6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kulis ellinas 7.8.2009 19:06

Něco k víře..

Prostě nevěříte, a pokoušíte se to zdůvodnit si to sobě i spoludebatujícím. Kazatel píše: Budeš-li moudrý, sobě moudrý budeš. Pakli posměvač, sám vytrpíš...

Vážný 7.8.2009 16:23

Re: Něco k víře..

Tak jsem ještě prolítl to Klamání... Nejsem odborník na halachické předpisy, ani na jejich dějiny, ale jak to po čtení těch námitek cítím:

Porušení řady předpisů i rychlost i odmítnutí milosti je zcela v duchu v evangeliu vyjádřené zášti vůdců k Spravedlivému. Že pod vládou Seleukovců, ani Římanů předpisy v podstatě neplatily je zřejmé z vnucených nezákoných změn velekněze... Co se týče času a zasedání velerady, zřejmě všichni souhlasili s proroctvím velekněze, že bude lépe pokud jeden člověk zemře za národ, než celý národ zničí Římané, zvláště pokud je to nějaký falešný učitel. A bylo třeba spěchat, takže nějaká formální stránka je asi moc nevzrušovala, a to ani ty spravedlivé... A ti zřejmě byli v naprosté menšině (víme o 1-2 z nich Josef z Arimatie, možná Nikodém)...

Jidáš byl zloděj, Jan to o něm říká jasně, kradl z pokladny a zřejmě jeho svědomí bylo v napětí s duchem Ježíše. A tak prostě vstoupil do proroctví, které navíc Ježíš stále opakoval. Již proroctví SZ přisuzují těch 30 stříbrných, cenu otroka, cenu nevalného pole. Zřejmě ani při likvidaci Ježíše nebyli ochotni se vůdcové předat... a pro Jidáše ty peníze hráli v podstatě vedlejší roli, hlavní role byla potřeba umlčet svědomí obviňované mlčky Ježíšem...

Neliberální část biblistů připouští dnes oba jazyky v Izraeli, minimálně proto, že většina Židů uměla číst Zákon - příběhy ze synagog.

Daniel 13???? Je divné používat v argmentaci ze strany židů odkazy na knihy neuznané vlastní židovskou synodou v Jamne (13. kapitola je obsažená ve Vulgátě a Septuagintě - řecký překlad diasporních židů, ale nikoli v Jamnijském kánonu, který uznali Židé a odtud protestanti; zpětně ji uznal Trident pro katolíky na počátku novověku...]

kulis ellinas 7.8.2009 18:48

Pro ekonomii slova řekněme

že jsem nezvolil nejlepší příklad, jde mi ale o věc samu, většině věcí věříme, to mělo vyplynout z mé poznámky. Četl jsem všechna vyjádření k věci níže umístěná a je vidět, jak rozdílný přístup k víře zachycuje. Text předkládá k věření to, co předkládá. Člověk má možnost si vybrat, věřit či nikoli. Možná i proto mají v katolických kostelech např. tolik jednotlivostí, plátna, hřeby, třísky, atd. ze kterých by se dalo složit, jak někde říká U.Eco tak 80 křížů...to vše rádoby na hmatatelnější podporu toho, čeho člověk není schopen uchopit pouhou vírou. A jak říká sv. Pavel Text je přikrytý závojem /je nesrozumitelný/ jen pro ty, kteří jsou zatraceni. Je to tvrdý výrok, ale nedá se nijak obejít, je tam.

Baghíra 7.8.2009 21:21

Re: Pro ekonomii slova řekněme

Eco jako obvykle je usilovně vtipný. Pokud jde o ostatky kříže, dal si v XIX stol. Rohault de Fleury tu práci a všechny změřil.Dospěl k objemu 4 miliony cm3, přičemž popravní kříž mohl obsahovat tak 178 milionů cm3.

Nemo 7.8.2009 21:48

Re: Pro ekonomii slova řekněme

178 milionů cm3?

Chtěl bych vidět kříž, který má 178 kubických metrů dřeva. To je tak na 8 nákladních aut. Vy jste taky usilovně vtipný.

