18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Halík napomáhá islámskému fundamentalismu

Tomáš Halík, jedna z nejdůležitějších autorit našeho intelektuálního života, se v pořadu „Jak to vidí“ na Českém rozhlase opět pustil do karatelského a povýšeného rozebírání pohledu české veřejnosti na islámskou imigraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Eugel 2.3.2016 11:34

Dík. Vážně jsem se vytocil.

P. Eugel 2.3.2016 11:34

Dík. Vážně jsem se vytocil.

P. Eugel 2.3.2016 9:36

A na co vypadám?

P. Eugel 2.3.2016 9:46

Ale vážně, jak bych měl vypadat aby to Tvoje hlava dokázala zpracovat. Fakt jsem nevěděl, že pro dvacetiletou praxi musím vypadat jak mi nařídí levičácká banda z E.U.! Jistě máte normy na banány a na uprchlíky. A pořád nechápu tu Vaši umanutost, že když nesouhlasím z E.U., musím být automaticky "kromlobot". Vážně tenhle myšlenkový odpad vytvořila levičácká Evropa!?

P. Eugel 2.3.2016 9:47

"Kremlobot"

J. Laták 2.3.2016 10:12

Re:

Umanutost "levičácké bandy" nejsou ani banány, ale ani Rusové, hrdý národ, který nemá ve zvyku padat na kolena, přestože o nich celý svět ví, že jsou především národem slepých a hluchých pitomců, který neviděl a neslyšel nic o Stalinovi a jeho gulazích, kde hynuli miliony nevinných lidí. Neviděl, ani neslyšel nic o genocidě Ukrajinců, Krymských Tatarů a dalších národů. Co čekat od národa upsaného chlastu, než slepotu a bezmeznou poslušnost krvelačným diktátorům.

P. Eugel 2.3.2016 9:46

Ale vážnÄ›, jak bych mÄ›l vypadat aby to Tvoje hlava dokázala zpracovat. Fakt jsem nevÄ›dÄ›l, Ĺľe pro dvacetiletou praxi musĂ­m vypadat jak mi naĹTMĂ­dĂ­ levičácká banda z E.U.! JistÄ› máte normy na banány a na uprchlĂ­ky. A poĹTMád nechápu tu Vaši umanutost, Ĺľe kdyĹľ nesouhlasĂ­m z E.U., musĂ­m bĂ ̋t automaticky "kromlobot". VážnÄ› tenhle myšlenkovĂ ̋ odpad vytvoĹTMila levičácká Evropa!?

P. Eugel 2.3.2016 5:53

Eurofobni exot? Co to je? Dvacet let pracuji v zahraničí. Jak v Evropě tak po celém světě. Možná to na Tvoje zkušenosti nestačí soudruhu z E.U.! Ale vím jedno ten Vaš socialismus ala "Evropa" mi práci jen komplikuje.

Š. Hašek 2.3.2016 13:42

Re: "Převzato ze Svobodni.cz"

Docela to ale trvalo. A už ruský car na scéně! Slova ruský car jsou konstatování, nikoliv něco hanlivého.

Prosil bych o popsání "logických" závěrů, že kritik Halíka jest nutně putinovským agentem. Ale faktem je, že rusky se domluvím a taky jsem v tom Rusku byl.

V. P 2.3.2016 17:23

Re: "Převzato ze Svobodni.cz"

To jsou možná závěry vaše, ale ne moje. Ten kdo hraje Putinovi do karet, přece ještě nutně nemusí být putinovským agentem, může jít například jenom o užitečného idiota, podobně jako řada levicových intelektuálů v na Západě v 80. letech.

A hrají tihle Zálomové Putinovi do karet ani ne tak kritikou Halíka, ale svým koketováním s odchodem z EU, což znamená propad do sféry vlivu Ruska. Popsal to dobře Aston v úvodníku z 24.2.2016, můžete si to tam najít.

J. Horálek 2.3.2016 2:58

Halík důležitou autoritou??

Halík že je "jednou z našich nejdůležitějších a nejvlivnějších intelektuálních autorit"?? To si opravdu člen strany Svobodných myslí?

M. Krátký 2.3.2016 4:16

Re: Halík důležitou autoritou??

malé doplnění k autoritám : 1. generál Patton ve svých pamětech z tažení severní Afrikou a pak přes celou Evropu ještě v dubnu 1945 popisuje výslech jednoho ze zajatých německých generálů, který jako jediný ještě v této konečné fázi války fanaticky věří, že zvítězí. 2. A ještě další malá poznámka z Pattonových postřehů . když jeho 3.armáda zajala 200.000 ho zajatce tak ho vyfotili a chtěli na amerických novinářích jeho zveřejnění v tisku. Tomu ale zabránil nějaký pitomec s poukázáním na text ženevské konvence - že by byla pošpiněna lidská práva toho zajatce - a takové pitomosti teď prosazuje EU i Halík . Okupanti smí všechno a my jim nesmíme pocuchat ani sebevědomí - dekadence nastupuje plnou parou.

D. Šimáček 2.3.2016 8:42

Re: Halík důležitou autoritou??

Doufám že výraz intelektuální autorita, autor použil pejorativně. Protože i lejno na botě mám za vyšší morální i intelektuální autoritu jak halalíka.

