29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. 18.7.2008 9:25

Re: rychlost

Dokonale  a naporad to nejde, ja souhlasim. Ale jde to rozhodne lepe, nez je v ceskych zemich zvykem. Sdilim s autorem clanku pocit, ze na zapad od nas me dopravni znaceni vede a vyplaci se ho dodrzovat. Zatimco u nas me spis buzeruje. Treba uplna "drobnost", jakou je oznaceni krajnice, se v Cesku moc nenosi.

Haui1 18.7.2008 9:25

Re: Re: Byli jste jako cizinci v Ostravě?

Když jste vzpomenul Mošnov, tak před několika lety jsem vytáhnul rodinku na první Den NATO. Patnáct kilometrů z Krmelína do Mošnova jsem jel dvě hodiny. Nějaký dobrák se rozhodl, že v tuhle neděli se bude asfaltovat silnice z Mošnova do Příbora a pochopitelně se vytvořila zácpa. A v rádiích o tom špuntu ani slovíčko, jen tam vesele zvali další chudáky k návštěvě. Nevím, jestli viník byl zakuklený odpůrce NATO. Jen jsem si říkal, že stát se něco podobného za totáče např. při oslavě Dne ČSA, tak chlapec skončí jako čerpač.

Lapil 18.7.2008 9:21

Re: Re: Sebranice

Vždyť Vám to pan kolega vysvětlil - problém je tam v tom, že lze (a lze, když se to děje!) přehlédnout, že jsem na vedlejší.

Já si takhle málem ošklivě namlel v Praze - nájezd na "dálnici ve výstavbě". Byla tam stopka, byla, já ji viděl a chystal se zastavit, jen jsem se špatně zorientoval ve změti těch svislých červenobílých šikmopruhých věcí a provozovaný jízdní pruh jsem považoval za neprovozovaný. Takže lehýnce opatrně najíždím a najednou bzink - dvacet čísel před čumákem žížnivá čára.

Wlasta 18.7.2008 9:19

Re: Re: Sebranice

a na té vedlejší je také omezení rychlosti jako na hlavní? Zatím jsem si toho nikde v tomto státě nevšiml.

A dalším nešvarem je omezení rychlosti kolem hospod (motorestů) např. na D1 Devět křížů, nebo Kersko na staré hradecké a ...........................

R. 18.7.2008 9:17

Punk's not dead vy vol...

Dopravni znacky

nepripousti dvoji vyklad

zaciname si

pomalu na ne zvykat.. ;-)

Vilík 18.7.2008 9:15

Návštěva z USA

V roce 1993 přiletěl tchánův bratranec (poúnorový emigrant) s manželkou do Prahy. Do Ostravy je je vezl tchán autem. Trasa tehdy klasická - Praha - Brno - Olomouc - Ostrava. Tchán přijel vysmátý jak lečo, návštěvníci zelení. Proč ? Šokoval je náš systém dopravního značení. Pro ně tu bylo přeznačkováno. V následné debatě jsme zjistili, že v USA se doprava řídí buď světly, nebo značkou Stop. Pak mají povolenou rychlost a směrové značení. Naše lesy značek jim byly k smíchu. Dlouho jim trvalo, než pochopili systém hlavních a vedlejších silnic. Závěr byl takový, že u nás by za volant nesedli ani za nic.

Lapil 18.7.2008 9:13

Re: Re: já přidám ještě

No, zrovna Paříž jsem po půldruhé hodině snahy opouštěl stylem "někam pryč, tam se najdu".

Honza42 18.7.2008 9:05

Re: rychlost

Statistiky nehodovosti především dokazují, že jsou víceméně nezávislé na parlamentním a policejním snažení (možná naštěstí). Jsou mnohem více funkcí bezpečnosti vozového parku, hustoty dálnic a kvality (nikoliv jen povrchu) silniční sítě.

Po odečtení mrtvých v autech starších 15-20 let, která se na západ od našich hranic vyskytují víceméně ojediněle, by možná i statistiky byly srovnatelné. O hustotě dálniční sítě nemluvě.

Petr 18.7.2008 8:50

Sankce

Sankcí by bylo omezení možnosti řídit motorové vozidlo. K tomu patrně směřoval bodový systém.Pokuty jsou jen žádaným příjmem nějaké pokladny. Dvojí zdanění nikoliv, ale dvojí trest ano. Spolu s možností se "vykoupit" tu máme další z příkladů zákonodárného pokrytectví...

ufik 18.7.2008 8:44

Re: Sebranice

Mam dojem, ze ta 70 je tam z duvodu castych smrtelnych nehod.

