20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kobylka Lajda 26.4.2009 8:32

Re: Znamenitě,

Jsem za jednoho z nich provdána. Můj názor je,  že odsun byla tragická dohra války, která nám ale  usnadnila život, leč měla proběhnout právní cestou a ne pod taktovkou zběsilých bolševických RG. My Češi nemůžeme být na sebe hrdi, protože jsme vylidněné území nezvelebili, ale prachsprostě zničili, vyloupili , vyplenili. Stopy jsou patrné dodnes, ačkoli zaplať pánbůh, už se to zlepšuje. Ale po kolika letech???? Kolik obcí zaniklo? Pláčeme právem nad Lidicemi a Ležáky, ale 1200 obcí, které zanikly většinou "pílí" bolševika ani neznáme. Tak jako se mnozí Němci nechali zfanatisovat Hitlerem, totéž se stalo Čechům, když zahořeli pro myšlenku bolševismu. Teď neseme na bedrech trest za naše viny v podobě "kvalitního" dosídlení opuštěné krajiny s krásnými obcemi a pečlivě uchovávanou a ctěnou  krajinou. O to větší dík patří lidem, kteří zde našli pravý domov a tento kus země oživují. Já tam žila a pracovala 10 let. Nazdar.

Jakub S. 26.4.2009 10:22

Re: Znamenitě,

Lajda o tom ví svoje, zná to velice dobře. Je to tak, nikdo z nás to nemá právo hodnotit jako ona. Fakta, krutá. Tristní. V nejmenším to neznamená, že většinu českých a moravských Němců (nikoli sudetských!) zbavuje viny. To přece nedělá ani p. Doležal, je třeba umět klidně otevřeně číst, přemýšlet a až pak vynášet soudy. To ovšem většina lidí neumí, nemůže - nebyla k tomu v rodině ani ve škole vedena.

Minutus 26.4.2009 12:02

Myslet si, že za období fašistické diktatury

tady nebyli "vyrobeni" lidé šílení vzteky, protože jim Němci někoho v rodině zabili, uvěznili, poslali na práci do Německa nebo sebrali majetek, to může asi jen naivka. Myslet si, že těsně po válce, kdy se musela obnovit státní správa a získat autoritu budou ti lidi sedět se založenýma rukama, to může jen naivka.

Ano, je možné, že to odskákalo pár nevinných Němců, kteří nijak netěžili z fašistické diktatury, nic neukradli, nikoho neudali, na nikoho se nevytahovali ani si požádali o žádné výhody. Ale že by to bylo nějaké významné číslo, to si rovněž může myslet naivka. Prostě k vyhnání Němců z Čech by nedošlo, nebýt toho, že vytvořili Hitlerovu pátou kolonu a že Hitler napadl a obsadil Československo. Takže u prvopočátku ublížení těm nevinným stojí jejich soukmenovci z Německa a Sudet, kteří nevinní nebyli. A na ně ať si stěžují, že rozzuřili Čechy.

Jakub S. 26.4.2009 12:37

Re: Myslet si, že za období fašistické diktatury

Ale proboha, tuhle příčinnou souvislost KL ani mně nenapadne popírat!! Naivka a nějaká s klapkama na očím jste prostě spíš vy, když předem odpálkujete každou námitku na cokoliv předhozením druhého extrému. Uvažujte. Zkuste to. Objektivně! Svět není černobílý. Je ovšem nesrovnatelně jednodušší vidět jej takhle. Dokoce bez odborného studia.

A nepolitických Němců, prostých lidiček z horských políček a pastvin a rodinných dílniček a dělňásků z fabrik,  co byli-li vůbec v něčem, tak to byla socdem či KP, a věřících katolíků, sakra nebylo  p á r . To vám konstatuje historik. Mějte se.

Vidět vše na rovině pár x všichni, nic mezi tím - nezlobte se, to není hodno inteligentního člověka. Jehož ctižádostí je vědět, nikoli věřit. Vyvoďte si z toho, co chcete...