O. Zuckerová 2.3.2016 0:41

Jestliže Halík tvrdí,

že Bůh muslimů je tentýž jako Bůh křesťanů, odhlíží tím od božství Kristova (pro muslimy pouze prorok "vzatý na nebe", pro křesťany Bůh zrozený, ukřižovaný a nanebevstoupivší) a samu existenci Nejsv. Trojice zjevně vidí coby něco teologicky podružného, nějaký doplněk křesťanské nauky NAVÍC. Takže se divím, že tento jeho názor není komentován ze strany katolických autorit - aspoň jsem o ničem takovém neslyšela.

S. Kalužík 2.3.2016 2:29

Re: Jestliže Halík tvrdí,

Necítím se povolán Vaši otázku plně kvalifikovaně odpovědět, najdou se jistě povolanější. Raději připomenu, že ke každému složitému problému existuje alespoň jedna jednoduchá, nesprávná, odpověď. Bohužel, Vaše dosti sugestivně položená otázka vpodstatě volá po výše uvedené variantě :)

J. Krásenský 2.3.2016 5:59

Re: Jestliže Halík tvrdí,

A to jsou paradoxy, na začátku se necítíte být povolán odpovědět, ale hned na vzápětí razantně odpovídáte. To je stejné, jako by někdo, ne matematik, se necítil povolán rozsoudit, zda dvě a dvě jsou čtyři nebo jestli je to šest. Ale tvrzení, že jsou to čtyři odsoudil, jako jednu jednoduchou a nesprávnou odpověď. Hodinky a holínky jsou si podobnější než islám a Křesťanství. Kdo to není schopný posoudit, má základní neznalosti historie i společenských věd. V čem se liší? V osobě zakladatele, jeho učení, šíření jeho učení, v jeho následovnících... Jestli to nedokážete posoudit, tak bude porucha na Vašem aparátu.

V. Němec 2.3.2016 8:21

Re: Jestliže Halík tvrdí,

Tomáši, Tomáši Halíku, taková světová autorita a kam jsi to dopracoval!

J. Krásenský 2.3.2016 16:12

Re: Jestliže Halík tvrdí,

"Světových autorit" jsme za poslední staletí měli a vydrží tak dvacet let.

P. Boublíková 2.3.2016 5:00

Re: Jestliže Halík tvrdí,

Pro mě za mě ať si to Halík myslí. Horší ovšem je, že muslimové si to nemyslí a považují Halíka za nevěřícího psa :-D

J. Sova 2.3.2016 8:22

Re: Jestliže Halík tvrdí,

Bůh židů je tedy i Bůh křesťanů? Jak to mají židé s Ježíšem, pokud je to určující kritérium?

Ze strany katolických autorit je to samozřejmě komentováno, viz dokumenty II. vatikánského koncilu a Katechismus katolické církve, § 841:

„Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy, a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit.“

I Jan Pavel II. líbal korán jako úctyhodnou knihu.

K. Křivan 2.3.2016 8:56

Re: Jestliže Halík tvrdí,

".. líbal korán jako úctyhodnou knihu..." Fuj tajbl.

P. Sulc 2.3.2016 0:37

Zrejme je na Halikovy kus pravdy:

spolecnost muze stale vice ocekavat nejakou "silniu ruku" ci Hitlera, chcete-li. A proc? Inu proto, protoze dnesni forma demokracie neni uz schopna se sama branit, je prolezla formou mentalni rakoviny: politickou korektnosti, coz je pokrytecke nalhavani a zakryvani pravdy. Treba ze muzi jsou rovni zenam. V ocich zakona ano, jinak ne. Zeny vynikaji trpelivosti, muzi silou, nebudou tedy zeny fachcit v dolech se sbijeckou. A vrazedny islam neni roven krestanstvi. A lini cikani ci Arabove nejsou rovni nam, lidem co denne chodime do prace a na ty lenochy platime dane. Jenze politici svoje narody, ktere meli branit a sjimz meli slouzit, hnusne zaprodali. A tak mnozici se islamskou nasilnickou s kriminalni pakaz muze odstranit ted uz jen nasili . Ale ti pseudo-demokraticti politici se k tomu nikdy neodhodlaji, budou stale zvanit o rovnosti vsech lidi, coz je ovsem nesmysl a o tom, jak je islam krasny a vzneseny., zrejme i kdyz ploty budou oveseny urezanymi hlavami.Ale kdyz uz, at zacnou Halikem.

L. Severa 2.3.2016 14:41

Re: Zrejme je na Halikovy kus pravdy:

I když s Vašimi názory, pokud se týče národnostních otázek, nesouhlasím, tentokrát máte pravdu. Je to tak, demokracie se neumí bránit a nyní by to chtělo nekompromisní řešení. Jednostranný humanismus nemá šanci a to ti zastánci lidských práv asi(?)nechápou.

J. Schwarz 2.3.2016 16:56

Re: Zrejme je na Halikovy kus pravdy:

A proč to tak je? Protože nadnárodní kapitál chce vydělávat. K výrobě je dnes potřeba málo lidí, důležitější je prodej. A i lenoch a budižkničemu se může stát "klientem", když mu na nákupy někdo dá prachy. A ten "někdo" jsou právě dobroserové, socialisté, multikulti šílenci. Není zajímavé, jak si dnes socan a multimiliardář skvěle rozumějí a zastávají parkticky stejné "progresivní" postoje?

P. Sulc 3.3.2016 4:36

Re: Zrejme je na Halikovy kus pravdy:

Zajimava idea, asi mate pravdu.