27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Komentáře IVK, vítaná inspirace

Ačkoli jsem byl kdesi v diskusi na blogu označen za typického pravdoláskaře (rozuměj antiklausovce), opak je pravdou. Snažím se držet biblické zásady: všechno zkuste, co dobrého jest, toho se držte. Netýká se to jen vína, ale také fenoménu jménem Václav Klaus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 2.4.2013 20:48

Re: Levné pravdy

Možná mzda je menší, než v Česku.

Uvidíme.

Š. Hašek 2.4.2013 20:47

Re: Tam, kde šlápne komunista

Těžko dokazovat někomu jako můj známý, že to komunisti neumí. Jeho zdravá dcera má dvě děti, jejich otcové v dáli a živíme ji my. A další má názor, že on za ty prachy dělat nebude - též ho živíme my.

Všichni mají volební právo. Myslíte, že to zavinil Václav Klaus? Toto jsou voliči Václava Klause? Když mu to házíte na krk. Ten Klaus snad zavinil všechno!

M. Trhlík 2.4.2013 19:34

Re: Tam, kde šlápne komunista

Paní Heidlerová píšete to sice hezky, ale co jsme proti tomu udělali my ? Klaus ve svém institutu pokračuje stejně jak , když byl v aktivní politice jen v mlácení prázdné slámy.Ono se dobře kritizuje, analyzuje a minimum se dělá. Vás už napadlo proč komunisté získávají čím dál větší preference? Že ti, kteří sedí při volbách doma a nadávají tomu vlastně pomáhají? Ono je potřeba dokázat, že to někdo umí podstatně lépe než komunisté a nejenom o tom pořád kvákat, jak to činí nemalá část rádoby pravicových politiků v čele s Klausem, který stejně jako v aktivní politice, jen rozumuje a má se dobře.

P. Scheck 2.4.2013 18:26

Re: Jinak máte pravdu - EU je vinna tím, že Kypru už dávno

Máte pravdu, určitě mají také máslo na hlavě.

P. Scheck 2.4.2013 18:23

Re: Levné pravdy

Například dnes proběhla zcela nenápadná zpráva bez dalšího komentáře (jak typické):

Francouzká automobilka dala přednost Slovensku a nejpravděpodobnějším důvodem je to, že tam mají euro...

Š. Hašek 2.4.2013 18:16

Re: Levné pravdy

Ad pan Vyhnalík.

Asi tak.

A eště budu furt vopakovat, v portmonce máme Klausovu (a ostatní z jeho "bandy") korunu časkou. Pro někoho je asi málo.

Někdo přemýšlí, někdo kecá, co chce lid slyšet. Václav Klaus přemýšlí.

J. Vyhnalík 2.4.2013 17:00

Re: Levné pravdy

Až na to, že už před 15 lety přesně popisoval mechanismus toho, proč to nebude fungovat. To je rozdíl přístupu univerzálních sýčků a odborníků.

R. Szewczyk 2.4.2013 16:31

hm

domnívám se,že problém hledáte tam kde není,bo asi tak:zajděte do kterékoliv banky na světě,předložte ten kus hnoje,,kdoví kdo si tím utřel zadek,,co ze setrvačnosti zvete peníze a žádejte za ní něco,za co vám jako vydali ty papírky,odpovědí bude :????

druhak ,zdanění vkladů a tzv peněz se u nás provádí neustále,ale inteligentnějším způsobem,zamyslete se jakým,

jestli si myslíte,že tzv peníze uložené v bance jsou vaše,tak se zeptejte tamtéž,odpověd ,že učet je váš neberte,protože to není totéž

ovšem i tzv peníze ve štruzoku vám lehce ukradnou třeba liberizací či měnou,nebo jak to nazvou,

ale i na to jsou řešení ale nerealizovatelná,bo by se z otroků stáli svobodní občane,a to jistě nikdo nechcá,dokonce ani ten otrok

V. Novák 2.4.2013 16:23

Jinak máte pravdu - EU je vinna tím, že Kypru už dávno

nezatrhla jeho lichvářskou ekonomiku a pouštění žilou ostatním ekonomikám EU - zdaleka nejen ekonomikám EURozóny.

