3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vltava 14.10.2008 13:21

Re: hmmmm pane Pilný

Profík počítač nevypíná. Pak machruje, jak vysoký má už "uptime".

vltava 14.10.2008 13:17

Re: mobily

Angličtina? Ikony jsou snad i česky...

vltava 14.10.2008 13:12

Re: Zase jeden co spad učenej z nebe

K těm automobilům: v americe už nemají ani spojku, a řazení je popsáno i pro nás srozumitelně - P N D R - Parkování Neutrál Dopředu Rzpátečka

vltava 14.10.2008 13:09

3 hlavní požadavky

Dněšní konstruktéři a "dyzajnéři" by měli míti také na paměti dodnes platné požadavky C.K. armády na vojenský materiál. Jejich dodržování by předešlo hodně problémům.

- Wasserdicht

- Bombenfest

- Idiotensicher

MLOK1 14.10.2008 13:01

Re: Zase jeden co spad učenej z nebe

Můj "nejhezčí" studeňák byl v mezifrakvenčním transformátoru TV Mánes (mám na mysli ČERNOBÍLÝ TV - vzdáleně připomínal elektrickou troubu). Dost jsem se s tím tenkrát vyvztekal;-D;-D;-D;-D;-D.

       Je zajímavé, že nové TV, jejichž jeden jediný integrovaný obvod je často složitější nežli dříve celý televizor, mají nesrovnatelně nižší poruchovost.

MLOK1 14.10.2008 12:55

Re: Zase jeden co spad učenej z nebe

Milý R, "příslušná elektronka"  byla PCL85 a vyvažovala se zlatem. Já je často vozil od "dederonů", kde byly občas k dostání (dodnes vidím udivené oči celníků:-)). To "utíkání obrazu" nahoru bylo způsobeno chybným návrhem obvodu vertikálního rozkladu, což šlo celkem elegantně napravit přidáním jednoho odporu. Televize pak "chodila" i s elektronkami, které byly určeny pro popelnici. Kdeže ty krásné časy mé mladosti jsou;-(;-(;-(

honzak 14.10.2008 12:45

Re: návod pro blbce

Správně! Stejně to měla už c. a k. armáda v hippomobilním řádu.

slovan 14.10.2008 12:34

Re: návod pro blbce

Renato mate pravdu, nebylo to obvykle, bylo tam zpravidla

klaaarka 14.10.2008 12:34

Re: Hm

Já tedy také nemám znalost věci, ale čekala bych, že když si nahraju film na videu, můžu si ho pak pustit na jiném videu nebo třeba na počítači.

Pokud použiju Vašeho zajisté velmi vtipného příkladu s autem, je to spíše, jako byste se z místa A do místa B dopravil určitým taxíkem a na místě zjistil, že jinak než tímtéž txíkem (tj. třeba pěšky, vlakem, autobusem, jiným autem...) se nemůžete vrátit zpět :-/

slovan 14.10.2008 12:33

Re: návod pro blbce

Bylo tam napsano, ze kone se k povozu obvykle zaprahaji hlavou ve smeru jizdy. Kone muzete zaprahnout i ze strany kde neni oj - kun toho na zpatecku utlaci podstatne mene a navic pres postroj nejde tlacit.

RomanL 14.10.2008 12:26

Re: mobily

Ale jo, s tím bych souhlasil, pro babičku by to mohl být dobrý telefon. Nevadí jí ale angličtina?

RomanL 14.10.2008 12:23

Re: Hm

... asi tak...;-P

R 14.10.2008 12:20

Re: Zase jeden co spad učenej z nebe

Spravoval jsem doma synchronizaci obrazu  na elektronkovém televizoru.  Příslušnou elektronku jsem měl sehnanou náhradní (tehdy se sháněly, ne kupovaly) a jak se rozhasila synchronizace, vyměnil jsem ji. Synchronizace s vyměněnou elektronkou zase asi měsíc fungovala, vyjmutá elektronka se "regenerovala" v šuplíku, dokud zase za měsíc nepřišel její čas.  O televizorech jsem v podstatě nevěděl nic, jen jsem věděl, kde ta elektronka je, a že televizi kvůli vysokému napětí musím předtím nechat aspoň hodinu nezapnutý.