Liberta 26.4.2009 13:17

Re: Myslet si, že za období fašistické diktatury

Ano. Život je mnohem složitější, než někteří chtějí vidět. - Můj tatínek lékař v 60.-70. letech opečovával několik bývalých "sudetských" obvodů. Jako dítěti mi utkvěli jeho staří pacienti - pán a paní G. Ona byla Němka, on český Žid. Ona se s ním odmítla za války rozvést a tím mu zachránila život. Prožili si své (nejprve od nacistů a říšských Němců, kteří na ně vyvíjeli nátlak a paní G. opuncovali jako neuvědomnělého nepřítele říše, pak za komunistů, kteří se je snažili odsunout - při tom všem šlo o život) a nakonec všechno přežili a dokonce do těch 60.let zůstali na Karlovarsku.  - Jak může někdo házet lidi do jednoho pytle?

Jakub S. 26.4.2009 19:57

Re: Myslet si, že za období fašistické diktatury

Další hlas, co zahřeje. Zdravím, Liberto!

Minutus 26.4.2009 22:13

Re: Myslet si, že za období fašistické diktatury

Když jsem řekl pár, nemyslel jsem dva. Asi jsem to měl říct jinak. Dobrá, bylo jich řekněme 20%. Viz volby a Henlienova strana. Taky netvrdím, že jsem nějak rád, že zrovna tihle to odskákali i za ty ostatní. Jinak o žádném extrému nevím, a černobílé vidění zrovna mě není vlastní. Beru to jak to je. Stalo se to, oběti byly v průběhu války na obou stranách, na naší více, to dofám jako historik nepopřete. Pokud jde JEN o uznání toho faktu, že mezi Němci bylo dost slušných popřípadě jen zblblých lidí, pak nedá se totéž říci i o bolševicích? Co vy na to jako historik? Já s tím problém nemám ani na jednu stranu.

Jakub S. 26.4.2009 22:42

Re: Myslet si, že za období fašistické diktatury

Ale samozřejmě. Já zasadně taky ne, ani by mě nenapadlo...

Minutus 26.4.2009 23:36

Re: Myslet si, že za období fašistické diktatury

Pak bychom si mohli rozumět. Nemám nic proti Němcům jako takovým, v historii nám nejen něco vzali, ale také něco dali. Řekl bych, že byli dobrou konkurencí, něž se spojili ve velký stát. To, co se stalo v třicátých a čtyřicátých letech vnímám jako zákonité, nebo chcete-li, jsem fatalista. Prostě vznikly určité podmínky, které vynesly nácky k moci a odsr..l to celý svět. Asi jako teď tuto krizi, i když netvrdím, že ji způsobili náckové.

Spíše mi vadí takové to dmýchání, rozfoukávání ohňů, Posselt atd.

Jakub S. 26.4.2009 23:58

Re: Myslet si, že za období fašistické diktatury

No Posselt mně vadí  v e l m i . No prosím - a jim ne, naopak...

Kobylka Lajda 27.4.2009 8:39

Re: Myslet si, že za období fašistické diktatury

Možná, že mi porozuměl opravdu jen Jakub S. - Já jsem chtěla zdůraznit, jak velký význam má strach, STRACH!!! Sudetští Němci si netroufli oponovat nástupu Hitlera, protože mezi nimi žili fanatici, Češi se nevzbouřili destrukci demokracie po r. 1948 ze stejných důvodů. STRACH. Až se ho zbavíme, pak budeme i otázku odsunu i vlastních chyb posuzovat  jinak. Já k Němcům nechovám žádnou vřelou náklonost (ani k svému muži ne), ale musíme v tomto prostoru s nimi žít - tak žijme slušně. Otec byl za války vězněn, ale nikdy mi neřekl, abych Němce nenáviděla - mnozí mu pomohli více, než vlastní. Víc než Němce nemám ráda Rusy. Nazdar.

Liberta 26.4.2009 13:20

Re: Znamenitě,

Ad Kobylka Lajda: Ano, přesně. - Všimněte si, že rezolutní názory mají jen ti, kdo o věci skoro nic nevědí. Konzumenti přiboudlých médií a hospodských moudrostí.