R. Szewczyk 2.4.2013 16:16

Re: Zdanění je téměř vždy selektivní

kde jste přišel k tomu,že vaše tzv peníze jsou vaše?

V. Novák 2.4.2013 16:06

Zdanění je téměř vždy selektivní

a zdanění kyperských vkladů není retroaktivní.

Zanedbal jste tu okolnost, že zatímco vaše peníze jsou vaše a komu půjčíte, je jen a jen na vás, vlády EURozóny, které půjčují Kypru, půjčují peníze poplatníků.

O. Rychlík 2.4.2013 14:39

Co provedla EU zločinného?

Nesouhlasím s tím, že Brusel je nevinný. Naopak! Samozřejmě mohl Kypru půjčku upřít se všemi následky. Mělo by to své nepříjemné důsledky, ale nebylo by to nečestné. Co však Brusel nabídl. Půjčku za podmínek, které jsou zločinem. Alespoň krádež je dosud zločin a tzv. "zdanění vkladů" je krádež a nikoliv zdanění. Zdanění nemůže být retroaktivní a nemělo by být ani selektivní. Morální důsledky takového jednání způsobí mnohem větší škody než by byl prachobyčejný bankrot. Pokud mě kamarád požádá o peníze, můžu mu je půjčit, anebo také nepůjčit. Obojí je možné rozhodnutí a každé je odůvodnitelné. Požádá -li mě však o půjčku a já mu řeknu: "ano, půjčím Ti, ale jen dvě třetiny a tu zbývající třetinu si musíš někde ukrást", je to neobhajitelné!

J. Boleslav 2.4.2013 11:17

Re: Kde kyperští soudruzi udělali chybu

Jste si jistý, že je k nákupu řeckých dluhopisů musel někdo přemlouvat? Třeba je kupovali radostně sami, vždyť Řekové jsou přece jejich bratři. Konec konců, princip hry byl přece v případě krachu Řecka i Kypru velmi podobný.

V. Mlich 2.4.2013 11:07

Kde kyperští soudruzi udělali chybu

Hlavní chyba byla, že se nechali ukecat od Brusele k nákupu řeckých dluhopisů. Stejně si myslím, že to byl záměr, ukecat hlavně je, protože si žekli, že jednou ranou zabijí dvě mouchy: jednak zhojí náklady na řecký mejdan penězi ruských zbohatlíků a jednak zlikvidují další daňový ráj v Evropě. A kyperští soudruzi jim na to holt skočili.

J. Boleslav 2.4.2013 10:26

Re: Levné pravdy

A nezdá se Vám, že si ve svých dvou po sobě jdoucích příspěvcích dost protiřečíte?

J. Boleslav 2.4.2013 10:23

Výborný článek, naprostý souhlas.

J. Boleslav 2.4.2013 10:22

Re: Tam, kde šlápne komunista

Máte naprostou pravdu. Ono ale ani v Bruseli není o moc líp.

V. Novák 2.4.2013 10:07

Nikdo Kypr nenutil vstupovat do EURozóny a nikdo ho tam nedrží.

Dokonce ani nikdo nenutil Kypr zdaňovat vklady - stačilo někde sehnat příslušné peníze. Zdanění vkladů byl návrh - a jak vidno, bylo možno o něm diskutovat.

Jenže Kypr nepodrželo ani Rusko, kterému kyperská lichvářská ekonomika notně pouštěla žilou (ani se nedivím) a evropské země, pro něž platí totéž, nehodlaly to pouštění žilou ještě navíc platit. Tedy platit celé - platí stejně víc než samotný Kypr.

Kypřané by měli šoupat nohama, žmoulat čepice v hrsti a vstávaje-lehaje děkovat zbytku EURozóny, že je nenechala po zásluze padnout. A "zasloužily" se o to všechny kyperské vlády za posledních 10-15 let. Pravicové i ta "komunistická", která nechala kapitalistické banky řádit jak v prvobytném kapitalismu. K čemu volit komunisty, když ti neudrží kapitalisty na uzdě?!?