Co říkáte na to, že jsou nejméně dvě předkožky Ježíšovy, jejichž pravost nebyla zpochybněna - jedna z nich je ve vlastnictví známého poutního místa - katedrály v Santiago de Compostela, druhá, kterou prý věnoval papeži Lvovi III. anděl, je uložena v Lateránské basilice.

Jeden čas jich bylo prý až 18, jednu měl i Karel IV.

Nemo 7.8.2009 22:12

Re: Pro ekonomii slova řekněme

A pokud to Rohault de Fleury spočítal dobře, tak 4 milióny cm3 jsou tak na 12 křížů, ale opravdu velkých, tedy spíš více.

Jak těžký kříž by unesl zbičovaný člověk, co myslíte?

Mephisto 7.8.2009 8:34

monopol

To s tím monopolem je úplný nesmysl. NIKDY jsem v reálu nepozoroval, že by nějaký "monopol" zlikvidoval konkurenci, a pak vyšrouboval ceny. Pan farář ano? Nefungovalo by to tak proto, protože jakmile by monopol ty svoje výhodné podmínky, kterými zlikvidoval konkurenci, začal znevýhodňovat, začala by okamžitě na globalizovaném trhu vznikat spousta malých firmiček, která by v nadsazených cenách oprávněně spatřovala příležitost ke svému vlastnímu zisku. A pokud by ta velká firma (neříkejme jí už monopol) nešla s cenami dolů, ztratila by po jisté, nepříliš dlouhé době svůj tržní podíl.

Zcela obdobná úvaha platí i pro tu kvalitu, a "jeden recept na párky". Firma se může stát monopolem jen tehdy, pokud dlouhodobě splňuje nejlépe ze všech firem preference zákazníků za nejnižší cenu, a navíc jí musí hrát do karet celá řada dalších okolností. Pokud by po hypotetickém zlikvidování konkurence firma začala utahovat šrouby, okamžitě by to znamenalo příležitost pro nové firmy, takže ...

... je to prostě hloupost :)

Richard 7.8.2009 8:48

Re: monopol

Mephisto církev není firma. Nevznikla z lidského popudu. Byla to Boží iniciativa. V církvi nefunguje tržní mechanismus, ale Boží láska a Jeho moc. Pokud tyto atributy chybí pak to je pohá karikatura církve a lze mluvit o náboženství. Ovšem křesťanství není náboženství. Je to vztah k Bohu.

JaS 7.8.2009 9:25

Re: monopol

Jo, tak to tvrdí církev - protože se jí to tak hodí ;-P

vita 7.8.2009 12:48

Re: monopol

Svolal papež kardinály a povídá:

"Máme tady návrh od společnosti CocaCola na dlouhodobý sponzoring, pokud vložíme název CocaColy do význačného textu. Podmínky nám nabízejí více než výhodné.

Vzpomíná si někdo, kdy vyprší smlouva s pekárnami na 'chléb náš vezdejší'?"

Jura Jurax 7.8.2009 17:07

Re: monopol

R^R^R^

Jura Jurax 7.8.2009 21:51

Re: monopol

Richarde, Richarde ... boží iniciativa ... ach jo ... ale je to téměř geniální, sloganem Bůh to tak chce pohřbíte jakoukoliv smysluplnou diskuzi ... proto taky nepřekecáte faráře, zkoušel jsem to kdysi dávno a po mnoha pivech jsem to vzdal ... ;-)

V 7.8.2009 18:19

Re: monopol

tihle nymandove vzdy kecaji, ze velke celky zlikviduji ty male a pak muzou ceny vysroubovat, protoze ti mali nez se daji zpatky dohromady, tak to trva a kolikrat je to vec roku z podstaty veci (treba kdyz zasadite nektere plodiny, tak trva roky nez zacnou byt k uzitku, v technickem oboru zase zmizi praxe a odbornici...)

Ale to opomiji ten fakt, ze zadna globalni firma tu neni sama, nybrz ma konkurenci na svem poli od jinych velkych globalnich firem a tam je ta hlavni konkurence, ve skutecnosti tyhle globalni firmy ani malovyrobci nezajimaji, aby se je nejak snazili vytlacit z trhu, navic tyhle mensi celky si muzou najit svou specializaci a prosperovat dal.

