8.6.2024 | Svátek má Medard


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jerry 8.9.2007 15:21

Copak se Vám stalo?

Zlobí Vás manželka? Děti? Šéf v práci? Komplexy musíme sami překonávat, takovéhle provokace jsou běžné pro puberťáky, ale Vy jste dospělý člověk, ne?:-)

Roberto 8.9.2007 17:38

Vůbec nic

Ani šéf ani děti ani manželka. Komplexy nemám, tedy,alespoň o nich nevím, Petra je mi líto.

kopretina 8.9.2007 18:25

Re: To je zajímavý,

Petře Petře, jak bychom mohli obdivovat zrádce Jidáše?!;-€ Jidáš svůj zločin pochopil a spáchal sebevraždu. Ježíšův život byl postoupen láskou a tolerancí, uzdravoval ochrnuté, lidi posedlé démony, malomocné, odpustil prostituce Máří Magdaléně, vyzýval ke skromnosti. Když jej farizejové pozvali na hostinu, vědomě si sedl na zadní místo, nikoliv na místa přední...Miloval bez rozdílu Židy i pohany. Ježíš byl svatý a jeho život je postoupen láskou, rovněž vyzýval k lásce k nepřátelům i nespravedlivým lidem.

Richard 8.9.2007 14:18

Boha je možno osobně potkat

Anim jsem nechtěl číst reakce typických relativistů čechů. dan drápal má vynikající znalost písma včetně toho, že studoval reologii. Evangelia jsou naprosot konzistentní včetně konzistence Pavlova ježíš. Apoštol pavel se setkal s mrtvých vstalým ježíšem Kristem, jehož poseltví charakter i povolání bylo naprosto totožné s Ježíšem před ukřižováním. Stejně jako Dan Drápal i já jsem se setkal ač předtím ateista s živým Bohem na základě osobního zjevení. Přeji všem odpůrcům odmítačům i pochybovačům jednu věc, aby měli dosti odvahy a poprosili Boha aby vstoupil do jejich životů. Jinými slovy zkušenost je nesdělitelná

Richard 8.9.2007 14:19

Re: Boha je možno osobně potkat

omluvám se za překlepy zlobí mě klávesnice.

kopretina 8.9.2007 18:29

Re: Boha je možno osobně potkat

Ano, Ježíše musíme pozvat do svého života a žít pro našeho Pána Ježíše Krista. Velmi dobrý článek o pravé víře-

http://www.oase.estranky.cz/clanky/vyucovani/derek-prince_-zaklad-viry-_10_

doktor 8.9.2007 13:30

Není celý Ježíšův život,

jak ho známe z Evangelií a Skutků, jen konstrukcí citátů z knih Staré Smlouvy (Zákona)? Ježíš Pavlův je zásadně odlišný, přítomný jen ideově. KOHO vyznávají křesťané? Ježíše evangelií nebo Ježíše Pavlova?

Roberto 8.9.2007 14:25

Re: Není celý Ježíšův život,

doktore Ježíšovy skutky přeci nejsou součástí starého zákona. Pouze Starý zákon je plný proroctví o mesiáši a o tom co bude v jeho životě.

kopretina 8.9.2007 18:40

Re: Není celý Ježíšův život,

Ježíš je naplnění Starého zákona, který odkazuje na Mesiáše z rodu krále Davida. Ježíš je naplněním Tóry a Proroků. Již ve SZ je předpovězeno, že Mesiáš bude trpět. V Zachariášovi čteme: "Ale na dům Davidův, na toho, jež sídlí v Jeruzalémě vyleji ducha milosti a proseb o  slitování. Budou vzhlížet ke mě, kterého probodli. Budou nad ním naříkat, jako se naříká nad smrtí prvorozeného, budou nad ním hořce lkát jako se hořce lká nad prvorozeným" (Zachraiáš 12:10)

doktor 9.9.2007 19:22

Re: Re: Není celý Ježíšův život,

Právě v tom je ta potíž, milá Kopretino: autoři evangelií píšou o Kristu jako o někom, kdo přišel do detailu NAPLNIT Písma. Pavel, jehož epištoly jsou mnohem starší, než evangelia, píše o Ježíšovi jako o duchovním principu. Na jeho životě jakoby mu nezáleželo. Tím nechci říct, že jsem zásadně proti tomu či onomu: jen zbytkem svých mozkových buněk a spojů trochu přemýšlím.

Petr Q. 12.9.2007 14:21

Re: Re: Re: Není celý Ježíšův život,

Zajisté - doktore (aneb odborný lékaři XY) neboť pamatujme že: nejchytřejší doktoři jsou vždycky doktoři mediciny.

vládík 8.9.2007 11:41

Nechci se svou poznámkou někoho dotknout, ale

"Ježíšovi se ženy jistě líbily jako každému jinému muži, ......". Dovolím si upozornit, že tvrzení, že ženy se líbí každému muži není (a v průběhu dějin nebylo) pravdivé.  Možná, že snaha vkomponovat milostný příběh může být dána tímto faktem.