V. Novák 2.4.2013 9:59

Kecy!

Řecko i Kypr se drží eura jak enóno košile - protože je jim jasné, že jedině členství v EU a EURozóně jim umožnilo ekonomický vzestup.

Kypr měl vynikajcí možnost se EURa zbavit - stačilo nesplnit podmínky, nepřijmout pomoc a zkrachovat. Je to jako s protestátory proti ČEZu - stačí tak třikrát nezaplatit, a jste "svobodní"... Nikdo Kypr ani protestátory nedrží.

S. Ševeček 2.4.2013 9:57

Re: Klaus mluvil i o vstupu do EU

Ano - s malou poznámkou: Nejde o totalitní praktiky, ale o praktiky "majitelů EU", kterou si zprivatizovali Nevolení.

S. Ševeček 2.4.2013 9:54

Re: Velký objev

Přesně.

IVK je instituce, cepin.cz a klaus.cz jsou mediální "brány".

(zajimavý je renegátský http://protiproud.parlamentnilisty.cz/

S. Ševeček 2.4.2013 9:52

Re: "Svévole se trestá?" Jak, prosím?

"Dokonce i od eura mohou libovolně odstoupit"

Jaxi jste si nevšim'', pane Pavlovský, že brusel a Deuro nikoho ze svých spárů už nikdy dobrovolně nepustí.

Z. Švrček 2.4.2013 9:46

Klaus mluvil i o vstupu do EU

V případě Kypru  i Řecka již dříve mluvil Klaus i o tom autorově "B" - tedy že neměli do EU vstupovat. Z vlastní zkušenosti od přátel v Řecku vím, že fakt vstupu do EU vnímali se smíšenými pocity i sami obyvatelé. Na jedné straně si uvědomovali, že si mohou pomoci, na druhé straně jim bylo jasné, že to bude něco stát a kromě zdražení (které se hlavně projevilo vstupem do eurozóny) vnímali i  omezení vlastní suverenity nejen státní (většinou jsou to hdrdější vlastenci, než my v našem českém ďolíčku), ale i suverenity vlastního ekonomického rozhodování. Pozitiva však zvítězila. Slovy Nikose - mého europesimistického přítele ze Samu: "budeme mít náš malý řecký bordelíček s bruselskou pojišťovnou". 

Osobně se obávám (a kladu tak důraz na ony závěrečné věty z vyjádření Klausova institutu, jež autor cituje), že zde v přílišné snaze z problému vybřednout odhalili představitelé EU své pravé ledví a tak demokracie je stále více již jen praporkem, průsvitnou pokrývkou, jenž má jako heslo přikrýt naprosto drsné totalitní praktiky rozhodování v EU. Připočítáme-li stále silnější ekonomickou unifikaci, řídící a regulační praktiky a pod heslem "posilování soutěže" především likvidaci skutečně volného trhu a jeho nahrazování podivným mixem centrálních diektiv s regulovanými a okleštěnými tržními principy, dostáváme se tam, kde jsme my v Česku již jednou byli. Po spirále někde do výseče, kterou u nás představoval socialismus s lidskou tváří v letech přednormalizačních. U nás ovšem šlo o přechodné uvolnění, zde se obávám, že jde pouze o další utažení šroubečku, pod nimž se skrývá cíl: direktivně a centrálně řízený chod společnopsti s minimem prostoru pro svobodné rozhodování jednotlivce.   

P. Scheck 2.4.2013 9:39

Levné pravdy

Dovolím si malé přirovnání. Nemám rád levné pravdy alá: "Když prší, tak bude venku dozajisté vlhko a za tím si stojím!" Nebo: "Nekupuj si ojeté auto, uvidíš, že s tím budeš mít za nedlouho problémy!"

Řekněme že nějaký člověk řekne na každé svatbě, které se zúčastní novomanželovi: "Neměl ses ženit, uvidíš, že budete mít problémy, ještě si na mě vzpomeneš!"