Proste cely ten clanek je jeden velky blud omezene inteligence, trhu tenhle farar vubec nerozumi a mel by se drzet sveho kopyta.

V 7.8.2009 18:23

Re: monopol

jeste bych dodal, ze je treba rozlisovat mezi volnym trhem a regulovanym, to ze parek je vsude stejny neni vec trhu, ale narizeni statu, ci jeho komise a to ma co delat s volnym trhem vubec nic, to co se deje dnes v Unii je to same, co uz zname z RVHP a skonci to stejne. Volny trh potrebuje tyhle regulatory stejne jako nuz do zad.

kv 7.8.2009 8:24

Pomni odkud jsi vypadl a čiň pokání..

Vůbec nechápu smysl ekumeny. Pokud každé společenství bude poslušno Kristu a jeho slovu tedy bude kázat evangelium všemu stvoření naplní tím svoje poslání církve. Ať se církve vrátí k Bibli, k Pánu Ježíši  Kristu a nechají se naplnit  Duchem svatým. Všechny ty náboženské kudrlinky, konsily a ekumenická setkávání jsou náhradou za Boží moc a pomazání.

Vážný 7.8.2009 13:54

Re: Pomni odkud jsi vypadl a čiň pokání..

Jsou a nejsou. Pokud je dělají slovutní a od Božího života odtržení vůdcové tak jistě.

Ale moje zkušenost byla, že společné modlitební akce, společné pobyty a tam kde to lze spolupráce v evangelizaci a někdy i společné Bohoslužby sborů (třeba přes léto, z počátku hlavně z "provozních" důvodů) mají zvláštní náboj a zvláštní požehnání. To je praktická ekuména, ač jí tak raději často ani neříkáme.

richard 7.8.2009 8:18

Jedinou autoritou je Bible

Pane faráři, manželství je svazek posvátný. Což nevíte, že věřící muž posvěcuje svoji ženu a naopak ? Samozřejmně žeje svazkem praktickým, žena je mužova pomocnice. Ekumena mě jako křesťana zajímá potud pokud  lidé repektují autoritu Písma. O první církvi je napsáno a byli jedna duše a jedna mysl. Pokud hlavní rpoudy církví mají na mysli globalizaci pak je tento spolek v ohrožení, že místo nevěsty bude spíše nevěstkou. Církev se má drže hlavy církve a tím je Kristus. Pravá církev má dva atributy nese ovoce Ducha svatého a má moc /ne politickou/ uzdravovat nemocné, vyhánět démony a projevují se v ní všechny duchovní dary /mluvení v jazycích, proroctví, dary víry atd/. Ať si každý znovuzrozený křesťan pečlivě porovnává svůj život s Bohem s první církví. Mnohá společenství dne sjsou spíše organizací typu svaz zahrádkářů, nebo včelařů. Pán Ježíš řekl kdo věří ve mne tytéž skutky, které já činím bude činit nýbrž větší nad to protože já jdu k Otci. Pane faráří co vy na to ?!?

Jura Jurax 7.8.2009 17:13

Re: Jedinou autoritou je Bible

zvlášť se mi líbí to vyhánění démonů .... a taky to "žena je mužova pomonice" - podstatná část paní adívek, co znám, by Vás hnala ... což to přeformulovat na "muž je ženin pomocník" ?  8-o8-o8-o

A pak že nejde o středověký relikt ... ;-)

plivník 8.8.2009 12:36

Re: Jedinou autoritou je Bible

Připomíná mi to stejnou slovní zásobu, které mi je povědomá ze shroméždění jedné menší církve. Kazatel má stejné křestní jméno.

Baghíra 7.8.2009 7:49

"Až s jakousi zvrácenou radostí zesměšňujeme svou minulost a zápasy předků."

Nic si z toho nedělejte, u katolíků je to just nemlich to samé. Jen když se může plivnout na něco z minulosti, se skrytým přízvukem: "To my už jsme jiní!"

