29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
občan 7.7.2009 11:47

Recept zadarmo-pro majitele zbytků ega

Kouřit jsem začal před vojnou a hlavně na vojně.patřilo to tak nějak k atmosféře.A taky jsem chtěl bejt správnej chlap.Pak jsem kouřil,protože mi to chutnalo.I jsme si balili,vybírali tabáčky a tak.Ale když jsem se o půlnoci přistihl na zápraží domu s třesavkou,že není co kouřit a po chvíli se rozjel 15 km k benzínce pro cigára....řekl jsem dost.Přestaneš to kupovat.A přestal.Kouřil jsem dál,ale musel jsem loudit.Nakonec dlužíte cigáro všem okolo sebe,loudíte i od cizích lidí,hanba vás fackuje.A pak skončíte......Nekouřím už 11 let a mám absolutní klid.Doporučuju...

hh 7.7.2009 11:59

Re: Recept zadarmo-pro majitele zbytků ega

Takhle to před pár lety zkoušel kámoš. Ale je vytrvalejší a hanba mu nic neříkala. Dneska loudí aj ty pivka.

Kažopádně dobře pro Vás, že Vám to vyšlo. R^

Vaud 7.7.2009 11:28

Jsem prilezitostny pasivni nekurak

Fajn clanek! Diky za nej!

402 7.7.2009 11:33

Re: Jsem prilezitostny pasivni nekurak

pasivni nekurak - to jako ze Vam okolo cigarety profukuje do ust?

8-o

Ondrej 7.7.2009 11:05

Ja bych pridal druhy dil na tema alkoholismu :-D

Take jsem vasnivy kurak a nebyt piva, tak nikdy kourit nezacnu.....

občan 7.7.2009 11:55

Re: Ja bych pridal druhy dil na tema alkoholismu :-D

to je divný,já jsem opravdový pivař-hladinkář,a nekouřím.Moje zkušenost je,že to maj lidi spíš spojený s kafem....

Jenda 7.7.2009 13:21

Re: Ja bych pridal druhy dil na tema alkoholismu :-D

Urcity rozdil tu je. Klidne mohou sedet u stolu pivar, vinar a abstinent a nijak si vzajemne nevadi. Dokud to nektery nezacne prehanet. Cigaretka smrdi uz ta prvni.

hh 7.7.2009 11:05

Jsem kuřák,

a navíc rád lidem chčiju do bazénů!! :-D

TovárekJ 7.7.2009 10:45

Jsem nekuřák!

TovárekJ 7.7.2009 10:44

Psí podrbání

TovárekJ 7.7.2009 10:43

Jsem agresivbní nekuřák

TovárekJ 7.7.2009 10:43

Jsem agresivní nekuřák

Vážený pane, Váš článek mě nadchl, vřele se vším souhlasím. Nikdy jsem nekouřil a nedovedu vůbec pochopit, proč někdo začne. Mně vadí i kuřák na ulici v Brně, smrad se táhne metry před i za ním, v poschodí nademnou je kuřák, tvrdě s ním bojuji, i fyzickým násilím. Naštěstí k tomu mám předpolady. á ych kouření zakázal i na ulici či v parku. Váš F.Továrek

jirka.s. 7.7.2009 14:04

Re: "...tvrdě s ním bojuji, i fyzickým násilím."

Jen se neboj, nejsou všichni kuřáci rachitici  s rameny jak uzenáč! Vsadím se, že jednoho krásného dne narazíš! To bude panečku mela, až ti tím cigárem zapálí ten prd, který z tebe vyrazí pořádnou přestlamou!!! ;-D;-D

Trepifajaxl 7.7.2009 22:52

Re: "...tvrdě s ním bojuji, i fyzickým násilím."

Rád bych u toho byl a  Továrkovi se chechtal.

O.M. 7.7.2009 10:40

Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

v českých resturacích před několika lety tady na Psu. Tehdy tu podstatná část osazenstva přísahala na neviditelnou ruku trhu, takže jednoduše věděla, že nekuřáci jsou takoví divní pavouci, co je nebaví vyrážet za zábavou, na večeři či s přáteli a raději doma hrají šachy. Takže kdyby se zakázalo kouřit, tak většina hospod zkrachuje.

Vrcholem byl jistý právník plzeňského městského úřadu, který se tu chválil (!), jak zametl se studentíky právnické fakulty, kteří sebrali občanskou odvahu a nabyté vzdělání a ohlásili na jeho úřadě porušování (tehdy platné) legislativy zakazující kouření v době oběda. 

