30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ceskej Honza 17.12.2007 15:58

v Cesku se udelá ze vseho problém

V Nemecku se platí za návstevu u lékare 10 EUR.   Pri srovnání príjmú je 10 EUR pro Nemce podstatne více nez 30 Kc pro Cecha. ( asi 2,5 x více ).  Kdyby byl poplatek 100 Kc, nebyl by mozná ani takový problém s drobnými. 

 

Jakub S. 17.12.2007 9:38

Pane autore, mé uznání za velmi neobvykle zaměřený k tomuto tématu.

V téhle tak zavile a s gustem nadávací zemi jste bílá vrána (já už mám taky vousy bílé, a rád jsem tímtéž). Vaše názory mě hladí po srsti a patří k těm, co mne stále ještě poněkud udržují u víře, že pá procent lidí u nás je soudných, aktivně činorodých, schopných činit si logické závěry a nepropadat úděsným vlnám davových psychóz malého českého/moravského člověka. No radost. Vedle jsem právě uvedl na jinou (pravou?) míru obecné sjíždění České pošty (ne že by si to nezasloužila). Něco jsme chtěli, chválabohu to máme, želbohu je to (jako vždycky!!!) jiné, no tak se budeme ve svém měřítku něco s tím dělal a nějak s tím žít. A nezapomínat na priority, že. Že máme něco, hodně věcí, v něž jsme nikdy ani nedoufali. - Zdravím, držte se - JS, historik, vých. Morava

Ludva 16.12.2007 8:53

Zákon je zákon,

dodržovat se musí. Takže když zákon řekne, že za své peníze nedostanete tři dny nemocenské nic, nic nenaděláte. A co když to příště bude týden nebo měsíc bez peněz ? No, tak si musíme říct, že to vláda neumí a vyhodit ji z oken, máme v tom tradici. Taky by se mohly zavést poplatky za nakupování v supermarketu, nevidím žádný rozdíl mezi obchodem s léky a potravinami. Už vylezlo, že asi tisíc léků bude na recept s poplatkem dražší než při koupi za hotové, to zas bude poučující brožura ?

Yarda 16.12.2007 12:34

... musíme říct, že to vláda neumí a vyhodit ji z oken

Fajn.

Kdy a kde máme sraz?

J.G. Pašek 16.12.2007 0:46

Autore, u lékaře se platí kreditovou kartou, nebo šekem . . . .

Proč děláte jednoduché komplikované?

Lubomír Stejskal 16.12.2007 15:48

Odpověď autora článku

Vážený pane J. G. Pašku:  nesdílím Vaše přesvědčení,  že od začátku příštího roku(2008) se bude v České republice u lékaře, v lékarně, u zubaře  nebo na pohotovosti platit  N. J. T.  kreditní kartou nebo šekem.  Jsem si (téměř 100%) jist, že platba bude probíhat "z ruky do ruky"  a příjemce N.  J. T. na ni bude vydávat potvrzení.  Já tudíž tím, že lékaři  hodlám vyplatit stanovenou částku přesně v rozumných mincích(nikoli ve velkých papírových bankovkách), celou něc nikoli komplikuji, ale naopak výrazně zjednodušuji.

J.G. Pašek 16.12.2007 18:58

Re: Odpověď autora článku

Ve vyspělé společnosti u lékaře, zubaře lekárně pacient-zákazník vždy může platit kreditovou kartou či šekem. Pochopitelně, když chci, tak můžu zaplatit bankovkou . . . . stačí jeden švindl a banka odebere živnostníkovi privilégium přijímat kreditovou kartu či šek a takový živnostník může zatlouct vchod-dveře hřebíkama a dělat něco jiného si vydělávat na živobytí . . . . 