Kdo poznává život v jeho realitě, má k černobílému vidění hodně daleko... Díky.:-)

arch.JJ 26.4.2009 7:43

Re: Znamenitě,

...jenom hlupák může něco podobného napsat. Při hlubším zamyšlení ve vztahu k otázce tkzv. sudetských Němců a způsobu  reakce dnešních přihlouplých Čechů se mi stále více vkrádá na mysl, že těmi jmenovanými trotly, jak je výše uváděno, jsou pisatelé bludů a podobných zkratkovitých názorů, následování tou částí obyvatelstva, která se stádově přidává a hýká s nimi. Osobně bych se, být autorem tohoto několikavěného komentáře či nmálo srozumitelné poznámky, styděl  za to, že jsem být jim nebyl schopen, ačkoli možnosti byly, ( autor uvádí že žije na tomto území), pochopit celou šíři problematiky této otázky. Zjednodušení pohledu na tkzv. Sudeťáky , které se opírá o období cca 10 let minulého století, je zavádějící a neobjektivní. Ví autor, že spoušť a katastrofu  v této části Čech provedli až česko-ruský  normalizační tým několik let poté a následně probíhající období po tkzv. sametové revoluci ? Odmítám kolektivní vinu v jakémkoli rozsahu.  Je lhostejno, zda-li se to týká právě zmiňovaných původních obyvatel. Neboť to samé jsem prožil také nedávno v cizině, kde vlivem pohrdavého a nutno říci, že přímo debilního aktu svržení vlády během předsednictví v EU, bylo na mne hleděno jako na primitiva paroubkského ražení či přisluhovače hradního pána. Proto jděte do háje vy všichni moralisté a zabedněnci.A pokud vůbec píšete, pište o tom, o čem něco víte.

arch.JJ 26.4.2009 7:57

Re: oprava : provedly ...tým a následně

Kobylka Lajda 26.4.2009 8:34

Re: Znamenitě,

R^R^R^VV>-

Witch 26.4.2009 18:35

Re: Znamenitě,

Sice jsem netušila, co mne v téhle diskuzi čeká, ale jsem ráda, že začíná být slyšet  více hlasů, které dokážou stát proti zjednodušeným lžím. Gratuluji Vám a taky děkuju. VV

Jakub S. 26.4.2009 19:55

Re: Znamenitě,

Ale jistě, čarodějko. Dyť je tu nás tu občas víc, nebojte. Dokonce i s patřičným vzděláním a úrovní projevu. A s váma další!

honzak 26.4.2009 9:12

Re: Znamenitě,

ty jsi opravdu festovní pako, architekte! Co pleteš vládní krizi do sudetoněmecké problematiky?

Jakub S. 26.4.2009 10:28

Honzáku, proboha, napřed počítat do sta, pak reagovat, ano?

Pane architekte, plně vás chápu a prožívám s vámi a dalšími občany ČR tu nezaslouženou trapnost v Bruselu a kdekoliv. Jsme zástupným cílem, musíme to pochopit - ovšem nejraději bychom někam na pár týdnů zalezli, že?!

R.R. 26.4.2009 15:00

Re: Znamenitě,

A co jsi ty?  Bolševickej tajtrdliku? Lampasák co změnil uniformu za nádražáckou. Nebyl jsi náhodou taky předsedou stranické organizace?

Kobylka Lajda 26.4.2009 8:37

Re: Znamenitě,

KERIME, bydlíš v domě po vystěhovaných Němcích? Tvá rodina pila z jejich hrnků, jedla z jejich talířů a získala jejich nábytek? Nevím, zda bych na to měla žaludek. Proto existuje jakýsi rudý Klub přátel českéhoi pohraničí, který se strašně bojí, že by jednou Němci žádali zpět své ukradené.  S Němci budeme v tomto prostoru žít i nadále, je nutno otupit hrot nenávisti. Jenže ty "zlatokopy" dohání svědomí i po 60 letech!

MZ 26.4.2009 20:45

Re: Znamenitě,

No, dneska by na to žaludek slušný člověk neměl. Ale těsně po válce spousta lidí určitě neměla kam jít - třeba když jim půl rodiny hitlerovci povraždili, a dům skončil po bombardování v ruinách, když nezachránili nic, než holý život....... Tím se nechci zastávat zlatokopů, ale zase, myslíte, že opravdu VŠICHNI noví přistěhovalci byli zlatokopové ?