R 14.10.2008 12:13

Re: Zase jeden co spad učenej z nebe

A když tam byl ještě nějaký studeňák, muselo se klepnout nebo zatlačit v přesně určeném pořadí určenou silou na jeden až 5 bodů krabice přístroje případně přepnout kanály v určeném pořadí a to podle toho, jestli venku pršelo nebo bylo pěkně a podle toho, jak v zimě topí radiátor u okna a potom to zase 20 minut nebo týden hrálo....;-P

Renata T. 14.10.2008 12:09

Re: návod pro blbce

Doplňuji - šlo o řád DOPR 1.2 a bylo tam ...zapřahá zpravidla hlavou...

-pp-) 14.10.2008 11:52

Hm

"Můj jinak dokonalý videorekordér umožní přehrát nahraný pořad jen na sobě samém, pokud se neprokousám marťanským návodem, požadujícím pro přehrání jinde speciální uzavření. Tím mimochodem ztratím jakoukoli možnost na dané dévédé cokoli přihrát."

Tak tohle je stížnost, která úrovní znalosti věci leží naroveň sušení koček v mikrovlnce.

To je pomalu jako říkat, že vaše jinak dokonalé auto požaduje, abyste před jízdou pozavíral dveře, čímž ztratíte možnost nastupovat a vystupovat.

honzak 14.10.2008 11:25

Re: Zase jeden co spad učenej z nebe

zamáčknul jsem slzu! "Jas hrubo" "Kontrast hrubo"! To bylo štelování, zvlášť když přístroj měl již něco za sebou a elektronky byly vyšeptalé. Náhrady usměrňovaček polovodičovými diodami!  Měření velikosti anodového napětí obrazovky šroubovákem! kdeže loňské sněhy jsou...

Ladislav N :-))) 14.10.2008 11:23

Re: Didi IP: 85.71.241.xxx

No, já tuhle koupil v Kauflandu Rumunskou vrtačku za 300,- a na to, co potřebuju, úplně stačí. Kdybych se tím živil, asi bych uvažoval jinak. ;-)

abc 14.10.2008 11:21

Re: mě osobně

Klasická kodifikovaná dvojice je "jednak - jednak". Použití "druhak" lze hodnotit jednak jako analogii (podle prvý, druhý, za prvé - za druhé), jednak jako tzv. lidovou etymologii. To jsou běžně popsané a v jazyce fungující principy.

Vůči dvojici "jednak - druhak" nelze - kromě toho, že dříve neexistovala a není kodifikovaná - celkem nic namítat, je vytvořena ústrojně a je srozumitelná.

Místo kostrbatého "jednak - druhak - třeťak" už se nabízí mnohem vhodnější "za prvé, za druhé, za třetí..."

Ladislav N :-))) 14.10.2008 11:20

Re: Zase jeden co spad učenej z nebe

No jo, ale těch kanálů a programů... kdo se v tom má vyznat? ;-D

martin helebrant 14.10.2008 11:08

Re: hmmmm pane Pilný

Ohledně fototechniky rád ukážu. Je to moje již dlouhá léta oblíbená prodejna Foto Balcar v Praze Dejvicích. Kupoval jsem tam již 4 fotoaparáty, objektivy nepočítaně. Pokud jsem měl zájem, bylo možno vyzkoušet více kusů a provnat jejich kvalitu. Zejména u objektivů to bylo skvělé. Takže to jde. Pokud chcete kusit, najdete je na adrese Čs. armády 19, 160 00 PRAHA 6.

Dobré světlo všem

Honza42 14.10.2008 11:06

Tretiak?

Michal 14.10.2008 11:02

Re: mobily

Zkuste iPhone, moje babička (84let) si ho nemůže vynachválit. Velký do ruky, čísla k vytáčení přes celý display.

VLK 14.10.2008 10:55

Re: hmmmm pane Pilný

No poměrně sofistikovanější je váhat nad tím, jak se počítač vypíná. Nemluvím tu jen o tom, že softwarově se vypíná tlačítkem Start, ale i o hardware vypínání. Vzhledem k čím dál důmyslnější ochraně před náhodným vypnutím je nutno u některých počítačů zmáčknout ten správný knoflík dvakrát, u jiných až dvě minuty držet.