V technologicky vyspělé společnosti, pořítit si terminál na kreditovou kartu je velice jednoduché a levné i když není nezbytné, pokud ten živnostník, jako je třeba ten lékař, zubař, lekárník, má konto-povolení přijímat od zákazníků platbu kreditovou kartou a k tomu nepotřebuje ten terminál . . . . prostě vyplní na papírek číslo zákazníka kreditové karty s podpisem který mu banka proplatí minus 1-2% . . . platit šekem je jednodušší, i když platit šekem v jiném státě či zahraničí má své komplikace, protože to zabere čas zjistit bleskově, zda zákazník má dostatek peněz v bance pokrýt útratu . . . . 

Pokud považujete platit za hotové jednodušší je vaše věc . . . . bejvávalo, když hospodář si chtěl koupit koně, musel zaplatit 2 krávy nebo 15 ovcí . . . . a není to tak dávno, lidé neměli ánung co je rádio, TV. telefon, kreditová karta, mobil a internet . . . . a dnes si moc dobře nedokážeme představit bez toho žít . . . .

Když budete odpovídat, použijte zelenou  .  . . .

Lubomír Stejskal 17.12.2007 7:54

Odpověď autora článku

Obávám se, že si nerozumíme. Já netvrdím, že přímé placení  penězi  je možné považovat za jednodušší(lepší ...) než placení kartou. Protože jsem ale realista a vím, že po 1. lednu 2008 nebude  technicky možné  u  drtivé většiny lékařů v ČR  platit kartou, jsem toho názoru, že v takovém případě placení připravenými mincemi oproti placení bankovkami s vysokou hodnotou(od 500 Kč výše) celý systém zjednodušuje.  Samozřejmě - bude-li mi nabídnuta možnost uhradit požadovanou částku bezhotovostně, nevidím důvod, proč ji nevyužít.  Otázka ovšem zní: Bude mi taková možnost vůbec nabídnuta?

Vážný 16.12.2007 17:59

Re: Autore, u lékaře se platí kreditovou kartou, nebo šekem . . . .

Ještě jsem neviděl normálního lékaře, který by u nás bral kreditku (a měl aspoň imprinter na karty), včetně mé bývalé zubařky, kde se platilo o sto šest.

Pouze na klinikách "s poyalacenými klikami" tam ano, ale to není situace 85% lidí.

Kartu mi dokonce odmítli vzít u doktora i ve Francii :-(.

Yarda 15.12.2007 19:28

Nedávno jsem byl u dopravní nehody:

byla tam nějaká paní lehce zraněná. Zavolal jsem 155, přijela sanitka, vystoupil lékař a rozhodl že paní odvezou do nemocnice k ošetření.

V novém roce vystoupí vrchní s kasírtaškou a začne inkasovat. Co kdyby ta paní řekla že si nic neobjednala tak nic platit nebude?

Děkujeme pane Julínek. Vyhrál jste nám příští volby. 

Snowy White 16.12.2007 1:37

Re: Nedávno jsem byl u dopravní nehody:

To je výhrůžka, či slib ..??

Ludva 16.12.2007 8:46

Re: Nedávno jsem byl u dopravní nehody:

Platit budete Vy, jako objednavatel.

benjamin 16.12.2007 19:47

Re: Nedávno jsem byl u dopravní nehody:

Jseš opravdu takovej vůl ?

Děda 15.12.2007 18:08

Placení.

Namám starost jak zaplatit. Můj problém je odkud peníze brát (nebo čerpat). Jsem zvyklý pracovat, udělat práci a se zpožděním 30 dnů (až 45dnů) si vydelané peníze převzít. U některých profesí to však je zcela zjevně jinak. Nejdříve zaplatit a pak nic neobdržíš. Žádnou práci neodvedou, jen se zazubí.

Abdéřan 17.12.2007 20:44

Re: Placení.

R^;-D!

Petrlík 15.12.2007 9:30

Ani jsem si nefšiml

zda autot je též podepsán pod výzvou osvícených a vždy pravdomluvných signatářů?!

