i tamní kantoři závisí na počtu nepropadlých studentů, je výsledek jasný. Jen s ptám, proč tak složitě? Vždyť vysokoškolské diplomy jde rozdat i v první třídě ZŠ

R. Tichý 18.4.2011 11:49

Smutná pravda

Nicméně musím vás ubezpečit, že velké množství personalistů si je tohoto problému vědomo. Vysokoškolský titul z VŠ Horní Dolní je vnímán spíše jako negativní informace ;o)

M. Starý 18.4.2011 9:40

Co Čech, to maturant

Problém VŠ začíná již na středních i základních školách. Tím, že se snížila laťka na středních školách, proleze jimi většina populace. Jednu chvíli se to vydávalo za cíl - porovnával se podíl maturantů v rámci EÚ a prý jsme zaostávali. A tak jsme opět dohnali a předehnali... Důsledky jsou dva: - nízká úroveň znalostí maturantů a nedostatek kvalitních řemeslníků. Proč je takový odpor mezi některými studenty ke státním maturitám ?? Oni vědí, že nic nevědí. Proč je takový odpor k matematice ? Prý ji právníci a jiní humanitní vědátoři nebudou v životě potřebovat. To je velký omyl. Matematika je především logika, logické myšlení a to každý dobrý právník, lékař, psycholog, sociolog atd potřebuje.

L. Kalina 18.4.2011 12:20

Re: Co Čech, to maturant

Naprosto s vámi souhlasí.  Na př. ty naše slavné "celebrity" , které se chlubí jak jim ta fysika, matematika nešla. Skoro je to hrdinství.   A právnici ? Ti hledají logiku věcí - pravdu,   jak Alenka v říši divů za zrcadlem.  

D. Stys 18.4.2011 6:09

Sami přískušníci české akadmeické obce vzdělanost vzdali

Jak stále opakuji - a čím dále tím více lidí mi dává za pravdu - jádrem problůému je fakt, že sami čeští vzdělanci vzdělanost vzdali. A dostali šanci z největších, v roce 1990 se stal ministrem školství Petr Vopěnka, matematik, velmi zaujatý učitel, spisovatel učebnic i popularizačních knih. On vyzval Akademii věd, ať se zapojí do vysokoškolskéh vzdělávání. Byl odmítnut s velmi nejapnou výmluvou. Tak zůstal zakonzervován stav založený ministrem Nejedlým, ovšem bez ideologického i ekonomického tlaku, který dříve plnil akademii věd kvalitními lidmi. Každý pak dělal, co uměl - Akademie věd zvyšovala svou politickou pozici, až do dnešní podoby, kdy je prakticky nedotknutelná. A vysoké školy plnily státní úkol zvyšování protitulovanosti.

Vzdělanost - co tím směšným slůvkem myslíte. Nelze ji změřit žádnými tabulkami za tříleté období. Jelikož její budování (v rámci jedné osoby, na univerzitě) trvá minimálně deset let, v každé moudré komisi, která původně nastavila podmínky, bude typicky několik lidí, kteří se v době posuzování výsledku už budou ze svých činů zpovídat úplně někomu jinému. 

Najednou nám vzdělanost schází. No, říkal jsem to. Ale i když stav za rok-dva změníme, dožiju se vůbec výsledku?

V. Novák 18.4.2011 13:04

Vopěnka je matematik, který nikdy neučil

jinde než na VŠ a výuce nerozumí. Osobně ho považuji za nejhoršího z ministrů školství - protože on učitele doslova nenáviděl a urážel. Ti, kteří si pamatují vopěnkovštinu, vědí.

Problémem je inflace škol, nejen vysokých. Ale vezmeme-li v potaz jen VŠ, bylo už při vzniku "university" v každém větším městě, přeměně odloučených fakult na "plnohodnotné VŠ" zřejmé, že pro takové množství VŠ nemá tenhle stát ani lektory, ani studenty.

A kdy k tomu rozprasení VŠ došlo? Nebylo to v prvních popřevratových letech , kdy vládli disidenti typu Vopěnky?

BTW - Vopěnka byl znám na MFF UK v 60. letech jako "rudý proděkan". Mladá stranická kádrová rezerva. V 68. se dal k progresivcům, v 69. nestačil vybrat zatáčku - a tak konvertoval ke křesťanům. Jako všichni konvertité byl poturčenec horší Turka a cpal se s Biblí kam to šlo. Na matfyzu to šlo celkem dost, tam se počítalo s tím, že lektor je tak trochu blázen, třeba i do křesťanství.

K. Křivan 18.4.2011 14:08

Re: Vopěnka je matematik, který nikdy neučil

60. letech jako "rudý proděkan". ???

To už musí být po padesáti letech hodně starej.

60.léta končily v roce 70, to máme 40 let, kolik mu mohlo být jako proděkanovi ? Nejmíň 30 ? Ty by měl teď dobře přes 70.

J. Frankl 18.4.2011 18:59

Re: Vopěnka je matematik, který nikdy neučil

Zdroj:Wikipedia.cz

Petr Vopěnka (* 16. května 1935 Praha)

I. Babková 21.4.2011 11:34

Re: Vopěnka je matematik, který nikdy neučil

Doporučila bych Vám, abyste si nejdříve zjistil seriózní informace o lidech, které zamýšlíte tak nevybraně kritizovat.

Pana profesora Vopěnku znám z přednášek na MFF UK (1984-1989). Originální matematik, okouzlující přednášející, dokázal nadchnout studenty pro bádání ve fascinujících světech matematického myšlení.

Jako ministr požadoval, aby na školách vyučovaly osobnosti. Ne nějaké drtičky, ze kterých mají děti žaludeční vředy, a které neumí probudit v dětech zájem o svůj předmět.

Bohužel se v naší zemi stalo již normou, že znevažujeme naše myslitele, badatele a konstruktéry a nekriticky uctíváme sportovce a hvězdy šoubyznysu.