Čas oponou trhnul a stránky irské vlády, tj. vlády země s obdobnou hospodskou kulturou té naší, hlásají: „Vyhodnocení dat z pohostinského sektoru ukazuje, že se nekonal žádný ekonomicky nepříznivý efekt ". A buď se vyměnilo osazensto na Nevidtelném psu anebo i Češi dostávají rozum, protože magorů ohánějících se svobodou čudit druhým pod nos je tu řádově míň.

Mirek F. 7.7.2009 11:21

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

Nedá mi to a zeptal bych se: Když si od zítřka otevřu hospodu, kde se bude moci koučit, jak moc budou vaše práva oproti dnešku zkrácena?

Mirek F. 7.7.2009 11:34

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

ř

O.M. 7.7.2009 11:50

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

Ptáte se jako malé dítě. Ne jako dospělá osoba, která zná lidi a setrvačnost jejich chování.

Dokud bude na hospodských, aby si sami určili, jestli jejich podnik bude kuřácký nebo nekuřácký, nezmění se vůbec nic. Jakkoliv v Česku tvoří nekuřáci 74% dospělé (!)populace, tedy  naprosto drtivou většinu. Ke změně pomůže jedině kopernikiánský obrat, stavící realitu z hlavy opět na nohy, díky němuž se stanou veřejně přístupná pohostinská zařízení nekuřácká. 

Vy  osobně si samozřejmě budete moci založit soukromý klub, kde budete moci společně s ostatními kuřáky kouřit do holaj duša. Pokud je pro Vás tedy takový problém zapálit si doma a potřebujete k tomu nutně společnost.

Mirek F. 7.7.2009 12:30

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

Bohužel takové zapálené aktivistky jako vy se přímo hrnou do invektiv, aniž by si všimli, že reagují na něco jiného, než na co se jich oponent ptal. Moje otázka byla snad jasná a srozumitelná, oblíbená tiráda o tom, jak jsou lidé nesvéprávní a jak to musí zařídit dobrotivý tatíček stát, byla tedy zbytečná. Ale když už jsme u toho, zkuste mi bvysvětlit, proč by do toho měl stát hostinským kecat, jde o jejich rozhodnutí nabízet tyto služby. Až bude návštěva restaurace povinná, tak se ozvěte.

Předpokládám ovšem, že když se stávající restaurace přemění na soukromý klub, tak nebudete nic namítat.

 

O.M. 7.7.2009 15:39

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

Vaše otázka byla sice srozumitelná, ale úplně blbá. Asi tak srozumitelná a blbá jako otázka, proč můžu volit v den 18. narozenin a den předtím ne, když  za ten den přece nijak nezmoudřím. Zkuste se na věc podívat trochu z nadhledu.

Lidé jsou, jak už jsem Vám napsala, setrvační a líní, takže neviditelné ruce trhu trvá strašně dlouho, než se prosadí. Takže jí musíme předvídavě trochu pomoct, asi jako Marie Terezie, když už v půlce 18. století zavedla povinnou školní docházku, aniž  bez čekala na přiměřenou poptávku po vzdělané chudině. Šlo to v Irsku i v Itálii, půjde to i u nás. Když má někdo osobní libůstku, která jiné obtěžuje a dokonce jim škodí, tak se má sdružovat se sobě podobnými v soukromých klubech a ne ji cpát pod nos 74% většině.  

Mirek F. 7.7.2009 16:14

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

Zírám, docela zajímavá kombinace agresivity a nechápavosti, to ovládáte dobře. Já měl zájem na slušné diskusi, no, ještě chvíli to vydržím...

Vaše analogie je tak mimo, že fakt nevím, jak začít . Člověk postupně moudří (já vím, že u některých jedinců je to velice, velice diskutabilní), takže bylo třeba dohodnut určitý věk, určitou hranici. Logika a smysl mého příspěvku byly úplně někde jinde, týkal se toho, jak jsou vaše přirozená (nároková) práva krácena kuřáckou hospodou.

Ale druhý odstavec to překonává. Pojmy jako "Lidé jsou setrvační a líní a proto my musíme"  kdo je to MY? Nějaká nadřazená skupina, co ví, co je pro ostatní dobré? Slíbil jsem, že budu ještě chvíli slušný, takže nenapíšu, kam s takovým uvažováním můžete jít, bylo tady přítomno 40 let, jak vidět, některým se zalíbilo.  

