17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Hranice korektnosti vymezuje kalašnikov, pěsti a drzost

Evropská unie v pondělí vyjádřila "politování", že karikatury proroka Mohameda zveřejněné v evropském tisku muslimové na celém světě považovali za urážlivé. Bohužel, toto prohlášení nepřineslo nic dobrého nikomu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vilém 2.3.2006 9:07

A co jste chtěl říci?

A nedořekl?
farnat 2.3.2006 9:07

Re: A je to zase tady:

A je nekdo, kdo vi, jak cikansky problem vyresit ? Mne nic ,co by mohlo byt ucinne,  nenapada. Pres vzdelani to nefunguje, vetsina jich je nevzdelatelnych a jejich zivotni styl, nevidici dale nez do zitrejsiho dne - co s tim ???
hasil 2.3.2006 9:06

Re: Jak to vidí mladá levice

proboha co tady dělá  ten, v téhle diskusi naprosto mimo, komunistický blábol. Nestačí snad na to Halo noviny  nebo Právo? Mám dojem, že snad autor ani nečetl článek a spletl se . Je snad na jiné schůzi ?
Krásná komunistická agitka, opravdu. 
Vilém 2.3.2006 9:03

Re: Re: Holocaust je velmi relativní

Pane LOJR, obávám se, že jste nepochopil můj příspěvek. Konstatoval jsem, že bojkot zboží nebo omezení obchodu s cizím státem NENÍ porušením jejich práv, protože nikdo nemá právo na to, aby s ním ostatní obchodovali. Proto není ze strany muslimů ničím nepřípustným, když bojkotují dánské zboží. Pokud jde o protesty, o žádném právu vypalovat velvyslanectví jsem nemluvil, každý stát samozřejmě nemůež mít stejné chování jako USA. K etnické čistce patří očistění území od menšin libovolného typu, včetně kulturně odlišných muslimů, a to tady autoři vychvalují každou chvíli. A konstatuji, že AH se taky odvolával na Evropu a civilizaci, když z Němců dělal zrůdy, samozřejmě mluvili o těžkých úkolech, ochraně německých žen a dětí atd.
hasil 2.3.2006 9:00

konečně někdo a takhle otevřeně ..

Díky autorovi, hovoříte mi z duše. Už je mi naprosto jasné koho je třeba volit v této zemi.
Stredocech 2.3.2006 8:59

Souhlas s článkem

Ale zločin "popírání Holocaustu" bych zrušil. Nezdá se mi moc dobré postihovat to trestně.
dzanny_213 2.3.2006 8:49

Dworkin má pravdu a Tošenovský ne

Jakmile je někdo státní mocí souzen a zavřen za hlásané či psané názory, jedno jaké, žádná svoboda slova neexistuje. V Íránu i u nás existuje skupina "moudrých" určující, co se nesmí říkat spolu s tím, jaké za to budou postihy - $261 tr.z. Nemáme si co vyčítat, u nás nesmíme popírat holocaust, ale hanobit Mohameda lze, jinde je to naopak...
Saša 2.3.2006 8:42

Autor nerozlišuje mezi právem a svobodou.

Jeho věta "Každý člověk na světě by měl mít právo věřit tomu, čemu věřit chce, pokud ve jménu této víry nebude utlačovat či trýznit někoho jiného. " jest toho jednoznačným důkazem.
Právo je jedna strana synalagmatického vztahu. Druhou stranou je povinnosti. Má-li někdo nějaké právo, musí mít někdo jiný nějakou tomu odpovídající povinnost. Právo a povinnost nelze od sebe oddělit. Mluví-li kdo o svém právu, mluví ve skutečnosti o cizí povinnosti. Mluví-li kdo o něčí povinnosti, mluví ve skutečnosti o právu, obvykle svém. Právo a povinnost prostě nelze od sebe oddělit úplně stejně, jako od sebe nelze oddělit kladný a záporný magnetický pól.
Naproti tomu svoboda má jednostrannou povahu. Svobodu si lze představit jako pole rovnoměrně se rozprostírající kolem každého svého držitele. Svoboda jako by vycházela z každého jedince všemi směry a šířila se volně okolním prostorem, dokud nenarazí na hranice. Co jsou hranice emanace svobody? Jiná svoboda někoho jiného.
Z porušení svobody vznikají práva a povinnosti, ale samotná svoboda žádná práva a povinnosti ssebou nenese. Teprve jejím porušením vzniká synalagmatický vztah oprávněného (ve svobodě poškozeného a povinného (rušitele svobody).
Takže svobodě náboženské víry (jež je současně svobodou nevíry) neodpovídá ničí povinnost. Teprve začne-li být svoboda víry narušována, vzniká právo nábožensky utlačovaného bránit se a povinnost utlačujícího přestat utlačovat, eventuelně poskytnout satisfakci za předchozí utlačování.
Problém samozřejmě je vždy, střetávají-li se dvě odlišné svobody. Pak se těžko vymezují hranice.
A samozřejmě problém je i tehdy, nechápe-li kdo, že jeho svoboda nemůže být narušena za svými hranicemi - tam, kam už nesahá.
 
