3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Halík napomáhá islámskému fundamentalismu

Tomáš Halík, jedna z nejdůležitějších autorit našeho intelektuálního života, se v pořadu „Jak to vidí“ na Českém rozhlase opět pustil do karatelského a povýšeného rozebírání pohledu české veřejnosti na islámskou imigraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 2.3.2016 13:42

Re: "Převzato ze Svobodni.cz"

Docela to ale trvalo. A už ruský car na scéně! Slova ruský car jsou konstatování, nikoliv něco hanlivého.

Prosil bych o popsání "logických" závěrů, že kritik Halíka jest nutně putinovským agentem. Ale faktem je, že rusky se domluvím a taky jsem v tom Rusku byl.

Š. Hašek 2.3.2016 13:37

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Pane Vodvářko, mohu si snad udělat dostatečně přesný obraz o Tomáši Halíkovi na základě jeho článků, rozhovorů, osobního styku?

Ano, žádnou jeho knihu jsem nečetl.

Domnívám se, že jest hrobařem katolické víry. V jeho projevech (obecně) sleduji příliš mnoho přízemní nenávisti. Zkráceno.

R. Langer 2.3.2016 13:33

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Ano, lhářů a páté kolony si fakt nikdo vážit nebude... :-P

T. Vodvářka 2.3.2016 13:32

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Pane Rameši, tento prostor je malý, ale zkusím Vám odpovědět. Ve Vašem uvažování se dopouštíte jistého omylu, který u tzv."nevěřících" častý. A to, že věřící jsou "cosi lepšího", "vyššího", jak píšete.

Pokud byste znal Písmo, tak Kristus chodil mezi mezi tehdejší spodinu společnosti /celníky, prostitutky/ a dost se stranil tehdejších "lepších lidí". Dokonce říká, že kdo chceš být prvním, buď posledním.

Přitom nepohrdal těmi, kteří jej nenáviděli, jen se za ně modlil.

Pokud tedy píšu o tom, že náboženství může být zneužito, tak je to právě onen lidský faktor, který věřícího "povyšuje", i když mu Kristovo učení říká opak.Srovnání s komunismem, nacismem neobstojí. V obou učeních je zakotveno, že určitá třída je elitou a ti ostatní ne. To prosím v křesťanství chybí, naopak je preferována láska k Bohu a bližnímu. V komunismu je určen jako základní rys třídní boj a třídní nenávist. To v Písmu nenajdete.Tomáš Halík nedělá nic jiného, než krotí vášně, sděluje, že nejdůležitější na světě je zůstat člověkem a to bez ohledu na to, co mi to přináší. Zkratkovitá řešení bývají špatná, projevy o "naší zemi" jsou sice líbivá, ale velmi nebezpečná.

Jinak díky za slušné vyjádření, což zde na NP nebývá tak úplně pravidlem.

Š. Hašek 2.3.2016 13:32

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Milá paní Netzerová, my tady, mimo Říši, jsme byli vždycky podlidi. Co se divíte? A že vůbec s námi ztrácíte čas?

S. Netzer 2.3.2016 13:26

Re: Univerzitní profesor a teolog

Korán číst nehodlám, jelikož nejsem religionista, zrovna tak jako články samoprohlášeného znalce islámu a grafomana Frýborta.

"intelektuálské rozjímání p. Halíka" pokládám za daleko přínosnější.

S. Netzer 2.3.2016 13:23

Re: Univerzitní profesor a teolog

Dr. h.c. není titul, nýbrž pocta.

C. Hulka 2.3.2016 13:14

Re: Luboš zálom štve proti Halíkovi - proč?

Pan Rada je totiž marxista, cosi jako meloun. Na povrchu zelenej a uvnitř rudej. Takže hlásá voloviny pod praporem oteplovačů ale ve skutečnosti je to bolševik.

C. Hulka 2.3.2016 13:12

Re: Tomáš Halík

Stejná zkušenost, velice mne zklamal. Porovnám-li ho s osobností jako byl Jiří Reinsberg, to je jako nebe a dudy.