Ale dle vaší logiky je to asi nakonec v poho: majitel hospody má osobní libůstku nabídnout služby zahrnující i možnost kouření, je na každém, jestli ji akceptuje, jestli tam vkročí. A kdyby to nestačilo, prostě se knajpa  přejmenuje na soukromý klub.

O.M. 7.7.2009 18:21

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

Já taky zírám. Myslela jsem, že rádobyliberální ťulpasi, pro které je bonum publicum   přežitkem bolševismu, už sem nechodí.

Zabývat se nebezpečností jedné kuřácké hospody je stejně hloupé jako zabývat se relevancí jenoho dne zbývajícího do 18. narozenin. Problém je vidět jako celek a ten celek vypadá takto: jistá skupina jedinců ráda provozuje XY, kterým škodí nejen sobě, ale i všem, kteří jsou XY chtě-nechtě přítomni. Tato skupina je natolik arogantní či zblblá, že se za provozování škodlivého XY nejenže nestydí, ale považuje jeho provozování  v prostorách určených k veřejnému stravování  za své "právo", jeho zákaz za omezování osobní svobody a těm, kteří nechtějí být  při jídle XYováni, blazeovaně vzkazuje, ať  jedí doma.

Této skupině je potřeba zatnout tipec, zvlášť jdyž je tak tupá, že nevnímá ani tvrdá data statistik ze zemí, kde už kouření ve veřejných restauracích zakázali.

Mirek f. 7.7.2009 20:24

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

Víte co je přežitkem bolševismu? Nikoliv veřejný prospěch, nýbrž vaše mentalita (skvěle se odrážející ve vašem vyjadřování) , se kterou se cítíte oprávněna rozhodovat, co je pro jidi v jejich dobrovolném konání dobré a co ne. A návštěva kuřácké hospody je přesně ten příklad dobrovolného konání, ke kterému není nikdo nucen.

Tam, kde platí "chtě", to jest, kde si člověk sám rozhoduje, jestli nabízenou službu na soukromých prostorech využije, tam nemají žádní šiřitelé dobra a nadlidi, co myšlení velice rádi nahrazují arogancí a zákazy, co poroučet. Bohužel nemám  vzdělání učitele ve speciální pedagogice, abych vám vysvětlil mnou uvedený příklad. Je jedno, jestli ta moje hospoda je jen jedna, nebo jestli takové jsou všechny, jestli chcete, představte si takových hospod milion,jde o to, jestli a jak budou vaše nároková práva zkrácena nebo ne. Ale spíše kličkujete jako zajíc, prootže se chcete vyhnout zřejmé odpovědi, že vaše práva zkrácena nebudou.

Ty prostory určené k veřejnému stravování, které nestvořil stát, vznikly rozhodnutím jednotlivých soukromníků. ti vám NABÍZEJÍ  možnost se najíst, ale to je opravdu MOŽNOST, nikoliv jejich povinnost zajistit vám jídlo, to je vaše starost. Nechcete-li být při jídle obtěžována kouřem, najděte si takovou hospodu, kde minimálně v čase oběda je zakázáno kouřit - takových už je kupa! - nebo se opravdu stravujte doma či kdekoliv u známých, popřípadě si noste jídlo s sebou.

JJ 7.7.2009 16:29

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

Neviditelna ruka trhu funguje, ovsem u drogove zavislosti trochu jinak, nez by si clovek prvoplanovite pral.

Jura Jurax 7.7.2009 13:08

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

No, hlavně nebude kráceno jeho právo blbě remcat a kverulovat, a vrchovatě si toho práva užije, když bude odvážně a sebemrskačsky chodit na bírek výhradně do Vaší kuřácké hospody ...

Chris Kelvin 7.7.2009 11:22

Re: Vzpomínám si na debaty o zákazu kouření

Naprostý souhlas R^

marad 7.7.2009 10:40

Reakce bývalého kuřáka

Jako bývalý silný kuřák vím přesně, o čem autor píše. I já jsem prošel obdobím militantního kouření, kdy mi každý nekuřák  připadal jako pokrytecký mravokárce a suchar. Přece jsem si užíval života, pálil svíčku z obou stran a cítil sounáležitost se všemi těmi, kdo si vlastním přičiněním zkrátili život o desítky let, zato však vytvořili nesmrtelná díla v poezii, malířství, literatuře ap. Neznal jsem větší krásu, než se posadit na koleji na schody, otevřít novou krabičku a rozebírat s kamarády největší problémy lidstva až do chvíle, kdy cigarety došly a já se ve tři hodiny ráno vlekl do večerky, abych si koupil nové.