Kobylka Lajda 27.4.2009 8:45

Re: Znamenitě,

Samozřejmě nebyli, ale těch slušných a poškozených byla menšina, do pohraničí se jezdilo rabovat i z bohatých krajů na jižní Moravě. Jen menšina tam zůstala žít, zbytek byl doplněn přesídlivšími Čechy z Rumunska, Volyně a z jiných oblastí - a pak různou asociální verbeží. Před tím nezavírejte oči - kdyby tam žila většina poškozených, Němci pronásledovaných, vybombardovaných atd. - tak ta by z pohraničí vytvořila zemi krásnou, zemi milovanou, protože to byl jejich závazek vůči mrtvým. Místo toho se pohraničí vyplenilo! Já tam žila.

Honza 25.4.2009 21:05

neuvěřitelné

Je skutečně neuvěřitelné, jak se dokáže vzdělaný a docela zasloužilý muž dobrovolně ztrapnit. Ty nenávistné výpady proti panu Doležalovi, ten zastydlý pseudonacionalismus obrácený proti lacinému cíli, opravdu ubohost...

AeroKarel 26.4.2009 0:01

Re: neuvěřitelné

Ano, bohužel.

Jenda 26.4.2009 12:39

Re: neuvěřitelné

Toš to ja nevim kolik Dolezal bere. Jestli je laciny :-P

A co se nacionalismu tyce ... her Dolezal by dokazal udelat nacionalistu z kohokoli.

Jarda 25.4.2009 20:58

Kdo se divi

Je mu divno, kdo si hovi je mu h.... Autor se divi, ze nebyly ukazany i jine fotografie? Proc? Vzddyt to tak vzdycky bylo, Po valce arabsko-izraelske v r. 1948 bylo poukazovano na vyvrazdeni arabske obce Der Yassin, ani slovo o vyvrazdeni kibucu Kfar Etzion, v case korejske valky jen "zlociny" americkych imperialistu, ve valce vietnamske kazdy vi o vyvrazdeni obce My-Lai, kdo ale vi, ze ve stejne dobe komunisticti zaskodnici Vietkongu vypalili plamenomety (sovetske vyroby) ctyri vesnice horskych kmenu Montagnard i s obyvateli, nikdo neprezil, v soucasnosti slysime jen o zlocinech sionistu, temer nic o arabskych metodach, jako o rozbijeni lebky kolbou pusky ctyrletym holcickam, Samir Quanter po propusteni z vezeni co by hrdina uvitan... Inu divte se pane Vlk, co jsem od Vas cetl je stejne, sud. Nemci 100% zli a spatni, my Cesi narod hrdlici na 100%. Prof. filosofie V. Cerny rodak z cosko-nemeckeho pohranici, ucastnik odboje a svedek povalecnych udalosti to popsal takto: "nebylo rozdilu mezi gestapizmem ceskym a nemeckym, za co lepsiho se chcem vydavat". Je vic nez na miste mluvit o zlocinech nacizmu, ale schovat hlavu do pisku jako pstros pred neradstvy nami spachanych? Komu to poslouzi?

gnomon 25.4.2009 21:08

Re: Kdo se divi

uveďte mi prameny ze kterých vycházíte.Dík.

Jarda 26.4.2009 0:34

Re: Kdo se divi

Zde jsou prameny: O neradstvech arabskych i zidovskych jsem se doctl v knize "O Jeruzalem" od Larry Collins a Dominique Lapierre, nevim jestli vysla cesky. O valkach korejske a vietnamske se doctete na Google-Wikipedii. Na Wikipedii taky staci napsat Samir Quantar, a dozvite se co provedl, mohl jste o nem nedavno slyset kdyz byl vymenen za mrtve izraelske vojaky. Na Wikipedii se muzete rovnez docist "Montagnard Hills tribe people, bohuzel cesky tam toho moc neni, chce to anglinu. Nakonec i ti sud. Nemci tam pisi svoje, vytukejte si "Sudeten Germans" a dozvite se co rikaji oni. Verim, ze kdyz si chce nekdo udelat nazor musi znat nazory obou stran.

paštun višnu 25.4.2009 21:24

Re: Kdo se divi

Mezi akcí a reakcí je zásadní principiální rozdíl, i kdyby jinak byly na vlas stejné.