Lubomír Stejskal 15.12.2007 10:14

Reakce autora článku

Máte-li na mysli petici vyzývající k neplacení poplatků  N. J. T. (viz článek) , tak jejím signatářem SAMOZŘEJMĚ nejsem.  Upřímně řečeno  nechápu, jak Vás tato souvislost vůbec mohla napadnout.  Jenom pro pořádek upřesňuji: mé pravicově-konzervativní předsvědčení mi brání nerespektovat zákony demokratického státu.  Ze stejného důvodu jsem se při takzvané televizní krizi  nepostavil na stranu stávkujících vzbouřenců, ale v Divadle Ta Fantastika(resp. na chodníku před jeho vchodem) jsem podepsal text hlásící se k respektování zákonů, což je jeden z pilířů právního státu.  Je to ostatně v souladu s mým životním mottem Bůh - Svoboda - Spravedlnost. Nevím jak Vám, ale mě představa, že bych mohl napsat příspěvek na výše uvedené téma a současně přidat  podpis k petici vyzývající k občanské neposlušnosti v záležitosti  N. J. T. připadá naprosto absurdní. 

Malý Aston 15.12.2007 12:40

Re: Reakce autora článku

Mám dojem,že Vás předcházející občan pěkně vytočil.Já osobně nejsem proti platbám ale mám zásadní výhrady o formě plateb.Předpokládám,že stávající zdravotní pojiš'tovny nejsou žádní chudáci.Pročpak každého pojišťěnce nevybaví kartou jako banky? Přijdu k lékaři,projedu čtečkou a u mé pojišťovny ihned zabliká světélko,zase tam leze a šup mám připsáno 30 Kč na účtě.Lékař se podívá co mi je nebo není a šup ihned pošle účet.Každý měsíc mi pošle pojišťovna vyúčtování a já zaplatím.To samé v lékarně.Kdo nemá pojišťovací kartu zaplatí poplatek + celou sumu za ošetření.V nemocnici to samé. Já jsem partner své zdravotní pojišťovny,která si najmula nějakého felčara aby pro ni pracoval.Takže platit své pojišťovně a ještě felčarovi je to samé,jako platit pojistku za auto a za každou návštěvu servisu strkat 30 Kč nějakému automechanikovi,který se uráčil a zvedl zadek aby mi opravil mou starou rachotinu.Souhlasím s poplatky ale nesouhlasím s výběrem z doby Rakouska-Uherska.:-D

Talián 16.12.2007 8:17

Re: Re: Reakce autora článku

Regulační poplatek je nutností a jeho zavedení je jedním ze způsobů jak čelit dlouhodobému návyku "hodit se marod". Způsob inkasa je ovšem ostudně primitivní a nedomyšlený. Jen pro informaci: Je prokázáno, že peníze ( kromě stříbrných ) jsou největšími koncentráty bakterií a choroboplodných zárodků. Zdravotnická zařízení se tak stanou distributory infekcí. Inu, kouzlo nechtěného.

šoumen 15.12.2007 17:21

Re: Reakce autora článku

Kde jste přišel na to, že je tu demokratický stát:-D

Lubomír Stejskal 16.12.2007 15:53

Odpověď autora článku.

Přišel jsem na to tak, že vím, v jakém  režimu od pádu železné opomy  žiji a v jakém jsem žil předtím, milý pane Šoumene. Jsem přesvěčen o tom, že ČR  je demokratickým státem. Sice postkomunistickým, se silnými kocourkovskými a švejkovskými prvky, s nízkou politickou kulturou svých představitelů, značně přebyrokratizovaným(a v tomto smyslu ne zase tak svobodným), ale přesto demokratickým státem.

