7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: K čemu jsou kluci na světě

Nejspíš genderový fanatik Vít Klusák se hrubě pustil do Jiřího Žáčka za jeho čítankovou básničku o holčičkách a maminkách. Tuto básničku není třeba citovat, každý ji na internetu najde a já ji mám v čítance jedné z mých vnuček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 28.1.2017 11:22

Re: Kluci jsou na světě proto, aby se zbraní v ruce bránili

Ano. Před náporem primitivů, co mají holčičky jen z důvodu rození dětí :-))))))

J. Václavíková 28.1.2017 11:18

Re: Jestli si z vás "ten" Klusák nevystřelil ...

Zajímavé, jak Klusákovi kritici předjímají, že snad jde o kritiku mateřství. Což je totálně vedle. Ostatně to, co může na čítankové básničce vadit, je zjevné spíše po přečtení i té další části, totiž klučičí. Tvrdit dětem, že kluci jsou tu od toho, aby objevovali svět a točili jím dopředu, zatímco holčičky jim rodí a vychovávají děti, je dnes už opravdu poněkud anachronické. Pokud tedy člověk nežije například v kultuře ovládané šaríjí :-)

Asi nikdo tu nevolá po tom, aby ty básničky byly odstraňovány z učebnic, ale taková hysterie, co se strhla, když si ji někdo dovolil zkritizovat, to snad není normální. Tady prostě kultura nepředpojaté debaty k jakémukoliv tématu nemá šanci.

P. Vaňura 28.1.2017 11:15

Kluci jsou na světě proto, aby se zbraní v ruce bránili

vlast svých otců před náporem primitivů, přivandrovalých ze všech možných prde***!

J. Václavíková 28.1.2017 11:07

Re: K čemu jsou kluci na světě?

Kdybyste Julii viděla - jakou představivost a nápady má a co všechno ji zajímá, jak je hravá, vtipná, nepředpojatá, schopná i ironie a pak ji vidíte, jak se trápí nad hloupoučkou čítankou...

Vlastně by mi stačilo, kdybyste si všimla, že onu kontroverzi jsem ani tak nevyvolal těmi dvěma větami já, ale podivně přednaštvaná velká skupina lidí, kteří šílí z představy, že by se české ženy začaly brát o svoje práva, že by mohly chtít něco jinak, než jak to vyhovuje mužům.

J. Václavíková 28.1.2017 11:07

Re: K čemu jsou kluci na světě?

Píšete: "...když umí být žena i maminkou." - Jenže v té kýčovité, emoce ždímající rýmovačce se nepíše, že holky jsou TU I OD TOHO, aby byly maminky, ale že jsou TU VÝHRADNĚ OD TOHO, ABY BYLY MAMINKY. Vůbec ta formulace "být k čemu na světě", je to utilitární určení funkce, připomíná mi to: "ty jsi dobrej leda tak k tomu". A když si pak dohledáte tu druhou část o klucích (...páni kluci jsou tu k tomu, aby se svět točil vpřed...), tak pochopíte, jak se pan básník dívá na svět. Je pochopitelně nesmírně smutné, když někdo nemůže mít děti, ale také do toho nelze nikoho nutit. Čítal jsem tyhle hloupé, jednovstrvé, role určující básničky v učebnicích celé své dětství (jsem ročník 1980) a byl bych šťasten, kdyby se moje děti potkávaly s chytřejšími texty (Vodňanský, Jirous, Diviš, Nikl, Šrut, Fischerová, a další, a taky to, co vydává třeba nakladatelství Baobab atd.)

Kdybyste chtěla vědět, jak to vypadá u nás doma. Moje žena se jmenuje Marika. Vyprávíme dětem pohádky oba dva, hladíme je oba dva, bereme je oba dva do náruče. Moje žena není JEN přístav něhy a já nejsem JEN otec, co vládne tvrdou, ale spravedlivou rukou a bere 3 syny a 1 dceru na vyučenou do světa - naše role se prolínají a někdy nastavuje hranice žena a někdy já, někdy s nimi staví jez na potoce ona, někdy já, někdy dohromady. Totéž platí o mazlení. Navíc Marika není žádná domácí ženuška, je filmařka stejně jako já a chce a také zvládá dělat filmy, nejen domácí pohodu. Když jsem pozoroval Julinku (7), jak se učí na tom Žáčkově textu číst, měl jsem potřebuji jí vysvětlit, že to, proč je na světě, si bohudíky může vysnít a zvolit sama. Je pozoruhodné, jak často v těch diskuzích zaznívá: "Co blázníte, vždyť je to básnička pro malý děcka." Nevím, jak děti těch, co tohle říkají, ale naše děti jsou často bystřejší a otevřenější než my, co je tzv. vychováváme.