Em 2.3.2006 8:36

A je to zase tady:

Od autora bych čekal, že přijde s řešením problémů v Matiční, když je z tak zajímavého místa.On však řeší problémy mu tak nahony vzdálené a to doslova.
Připomíná to radního ze Slaného, který jde po stopách Mašínů do Berlína, ale doma neví co s cikánama.
A.S. Pergill 2.3.2006 8:34

O pár hospod výš jsem jasně řekl:

Islám klade POLITICKÉ požadavky, takže na něj musíme hledět jako na POLITICKÉ hnutí se všemy důsledky. Brát jeho "náboženskost" opravdu jen jako masku na "zmatení protivníka". Ve sktečnosti není o nic víc náboženský než nacismus nebo komunismus.
A.S. Pergill 2.3.2006 8:31

Re: Re: Autor se mýlí: takže ještě

Ve skutečnosti ve středověku byla tolerována i díla velice blasfemická (viz fraška "Mastičkář", která pronikla i do učebnic literatury). Potlačování podobných děl přinesla až protireformace s heslem "scípající kobnyla nejvíc kope". ****** redakční systém NP je názornou ukázkou, že Wokna jsou totální merde
A.S. Pergill 2.3.2006 8:29

Re: Autor se mýlí: (sežralo to zbytek)

Ve skutečnosti ve středověku byla tolerována i díla velice blasfemická (viz fraška "Mastičkář", která pronikla i do učebnic literatury). Potalčování podobných děl přinesla až protireformace s heslem "scípasjící kobnyla nejvíc kope".
A.S. Pergill 2.3.2006 8:27

Autor se mýlí:

>>>Napadne nás jistě paralela s obdobím středověku, kdy tehdejší mocní ve jménu víry tvrdě trestali nejen smích vůči křesťanskému Bohu...
doxa 2.3.2006 8:00

Jak to vidí mladá levice

KSČM dokazuje, že není identická s někdejší KSČ Rozhovor s místopředsedou ÚV KSČM Jiřím Dolejšem V pražském kině Aero se uskutečnil literárně-hudební večer Už se nechcem nikdy vracet. Vystoupili na něm především alternativní hudebníci a herci, kteří předčítali svědectví o nekalých praktikách minulého režimu. A přišli hlavně mladí lidé. Co si o tom myslíte? Mladé kapely chtěly být vždy nekonformní a kritizovaly zlořády, což má mládež ráda. Pokud se o to snaží i dnes, je to v pořádku. Ostatní, kteří se na vystoupení takových kapel přilepí, je však možná zneužívají. Koncert byl zaměřen i proti KSČM... Většina témat, se kterými mladé kapely vystupují, není namířena proti demokracii. Vylučování řádně zvolené politické strany s demokratickým programem se však do rozporu s demokracií dostává. Do jisté míry to vnímám jako zneužívání toho, co pořadatelé chtěli posluchačům sdělit. Pokud by kritizovali vše špatné, co se před rokem 1989 stalo, můžeme s tím jenom souhlasit. Pak by to ale nemohlo být proti KSČM. Myslíte, že pořadatelům chybí objektivní pohled? Kdyby chtěli být objektivní, mohli pozvat i kapely, které kritizují zase jiné věci. Třeba to, jak špatně funguje současný svět. V jaké bídě žije tzv. třetí svět, v jakém stavu je ekologie. Mohli pozvat i ty odvážnější umělce, kteří kritizují také poměry v České republice. Je zde přece spousta věcí, které se právě zástupcům mladé generace nelíbí. Třeba sociální útisk, již zmíněné špatné životní prostředí či korupce a klientelismus v politice. Takové věci odsuzují i komunisté... Ano. Proto je podstatné se na tyto záležitosti, na kterých se shodneme napříč různou světonázorovou orientací, zaměřit. A jak lze hledat porozumění? Bral bych to jako proces poznání. Jak umělci, tak jejich posluchačstvo by si měli podržet základní prvek objektivity. Vyslechnout různé názory, srovnávat a nenechat si nabulíkovat prefabrikovaná schémata z jedné či druhé strany. Účastníci takových protestních konc
dvd 2.3.2006 7:45