Pejzlerka 16.12.2007 0:10

Re: Reakce autora článku

Pane  Stejskal,  diskuzní  příspěvek  p.  Petrlíka,   jeho  nepatřičná  otázka,  svědčí  o  tom, že  o  Vás  vůbec  nic  neví,  že  jste  pro  něj  takovou  španělskou  vesnicí.  My,  o  Vás  trochu  informovaní, víme,  že  jste  zdravý jako  řípa,  lékaře   nenavštěvujete,  léky  neberete.  Jste  jako  melounek,  Vaše  vitalita  a  elán,  v  určitých  směrech,  jsou  záviděníhodné.  Jako Vy, na  tom,  přece  může  být  každý  z  nás,  dodržovat  zákony,  ale  hlavně, to  je to  nejdůležitější,  na  co   nesmíme  nikdy  zapomenout !!, při  nákupu v  samoobsluze  (postkomunistické,  vedoucí  patrně  býv.  estébák),  přihodit  do  košíku  k  Lid. nov.  a  Blesku  kartonek  Tic  Tacu.  a  je  to!

Lubomír Stejskal 16.12.2007 8:15

Odpověď paní Pejzlerce

Milá paní Pejzlerko:  jelikož mne račte znát toliko z mých článků,  doporučuji nalít si čistého vína.  Mnohé si  pamatuje velmi dobře -  Lidovky skutečně kupuji, žena si tu a tam poručí nějaký ten bulvár(proti gustu ... znáte to), tic-tac do košíku  rovněž  přihazuji.  Teď jsem si ale  přivezl z Německa obří balení, takže mám na několik týdnů  vystaráno.  --- Ano, přiznávám, jsem jako melounek. Mea culpa - řídím se Churchillovým heslem "No Sports" a podle toho to taky vypadá. Leč špatně jste usoudila, že jsem zdravý jako řípa,  lékaře že nenavštěvuji a medikamenty neberu. Teď, co píšu tuto odpověď, je  kolem osmé  ráno a já se chystám "posnídat".  Mám před sebou šest rozmanitých léků,  jež  si dopřávám "na ex" každé jitro plus jednu tobolku večer. U lékaře jsem byl naposledy tuto středu, další návštěva mě čeká ... dívám se do kalendáře, ano 27. prosince, hned po svátcích.  Čili placeního N. J. T.  mě  v novém roce čeka až až.  Přesto nepatřím mezi vyzývatele k občanskému odporu ve věci nových Julínkových tax, ba naopak: ujišťuji Vás, že bez ohleduna to, co o nich soudím,  udělám vše pro to, abych sobě a  zejména svým ošetřujícím   lékařům  nekomplikoval život. Oni si ten zákon ani nevymysleli, ani pro něj nehlasovali.  --- Závěrem obecnější poznámka. Dříve nebo později to přijít muselo.  Možná by stálo za to zeptat se lídra transformace, jistého  pana VK, t.č. na Pražském hradě, proč k zásadním reformním krokům ve zdravotnictví   nedošlo  v době, kdy on stál v čele pravicového kabinetu   a ODS spravovala ministerstvo zdravotnictví,  ale to už je téma na jinou debatu.

Jistě, tak jako já na tom může být skutečně každý, jen si nejsem jist, jestli je o co stát.  A docela na závěr: z vašeho diskusního příspěvku není docela zřejmé, co jste jím chtěla říci.

Pejzlerka 16.12.2007 10:25

Re: Odpověď paní Pejzlerce

"Toč  se  a  vrč  můj  kolovrátku, ejhle, adventu  již  nakrátku  a  blízko,  blizoučko  Štědrý  den."  Pane  Stejskal,  oceňuji,  že  se v  našem  "škádlení"  nesnižujete  k  neslušnosti  a  pod. Dost  mě  však  mrzí, že   vidíte celý  zdravotnický  problém, pouze a jedině, svým, silně  zúženým  pohledem.  Totiž,  žije  u  nás  poměrně hodně lídí, kteří  si  nepřivezli  žádný  mincovník  z Izraele, ani  z holešovické  tržnice  a  počítají s  každým  pětníkem. Oni  si také ten  zákon  nevymysleli,  ani pro  něj  nehlasovali.   Budu  šťastná, když  se budete snažit , třeba jen  malinko, mne  pochopit.  Přeji  Vám  spokojené  Vánoce,  bohatého  Ježíška  a  vše nejlepší  v  novém  roce.