J. Václavíková 28.1.2017 11:04

Re: K čemu jsou kluci na světě?

Vít Klusák, odpověď na FB:

Milá paní Podrazilová,

děkuju, že mi nepíšete, že jsem ichtyl, úchyl, ubožák, kastrát a že mě moje maminka zanedbávala, nekonejšila a vůbec na mě kašlala, toho jsem se v posledním týdnu načetl habaděj. Mj. naše máma, Jana Klusáková, byla skvělá, prožil jsem krásný dětství a sám mám 4 děti.

V životě by mě nenapadlo, jakou hysterii ta moje - možná trochu přidrzle formulovaná - poznámka vyvolá. A jsem přesvědčený, že už dávno nejde o tu moji glosu, že je ta básnička nablblá, ale daleko spíš o to, jakou řeku nenávisti a netolerance ve vztahu k tématu genderové vyváženosti v prostoru českého Facebooku vyvolala. To, co je v civilizovaném světě normou a vůbec se o tom nediskutuje - že ženy jsou mužům ve všech oblastech života rovny - tady zafunguje jako rudý hadr na býka. Dovedete si představit, že by v Čechách byla prezidentkou žena? Myslím, že ještě dlouho ne.

J. Václavíková 28.1.2017 11:02

Re: K čemu jsou kluci na světě?

K čemu jsou holkyna světě ? Aby z nich byly maminky

Aby se pěkně usmály na toho kdo je malinký

Aby nás měl kdo pohladit a vyprávět nám pohádku

Proto jsou holky maminky

Aby náš svět byl v pořádku

J. Václavíková 28.1.2017 11:01

K čemu jsou kluci na světě?

Páni kluci jsou tu k tomu aby svět byl veselý,

vystartují ráno z domu,jako když je vystřelí.

Nebojí se blesku, hromu,nevadí jim mráz a led,

páni kluci jsou tu k tomu,aby se svět točil vpřed.

(Žáček)

P. Dvořák 28.1.2017 10:56

Václav Klaus ml. napsal:

https://www.novinky.cz/komentare/427170-komentar-k-cemu-jsou-holky-na-svete-vaclav-klaus-ml.html

Z. Lapil 28.1.2017 10:56

Maj` to ty feministky těžký

Kam ty chlapy poslat? Je TA řiť, TA pfdel, jenom zadek je TEN, ale pro expresivní vyjádření je dosti nevhodný.

P. Lenc 28.1.2017 10:27

Re:

Ano, na to ty "dítka revoluce" zapomínají.Není divu, z dějin znají maximálně včerejší den.Ale o to jsou nebezpečnější.

B. Rudolf 28.1.2017 9:43

Re: Jestli si z vás "ten" Klusák nevystřelil ...

Klusákova básnička mi připomíná můj vlastní výtvor z mládí: "Na cestě ke kinu šlápl jsem na minu.", na který kamarád reagoval slovy: "Napiš tu kravinu nebo se pominu."

Nejvíc mi na Klusákově básničce vadí, že se nerýmuje. Jinak by byla dokonalá.

J. Kombercová 28.1.2017 9:35

Re: Žáček je básník, Klusák je hovězí dobytek

Klusák snad ještě až tak starý není, i když modrosti věkem asi nenabyde.

Z. Čábelka 28.1.2017 9:27

Re: Žáček je básník, Klusák je hovězí dobytek

To je přesně ono! :o)

Z. Čábelka 28.1.2017 9:20

Re: Jestli si z vás "ten" Klusák nevystřelil ...

Už jste se pobavil? S vaším nadhledem o tom nepochybuji.