I v tom nejpovedenějším manželství pak zajisté přijdou chvíle, kdy se může tento vyvedený "prorok" tvářit velmi významně s tím, že on měl přece dávno pravdu. A to nemluvím o těch svazcích, která jsou na pokraji rozpadu nebo se skutečně rozpadnou.

Asi takovou "sílu" mají i pravdy Václava Klause...

P. Scheck 2.4.2013 9:20

Pane Stejskal

I když možná ne se vším s Vámi souhlasím, mnohokrát děkuji za Váš příspěvek, který má opravdovou hodnotu a úroveň. Kéž by se i ostatní zde vždy pokoušeli dosáhnout této laťky a nesklouzávali do ohýbání pravd a vyřčení pouze A.

Nicméně jim přiznávám, že někteří jsou v tom opravdoví mistři.

Takže díky moc a ať nejste opuštěným ostrůvkem!

V. Heidlerová 2.4.2013 8:56

Tam, kde šlápne komunista

My všichni bychom se měli hlavně poučit, že tam, kde do věcí veřejných masivně zasahuje levice a hlavně komunisté, tam to nedopadne dobře, nějaký čas se dá švindlovat, ale nakonec se výsledek projeví. Takže Řekové i Kypřané sklízejí plody svých vřelých sympatií k rozmařilé levici.  

P. Pavlovský 2.4.2013 8:20

"Svévole se trestá?" Jak, prosím?

Odmítnu-li někomu prodluženému půjčit peníze, je to trest?

Když Rusko Kypru nepůjčilo, byl to trest? Za co?

Kdysi existovalo v Anglii vězení pro dlužníky - to byl skutečně trest.

Kypru ovšem nic takového nehrozí. Take it or leave it - naprostá svoboda, naprostá suverenita!

Dokonce i od eura mohou libovoloně odstoupit, beztak se do Eurozóny dostali jen švindlem!

J. Hruška 2.4.2013 8:12

Re: Milí Kypřané:---

Dobrý den pane Pavlovský a všichni ostatní. Milí Kypřané, pomoc Vám nikdo nevnucuje, jenže jste strategicky na spojnici Východu a Západu, členem NATO, vlastně nejpříhodnější místo na umístění protiraketového štítu proti íránské hrozbě. Již dnes hostitelem britských základen. Klídek, vládcové tohoto světa, svévole se trestá. ""Pseudo""komunistická vláda bude poslouchat! A my taky. Hezký den, Josef.

K. Kužel 2.4.2013 6:48

Velký objev

Autor vyčítá IVK, že neuvedli výslovně, že Kypr nikdy neměl být členem eurozóny. Jenže o tom mluvil Václav Klaus snad od samého začátku Eura. Připomínal teorii optimálních měnových zón, její kritéria a podmínky. Z ní jasně plyne, že nebude funkční ani spojení Německa s Itálií či Španělskem, natožpak s Kyprem. Že to IVK po dvěstěpadesáté šesté nezopakoval, nevidím jako takovou chybu. Některým lidem je možno základní pravdy opakovat desettisíckrát, ale není to vůbec nic platné.

Praktická poznámka: IVK je na www.cepin.cz

P. Pavlovský 2.4.2013 2:34

V.K. se na stará kolena konečně našel!

Jako president - reprezentant všech občanů - byl sporný, protože po celou dobu spíš rozděloval, než spojoval. Chápu jej, také jsme spíš kontrovezrní člověk než harmonizátor, ovšem vím to o sobě a necpu se na hrad.

Dokud ale byl pouze šéfem jedné z politických stran v parlamentní aréně - nic proti tomu, ostatní měli stejné možnosti.

Teď je to ale ještě lepší, V.K. vlastně řídí celý kolektiv komentátorů.

Horší ale je, že - snad ze zvyku - zkreslují skutečnost. Jaká ztráta suverenity?

Milí Kypřané: Take it or leave it, máte zcela svobodnou volbu, pomoc vám nikdo nevnucuje!