Lubomír Stejskal 16.12.2007 16:01

Odpověď paní Pejzlerce

Za přání se sluší poděkovat a vyjádřit totéž:  klidné vánoce a vydařený rok 2008.  Ten nebude snadný, s tím s Vámi souhlasím, proto si myslím, že bychom si měli mezi sebou učinit poměry snesitelnějšími, třeba jen prostou lidskou slušností.  Takříkajíc vrchnosti navzdory, přičemž  odmítnutí respektovat platné zákony není nejlepším nápadem. Už proto, že ty celebrity, které k tomu prostý lid vyzývají, Vás pak samozřejmě nechají na holičkách, až přijde exekutor vymáhat dlužnou částku i s úroky, není-liž pravda?

Borek@exil 15.12.2007 7:44

Jak to dělají jinde.

V USA, když přijdete k doktorovi, nezní první otázka: "Co vás bolí?".....Napřed mluvíte s osobou za přepážkou. První otázka zní: "Jak budete platit?". Tím je míněno - z vlastní kapsy nebo máte pojištění. Pokud máte pojištění, předložíte kartičku a oni si zkontrolují, jestli jim ta pojišťovna něco dá. Pak vás teprve předají doktorovi. Stodolarovkami se neplatí. Civilizovaní obyvatelé kapitalismu platí šekem nebo kartou (většinou kartou, šekem už jen málokdy). Hotovost u sebe nosí jen Mexičané. kteří neumějí používat banky, jsou ilegální, nebo negramotní.

possum 15.12.2007 10:44

Re: Jak to dělají jinde.

tady je to podobne ;-D  Prvni otazka: mas medicare (statni, na ktere byvala navsteva doktora zadarmo. Ted se priplaci, pokud neni clovek na podpore nebo penzista). Nemas medicare oznami kolik to bude stat.  Seky uz tu moc nejedou, takze karticka nebo cash. Samozrejme, specialista je tak drahy, ze jedine ta karticka (jako doplatek k te medicare). Ma-li nekdo privatni pojisteni, je to levnejsi, ale mnoho lidi dnes privatni pojisteni nema, jelikoz je tak drahe (a stejne se musi doplacet), takze se to nevyplati. Clovek si musi propocitat, vyplati-li se mu platit to pojisteni nebo ne. Nad 50.000 se totiz musi bez privatniho pojisteni priplacet danema dalsi 1% navic ze mzdy.   

IS 15.12.2007 14:51

Re: Re: Bláboly o civilizaci.

To v České republice ti údajně civilizovaní západní lidé ztrácejí často svoji civilizovanost a beze studu žerou až mlaskají, viz bankovní poplatky. Zaplatit kartou v obchodech, vlastněných  zahraničními řetězci, bývá občas komplikované, např. Kaufland bere jen hotovost. A obchodníci už vyhlašují, že za placení kartou budou požadovat zvláštní poplatky, protože jde o nadstandard, zvláštní služb a nežijeme za komunismu, kdy si lidi chodili zdarma do samoobsluhy.

zbývá dodat 16.12.2007 6:25

petrph

zbývá dodat že banky už si za placení kartou strhávají teď - sice ne od majitele karty ale od obchodníka. Takže tohle pro ně bude opravdu kšeft století. A jako hlavní agrument uvádějí že lide co platěj kartou víc utrácej. Což je bohužel opak toho co se poplatkem u lékaře má docílit.. Halt ten kapitalismus není ještě úplně ideální pro všechny...

PPP 15.12.2007 15:15

Re: Re: Jak to dělají jinde.

Milý possume, ze které zaostalé země píšete, když u vás penzisté nedoplácí? To u nás doplácí penzisté i nemluvňata, o lidech na podpoře nemluvě. Přijeďte se k nám učit, jak vypadá pokrok.