R. Tichý 28.1.2017 9:14

V tom je ten problem - Klusaka asi matka nepohladila neb jeho matkou je revoluce. A ta, jak ve, sve deti pozira.

I. Mertl 28.1.2017 9:14

Re: Žáček je básník, Klusák je hovězí dobytek

Půlnoční dávka nenávisti starého dědka!

S. Ševeček 28.1.2017 8:56

Re: Vit Klusák

Jó, TATO Jana Klusáková?

Tak, to potom jó.

J. Fialová 28.1.2017 8:41

Re: Jestli si z vás "ten" Klusák nevystřelil ...

Z LN 19.1.: ... "filmový režisér Vít Klusák. Na svém facebookovém profilu ji (básničku pana Žáčka) sdílel se slovy „K čemu jsou kluci na světě? Aby psali takovýhle debility.“"

Jestli Vám to stojí za to, můžete zkusit ten jeho facebook najít. J. Fialová

P. Boublíková 28.1.2017 8:27

Re: Jestli si z vás "ten" Klusák nevystřelil ...

Vždyť ten text máte v článku! Klusák napsal: „K čemu jsou kluci na světě? Aby psali takové debility.“ a u toho je fotka Žáčkovy básničky otištěné v čítance.

B. Rudolf 28.1.2017 7:36

Jestli si z vás "ten" Klusák nevystřelil ...

Celá tato diskuse mi připadá poněkud ujetá. Žáčkova básnička je normální básnička pro děti a není o čem diskutovat.

Pátral jsem na internetu po textu tolik odsuzované Klusákovi kritiky a nemohu se k němu dostat. Připadá mi to, jako když lidi za bolševika odsuzovali Chartu, kterou nečetli. Tím nechci říci, že se to týká a autora tohoto blogu nebo pana Robejška. Jenom já jsem měl tu smůlu, protože se jsem nemohl pobavit nad originálním textem pana Klusáka, ale pouze nad zdrcujícími (často hluboce filozofujícími) kritikami jeho odsuzovatelů.

Napište mi prosím odkaz na text Klusákovy kritiky, ať se mohu více bavit!

P. Boublíková 28.1.2017 7:17

Vit Klusák

Podle wikipedie skutečně má maminku, jmenuje se Jana Klusáková :-)

Ale co je ještě podivnější, také má čtyři děti. Jestli s někým nebo zda je vylíhl sám, wiki nepíše :-)

P. Boublíková 28.1.2017 7:11

Boj proti stereotypům

už se stal také stereotypem.

A spousta normálních holek už se taky dost namíchla. Omlouvám se za citaci z Plesku, ale jinde jsem informaci o stupidní náborové kampani VUT, která se imho oprávněně dotkla mnoha studentek, nenašla. http://www.blesk.cz/clanek/regiony-brno-brno-volny-cas/446412/mit-sex-sama-se-sebou-ostrihat-barbiny-kampan-vut-pobourila-studentky.html

J. Kanioková 28.1.2017 4:44

Žáčkova básnička je o přirozenosti, emocích, pohlazení..

Nový genderočlověk se neusmívá a nehladí. Ten bojuje za rovnost.

Hlazení a usmívání se je věc přežilá a v revoluční perspektivě přebytečná. Díky feministickým sufražetkám a různým hnutím, je pravda, že gender a humanrightismus severského typu už je za hranou příčetnosti

Dost by mě zajímal rozměr genderové korektnosti bez antikoncepčních pilulek. Muž a žena se mají doplňovat, ne si konkurovat

O. Zuckerová 28.1.2017 0:49

Re: Žáček je básník, Klusák je hovězí dobytek

Alternativní báseň vyhovující gender ideálu: Zašijte si dámy díru / lítejte radš do vesmíru.

V. Vlk 28.1.2017 0:19

Žáček je básník, Klusák je hovězí dobytek

ale byste se ještě trochu potěšili s básníkem Žáčkem: "Košilka na tvých ňadrech se napnula tak tence. Jsem ztracen ve svých snech, ztracen v tvé podprsence..."

J. Žáček je normální. Klusák je znám jako naprosto bezcharakterní pseudoumělec