¨michal 18.7.2008 8:44

rychlost

snažím se rozumět autorovým steskům, ale snaha dostat se všude rychle je také rychlou cestou do pekel. Statistiky nehodovosti to jednoznačně dokazují. Ta netrpělivost je možná fintou přírody, jak redukovat nepřizpůsobivé. Dámy a pánové řidiči, situaci na silnicích obecně dlouhodobě známou nelze vyřešit dokonale všude a napořád. Tak s tím počítejte a smiřte se že pojedete pár set metrů či kilometrů o něco pomaleji. Opravdu vás to omezuje?

honzak 18.7.2008 8:42

Re: Re: O nesmyslnosti značení něco říkejte.

už jsem tudy dlouho nejel, ale bývala tam doplňková tabulka 100 km (platící k první více omezující značce).

honzak 18.7.2008 8:41

Re: Obecné ohrožení

též Roztoky u Prahy se honosí podobnou pitomostí.

Honza Ringo 18.7.2008 8:33

Obecné ohrožení

Podle mého laického názoru některá nesprávná označení (hlavně ta podle kterých nakonec není zřejmé kdo má přednost) lze chápat jako obecné ohrožení. Zatím jsem však neslyšel o tom, že by někdo z těch troubů kdo takto značky instauje se z něčeho takového zodpovídal.

Dalším naší specialitou jsou taky přechody. šimli jste si jak v zahraničí klasické přechody mizí a nahrazují se místy pro přecházení, kde již neplatí ta nesmyslná "skoroabsolutní" přednost chodců? Tím nejsem proti přechodům obecně, u škol, na sídlištích a pod určitě mají své místo, ale přechody po 30 m na hlavním půjezdu městem (např. Ústí nad Labem)  smysl určitě nemají.

Martin 18.7.2008 7:59

Re: O nesmyslnosti značení něco říkejte.

Dálnice a rychlostní komunikace v obci=80km/h, nebo už zase ne???

pavel 99 18.7.2008 7:59

Re: Omezovací značky

Když "jiné nebezpečí", "práce na silnici" se nedá měřit.;-D

honzak 18.7.2008 7:52

Re: Byli jste jako cizinci v Ostravě?

mě naváděl ten veliký plynojem, tak nebyl problém. Do chvíle, kdy jsem musel do GM pro součástky. Tam to šlo, zpátky to byl problém (rekonstrukce tramvajové trati). Nicméně postup "přečíst název aktuální ulice a zavolat mobilem domorodce" se osvědčil:-D.

Už je to pár let, ale vzpomínka na betonku kolem Mošnovského letiště je stále živá...

honzak 18.7.2008 7:49

Re: Re: Re: Nezabíjejí řidiči, ale silnice !

do Olomouce jezdím a trefím do našich poboček. V případě jakékoliv objížďky na trase musím být on-line navigovám problémuznalým domorodcem!

Nemám rár Rakušáky, ale průjezd Villachem po čerstvé objížďce jsem zvládnul s prstem v nose.

Mard 18.7.2008 7:44

O nesmyslnosti značení něco říkejte.

Na výjezdu z Prahy po D1 (označena jako ulice 5. května) je v oblasti  Pankrác omezení rychlosti na 50 km z důvodu výstavby. První značka je jen v levo, čímž je neplatná, na sálnici musí být na obou stranách. O 50 m dále (za odbočkou) je další značka, tentokrát správně na obou stranách, ale 2 m za omezením je značka "Dálnice" a od tohoto místa je možné tedy jet 100 km/h (je to ještě obec). Ten kdo rozhodl o umístění těchto značek je pitomec.

Netřeba 18.7.2008 7:31

Byli jste jako cizinci v Ostravě?

Jediné ukazatele vedou k ČEZ aréně. Doporučuji se jimi řídit. Potom se v klidu najezte a začněte rozšiřujícími se krouživými jízdami hledat váš cíl.

Doporučuji si šipkami zapisovat, odkud svítí slunce a cestou zpět dát tento papír vzhůru nohama.

Synbártl 18.7.2008 7:20

Omezovací značky

Myslím, že veklým nešvarem je inflace značek omezujících rychlost. Od čeho jsou značky "jiné nebezpečí", "práce na silnici", "pozor děti" ? Jesliže někde uvidím poslední značku, asi je tam škola - většinou stojí v obci, padesátka je samozřejmá a zodpovědný člověk přizpůsobí rychlost třeba i na plazení, když to vyžaduje konkrétní situace. Dnes je značka doplněna minimálně třícítkou a pokud jde o přehledný úsek, má o prázninách MP vystaráno. Pokud by třicítky byly umisťovány pouze na místech, kde za rohem hrozí něco opravdu nečekaného, tak by je většina brala vážně. Problémem jsou samozřejmě bezmozci, ale těm by se měl opravdu odebírat řidičák (následné psychologické vyšetření by mnohokrát vystačilo i na odebrání volebního práva :)).

