11.8.2020 | Svátek má Zuzana


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hamal 31.7.2020 15:29

" Jakmile je nás na daném prostoru víc, musí být stanoveny zásady soužití."

Tedy pokud nelze uplatnit právo silnějšího, jako v přírodě.

Š. Hašek 31.7.2020 14:44

Jako řidič vozidla momentálně na cyklisty nepůsobím. Nemohou mi dát trestné body.

Oni jako cyklisté na mě působí. Často. Na úzkém chodníku, kde chodí občanstvo s dětmi, kde vedle je dvouproudový pruh na komunikaci, specielně pro cyklisty. Jejich rychlost je několikanásobek mojí, hmotnost místy také. Nepoužívají signální prostředky. A je vidět, že jízda na silnici v tom jejich pruhu se jim ekluje. Pohodlnost. Uznávám, že i strach z řidičů, kteří momentálně jedou v Rapidu. Hezké.

Diví se mi někdo, že po případné srážce se mnou (zezadu) jim budu přát jen a jen zlomený vaz? Když já budu mít šrouby v noze?

Jen místní, osamocený postřeh.

Sám jezdím na kole pouze po venkově a komunikacích typu švestková okreska. Na chodníku kolo vedu, místy jsem kdys musel i vést koloběžku, dle pokynů otce. Protože se tam učila chodit batolata, ty mají na chodníku přednost. Ostatně - je to chodník, nikoliv jezdník.

P. Zima 31.7.2020 14:22

Celková atmosféra ve společnosti i na silnici tady v ČR není dobrá. To je fakt. Je to vidět nejen na chování řidičů, cyklistů a chodců k sobě navzájem, ale i na všech těch dopravních obstrukcích, zpomalovacích prazích, ochranných zúženích, zákazech a příkazech.

Jako řidič mám tu zkušenost, že když je v Německu snížená rychlost nebo výstraha, tak je to značení potřeba brát vážně a jako nemístní, který to tam nemá najeté, si ani s dobrým vozem nedovolím jet takovým úsekem nějak moc rychleji. Naproti tomu u nás v Česku kolikrát koukám proč tam to omezení vůbec je a nepříjemně často zjistím, že je to omezení nesmyslné nebo alespoň zbytečně přísné.

O cyklistech všude na světě, ne jen u nás, mám takovou teorii. Vypadá to, že někde v okolí kostrče je jakýsi dosud nezdokumentovaný akupunkturní bod, který přímo stimuluje mozek. Jeho stlačením poněkud klesá inteligence a silně ustupuje pud sebezáchovy.

I. Schlägel 31.7.2020 12:58

Těch 1,5 metru je v kampani doporučených.

P. Hatina 31.7.2020 12:05

Btw, ona hned na začátku je chyba v úvaze. Žádné jako Robinson s Pátkem. Jak se lze dočíst, byl to Robinson, kdo pro Pátka nastolil pevná pravidla, která nesměl překračovat, a jak se dále píše "spal od té doby s pistolí u postele, pro případ, že by se v Pátkovi probudilo jeho přirozené divošství"

Takže se musíme ptát, kdo v dnešním eko-politicko-korektním systému je ten kdo určuje pravidla. Když si uvědomíme, že jsou nejen benzínová auta, elektro auta, nákladní auta, kola, a rychlejší elektrokola, segwaye, že přes ně přecházejí chodci, že se ty silnice a ulice často opravují a uzavírají z různých důvodů, centrální politici, lokální politici že je tu státní policie, městští strážníci,....?

I. Štípek 31.7.2020 11:26

Jsem v úžasu. Skylock je polyhistor naší doby, není téma, o němž by nedokázal sepsat další přihlouplou slátaninu.

D. Zítko 31.7.2020 10:28

Na silničním kole najezdím ročně přes deset tisíc kilometrů, většina automobilistů se chová slušně a neměli by problém dodržet limit metr a půl odstupu. Ti, co nejvíc křičí patří k těm kteří se o vás otřou zrcátkem, sprchují vás ostřikovači, když je brzdíte a nebo předjíždějí proti vám jiné auto i na úzké silnici. Hlavní problém ale je, že policisté nikde nejsou vidět a nic nekontrolují.!

J. Bubik 31.7.2020 10:57

Položím otázku - když auta budou mít povinnost objíždět cyklisty ve vzdálenosti metr a půl, budou také cyklisté povinni se cpát mezi auty v téže vzdálenosti? Já jen abych věděl......

Ale vážně - na volné silnici pochopitelně objíždím cyklistu co nejdále mohu. On jede třicet, já kilo. Ale ono to má platit i ve městech....což v případě, kdy je cyklostezka namalována v pravé části jízdního pruhu jaksi nejde......

M. Krutý 31.7.2020 11:42

v tomto případě však automobil cyklistu neobjíždí ani nepředjíždí, ale míjí. To jen tak na okraj.

J. Bubik 31.7.2020 13:41

Je-li oddělena přerušovanýnm pruhem, má každý svůj pruh a míjí. Není-li oddělena a je při pravém okraji jízdního pruhu jen vyznačena piktogramem, pak předjíždí :-)

Ale to na páně Dolínkův návrh nemá vliv. Četl jste ho?

V. Svoboda 31.7.2020 15:51

Ostřikovače stříkají dozadu. Když někoho brzdím jedu před ním. I pohádky se musí domyslet.;-D

P. Princ 31.7.2020 22:09

Řidič mně, coby cyklistu, předjede a dá mi sprchu, když předtím musel kvůli mně zpomalit, pohnout volantem, zvýšit pozornost, nebo jen tak.