V mé první práci jsme s kolegy sedávali v kanceláři dlouho do noci a "upouštěli páru" po náročném dni stráveném s problémovými dětmi. Jakou slast představuje kombinace silné kávy, mnoha cigaret a příjemného rozhovoru nekuřák nemůže pochopit.

Pamatuji si nástup nové kolegyně, která začala vyžadovat nekuřácké prostředí v jediné společné kanceláři.  Dopustila se tím velice špatného odhadu situace a hrubě podcenila sílu kuřácké vášně. Během několika týdnů odešla, propuštěna ve zkušební době. Poprvé jsem se opravdu styděl za to, že jsem kuřák.

Pak jsem si začal všímat, jak jinak se chovám s cigaretou v ruce. Normálně se považuji za slušného a až nezdravě ohleduplného člověka. Přesto jsem si byl schopen zapálit v mrazu, v pět hodin ráno na zastávce plné lidí. Byl jsem tam jediný. Jaký je to pro nekuřáka strašný smrad, nemůže zase pro změnu pochopit kuřák. Kouřil jsem šedesát cigaret denně, a přesto jsem považoval povzdechy své budoucí ženy o zápachu z mých šatů za ženské sekýrování.  Jako by mi někdo zatemnil mozek. Neskutečné. A co teprve pokusy přestat. Dám si jen jednu. Budu kouřit jen pět denně. Už jsem to vydržel pět týdnů, jedna tedy nezaškodí. Všechny tyhle nesmysly vám namluví závislost. Když dnes čtu argumenty kuřáků, nestačím se divit. Někteří z nich jsou zjevně inteligentní a vzdělaní, přesto se nestydí hájit neobhajitelné. Klobouk dolů před autorem.

O.M. 7.7.2009 10:58

Re: Reakce bývalého kuřáka

To je ovšem otřes. Ten příběh s novou kolegyní. Fajn je, že jste schopen to reflektovat, ale člověk si nad tím musí povzdechnout. Zvlášť když má vzpomínku jako já.

Když jsem přišla do Prahy a nastoupila do nové práce, posadili mě do kanceláře s velmi hezkou, velmi schopnou a očividně velmi důležitou kolegyní. Hned první den se mě zeptala, jestli mi bude vadit, když bude kouřit. SAMOZŘEJMĚ že mi to vadilo, ale... prostě jsem nebyla schopná to ze sebe vymáčknout. Tak jsem s úsměvem zavrtěla hlavou, že samozřejmě ne. Je to několik let, pracuji jinde, ona už dávno nekouří (mmch. jsou z nás kamarádky) ale tenhle moment si živě pamatuju.  Jak tam sedím jako venkovská trubka a lžu, jenom abych ji proti sobě nepopudila.

Vaše kolegyně má můj obdiv. Ona si udržela integritu, já jen to místo.

Klička 7.7.2009 11:14

Re: Reakce bývalého kuřáka

Chápu docela, že může někomu cigaretový kouř nevonět, ale nazývat jej smradem je poněkud přitažené za vlasy. Znám mnoho horších pachů, jež lze bez nadsázky nazývat smradem. Kouř z komínů chemických továren, zápach v okolí velkovýkrmen prasat, zplodiny, produkované auty a v neposlední řadě pachy všelijakých parfumerních výrobků, neustále inzerovaných ve sdělovacích prostředcích. Mnohem méně podle mne smrdí cigaretový kouř zředěný ovzduším, než všelijakými voňavkami a antiperspiranty naplácaní jedinci, jichž je dnes již více než kuřáků. To je ovšem věc názoru, který můžeme mít každý jiný. Chce to jen oboustrannou toleranci. Nic více.

Pert 7.7.2009 11:45

Re: Kličko

Smrdí a strašně. Sedím v práci vedle kuřáka. Chodí kouřit ven, ale když pak přijde zpět, vždy mě to udeří do nosu a dělá se mi nevolno. Každý kuřák, když vytahá tu svoji cigaretku, pak dobrých 10 minut vydechuje dehet, co do sebe naládoval. Není nic horšího, než jet ve výtahu s člověkem, který právě před vchodem dokouřil a přistoupil do výtahu. Nevydržím tak dlouho nedýchat, notabene když jsem se na to nemohl připravit. Zjistímo to obvykle až pozdě.