Tomas Pansky 7.8.2009 2:14

Pane Vejnare, v chapani ekumeny mohou byt rozdily. Ja osobne ....

... ji prijimam jako moznost k poznani neceho jineho a z toho nasledovne plynouciho respektu.  To muze probihat i presto, ze si lide uchovaji svoji identitu.  ... Z vasich slov ale citim, ze za vasim clankem muze byt jeste neco jineho, co zde ale neni receno.  Nebo se mylim?  top0625top@hotmail.com

Tomas Pansky 7.8.2009 2:09

Pane

Jura Jurax 7.8.2009 1:48

No,

o monopolu má pan farář přestavy jak z devatenáctého století ... ale jinak projevuje zdravou skepsi k EU stále víc násilně centralizované (momentálně skrze LS) - Nebo snad provázely spojování proletářů méně vzletné projevy než ty, které dnes globalizují Evropu?R^

Hadí oči 7.8.2009 4:36

Re: No,

Ke spojení kapitálu (v tom obecném slova smyslu) nepochybně došlo mnohem dřív, než ke vzniku a následném spojení toho, co si můžeme pracovně nazvat "odbory". Proto není nic divného na tom, že i odbory ovládli a vedli ti  "úspěšní",  t.zn. lidé všehoschopní a ochotní vydělávat na čemkoliv a na komkoliv za jakoukoliv cenu.

Myslím, že se oba shodnem na tom, že ať se jedná o zastupce "kapitálu" nebo zástupce "odborů", vždycky jde především o to si namastit vlastní kapsu.

Rozdíl bude v tom, že v systému "kapitálu" si malá skupinka lidí hodně namastí kapsu a na ostatní toho moc nezbude, kdežto v systému "odborů" se stejné množství peněz tak jaksi rozptýlí. U obou systému nakonec v průměru mají všichni totéž.  :-)

Otázku práva nebo nedejbože dokonce spravedlnosti zcela úmyslně pomíjím.

občan 7.8.2009 8:01

Re: No,

otázku práva a spravedlnosti není třeba pomíjet. Zmíněné jevy růstu blahobytu jsou většinou podle práva a právní systém naopak k exponenciálnímu růstu bohatství všech přispívá. A pojem spravedlnost jest v podstatě asociální. Pokud si uvědomíme, jak je používán, myšlen a prosazován jedním každým z nás.

Jura Jurax 7.8.2009 17:02

Re: No,

Že mají v průměru všichni totéž je vcelku pochopitelné, uvažujeme-li systém uzavřený ... a ovšem to, co nazýváte pracovně odbory je něco, co je sice potřebné, ale musí respektovat míru, jinak systém zahubí a množství "peněz" nebolí bohatství v něm poklesne - viz experiment s budováním socialismu. Jinak mi vcelku ušlo jak souvisí Váš příspěvek s mým, na nějž reagujete.

Hadí oči 7.8.2009 17:17

Re: Juraxovi

No možná to nebylo celé přesně k tématu, ale reagoval jsem na zmínku o vzletných projevech odborářů. Dnes co není drsně pravicové, tak je levicové a tedy idiotské, přinejmenším hodno opovržení a posměchu.  

Bohužel k tomu přispívá ta část levice, která by opravdu rozdávala kdejakému ksindlovi a celoživotnímu nefachčenkovi. Ale zase bych se rozepsal mimo téma.

Jura Jurax 7.8.2009 17:35

Re: Juraxovi

Jojo, oči máte hadí, ale šlo jednak o citaci a druhak o vzletné projevy proletářů ... ;-)

Hadí oči 7.8.2009 17:52

Re: Juraxovi

. . . spojování proletářů méně vzletné projevy . . .

Vnímal jsem to tak, že proletáři se spojovali do odborů. Vzletné projevy byly slyšet od budoucích odborářů a dá se předpokládat, že přímo od budoucích vedoucích, funkcionářů, šéfů, bossů a jak se ještě všelijak nazývají.

Koalice a lobbysté přišli až mnohem později. :-)

Jdu do Šervůdu si poslechnout nějakou muziku. Přeji příjemný večer.