J. Ptáček 31.7.2020 9:47

Podle mně slušný člověk, je slušný chodec, cyklista i řidič. Je-li někdo, s prominutím hajzl, je také jedno jestli jde pěšky, jede na kole nebo v autě. Nebo třeba na vodě.

M. Krutý 31.7.2020 11:43

přesně tak

K. Křivan 31.7.2020 9:18

Kdy budou cyklisti platit silnicní dan ?

M. Krutý 31.7.2020 11:44

a který automobilista ze svého soukromého vozu platí silniční daň?

V. Petr 31.7.2020 11:56

Platí daň z benzinu, která jde na silnice. Cyklista neplatí stavbu a údržbu cyklostezek ani silnic.

H. Rybnická 31.7.2020 9:10

Pane autore, máte zcela pravdu, v České Republice jako by ztratila všechna ta automobilistická pravidla svoji platnost. Hned po přejezdu hranic, na poloprázdné dálnici, na silnicích, ve městech. Člověk se může zamyslet nad důvodem. Slušný člověk se řídí pravidly proto že je slušný člověk a ví, že byla vymyšlena ze zkušeností jiných. Bezohledný ne.

J. Bubik 31.7.2020 9:32

Je to asi 14 dní, co jsem jel po D10 na Liberec a nejprasečteji ze všech jelo auto s - hádejte jakou -Salzburgskou poznávací značkou.

Když pojedete po rakouské A1 rychlostí 130 km/hod, jste suverénně nejpomalejší ze všech. V Německu mezi Regensburgem a Mnichovem je většinou 120, nejezdí tak nikdo. Je to stejné jako u nás, kde většina řidičů jezdí 10 až 20 nad limit.

Ano, v obci jezdí opravdu 50, ale to u nás (alespoň v centru Prahy) také. A na hlavních komunikacích NEMAJÍ prahy.......:-)

Pokuds e pa týká cyklistů, v Německu i v Rakousku máte cyklostezky od silnic skoro VŽDY oddělené. I ve městech, pokud to jde, vede cyklostezka po chodníku či speciální komunikaci a má svoje semafory, ne jako u nás, kde vede odnikud nikam

Tož tak.

V. Svoboda 31.7.2020 15:53

Všem, kteří mají problém s tuzemskou dopravou doporučuji taxík nebo mastnou tyč. Já asi žiji v jiné ČR a s drtivou většinou řidičů problém nemám.

J. Bubik 31.7.2020 9:07

Současný stav je dán nejdříve jeho ignorací politiků všech kategorií a stran a nyní ryze politickýcm přístupem.

Auta rezidentů nemají parkovat na ulici. Ani v centru. Auta mají parkovat v garážích u domů, podzemních garážích a v parkovacích domech. Všude, kromě Starého Města, se ty garáže dají vybudovat - vnitrobloky se dají vybagrovat, postavit v nich podzemní garáže a následně na střeše založit parkovou úpravu. Totéž pod většinou parků. Totéž v jakékoliv větší terenní vlně. Postavit hloubkovou garáž dnes lze i v šachtě o průměru 20 metrů. O tom, že by pod každým novým domem, mělo být nejméně stejně stání, jako je bytů, žádná.

No a tam, kde to opravdu ze stavebního hlediska nejde, musí být postaveny garáže nadzemní, což dnes už opravdu nemusí být nevzhledná betonová krabice.

Tohle řešení má každé slušné západoevropské město. O tom, že něco podobného bude i v Praze, se snilo na začátku 90. let - vzpomeňme, kde všude byly podzemní garáže plánovány - Klárov, Tylovo náměstí, Senovážné náměstí, horní část Václavského náměstí, Puškinovo náměstí, náměstí Kinských......nejsou jediné.

Místo toho začala Praha prodávat možnost stání na ulic nejdříve za 700 Kč ročně, pak za 1200,-. Stovka měsíčně za užívání 10 metrů čtverečních, no neberte to. Pak pochopitelně žádný rezident nebude platit 150 Kč denně za parkování v podzemní garáži a žádný majitel domu do té investice nepůjde. A pro radnice je to také dobrý byznys - za kus modré čáry na ulici prachy do obecní kasy, neberte to.

No a cyklisté - projeďme Prahou a podívejme se, kam dnešní progresivní levice tlačí cyklopruhy - všude. Včetne výjezdu z dálnice (Bucharova). V nesouvislých úsecích začínajících a končících někde, bez návaznosti a bez smyslu. Které se hodí jen k tomu, aby se plnil plán výstavby cyklostezek, ale cyklistům ochranu neposkytnou.

Místo toho, aby se vytvořila opravdu smysluplná KONCEPCE parkování v klidu a výstavby ucelených cyklostezek, zoufalí politici (pan Dolínek) navrhují nesmysly (ano, volby se blíží)

A. Poláková 31.7.2020 8:59

postřeh ze Švýcarska... Řidič před námi zastavil u přechodu, kde stála starší dáma s taškou na kolečkách a váhala, zda má přejít. Po delší chvíli se rozhodla pokračovat po chodníku. Opravdu si nejsem jista, zda by v Čechách přežila. Tady řidič s úsměvem a pokrčením ramen nastartoval a odjel.

J. Bubik 31.7.2020 9:07

stává se mi v Praze to běžně.:-)

P. Nemec 31.7.2020 12:08

Takže se domníváte, že řidič by vystoupil, povalil dámu na zem, zkopal ji do bezvědomí a třikrát přejel sem a tam? To je mi vás tedy líto :-(