Vaněk 8.9.2007 0:29

Dane, Vy jste patrně nikdy NZ či Jidášovo evangelium nečetl

a máte jen iluzorní představy formované křesťanským idealizováním  a natíráním na růžovo. I takové pohádkové chvalozpěvy, jako cenzurou prošlá a upravená 4 evangelia, obsahují celou řadu míst, kde lze o nějaké dokonalosti a vzorovosti těžko hovořit. Natož v dopisech po evangeliích následujících. Při nezaujaté kritické analýze zjistíte jak Ježíš lhal, dokonce si nechal pro sebe krást, vyhrožoval, vykrucoval se atd. Mno a Jidáš přece nezradil. Ježíš si ho ke zrazení predestinoval. Bez něj by se do panteonu nedostal.

Ježek 8.9.2007 0:51

Re: Dane, Vy jste patrně nikdy NZ či Jidášovo evangelium nečetl

Vaňku, Vaňku...to je blábol všech blábolů, cos tu napsal...jójó´´ to jsou paradoxy ...

Mell 8.9.2007 9:46

Re: Re: Dane, Vy jste patrně nikdy NZ či Jidášovo evangelium nečetl

Pokud někdo posuzuje Ježíšův život, tak záleží na tom, jestli se na to dívá z pozice toho kdo  věří  a  ztotožňuje se s jeho poselstvím, nebo jde jen o pohled na historickou osobu, případně na osobu vybájenou. Pokud napíše hru či muzikál pouze umělec, bude tam hledat a vkládat svůj pohled na život, když to bude  skutečně věřící umělec, tak dá asi přednost původní předloze, protože  mu pochopení jedinečnosti  poselství  bude bránit  předlohu zkreslovat a naopak vyzdvihne  prvky, které by  běžný člověk z masa a kostí nebyl schopen zvládnout.

Vaněk 8.9.2007 10:17

Re: Re: Re: Dane, Vy jste patrně nikdy NZ či Jidášovo evangelium nečetl

Vzhledem k tomu, že ono "poselství" je značně nekonzistentní a někteří biblisté v něm rozlišují 4 názorově různé proudy, pak ten kdo by toto "poselství" skutečně chtěl zastávat tak jak je v NZ , tak by musel trpět lehkou schizofrenií.

Vaněk 8.9.2007 10:18

Re: Re: Dane, Vy jste patrně nikdy NZ či Jidášovo evangelium nečetl

Můj blábol je opřen o střízlivá fakta o textech NZ. O co ten Váš, kromě dojmu?

Ježek 8.9.2007 11:20

Re: Re: Re: Dane, Vy jste patrně nikdy NZ či Jidášovo evangelium nečetl

Ne!!! Přesněji a střízlivěji řečeno: Váš výklad je opřen o Váš dojem o textech NZ ..a můj je opřen o práci expertů Spojených biblických společností (USB). Spojené biblické společnosti zveřejnily kritickou edici řeckého textu Nového zákona (vydali K.Aland, M. Black, C.M.Martini,B.M.Metzger a A. Wikgren), která od svého třetího vydání roku 1975 shrnuje práci odborníků většiny konfesí. A ujituji vás, Vaňku, že tito lidé, kteří mají bezesporu dobrý vhled do původního řeckého textu, si nic takového o Ježíši Kristu nemyslí, neboť nic podobného z původního řeckého textu prostě nevyplývá. To jsou paradoxy, pane Vaněk, co?

vládík 8.9.2007 11:46

Re: Re: Re: Re: Dane, Vy jste patrně nikdy NZ či Jidášovo evangelium nečetl

A nemohli experti být předem ovlivněni svým náboženským názorem?  A jaké že svým vrstevníkům (nevlastnícím Učené společnosti) zanechali autoři bible poselství. Vždyť ho zřejmě (bez USB) nelze chápat.

vládík 8.9.2007 11:43

Re: Re: Dane, Vy jste patrně nikdy NZ či Jidášovo evangelium nečetl

Ale Bůh přece určil, že Ježíš bude zrazen (jinak by lidstvo nepochopilo, jak je bídné). A že to bude Jidáš, kdo zradí.  Pak ovšem Jidáš neměl šanci.

MV 9.9.2007 12:46

Re: Re: Re: Dane, Vy jste patrně nikdy NZ či Jidášovo evangelium nečetl

mel, akorat to nezvladl a misto pokani se obesil.. takovy Petr dopadl jinak

m.p. 8.9.2007 0:20

pro autora - "Uzdravte se sami"

Výzva "uzdravte se sami" je výzvou ke skutečně svobodnému jednání každého jednotlivce - jde o Ježíšovo poselství, které formovalo celá 60. - 70. léta a hnutí hippies a z něhož těžíme dodnes -  jde tedy o jeden z nejsilnějších momentů celého díla

ojebavac Marxe 8.9.2007 11:49

Re: pro autora - "Uzdravte se sami"

Mate asi pravdu.

Ja jeste dodam, ze to muze byt ze stejnyho kadlubu jako obdobne sceny ze Zivota Briana (scena s tykvi) - totiz ono prave to hnuti hippies podlehalo usilovnemu hledani a vzoru z vudcu. ;-)