Třeba Vilém

někoho pobouří natolik, že mu ten pobouřený bude vyhrožovat vraždou. A jako bych našeho Viílka slyšel: to je přeci něco jiného!
Netřeba 2.3.2006 7:26

Re: Víte, jaký mají muslimové letopočet?

To jako Kolumbus vystoupil z lodi a řekl:  "Končím středověk!"  A jak se to  "u nás"  včas dověděli?
LOJR 2.3.2006 7:15

Re: Holocaust je velmi relativní

Mistře Viléme, když s někým  "odmítnu obchodovat,"  útočím na jeho práva? Vy tedy rozhodně soukromý podnikatel nebudete. Stavte se častěji, filosof s mírou vaší geniality zde citelně chyběl. A mimochodem, zjistěte si význam pojmu "etnická čistka" - pak tady snad přestanete vyvěšovat kraviny o tom, že tady k nim někdo obden beztrestně vyzývá. Ač tomu nebudete věřit, nikdo nemá kvůli svému pobouření právo vypalovat cizí nemovitosti, nebo dokonce vyhrožovat vraždou. Tahle premisa je tak jednoduchá, že dokonce i vy byste ji časem mohl vstřebat. 
JT 2.3.2006 6:36

Re: Je ještě nějaká naděje, že dnes už Vilém nikoho nevzruší? Alespon slabá?

Východisko by bylo, pokud by chtěl někdo uplatňovat základní koncepci někdejší obranné koncepce NATO.Flexible response se to jmenovalo, pokud si to dobře pamatuju = odpovídat na agresi obranou na stejné úrovni.
Tom 2.3.2006 1:40

Re: Re: Je ještě nějaká naděje, že dnes už Vilém nikoho nevzruší? Alespon slabá?

To máte, takový strach z těch co nevraždí ve jménu kohokoliv?????????
Trotl 2.3.2006 1:04

Re: Je ještě nějaká naděje, že dnes už Vilém nikoho nevzruší? Alespon slabá?

Určo je.
Vilém 2.3.2006 1:03

Do exilu - směr Orient

nemáte argumenty, brzy vám nezbude než přihlížet, jak tento web ovládá levicový univerzální humanismus. To je tím, jak se zlevňuje internet. Založte si jiný web - navrhuji název NEVIDITELNÝ VŮL.
68 2.3.2006 0:56

Je ještě nějaká naděje, že dnes už Vilém nikoho nevzruší? Alespon slabá?

Vilém 2.3.2006 0:44

Holocaust je velmi relativní

Můžete ho třeba předefinovat na OBRANU CIVILIZACE PŘED PARAZITY, PŘÍŽIVNICKÝMI PŘIVANDROVALCI apod., jak to neustále dělají autoři Nevpsa. Každý druhý den na webu tohoto listu vycházejí výzvy k etnickým čistkám, aniž je kdokoli postižen. A muslimové mají plné právo být pobouřeni, i to spadá do svobody projevu, stejně jako je jejich plným právem bojkotovat co chtějí. USA také odmítají obchodovat s Kubou, a není to útok na práva Kuby. Celý článek je pomatenou slátaninou, která nerozlišuje mezi právem jako možností a nárokem.
Kirast 2.3.2006 0:20

Víte, jaký mají muslimové letopočet?

Jestli se nemýlím, tak u nás skončil středověk až v roce 1492. A ani potom to ještě hezkých pár století za mnoho (dle mého vkusu) nestálo.