Mamut 18.7.2008 7:20

Re: Re: Značení bývá značně blbé-

Ale jistě, k tomu si má řidič sjednat poučenou osobu, ktará mu zajistí bezpečný výjezd na silnici a doopravdy na vozovku bahno auto vyvézt nesmí. Očista aut je věc, kterou by si měla stavební firma vyřešit již na stavbě a ne následně čistit silnici. Jinak je to důvod, proč zavolat 158 a nahlásit nesjízdost vozovky.

Bohata 18.7.2008 7:19

Re: Souhlas ...

To v Křenovicích taky kluci z Policie Slavkov začali provozovat ale asi poslední týden toho už nechali a jsou myšlením trochu na straně bloudících.No trochu se i stydí.

Tx 18.7.2008 7:08

Re: já přidám ještě

... a taky GPS navigaci každý nemá a je poněkud neekonomické si ji kvůli jedné cestě "někam" opatřovat.

Veselý 18.7.2008 7:08

Asi by pomohlo

pokutování správy silnic. Nic jiného s nimi nehne. Případně za každou mimořádnou značku platit denně třeba 100 korun do fondu dopravy.

MK 18.7.2008 7:07

Sebranice

Značení u Sebranic je celé velmi zajímavé Kousek před onou novostavbou továrny (směrem od Brna, cca 300-500 m) je křižovatka - odbočka na Boskovice. Křižovatka je poměrně jednoduchá, tvaru T, ze všech směrů odbočovací pruh, rozhled široko daleko. Brno - Svitavy hlavní, od Boskovic vedlejší, dlouho dopředu avizovaná. Občas se ale stane, že to po vedlejší někdo "přehlédne" a vjede tam naplno. Někdy zjara se to zase někomu "povedlo". Reakce - místo toho, aby na vedlejší silnici dali nějaké dodatečné upozornění, nebo stopku, snížili rychlost na hlavní silnici na 70. Je to tak asi měsíc dva, nějaká kočka tu křižovatku zase proletěla - z vedlejší přímo pod kamion. 

Před nějakou dobou tu křižovatku ještě zpřehlednili - položili na ní nový povrch. Nebo spíš nepoložili, položili to jen do pruhů kudy se jezdí a takové ty "ostrůvky" mezi nechali být. S tím samozřejmě vzalo za své i vodorovné značení, takže značky před křižovatkou ukazují odbočovací pruhy, ale ty - nikde. Takže někdo najíždí do odbočovacích průhů po paměti, někdo ne, asi se čeká na další smrťák. Pak tam asi dají 50 :-/ .

ijáček 18.7.2008 7:03

Re: Re: Re: Značení bývá značně blbé-

No, to oni třeba i to bahno ze silnice odstraňují, takže po odjezdu té mrchy tam bude poskakoat Ukrajinec (s trochou štěstí v reflexní veastě) s lopatou a bude se rýpat v tom bahnu.

V+H 18.7.2008 6:58

Re: Re: Značení bývá značně blbé-

Bahno na silnici nemá co dělat, měl by tam stát policajt a hned ty stavebníky mastně pokutovat!

Honza42 18.7.2008 6:44

Re: já přidám ještě

Ty chybějící čísla silnic mně ser(ou) ze všeho nejvíc. Zvlášť když cílové místo se na ukazatelích mění zcela náhodně. V západní evropě alespoň ctí pravidlo, že při průjezdu městem je na cedulích uváděn vždy tentýž cíl. Takže přejedete celou Paříž a pořád jedete třeba na Lyon. U nás během průtahu městem jsou schopni na cedulích postupně vyjmenovat všechny vesnice po cestě.

jízlivec 18.7.2008 6:28

A to není to nejhorší...

Často jsou i značky, které vůbec nemají smysl a při sebevětší snaze nejdou dodržet. Namátkou: zákaz předjíždění ve víceproudé jednosměrce ve měste; dej přednost v jízdě tam, kde se dvouproudá a jednoproudá komunikace spojí v tříproudou (kdo má tedy přednost, až skončí plná čára?); omezení rychlosti před křižovatkou a retardér za křižovatkou; a mnoho dalších...