J. Kombercová 2.3.2016 13:06

Re: Pane Křivane, odříkaného chleba největší krajíc

Jo, s nadpisem to vypadá jinak, pravda. Jenže je to i tak pořád jen "kdyby". Ale to už je o něčem jiném, než na co jsem původně reagovala, takže omluva.

J. Berger 2.3.2016 13:02

Re: Univerzitní profesor a teolog

Alláhu akbar, paní Netzer, Alláhu akbar. Nejsem opravdu xenofob ani rasista, mám dokonce 3 velmi dobré přátele - Palestince (ale jsou terorismu velice vzdáleni). Nicméně intelektuálské rozjímání p. Halíka (pochopitelně, že dostane čestný doktorát z Oxfordu - vždyť je humanista) je opravdu, ale opravdu poněkud mimo.Nějak (nejen) Vám uniká, že PRAVÝ islám (přečtěte si Korán - pokud je Vám to moc, čtěte články p. Frýborta, znalce to Arabie a islámu) není jen náboženství, ale celkový návod k životu. Nevím, zda by se Vám líbil. A "praví" (fundamentální) islamisté neberou v úvahu těch pár století, berou to jako slovo Boží, jednou pro vždy dané (viz Talibán a ISIS). A to i jejich "intelektuálové" (jako Usmání a pod.). No, a jemu to uniká zřejmě taky.

J. Farda 2.3.2016 13:01

Re: Univerzitní profesor a teolog

Platí i pro Vás!

A. Alda 2.3.2016 12:56

Jsou i jiní kněží než jen Halík.

Například tento katolický kněz to vidí zcela jinak:

http://spirik.bigbloger.lidovky.cz/c/451398/Islam-a-cena-kterou-zaplatis.html

A tento také:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Tento-katolicky-knez-asi-nepotesi-Halika-Otevrene-promlouva-o-imigraci-islamu-multikulturalismu-a-mediich-424298

M. slavík 2.3.2016 12:51

Re: Luboš zálom štve proti Halíkovi - proč?

Ta guma? Snad jste upadl na hlavu? Nebo se dělíte o honoráře?

M. slavík 2.3.2016 12:44

Halík? Cha cha

No, autorita není ten, koho tak nazveme. Autorita je ten, o kom tak mluví vetšina společnosti.

A to Halík v žádném případě není. Mě osobně napadá slovo - zrádce.

B. Rameš 2.3.2016 12:31

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Nevím, nejsa věřícím, zda je víra v Boha podobná ve všech denominacích, ale je to vcelku logický předpoklad. Žel, na rozdíl od Vás, mne to nenaplňuje štěstím. Vaše argumentace "myšlenka byla dobrá, to jen lidské provedení selhalo" nikoli náhodou připomíná argumentaci tzv. "pravověrných" komunistů. Ona náboženství, podobně jako totalitní systémy, kladou určitou skupinu lidí výše, nežli lidi ostatní. Náboženství na základě viry v toho pravého boha, komunismus na základě příslušnosti k té pravé třídě, nacionální socialismus na základě příslušnosti k té správné rase. Výsledek je vždy tentýž - pohrdání těmi, kdo nejsou příslušníky vyvolené skupiny, vedoucí k jejich v lepším případě asimilaci, v horším vyhlazení. Dějiny by mohly vyprávět. A pro mne tedy na tom není nic obdivuhodného či alespoň pěkného.

Č. Berka 2.3.2016 12:04

Re: Už vidím, jak sobci

No, Otec má tůhletu Templetonovu cenu, za jejíž hotovost slíbil objímat ateisty... a v Oxfordu má dostat doktorát! http://nazory.aktualne.cz/komentare/jagr-je-buh-halik-je-taky-buh-jen-trochu-jiny/r~781bb418deca11e5a6b7002590604f2e/

Ještě pár titulů mu chybí, aby dohnal prof. PhDr. ThDr. MUDr. et Dr. Jaroslava Maxe Kašparů, Ph. D., dr. h. c.

J. Tomáš 2.3.2016 11:56

Autorita?

Nevím jak pro koho, ale pro mne Tomáš Havlík autoritou není.

