Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Jak to tedy je?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Kolman 28.4.2010 9:52SMĚR VÝVOJE LETECKÉ DOPRAVY? V souvislosti s paralyzováním letecké dopravy popelem sopky mě napadá kacířská myšlenka. Nenastala doba k tomu, změnit přístup k technické stránce letecké dopravy? Kromě používání tryskových letadel "vzkřísit" i "VRTULOVÁ" letadla, poháněná pístovými motory (nejlépe diesely na kerosin) - s účinnými filtry nassávaného vzduchu? Těm by popel ve vzduchu nevadil. Nebo se vrátit ještě dále proti toku času a obnovit dopravu vzducholoděmi. Tentokrát ale plněných nehořlavým HELIEM a pokrytých fotovoltaikou (zálohovaných Li-ont akumulátory) - která by napájela nehlučné elektromotory. Technicky i ekonomicky by to bylo už za současného stavu techniky proveditelné. Žádný kravál, žádné vibrace, žádná závislost na ropě...... Ta myšlenka mi nepřipadá utopická. Vždyť vzducholodě byly, s výjimkou nebezpečí požáru/výbuchu hořlavého vodíku úspěšné. |
R. Langer 28.4.2010 12:01Re: SMĚR VÝVOJE LETECKÉ DOPRAVY? Proveditelné je to technicky, ekonomicky je to nenávratná investice... :-( |
R. Langer 28.4.2010 12:02Re: SMĚR VÝVOJE LETECKÉ DOPRAVY? ... teda ty vzducholodě. |
V. Kolman 28.4.2010 12:59Re: SMĚR VÝVOJE LETECKÉ DOPRAVY? Jste si tou nehospodárností vzducholodí pane Langere jistý? Nejsem přesvědčen o tom, že cena vzducholodi a náklady na její provoz (zvláště pak u solární vzducholodi) by byly vyšší nežli náklady na letadla + náklady na kerosin. Údaje o cenách současných vzducholodí (typ NT-01 (?) )a náklady na jejich provoz by se patrně daly získat z výrobny He-vzducholodí ve Fridrichshafenu, (nebo na internetu). Se vzducholodí podnikali vyhlídkové lety nad Bodamským jezerem a neslyšel jsem, že by zkrachovali. |
V. Kolman 28.4.2010 14:25Re: SMĚR VÝVOJE LETECKÉ DOPRAVY? Oprava: Nejedná se o typ NT 01, ale o typ NT N07. Chybička se vloudila. |
R. Langer 29.4.2010 9:26Re: SMĚR VÝVOJE LETECKÉ DOPRAVY? Ty vzducholodě jsou pokryty solárními články...? 8-o |
V. Novák 28.4.2010 15:49Re: SMĚR VÝVOJE LETECKÉ DOPRAVY? Na to dojde, až ropa vystoupá někam k 200-250 EUR za barel. A ona vystoupá. |
P. Sulc 28.4.2010 1:01Hergot, pane Neffe uz se mnohokrate psalo, ze ten kopec se nejmenuje Eyjafjallajökull. To je jmeno ledovce. Ale troubum se to opakuje stale a znova, a nic to neni platne. Zrejme novinari, reporteri, fejetonisti, to je smecka polovzdelanych ignorantu, kteri nejradeji pisi o vecech, o kterych nic nevi. Ve vasem pripade to je ovsem smutne. /a necekane./ |
K. Filek 28.4.2010 8:32Re: Hergot, pane Neffe p.Sulc a jak se ten kopec vlastně jmenuje.Víte to? |
B. Uhlich 28.4.2010 8:37Re: Hergot, pane Neffe My jsme tomu doma začali říkat: Ejakulavýfuk..... to mají za to, když nemůže bouchnout sopka s nějakým jednodušším jménem.... :-) |
V. Vérosta 28.4.2010 9:08Re: Hergot, pane Neffe ... a já mu zase říkám Ejakululu! :-)) |
V. Novák 28.4.2010 15:47Re: Hergot, pane Neffe Nejspíš nijak. Všude jsem našel buď ten "jökull" nebo "vulkán pod ledovcem ...jökull" |