Jako opačný extrém se objevily protivirové klávesnice, kde se dá jednoduchým zmáčknutím klávesnice vše poslat do kytek. Bohužel jsou tyto emergency klávesy většinou umístěny tak blbě, že si to člověk vypne omylem. Náš správce sítě ze všech klávesnic, které to měly, jednoduše ty tlačítka vyházel. Proti virům to stejně nepomůže, neboť žádný lidský mozek není tak rychlý, aby to stihl zastavit dřív, než se virus spustí - a nahraje nejlépe někam do startovacích procedur, takže si ho pak člověk pustí znovu hned po startu a vše si zaviruje dvakrát tak rychle.

A abych se vrátil k software vypínání - pokud má člověk nastaveno automatické update Windows, tak se mu při tom vypínání spustí. A občas se tam najde něco, u čeho firewall či antivirus zařvou a nepustí proces dál. Takže člověk musí čekat, až se všechny aktualizace provedou a až pak může odejít.

A ještě jedna rada: Neznámý starší notebook se zapíná tím knoflíkem z těch mimo vlastní klávesnici, který je nejvíc ošoupaný.

blackblister 14.10.2008 10:55

Re: návod pro blbce

Jo, a taky bylo psáno, že koně se k povozu zapřahají hlavou ve směru jízdy... No bohužel si dovedu živě představit, jak nějaký kretén schválně zapřáhne obráceně. A kdo se s ním má vztekat?! Myslím si, že způsob ovládání přístrojů obecně musí být takový, aby jej zvládl průměrně schopný jedinec. Kde je ale ten průměr - kdo ví? Pak se ovšem inteligent snadno katí, když dospěje k poznání, že toho průměru nedosahuje!

honzak 14.10.2008 10:52

Re: mobily

nic ve zlém, ale ani zablokování funkcí, ani nový FW nezvětší tlačítka a displej! Jsem už také předkremační dorostenec a uvítal bych telefon, který by kromě telefonování/SMS, budíku, kalendáře a foťáku neměl žádné další "bonusy" a místo nich měl všechny nabídky velkými fonty. Např. moje N6288  má údaj o čase tak prťavý, že jsem začal zase nosit hodinky.... Zvětšit to nejde nejen mně, ale ani mladým dynamickým informatikům (kteří jinak ze všeho vymandelí maximum).

Didi 14.10.2008 10:44

Re: Didi IP: 85.71.241.xxx

Souhlasím, za kvalitu si holt člověk musí připlatit, avšak stále platí "Nejsem tak bohatý, abych mohl nakupovat laciné věci"

MLOK1 14.10.2008 10:39

Re: Zase jeden co spad učenej z nebe

Milý ranbowe, pomatujete se na první československý televisní přijímač Tesla 4001? Asi jste mladší a nemůžete se na to pamatovat. Tak ten přijímač (úhlopříčka obrazu 25cm) Měl moře ovládacích prvků, na př. i linearitu obrazu vertikálně a také horizontálně, samozřejmě synchronizaci vertikální i horizontální atd.  Zkrátka spousta ovládacích prvků (odhadem 20?), z nichž byli starší lidé "na větvi". Když to srovnáte s moderním TV přijímačem, tak po trochu pracnějším počátečním nastavení / naladění (provede na požádání kterýkoli technik) mačkáte akorát síťový vypínač a tlačítka (už ne potenciometr) hlasitosti. Zkuste se dnes zeptat nějakého týnejdžra, co je to vertikální a horizontální synchronizace u TV přijímače - asi Vám nebude schopen odpovědět. Tyto, kdysi NAPROSTO NEZBYTNÉ! knoflíky moderní TV zkrátka nepotřebuje!

       Časem se možná zjednoduší a sjednotí i ovládání mobilů a dalších hejblátek tak, jak je to už dnes běžné u automobilů. Všechny mají stejné uspořádání spojka-brzda-plyn, řazení rychlostí....

       Přeji hezký den:-).

krmič 14.10.2008 10:32

Re: hmmmm pane Pilný

Nepřipadá mi příliš směšné váhat nad tím, kde se počítač zapíná. Kdysi jsem pracoval (občas) s Macem, který se zapínal z klávesnice - je to tak ještě?

krmič 14.10.2008 10:21

Re: mě osobně

Nejsem si jistý, ale nezačal to kdysi používat jako první Neff (Aston)? Míval svého času v komentářích různé novotvary, aby byla legrace. Mně se to "druhak" taky moc líbí.