P. Eugel 2.3.2016 11:34

Dík. Vážně jsem se vytocil.

P. Eugel 2.3.2016 11:34

Dík. Vážně jsem se vytocil.

J. Růžička 2.3.2016 11:28

Halíkovy myšlenkové zvrácenosti

Ten pošuk by měl své idiotské fantazmagorie chodit hlásat do rodin všech zavražděných muslimáckým ksindlem, do rodin jejichž synům upižlali zparchantělí islamáci hlavu a ještě to nahráli na video, do rodin, jejichž nezletilé dcery znásilňují. Halík je lidský odpad.

S. Vaněček Šauerová 2.3.2016 11:28

Nálepky a nadávky, nadávky a nálepky.

Slabota, pane Zálome. To tomu říkám ještě hezky.

R. Langer 2.3.2016 10:53

Re: Luboš zálom štve proti Halíkovi - proč?

Jistěže ten Zelený sedmilhář lže, jako když Rudé právo tisklo...

R. Langer 2.3.2016 10:50

Re: Univerzitní profesor a teolog

Jo jo, Hitler a Stalin byli taky kandidáti na Nobelovku... :-P

T. Vodvářka 2.3.2016 10:47

Re: Po přečtení článku pana Záloma

Naprosto. Špína, kterou pan Zálom kydá na Tomáše Halíka, je bezvýznamná. Kritici Tomáše Halíka jej jednou považují za antikrista, jednou za bigotního katolíka, jednou za skrytého islamistu. Už to svědčí pro to, že jej mají problém zařadit a zejména nutnost jej neustále kritizovat. Jeho kritici se v mnohých případech chovají stejně jako zatracovaní islamisté.

Tomáš Halík poukazuje na humanitu, na to, že víra v Boha /ať se jmenuje jakkoli/, je - pokud je člověk opravdu věřící - podobná ve všech denominacích. To, že se některé náboženství zvrhne /jak se to koneckonců stalo katolíkům v min stoletích/, není vina náboženství, ale lidí.

Jsem si jist, že 99% kritiků Tomáše Halíka nepřečetlo od něj jedinou knihu.

K. Luboš 2.3.2016 10:46

P. Halík jako že je „nejdůležitější intelektuální autorita“?

A to jako říká kdo? Je snad tou „nejdůležitější intelektuální autoritou“ proto, že je pořád v televizi?

Vliv p. Halíka na českou společnost a jeho názory na ni bych až zas tak nepřeceňoval. Toho chlapa mimo pražskou kavárnu tak 95 % Čechů vůbec nezná! A lidé jsou už i zvyklí na různé šílence a magory...

J. Hruška 2.3.2016 10:40

Re: Univerzitní profesor a teolog

Dobrý den. Tituly nejsou zárukou zdravého rozumu. Doktorát Oxfordské uni. sekulární, nekřesťanské, (socialistické?) je právě důkazem odpadlictví od křesťanského společenství. Evropa se již několik století brání islámskému rozpínání. Jakkoli obhajovat a zastiňovat islámskou barbarskou nenávist k jinověrcům a bezvěrcům je bezbožnost. "" Postav se ďáblu a o před tebou uteče."" to je přikázání dneška. Zdař Bůh. Josef.

Š. Hašek 2.3.2016 10:30

Re: Rekl bych, že pan Halík

Možná.

Š. Hašek 2.3.2016 10:29

Re: Pro mě je Halík něco jako Hájek

Neřekl bych, že Petr Hájek jest exot. Vůči Halíkovi - jak se říkávalo - "nebe a dudy".

Jsou tady "lepší" exoti, na politické, tedy činné scéně.

Š. Hašek 2.3.2016 10:25

Re: Už vidím, jak sobci

Prosil bych blíže vysvětlit Váš termín "celý svět". Samozřejmě souhlasím s tím, že pro někoho jest Halík přímo Bible svatá. Pro mě v žádném případě.

Ale mě stejně všeláska Halík nezapočítává, neboť jsem sice pokřtěn, ale dost pochybuji/tápu. Pro Halíka tedy bezvýznamný bezvěrec.